BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 maja 2024, 17:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 01:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Zakov328 napisał(a):
oznaczeniem zaczynającym się od N.

również odnoszę takie wrażenie, czytając tego typu tematy, to samo z resztą w kwestii N57 nie wspominając o N47 gdzie rozrząd potrafi walnąć przy śmiesznym przebiegu i oczywiście znajduje się on przy grodzi silnika :)
Tomek napisał(a):
zaraz, wroc, jak to tam bylo z klapkami w kolektorach

wywalić klapki to jest pół godziny roboty i po sprawie, koszt groszowy, ewentualnie założyc kolektor od 184KM który fabrycznie klapek nie posiadał.
Tomek napisał(a):
choc i tak wiadomo ze M52B28 jest obiektywnie 10x lepszy ale ciezko juz znalezc cos niewylatanego.

pod względem bezobsługowości i pancerności liderem imo jest M50NV :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 01:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Byczus napisał(a):
wywalić klapki to jest pół godziny roboty i po sprawie, koszt groszowy, ewentualnie założyc kolektor od 184KM który fabrycznie klapek nie posiadał.


No jasne. W N52 mozna gaznik zamontowac ale chyba nie o to chodzi?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 02:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Tomek napisał(a):
Byczus napisał(a):
wywalić klapki to jest pół godziny roboty i po sprawie, koszt groszowy, ewentualnie założyc kolektor od 184KM który fabrycznie klapek nie posiadał.


No jasne. W N52 mozna gaznik zamontowac ale chyba nie o to chodzi?


trochę nietrafne porównanie, no chyba, że w N52 był montowany fabrycznie gaźnik ;)
jak w M54 siądą uszczelniacze zaworowe to używasz tych z poczatku produkcji czy lepszych poprawionych?
w M60/62 też śrub pompy oleju na klej nie złapiesz, tylko będziesz czekał aż się w końcu odkręcą? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 07:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Kolega z ktorym pracuje ma prywatny warsztat w zasadzie naprawia BMW bo zrobil tam mistrza mase ale to mase jest problemow z nowymi beemkami a szczegolnie nowe silniki diesla gdzie pekaja lancuchy rozrzadu :wstyd:
Ogolnie coraz wiecej slychac kiepskich opinii na temat nowych BMW!

Mercedes wstawia silniki Renault :zakrecony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 08:30 
Byczus napisał(a):
jak w M54 siądą uszczelniacze zaworowe to używasz tych z poczatku produkcji czy lepszych poprawionych?


ge? w M54 padaja uszczelniacze zaworowe? :zdziwko:

Byczus napisał(a):
w kwestii spalania i osiągów M52 jest oczywistym liderem.


taaaa chyba na skupie zlomu.

odnosnie eksploatacji, problemy z ukladem chlodzenia - wszystkie BMW maja. 12 stron w mechanice z szukajki pod haslem m54, 31 m52, owszem, mniej jest m54, ale jakby takie super m52 bylo, to bylaby jedna strona z pytaniami "jak zamontowac kolektor od m50", a nie bede nawet roztrzasal tematu nikasilu.

W kwestii osiagow i spalania, to juz nie chodzi o moc max, ale sama charakterystyka predkosciowa jest duuuuuuuuuuuuuuuuzo bardziej korzystniejsza od m52. Podobnie stosunek spalania i mocy lepiej wypada w M54. No i w koncu jednak M54 jest mlodszym silnikiem, nie tylko konstrukcyjnie, ale jednak Maja po kilka lat mniej, co tu duzo mowic, km tez.

Wiadomo, ze kazda nowa, dodatkowa rzecz, jest potencjalnie rzecza, ktora moze sie zepsuc, jednak M54 jest faktycznie jak Tomek napisal, kompromisem miedzy nowymi bajerami, jak sterowanie temperatury, a dziwnymi przypadlosciami N52.

Ja tam uwazam, ze M54 najlepszym wyborem na obecne czasy. Taki dlatego kupilem, a nie na odwrot. Nie ukrywam, ze ten temat tez troche wplynal na moja decyzje, bo to troche jaja sa z tym N52.

No ale faktem jest, ze jak mialem M40, to sie kazdy smial, ze najgorszy silnik w historii BMW.. jak mowilem, ze jest OK i nie mam z nim problemow, to jeszcze glosniejszy smiech... szkoda, ze nie mam go juz, dzis nawet w najgorszej dziesiatce by nie byl :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 08:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
robiłeś? pociło się?


Robiłem, bo te cholerne, aluminiowe śruby często lubią się urywać pod wpływem naprężeń :/ U mnie była zerwana w samym rogu pokrywy i rzygało olejem po całym kolektorze wydechowym... I teraz można się w kółko zastanawiać czy to wina inżynierów, że zastosowali takie, a nie inne śruby, czy też samych śrub, że są zrobione z badziewia, albo po prostu zaakceptować fakt, że te silniki już tak mają i trzeba się z takimi rzeczami liczyć. Uszczelkę miski też zrobiłem, choć mi odradzali, bo to kupa roboty, a było w zasadzie tylko lekkie zapocenie. Jednak mnie takie rzeczy lubią dręczyć po nocach, więc nie mogłem jej odpuścić.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 08:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
Jak zwykle przy takich tematach mają najwięcej do powiedzenia Ci - którzy TAKICH AUT NIE UŻYTKOWALI / NIE NAPRAWIALI CZY SERWISOWALI , nie mówię o Smokinie czy Zakovie ale o reszcie. Ja jeździłem 3lata N52B30 i gdyby nie to że więcej jeżdżę to dalej bym użytkował N52. Tak na marginesie N52 było bardziej bezobsługowe od M57TU2 (e90 330d) i od M57TU (e46 330xd).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 09:39 
no ja póki co (odpukać) też złego słowa nie mogę powiedzieć na ten silnik. Jestem bardzo zadowolony.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 11:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Czarny napisał(a):
ge? w M54 padaja uszczelniacze zaworowe?

no raczej :zdziwko:
Czarny napisał(a):
taaaa chyba na skupie zlomu.

małe nieporozumienie, tutaj konkretnie odnosiłem się do porównania M50 z M52 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 12:18 
Byczus napisał(a):
no raczej


kazdy silnik moze miec z tym Problem, a znany przypadek ze znikajaca oliwa w M54, to pierscienie tlokowe- w M54 maja mniejsza sile dociskajaca, co ma zmniejszyc tarcie o scianki cylindrow, stad problem.

Byczus napisał(a):
małe nieporozumienie, tutaj konkretnie odnosiłem się do porównania M50 z M52


no to na pewno :) ale jak slusznie wczesniej bylo napisane, zeliwny blok i brak vanosow tez moze byc zaleta.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 16:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Ciekaw jestem jak na tle N52, N53 wypada N54 pomijając że ma 2xturbo co jest wg mnie zaletą. Zdrowy rozsądek (dużo Nm i niskie spalanie N54) podpowiada mi, że chyba jest to lepszy wybór od N52 i N53. Jak się bawić to się bawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 17:14 
kupiec_fkl napisał(a):
ma 2xturbo co jest wg mnie zaletą.

zależy z której strony na to patrzeć.
Mi jednak zdrowy rozsądek kazał obstać przy "wolnossaku" :D choć wiem, że N54 robi ogromny przeciąg :oczami:
kupiec_fkl napisał(a):
Jak się bawić to się bawić

no to w końcu zdrowy rozsądek czy nonszalancja ? :D
7ka napisał(a):
Byl taki silnik :zdziwko:

nie było. Robimy teraz mitycznemu strokera aby mógł nadążyć za współczesnością :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Pol roku mam auto z N53 pod maska i na razie zlego słowa nie mogę powiedzieć na ta jednostke.W porównaniu do m52b28Tu dużo ciszej pracuje(dla jednych wada dla innych zaleta)Posiadam także audi A6 c6 z v6 pod maska i pomimo gorszych osiagow to jednak brzmienie jest bardziej wyraźne niż w bmw.A co do spalania N53 w 3litrowej wersji(6manual) jest porównywalne do 328i e46(5manual)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Dokładnie. Zwłaszcza, że auta z tymi silnikami chodzą już za śmieszne pieniądze, więc siłą rzeczy będzie tego więcej.

Czarny napisał(a):
bardzo mi sie podoba n53 poki co, bez wad n52, za to z wieksza moca


Przynajmniej jeśli chodzi o 330, ponieważ w 325 N53B30 jest wolniejsze niż N52B25. No i dochodzi jeszcze kwestia zaawansowanego układu wtryskowego w N53.

kupiec_fkl napisał(a):
Zdrowy rozsądek (dużo Nm i niskie spalanie N54)


Że niby N54 mało spali???

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 18:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Zakov328, n52b25 jest szybsze od n53b30?watpie...zresztą niedługo sprawdze e60 lci 525i 218KM z e46 328i(która posiada teraz moja kobieta) i dam sprawozdanie co szybsze

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 19:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
BAWARA, 325 z N52B25 ponoć jest szybsze. Możesz wątpić ale...

"The E90/E91/E92 325i switched from the 2.5 litre N52 to the 3.0 litre N53B30-U0 in September 2007 (March 2007 for the E93). Despite the increased displacement, the maximum power remained unchanged at 160 kW,[4] and maximum torque has increased just enough to compensate for a longer differential final drive ratio as a result of a shorter useful range (maximum power is given in the N53B30-U0 at only 640 rad/s instead of the 700 rad/s of the older N52B25-OL)"

Cytat z 'Wiki'. Może to żadna wyrocznia, jednak podaje dokładne dane z których jasno wynika, że przez zastosowanie 'dłuższego' dyferencjału w 325 z N53B30, nawet pomimo większego momentu obrotowego, ostateczny stosunek mocy N53B30 do N52B25 w tym aucie to 640 rad/s do 700 rad/s.

Zeperfs również podaję różnicę rzędu 0.5s. na korzyść auta z N52B25. Niby niewiele, aczkolwiek w moim mniemaniu zazwyczaj to nowsza jednostka powinna mieć przewagę nad starszą, zwłaszcza w przypadku większej pojemności skokowej. Jak widać jednak różnie z tym bywa, więc jedyny wniosek jaki się nasuwa to, że najlepiej celować w 'pełnokrwiste' N53B30 i 270 koni :hyhy: Zresztą tak jak i w przypadku N52 - im więcej tym lepiej ;)

http://www.zeperfs.com/duel1336-4210.htm

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 18 grudnia 2014, 19:20 przez Zakov328, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 19:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Zakov328, zwróć uwagę ze elastyka jest lepsza i 0-160kmh już n53 jest szybszy.Zreszta niema co się klocic bo ja ten silnik mam w piatce a ty w trojce :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 19:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Lajt :zdrowko:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
Zakov328, ja swoim 325i z b30 schodziłem poniżej 7 sek do setki.

Dodatkowo w wyścigu ze zdrowym e39 540ia byłem z przodu do jakiś 120-130km/h.

Na dane z wiki czy zepfersa trzeba często brać poprawkę :)

Ale żeby rozwiać wszelkie wątpliwości to może w końcu ogarniemy spota Zakov328 & Smokin i sprawdzimy co szybsze ? :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
kuba_rz, tutaj można się pogubić już w tych oznaczeniach bo rozmowa była o porównaniu n53b30 z n52b25,a tutaj jeszcze przyplatal się n52b30..co nie zmienia faktu ze moc ta sama i nie sa tak popularne jak n47,M47n w serii e90 i e60 :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL