BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 02:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2016, 20:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Jak oddasz do aso, to spodziewaj sie wysokiego rachunku i unieruchomionego samochodu na kilka dni. Pytanie czy cos znajda.
Moze ktos na forum ogarnia temat i pomoze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2016, 20:33 
Do ASO? :zdziwko: Skąd jesteś joe89 ?

joe89 napisał(a):
Dziś zmierzyliśmy auto programem na androida, 0-100 10s

kiepścizna...coś na bank masz nie tak.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2016, 21:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wracając do problemu cewek... u mnie pojawił się ten problem (i to nagle, przestał palić jeden gar po 500m od domu i zaraz wywaliło SES na desce, do tego od drgań zluzował się korek oleju i trochę zarzygało pokrywę) i winowajcą okazał się być cylinder nr 5. Podobno to jest takie gorące miejsce w tym silniku i jeśli już pada to właśnie tam i w okolicy 100tyś mil przebiegu. Co do samej wymiany to wymieniłem na Delphi które są teraz standardem w BMW po tym jak było za dużo problemów z Boschem. Są nieznacznie droższe w zakupie i konstrukcja jest inna, mają metlową osłonę mającą niby chronić przez wysoką temperaturą. Problemem okazał się być brak interfejsu, nie wiedziałem że w poliftach jest DCAN i się dziwiłem czemu mój się nie chce połączyć z DME :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2016, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62B44
Michu napisał(a):
Do ASO? :zdziwko: Skąd jesteś joe89 ?

joe89 napisał(a):
Dziś zmierzyliśmy auto programem na androida, 0-100 10s

kiepścizna...coś na bank masz nie tak.



Wiem, pisałem ze straszna szmata :rozpacz:
Jestem z Monachium :)
W całym zakresie obrotów jest taka zamulona, ale jeździ płynnie od zera do końca nie ma czkawek ani niczego takiego. Jedzie identycznie jak 2.0 w budzie e39 ale jednak to N52B25 :P
Może komuś jeszcze coś wpadnie do głowy co można by sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 marca 2016, 08:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czujnik wału bym sprawdził. Miałem tak co prawda w E39 528i, ale objaw podobny. Silnik raptem stracił moc, ale nie szarpał i płynnie wkręcał sie do odcinki tylko jechał jak 520i. Tylko ja miałem błąd, ale wydaje mi się że nie zawsze będzie. Najlepiej podmienić od kogoś. Wykręcić świece sprawdzić stan może na którejś nie dopala, ale na 5 cylindrach silnik chodziłby jak sieczkarnia. Możesz też sprawdzić czy jest iskra jak już będziesz grzebał przy świecach. Kompresja mierzona ? Wiem że to ostateczność ale warto wykluczyć najgorsze. Zmierzyć ciśnienie paliwa

To takie podstawy i to sie nie tyczy kompletnie N52/N53 tylko wszystkich silników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 marca 2016, 08:50 
joe89 napisał(a):
Jestem z Monachium :)

i nie ma tam nikogo kto ogarnie fachowo n52 :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 marca 2016, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62B44
Wyczaiłem że przepustnica otwiera się na max 80% mimo że czujnik przy pedale gazu pokazuje 0-100% i po odpięciu przepływomierza wyskakuje błąd ale auto jedzie tak samo jak na podpiętej przepływce.
No nic jutro zaprowadzimy do serwisu producenta i jak będzie coś wiadomo to dam znać, może komuś przyda się na przyszłość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
jestem posiadaczem N52b25 pol roku, wlasnie konsumpcja oleju dotarla do 1L na 2k km .. ktos jakies sugestje? juz troche kasy w ten badziew wpakowalem. W BMW wymiana tlokow 4k€ :mur: moze lepiej uzywany silnik kupic? (z anglii np bo tam podobno nie dawali tych tlokow felernych) jesli tak to jaki? N52b30 podejdzie bezproblemowo? albo w innym warsztacie pytac..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 19:30 
Jaki olej lejesz?
odma wymieniona?
Z sugestji to szukać b30.
rapidash napisał(a):
bo tam podobno nie dawali tych tlokow felernych

podobno...

Sugeruję doczytać temat dokładniej...wszystko jest tu napisane od A do Z.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
ten temat to juz przewertowalem naprawde kilkanascie razy, chodzi mi o to czy do osprzetu silnika z n52b25 podejdzie silnik n52b30 albo najlepiej n53b30. olej przeczytam dokladnie jutro i napisze bo teraz mam opakowanie na ''dolewki'' w aucie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Jaki rok i jaki przebieg oraz co ile robione wymiany oleju?
Michu ma te silniki obcykane, wiec warto go sluchac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
2006 08 wyprodukowany w de. 160 tys ale czy naprawde to nikt nie wie. Ja robie co 10tys km jak robil poprzedni wlasciciel nigdy sie nie dowiem. Z tym sie chyba juz nic nie da zrobic poza wymiana tlokow :( jeszcze mam gwarancja na 1500€ przez w2 msc takze chce cos z tym zrobic bo czas mnie nagli bardzo
PS odme wymienilem cala z pokrywa zaworow za 1300...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:40 
no a jak ta odma? wymieniona?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Tak, edytytowalem wyzej post

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 maja 2016, 21:08 
Napisz jutro jaki olej lejesz.
Zanim poczynisz poważne kroki zacznij od pierdół...plukanka (około 40-50 min) + dobry olej 5w40 ot np millers xf.
Dymi auto?

b25 niestety mają wadę tłoków i jest to tak naprawdę jedyna wada tego silnika. W wersjach b30 są inne tloki...ja np teraz na 5w40 od wymiany do wymiany nie dolalem nic, na 5w30 coś w granicach 0,5 L.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 04:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
To mam teraz zalane http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... redirect=1 a kupiony juz mam liquimoly top tec 4100 5w40

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 08:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Myslisz ze ten olej co kupilem teraz zalac 'LM 4100' 5w40 Cz kupic tego millersa? Moglbys w razie czego podeslac link z ebaya? Nie zauwazylem zeby dymil, jedynie w zime na bialo, przez lato nic. Jak zmienilem ostatnio swiece i cewke to zauwazylem olej na prawie wszystkich swiecach.. btw hva czasem sie odzywa na zimnym silniku nawet Minute nie kiedy cyka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 09:39 
U kolegi PAMO na millersie xf 5w40 jest wyraźna poprawa. Chyba od tego bym zaczął...płukanka nawet do godziny czasu (dopiero po 30 min zaczynają się syfy w silniku rozpuszczać) do tego millers (napisz do działu "Piąte koło" viewforum.php?f=101 ) i obserwować co będzie dalej. Teraz masz zalany olej z normą BMW LL98 full saps... który zostawia sporo dziadostwa w silniku. Może być czasami tak jak u jednego usera z e90post.com, a mianowicie gość miał przy pierścieniach dużo "sadzy" przez co były zastane, nie pracowały tak jak powinny. Po płukance AMSoila i zalaniu oleju również tej firmy gość odczuł ogromną poprawę. Zużycie oleju spadło diametralnie.

Na początek tutaj szukałbym pomocy, a jeśli to nie pomoże to grubsze naprawy.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 17:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Michu, od kiedy oleje full saps zostawiają nagar?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 maja 2016, 17:35 
full saps to oleje bez limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki częściowo pozostających w silniku...(nie pisałem strikte o nagarze).
Większy total base number Ci tego do końca nie rekompensuje i nie odkłada się to tylko w katalizatorach :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL