BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 12:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 18:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
U mnie w z4 N52N wg vinu są tłoki KS 11257561845, a co do oleju to na 30tys które przejechałem od kupna auta dolewałem 3 razy po 1l, nie licząc wymiany. Dodam, że spokojnie nie jeżdżę.
Zaś co do klekotania to przypominam film z początku roku:
Temperatura na zewnątrz -6
Temperatura w garażu -2
Auto nie uruchamiane ponad 2 m-ce.
Auto serwisowane w ASO.
Przebieg w czasie nagrywania 49tysi.

W sezonie letnim nic nie klekocze, a auto teraz ma przejechane 56tysi i przy każdej okazji dostaje po garach.

Zastanawia mnie jedno, dlaczego kolega posiadający z4 z roku 2011 dostał wezwanie na akcję serwisową ( wymiana urywających się szpilek głowicy i wymiana popychaczy), a ja mając auto z roku 2009 nie dostałem wezwania ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 19:53 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:06 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
Troche mnie to uspokoilo bo zaczlem sie naprawde bac kupna n52, auto kotre mam na oku to n52b30 09/2006
czyli jesli dobrze rozumiem nie powinno byc tam problemow z tłokami, uff
Odpalalem auto na zimnym (udokumentowany przebieg ok 225tys) i zadnych niepokojacych dzwiekow raczej nie bylo
jeszcze raz dzieki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 20:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Na koniec dobra rada: Wymieniajcie odmę i kontrolujcie kondycję zaworów DISA w swoim silniku.

no ja się do tego przymierzam. Niby przeprowadzałem test na sprawność odmy i jest Ok. Na ciepłym silniku otwieramy wlew oleju - jak korek będzie mocno zassany to odma klęka, no i ponoć zużycie oleju wzrasta. Jak było u Ciebie Zakov328?


Zużycie oleju po wymianie odmy zdaje się stabilizować. Przy wymianie odmy, mechanik z samego kolektora wylał z pół litry oleju, więc sam fakt, że olej już nie będzie się tam gromadził daje spore oszczędności, jednak aby to obiektywnie ocenić muszę przejechać jeszcze te kilka tyś. km. Sadzę jednak, że nie powinno być już z tym większego problemu, zwłaszcza na oleju który teraz zamierzam zastosować.

Ten test odmy to stary chwyt. Ogólnie w tamtym miejscu powinno być lekkie 'ssanie' i to prawidłowy objaw. Najlepiej widać to przykrywając wlew oleju kawałkiem cienkiej folii (tylko żeby jej tam jakimś cudem nie wciągnęło!). Ogólnie ciężko żeby korek był mocno przyssany, u mnie nic takiego nie było. Trzeba też brać poprawkę na to, że N52 to trochę niekonwencjonalny silnik. Niema w nim podciśnienia w kolektorze ssącym i diabli wiedzą jak to się przekłada na odmę i efekt zasysania korka... :niepewny: Jak nie ubywa Ci oleju, a silnik chodzi równo to niema podstaw by sądzić, że odma jest walnięta, choć i tak warto ją profilaktycznie, przynajmniej jednorazowo wymienić. Nie jest to zbyt drogi element (przynajmniej jak na ten samochód), roboty też nie aż tak wiele, a przy okazji można przyglądnąć się zaworom DISA.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Smokin napisał(a):
no ja się do tego przymierzam. Niby przeprowadzałem test na sprawność odmy i jest Ok. Na ciepłym silniku otwieramy wlew oleju - jak korek będzie mocno zassany to odma klęka, no i ponoć zużycie oleju wzrasta. Jak było u Ciebie Zakov328?




Na ciepłym silniku po jego zgaszeniu obserwujesz po jakim czasie będzie nominalny poziom oleju na bagnecie. Kolega który miał kiedyś co prawda nie silnik z serii N, ale m54 musiał czekać na to ok 2 godz( w porównaniu u mnie póki co to niecałe 10min). Po demontażu odmy okazało się ze była cała zasyfiona, a 1 przewód niedrożny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 21:13 
damianRC napisał(a):
Na ciepłym silniku po jego zgaszeniu obserwujesz po jakim czasie będzie nominalny poziom oleju na bagnecie.

tam nie ma bagnetu. Jest czujnik który podaje poziom oleju na ciepłym silniku po około 10 min jednostajnej jazdy 2000-4000rpm
Zakov328 napisał(a):
Ogólnie w tamtym miejscu powinno być lekkie 'ssanie' i to prawidłowy objaw.

i takie właśnie jest :)


A tak panowie się dzieje jak jest walnieta odma w N52


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 21:21 
Smokin napisał(a):
BMW PuMA piszą, że poprawione tłoki wychodzą razem z silnikami N52B25 w marcu 2010 r.


no ale chyba nie na Europe :P chyba ze?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 21:24 
Fryderyk napisał(a):
no ale chyba nie na Europe :P chyba ze?

a tego to już tam nie napisali :) a czemu? nie rzucali już wtedy N52 na EU? bo nawet nie wiem


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 21:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
no ale chyba nie na Europe :P chyba ze?

a tego to już tam nie napisali :) a czemu? nie rzucali już wtedy N52 na EU? bo nawet nie wiem


O ile mnie pamięć nie myli w USA nie było N53. Tam równolegle, do końca klepali N52. Na ich paliwie kiepsko sprawdzał się bezpośredni wtrysk, montowany w silnikach N54 i 'naszym' N53.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 2 października 2014, 22:01 
Na USA tak jak zakov pisze, n53 w ogole nie bylo, siara :padam:

N53 od 2007 juz produkowane bylo, nie znam wlasnie dokladnej daty kiedy zamieniono je.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 października 2014, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: M62B44
Panowie witam,

Jakiś czas śledze dyskusję bo tyeż mi chodzi ochota na 258 km w 3 litrowej rzedówce. W tematach przewineła się informacja rze wadliwa glowica była produkowana od 06.2006 czy ktoś może to jeszcze raz potwierdzić. Mam na oku auto z 04.2006 z niemiec z niskim przebiegiem ok 100 k km. Bedę wdzięczny za info.

PS. Niemiec nie chce spuścić ceny na ewentualne naprawy :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 października 2014, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
Keyken napisał(a):
" rze "

nie kumam tegoż słowa :mur:
Keyken napisał(a):
z przebiegiem ok 100 k km.

na ten rocznik to jak fabryka :cwaniak:
Keyken napisał(a):
PS. Niemiec nie chce spuścić ceny na ewentualne naprawy :))

i pewnie jeszcze płacze, że kupiec się znalazł :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 4 października 2014, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: M62B44
"Rze = Że" - bardzo szybko pisane na słabej klawiaturze :) po kilku lampkach wina !

A tak na poważnie to ktoś jest w stanie odpowiedzieć czy faktycznie roczniki poniżej 06.2006 będą miały problem z głowicą rozwiązany? Informacje są że od 2005 do końca 2008 itd. A ja chciałem się dowiedziec dokładnie :).


Dzięki jak ktoś wie dokładnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2014, 01:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Co do brania oleju to moje byle e60 530i m54 bralo wlasnie 1L/1000km :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2014, 10:28 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:07 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2014, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: M62B44
Pisaliście że w N52B30 tłoki dobre , ja mam na oku 330i E90 z tym motorem więc jedyne ryzyko wymiana głowicy za jakiś czas.

Dzięki za informacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2014, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
To w sumie spory problem jesli bylaby taka koniecznosc... (wymiany glowicy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 października 2014, 22:02 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:07 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 października 2014, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: M62B44
Ostatecznie będzie 330i jak założyłem na początku :) bo poza ta wada reszta mi pasuje w 100%. Dzięki Panowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 października 2014, 10:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
Przy okazji zadam pytanie odnosnie spalania tych aut. Jakie uzyskujecie mniej wiecej wartosci spalania miasto/mieszane/trasa ?
Czy dane katalogowe (dla 330xi) 14,5 w miescie/7,5 trasa/10 mieszany cykl sa wiarygodne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL