BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 14 listopada 2018, 07:33


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 630 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 16 lutego 2018, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 18219
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Zakov328 a z jakim przebiegiem miałeś i ile jeszcze przejechałeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 lutego 2018, 14:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Jak sprzedawałem samochód miał około 240 tyś. km. Zrobiłem nim z 50 tyś. Jakiś czas temu nowy właściciel pisze do mnie SMS'a, że chyba coś jest nie tak z czujnikiem poziomu oleju, bo od wymiany oleju przejechał już kilka tyś. km i poziom oleju nie spadł ani o jedną kreskę, więc pewnie czujnik poziomu oleju zepsuty, bo przecież N52 powinno brać olej :znudzony: No proszę Was...

Problemem nie jest silnik, tylko bzdurna eko-polityka, która do każdego nowoczesnego silnika każe zalewać lekkobieżny olej 5W-30, bo wtedy auto pali mniej o 3% i emituje mniej bla bla bla... :rotfl: Tylko, że aby taki 'lekki' olej nie przechodził przez silnik jak gówno przez gęś, to ów silnik musi być na prawdę ciasno spasowany, jak choćby japońskie konstrukcje, które śmigają na 5W-20. Jakkolwiek nie każdy silnik jest tak spasowany i później okazuje się, że jakieś VAG'i żłopią po litrze oleju na 3000 tyś. km, klient przyjeżdża to reklamować, a w instrukcji jest napisane, że przecież to norma i tak ma być :rotfl: Po kilkudziesięciu tyś. km zawory, EGR'y, katy, filtry cząstek i inne badziewia są pozatykane nagarem z przepalonego oleju, auto dymi jak lokomotywa, żłopie paliwo i nie jedzie, ale przecież wszystko jest ok, bo jest EKO :rotfl: Więc nie mówcie mi, że N52 ma jakiś problem z tłokami, bo aby ten cały problem rozwiązać wystarczy wylać z niego 5W-30 i zalać dobrym 5W-40, albo jeszcze lepiej 5W-50 oraz przynajmniej z raz wymienić odmę i voila! Problem nad którym głowi się pół internetu rozwiązany :D Pisałem o tym już chyba kilkakrotnie w tym temacie, ale komu tam by się chciało czytać od początku tyle stron... :D

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 17 lutego 2018, 14:30 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 lutego 2018, 14:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - viewtopic.php?f=6&t=159825
Ja na tą chwile mam przebieg 128 tyś. km i mi bierze jakieś 200ml na 1000km...Auto jest po płukance i zalany Millers 5w40..Więc może mam zepsuty motor ale jednak coś tam bierze.. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 lutego 2018, 14:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Moje na Millersie 5W-50 brało tak z 1.5 - 2L na 10 000 km. Czyli w sumie tyle samo.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 lutego 2018, 23:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1162
Lokalizacja: Wrocław/Jarocin
Moje BMW: E92 335i e46 320Ci
Kod silnika: N54b30 m54b22
Garaż: Alpina d3 biturbo E92Lci
potwierdzm słowa Zakov328, olej 5w50 do n52,53 jest idealny :)

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 maja 2018, 19:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4722
5w50? A jaki końkretnie ??? ;) A może jednak jakichs 5w40?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 maja 2018, 21:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 27
Posty: 227
Moje BMW: e87 130i
Kod silnika: n52b30a
kszyhu napisał(a):
5w50? A jaki końkretnie ??? ;) A może jednak jakichs 5w40?


kupiles 130i ? :)
pochwal sie, bedzie trzecia na forum. albo 2 bo nie wiem czy ta szara sie nie sprzedala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 maja 2018, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4652
Lokalizacja: Puerto Tico Ciudad de San Escobar
Moje BMW: 3er/E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149364
5W40 XF ew EE, ofkors millers :D Chwalę sobie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 maja 2018, 11:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1455
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d viewtopic.php?f=6&t=142111&start=0

Obecna E92 325d LCI viewtopic.php?f=6&t=153318
Na zime mozna lac 5w30 zwlaszcza jak stoi caly rok pod chmura, ale na lato w tych silnikach lepiej zalac 5w40 xf jak Michu napisal. Millers tak naprawde jest bardziej gesty niz inne marki. 5w30 xf ma gestosc jak 5w35 a 5w40 xf jest dosc gesty i na zime dla n57 nie jest zbyt dobry, bo szybko gestnieje. Na lato byl super-zrobilem ok 5tys km w ciagu 4 tygodni i olej nie byl jak woda, chronil idealnie. Praktycznie nic nie ubylo, wiec jest jak powinno

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 maja 2018, 11:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4722
Punisher, temat jest o n52 ;) choć przyznaje millers xf 5w40 + archoil 9200 już zamówione


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 maja 2018, 15:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Punisher napisał(a):
Na zime mozna lac 5w30 zwlaszcza jak stoi caly rok pod chmura, ale na lato w tych silnikach lepiej zalac 5w40 xf


W połowie lat 50-tych ubiegłego wieku wprowadzono oleje wielosezonowe. Na tamte czasy było to ogromne udogodnienie i wielki postęp, dzięki któremu kierowcy NIE muszą już zmieniać oleju sezonowego, wraz ze zmianami pór roku. Korzystajcie z tych udogodnień. Sprawdzają się już od ponad 60 lat :)

Punisher napisał(a):
5w40 xf jest dosc gesty i na zime dla n57 nie jest zbyt dobry, bo szybko gestnieje.


Pozwolę sobie zauważyć, że zarówno wspomniany 5W-30, jak i 5W-40 ma lepkość zimową na poziomie 5W ('W' - od ang. 'winter') i tym samym zapewnia porównywalny poziom ochrony w warunkach rozruchu, podczas niskich temperatur. Tak więc o co chodzi? :niepewny:

Punisher napisał(a):
Na lato byl super-zrobilem ok 5tys km w ciagu 4 tygodni i olej nie byl jak woda, chronil idealnie.


To, że olej nie jest jest płynny jak woda, nie zawsze jest zaletą. Zwłaszcza w przypadku diesla, który nie osiąga takich temperatur jak benzyna i wysoka lepkość nie jest tu zbyt pożądana. Powiedziałbym wręcz, że w tym przypadku 5W-30, który jest znacznie 'lżejszy' od XW-40 w zakresie średnich i wysokich temperatur, sprawdziłby się lepiej, zapewniając lepszy przepływ i penetrację najdalszych zakątków silnika, nawet gdy silnik nie będzie rozgrzany do temp. roboczej. Nie wspominając już o tym, że 5W-40 to najczęściej oleje full-saps, albo mid-saps, co nowoczesne diesle nie zawsze tolerują... No ale to wątek o N52/3... A benzyna to zupełnie inny temat :)

PS: A jeżeli już ktoś ma niezłego jobla i chcę sobie zmieniać olej, dostosowując jego lepkość do pór roku, bo np. robi dużo kilometrów i tak czy inaczej zmienia olej kilka razy w ciągu roku, to prędzej można by rozważyć przejście przed zimą np. na 0W-30, aby miało to jakikolwiek sens...

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 czerwca 2018, 00:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1455
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d viewtopic.php?f=6&t=142111&start=0

Obecna E92 325d LCI viewtopic.php?f=6&t=153318
Wiem, ze temat dotyczy n52/53, ale bardziej mialem na mysli olej millers xf 5w40.
Lepiej mi pracuje silnik niz na innej marki, np valvo.
Druga sprawa to niby oba 5w, ale jednak xf 40 jest dosc gestym olejem jak na 5w i spokojnie mozna lac zamiast np 5w50. Lalem rozne oleje, wiec mam porownanie do tej marki. Kazdy produkt millersa me wieksza gestosc/lepkosc niz podaje producent. Bylo kilka testow u Rosjan i zawsze tak bylo, ale nie bedziemy sie w to zaglebiac. Latam na tym oleju juz 4 lata wiec moge polecic

Co do 5w30 i 5w40 mialem kilka razy juz odczucie, ze w40 jest bardziej meczacy na zimno dla n57 niz 5w30 dlatego taki bede stosowal. N57 ma waskie kanaly i to jest problemem przy rozprowadzaniu oleju, co moze byc tez powodem zrywania lancucha gdy nie zmieniamy oleju przez 50tys km, arobimy dolewki, ale to nie ten silnik

Ogolnie chcialem poprostu polecic xf czy to 5w30 czy 5w40 i tego to mialo sie tyczyc. Ja zmieniam olej co 4-5 miesiecy ( w zaleznosci od tras jakie robie ) dlatego tez moge miec 5w40 na okres letni albo 5w30 na zime, co bedzie lepsze dla silnika przy starcie

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 24 czerwca 2018, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1804
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: F sporrrt,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Podczas zakupu N52B30 za chłodnym silniku tłukła się głowica, po zrobieniu dłuższej trasy i zmiany oleju na Millersa xf 5W40 problem znikł, był zalany castrol z przebiegiem już 12tyś km. Jeśli będzie cisza to jest sens zmieniać częściej niż 10tyś km?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 24 czerwca 2018, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1455
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d viewtopic.php?f=6&t=142111&start=0

Obecna E92 325d LCI viewtopic.php?f=6&t=153318
Ja zmieniam co 8-9tys max, bo jak dla mnie jak olej mocno smierdzi, to nie chroni jak nalezy. Wiem, ze to nie ten sam silnik, ale lepiej wydac 300zl na olej+filtry niz pozniej miec jakies problemy za gruba kase.
Jednak 10tys jest jak najbardziej ok, bo to nie jest duzo wiecej niz moje czestotliwosci. Wazne, zeby olej nie byl juz czekolada i ie spalal sie jak glupi albo nie nie zatykal wszystkiego w silniku

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 26 czerwca 2018, 20:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Kusy napisał(a):
Jeśli będzie cisza to jest sens zmieniać częściej niż 10tyś km?


Nie.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 07:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4722
Zakov328,
Ja np w roku nie zrobię 10k więc i tak zmieniam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 13:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 27
Posty: 227
Moje BMW: e87 130i
Kod silnika: n52b30a
Moje 130i teraz po długim postoju podczas odpalania na zimnym delikantie zatrzęsło nadwoziem przez sekunde. Bledow nie ma żadnych. Jak już silnik był ciepły to Już się nie powtarza.

Zmieniac profilaktycznie świece? Jeśli tak to na jakie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 21:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
kszyhu napisał(a):
Zakov328,
Ja np w roku nie zrobię 10k więc i tak zmieniam ;)


Dzisiaj akurat jechałem sobie w dłuższą trasę i trochę rozmyślałem nad tym tematem. I wiecie co jest w tym wszystkim najzabawniejsze?

Większość ludzi na tym forum, jak i zapewne w tym temacie ma auta sprowadzone z zachodu, często z przebiegiem 150-200 tyś. km i paroma latkami na karku. Na zachodzie NIKT nie ceregieli się w wymiany oleju co 10 tyś., nikt go nie wącha, nie bada jego konsystencji na bagnecie, nie przygląda się jaki ma kolor, tylko leje w serwisie świeży co 20-30 tyś. i grzeje po autostradach ile wlezie. A czasem jak się ogląda te książki serwisowe, czy odczyty z historii pojazdu to i okazuje się, że po okresie gwarancji 'poślizgi' między przeglądami wynoszą nawet i 5 tyś. km. :rotfl: Nieraz między pieczątkami w książce jest 35-40 tyś. na jednym oleju i jeździ, ma się dobrze, silnik chodzi, Niemiec płacze, Polak cmoka :D

No i w końcu autko trafia do Polski, a na forum zaczyna się rozkmina czy zmieniać olej co 10, czy może co 8 tyś. km, bo może jak co 10 to coś się stanie?? :16:

Sorry, ale to takie... pieszczotliwe :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nie, nie nabijam się ani nic. Nie o to chodzi. Sam mam świra na punkcie dbania o swój samochód i rozumiem takie odchyły jak nikt inny. Tylko po prostu za dużo już w życiu tego przerabiałem i za dużo się naoglądałem, żeby bawić się w takie ceregiele :)

Dlatego mówię wam z czystego serca - przestańcie się tak obsrywać po gaciach z tą wymianą oleju obliczoną co do kilometra, bo to już zakrawa na lekką paranoję. Zalej dobry olej do silnika, sprawdź co ile producent zaleca wymianę oleju w twoim aucie, podziel to przez pół i możecie mi wierzyć, że będzie lepiej niż dobrze :ok: A jak ma Ci się coś w silniku zrypać, to się zrypie choćbyś zmieniał olej i co 5 tyś...

Panowie, a tak swoją drogą to olej w waszych wolnossących N52/N53 ma takie życie:

Obrazek

Dopiero takie silniki jak S54/N54/N55 masakrują olej. A o takich jak S65 to już nawet nie wspominam...

Ja rocznie z moim N54 robię jakieś 12-13 tyś. km i zmieniam olej raz do roku. Ale gdybym nawet robił 15 tyś., to zmieniałbym go co 15 i uważam, że byłoby miód malina. Bo nie po to płacę 60 zł za litr wysokiej klasy syntetyka, żeby wylewać go w kanał jak tylko ledwie się zabrudzi. Niech ten olej trochę popracuje, niech ma szansę trochę się wykazać. Nowoczesne oleje syntetyczne, z bogatym pakietem dodatków są na prawdę wytrzymałe i nie takie łatwe do zajechania, zwłaszcza w silnikach, które nie poddają oleju jakimś ekstremalnym obciążeniom.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2018, 21:46 przez Zakov328, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 21:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
veb napisał(a):
Moje 130i teraz po długim postoju podczas odpalania na zimnym delikantie zatrzęsło nadwoziem przez sekunde. Bledow nie ma żadnych. Jak już silnik był ciepły to Już się nie powtarza.

Zmieniac profilaktycznie świece? Jeśli tak to na jakie?


Jak sekunde zatelepało to świece na bank szrot ;)

Gorzej jakby dwie sekundy, to wtedy i cewki...

A przy trzeciej sekundzie to już trzeba by o wtryskiwaczach pomyśleć, albo i o całym silniku na podmiankę ;) :P

Zdrówko! :piwo:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 21:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4722
Zakov328, w moim przypadku, jak i wielu petrolheadow to normalka, że sie dla zwyklego zjadacza wydają takie sprawy pierdolami. To jest choroba, że to co robię przy aucie to tak naprawdę nie dla siebie tylko dla kolejnego nabywcy, tego zwyklego Janusza. Bo jak bedzie kolejny maniak to i tak nie wiedząc będzie topił kase wg swojego widzimisię. Gdyby nie Janusze, niewiedzialbys jakie są slabe punkty danego auta czy silnika, a gdyby nie maniacy, nie bylo by tego tematu. Dziwny jest ten świat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 630 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL