BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Ogłoszenia
Teraz jest 24 maja 2019, 11:34


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 684 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 21:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 638
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328 ci, 330 ciA Cab
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Podaj jeden uczciwy zakład który rzetelnie zdiagnozuje wtryskiwacze...tzn wyjmujesz i wysyłasz na sprawdzenie. Ja takowego nie znalazłem, ceny wtryskiwaczy to przegięcie. Przykładowo do m3 e92 kupisz za 300 zł sztuka, a dla "plebsu" po 1000 zł?? Gdzie sens, gdzie logika... :wstyd:
Takie gadanie że dobrze działają, podłącz sobie pod kompa i będziesz miał z 10 błędów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 21:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 661
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Punisher napisał(a):
Dzis jet tak, ze ludzie jak wykryja problem, to sprzedaja od razu, zamiast naprawiac i jezdzic dalej
Zbyt latwo dzis kupic samochod i dlatego tak sie dzieje


Wielka prawda, dziś prawie każdy może sobie pozwolić na samochód. Ja się staram bardzo dbać, póki co na liczniku prawie 102k km i jeździ dobrze, acz trzeba dbać, czasem przegonić na autostradzie.
Już to napisałem rok temu ale powtórzę: mój egzemplarz jest w domu praktycznie od nowości, wiem co z nim się działo, jest super zadbany. Jedynie muszę go dobrze przegonić by wypalić siarkę. Jeśli tak dobrze utrzymany i eksploatowany samochód mimo wszystko zacząłby nawalać, to wtedy rzeczywiście coś musi być na rzeczy. Jak na razie jeździ poprawnie i nie sprawia problemów :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 22:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 638
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328 ci, 330 ciA Cab
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
https://youtu.be/t8gxKB2eNeo
Daleko szukać nie trzeba, ciekawe czy przy sprzedaży tak jęczał :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 22:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 661
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Największą wadą auta jest jego poprzedni właściciel, nie wiadomo co się działo wcześniej z tą E92, gość się podpalił, a potem cóż. Najgorzej to się czyta komentarze ludzi pod filmem, którzy nie mają zielonego pojęcia o serwisowaniu tych aut, a ich mentalność to 1.9 TDI...

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 lutego 2019, 16:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5041
Nic z tego filmu nie wynika. Koleś myślał że jak od tvnu auto kupił to zero wkładu. :znudzony: ale pojechać po seri N trzeba. Bo w używanym aucie sie sondy, katy, cewki sie psują. Faktycznie awarie uniemożliwiające użytkowanie. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 lutego 2019, 23:08 
Offline
Agent Provocateur
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 17166
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA / Z3 M
Dudek II napisał(a):
https://youtu.be/t8gxKB2eNeo
Daleko szukać nie trzeba, ciekawe czy przy sprzedaży tak jęczał :rotfl:


Ja jebie co za Czesław... Volvo pasuje do niego jak sojowe latte.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lutego 2019, 08:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5041
Dla rozluźnienia. 3 typy użytkowników serii N.

Obrazek


Ostatnio edytowano 16 lutego 2019, 04:43 przez kszyhu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 lutego 2019, 22:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4662
Lokalizacja: Puerto Tico Ciudad de San Escobar
Moje BMW: 3er/E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149364
kszyhu, fota nie hula


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 kwietnia 2019, 12:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F10 523i
Kod silnika: N53B30
Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem bmw f10 523i 204km 270nm.

Nie znalazłem zbyt wielu informacji nt. tego silnika, w większości górują posty diesli.

Chciałbym dowiedzieć się od kolegów którzy posiadają te motory, jaki olej silnikowy polecacie?
Wyszukałem informacje że bardzo polecany był olej mobil 1 new life 0w40, jednak nie jest on już dostępny w sprzedaży, zastąpili go innym ale bez normy LL-01 którą powinien mieć olej dla tego silnika.
Czy Motul 8100 x-max 0w40 będzie dobrym wyborem? Czy może polecacie inne marki jak LM/Millers/Mobil?

Kolejne pytanie dotyczy prewencyjnych wymian podzespołów eksploatacyjnych.
Co warto wymienić w tym silniku po zakupie, żeby przywrócić mu fabryczny wigor?
Chodzi mi o rzeczy jak świece etc., moje poprzednie samochody miały silniki diesla, stąd pytanie.

Przy zakupie otrzymałem miesięczną gwarancję na silnik, panowie czy jestem w stanie sprawdzić w jakiś sposób silnik?
Tak żeby w razie znalezionego problemu udać się jeszcze do sprzedawcy w ramach gwarancji?
Proszę o wyrozumiałość za to pytanie, nie jestem mechanikiem.

Jeszcze ostatnie pytanie do posiadaczy n53b30, mianowicie w którymś poście znalazłem taką oto informację:

https://ms-tuning.de/chiptuning/datenba ... (2010-2011)&leistung=204

Jest to firma tuningowa (wiem że "robią chipy") z Niemiec, co ciekawe twierdzą że z mojego silnika są w stanie podnieść moc o 66km i 60nm.
Z tego co widzę na Polskich stronach tunerów jest to ok 12km i 27nm.
Skąd te rozbieżności?

Silnik wolnossący więc nie zdziwił mnie przyrost 12km i 27nm ale żeby podnieść o 66km i 60nm?
Czy ten silnik jest po prostu zdławiony z 270km i 320nm z mocniejszej wersji n53b30?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 kwietnia 2019, 17:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5041
N53 czyli juz bezpośredni wtrysk, warto kontrolować wtryskiwacze bo nie sprawne mogą w dłuższej perspektywie zajechać słupek. Innym szczegółem jest już separator/odma zintegrowana z pokrywą zaworów. W razie wymiany trzeba rozklejać/sklejać pokrywke odmy, albo wymieniać całą pokrywę co oczywiście zaleca producent. Tak, że warto sprawdzić czy odma nie traci swoich właściwości. Reszte spraw związanych z serią znajdziesz w tym wątku. Olej? Ja polecam Millersa, odezwij sie do Rorafalki, cos ci poleci.

Ćiptuning? 66km z samego remapu, no way! Może jak w przypadku n52 sa restrykcje w budowie dolotu całego i jest możliwość swapu z innych jednostek. Ale w wolnossaku samym programem nigdy nie zrobisz takich przyrostów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 20:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 5
Witam wszystkich, jestem nowy na forum poszukuje informacji nt. bmw e91 325i z tego co przeglądalem forum na temat silnika n52b25 to wynika ze wadliwe głowice były montowane od sierpnia 2006 natomiast tłoki o koncówce nr 844 mogły byc montowane od wrzesnia 2005 do marca 2010 , jednak dotyczy to tylko silnika n52b25 tyle ze według tych informacji https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 silnik n52b25 218km był montowany do sierpnia 2007 natomiast puzniej juz n53b30 czyli trzy litrówka o oznaczeniu 325i 218km. jest to silnik na bezpośrednim wtrysku ale juz bez wadliwych tłoków??, jedynie trzeba zwrócic uwagę na głowice czy dobrze rozumiem ?? :) prosze o udzielenie mi tej informacji bo juz sie troszke pogubilem. pozdrawiam wszystkich :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 kwietnia 2019, 14:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F10 523i
Kod silnika: N53B30
kszyhu napisał(a):
warto kontrolować wtryskiwacze


kszyhu napisał(a):
Tak, że warto sprawdzić czy odma nie traci swoich właściwości


Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Jak to zrobić? Czy są jakieś objawy w pracy silnika "zużywających" się wtryskiwaczy?
Tak samo odma?

kszyhu napisał(a):
Ćiptuning? 66km z samego remapu, no way! Może jak w przypadku n52 sa restrykcje w budowie dolotu całego i jest możliwość swapu z innych jednostek. Ale w wolnossaku samym programem nigdy nie zrobisz takich przyrostów


Hah no to samo myślałem. Właśnie z tego co wyszukałem w n52 "wrzuca" się kolektor (chyba wydechowy) z n53 + program i można znacznie podnieść moc.
Stąd pomysł że może faktycznie ta wersja jest zdławiona.
A wiesz czym w takim razie różni się moja wersja od mocniejszych n53?

Czy orientuje się ktoś z kolegów jakie są w takim razie ewentualne opcje zwiększenia mocy w moim silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 kwietnia 2019, 14:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F10 523i
Kod silnika: N53B30
kkamil napisał(a):
Witam wszystkich, jestem nowy na forum poszukuje informacji nt. bmw e91 325i z tego co przeglądalem forum na temat silnika n52b25 to wynika ze wadliwe głowice były montowane od sierpnia 2006 natomiast tłoki o koncówce nr 844 mogły byc montowane od wrzesnia 2005 do marca 2010 , jednak dotyczy to tylko silnika n52b25 tyle ze według tych informacji https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 silnik n52b25 218km był montowany do sierpnia 2007 natomiast puzniej juz n53b30 czyli trzy litrówka o oznaczeniu 325i 218km. jest to silnik na bezpośrednim wtrysku ale juz bez wadliwych tłoków??, jedynie trzeba zwrócic uwagę na głowice czy dobrze rozumiem ?? :) prosze o udzielenie mi tej informacji bo juz sie troszke pogubilem. pozdrawiam wszystkich :)


Tu masz informacje:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=312426

A czy w następstwie n52b25 nie był montowany n53b25? także 2,5l.
Z tego co wiem jeśli jest tam n53 to jest to silnik bez wad n52 ale niech wypowiedzą się ludzie bardziej znający temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 21 kwietnia 2019, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1808
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 630i
Kod silnika: N52B30
Garaż: F sporrrt,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Nie do końca bez wad, trzeba co ok 50tyś km czyścić kolektor ssący od środka bo podobno zbiera się tam bród, ma czułe i wadliwe wtryskiwacze benzynowe które potrafią się zepsuć po kilkudziesięciu tyś km w skrajnych przypadkach, oraz odma jest chyba zintegrowana razem z pokrywą zaworów czy coś takiego podobnego.

A co do N52B30
Druga wymiana oleju na Milersa 5W40 po 6tyś km, przed zmianami oleju płukanka po 25min, i dalej głowica stuka na wolnych nawet po dłuższej trasie, jeżdżąc po mieście na krótkich dystansach jest jeszcze gorzej więc staram się tego unikać. Ratuje wymiana wałka, ewentualnie co jeszcze? Głowica też? Gdzieś czytałem że loża wałka w głowicy nie ma panewek z którejś strony więc jak się wyrobi to jedynie wymiana głowicy ratuje.

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 09:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5041
Kusy napisał(a):
dalej głowica stuka na wolnych

Jak głowica stuka? Hałasują najczęściej popychacze. Tym bardziej, że piszesz że głośniej na zimnym. Nagraj jak to brzmi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 16:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 5
Witam,Czy tłoki z nr 11257561845 również są kłopotliwe auto jest z 09.2005 nr VIN WBAVS11040AG56930 bardzo proszę o pomoc, wiem że to pewnie nie ten dział ale może ktoś widział to auto i może mi coś więcej powiedzieć bo mam kawał drogi żeby je osobiście zobaczyć,
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... BPCak.html
Z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 06:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 5
proszę o podanie mi tej informacji jak jest z tymi tłokami ponieważ niby wadliwe są o 11257561844 i zastąpione w 2010roku tłokami 11257612982 a nic nie jest wpomniane o tłokach nr 11257561845??? a kilka nr VIN już sprawdziłem i wszędzie są o końcówce 845. Jeśli ktoś ma informacje na ten temat będę wdzięczny. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 07:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15830
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Coś źle sprawdzasz, 845 to nadwymiar +0,25.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 09:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 5
więc jeśli możesz to sprawdź mi bo może faktycznie źle szukam końcówka Vin AG56930 z góry dzięki auto produkcja 08.2005


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 19:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15830
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nie mam dostępu do takich danych.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 684 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL