BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2024, 16:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dejmon napisał(a):
tylko że organoleptycznie można też ocenić to że 328M objeżdża o kilka długości 328A


Jak mu się uda dobrze zmienić biegi, to tak :) Ale pisałem że 328A tak po prostu ma :) Dobrze że 320 jest za nim :) Inaczej bym nie mógł zasnąć.
Warto podkreślić że 328 manual to naprawdę świetnie zestrojone auto. 328A jest wyjątkowo źle zestrojone, jeżeli chodzi o wyścig na prostej.
Prawdę mówiąc nie do końca pojmuję pod co to auto jest zestrojone, nie wiem jaka idea przyświecał konstruktorom.

Dejmon napisał(a):
dlatego twierdzę że jednak w 80% przypadków to automat dostanie srogie baty


W 80% raczej nie, ale ogólnie tak - jest wolniejsze.
Nie mniej jednak 323 czy 320 nadal zamiata pod dywan :)

Dejmon napisał(a):
Miałem taką nadzieje że zrobi mnie jak chce, gdyż marzy mi się posiadanie b30 pod maską dlatego tym bardziej byłem zadziwiony.


To śmiało kupuj. Trafiłeś na jakieś padło ze źle wyremontowaną skrzynią i stąd takie odczucia.

Dejmon napisał(a):
racja różnca sekundy między 328 manual i 328 automat rozwiewa wszelkie wątpliwości- automat w e46 to muł


Ale powtarzalny :) 328A te 8s zrobi zawsze. 328m - często się ludziom ręka omyka na 1 zmianie biegu, lub zrobią żabkę na starcie i wychodzi remis.

Generalnie 328A ma zwalony dyferencjał i dlatego jest dużo wolniejsze do 100, ale 330A można brać w ciemno.
Natomiast w trasę - 328A jest fantastyczne, jedziesz sobie autostradą 140, masz jakieś kuriozalnie niskie obroty, w aucie cicho. Po prostu to wybitnie nie jest auto do ścigania się, ale mimo tego daje radę ;)
Na co dzień różnicy w jeździe nie ma, i generalnie mam to gdzieś, dawno wyrosłem ze pałowania się nad różnicą 1s do 100 :)

Byczus napisał(a):
dodatkowo to o czym mówił Tomek, czyli jazda na pół gwizdka, zawsze jest ten, że tak to nazwę zapłon czasowy od momentu przyciśnięcia pedału gazu a przeniesieniem mocy na koła, tutaj również w skyrzni manualnej dzieje się to ewidentnie szybciej.


Może i tak, dopóki nie masz lockupa to nie jest to tak od razu przenoszone, ale w normalniej jeździe niema to kompletnie znaczenia. Jak potrzebna jest redukcja, wystarczy szybko pstryknąć gaz i jest ciąg z lockupem. No trochę inaczej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
Ale pisałem że 328A tak po prostu ma :) Dobrze że 320 jest za nim :)

również się z tego cieszę, jest do czego dążyć stopniowo ucząc się wykorzystywania aktualnej mocy :)

Kyokushin napisał(a):
Trafiłeś na jakieś padło ze źle wyremontowaną skrzynią.

Kyokushin napisał(a):
Ale powtarzalny :) 328A te 8s zrobi zawsze. 328m - często się ludziom ręka omyka na 1 zmianie biegu, lub zrobią żabkę na starcie i wychodzi remis.


Widzisz czyli obaj mamy pecha, ja trafiam na zajechane automaty Ty trafiasz na niepełnosprytnych kierowników :D

Recepta na dobry start jest prosta:

Suchy asfalt + w miarę dobra opona (troszeczkę szersza niż rowerowa) + w miarę ogarnięty kierownik który zrobił dynamicznie danym autem przynajmniej z 20kkm ( po takim dystansie nawet średnio bystra osoba załapie co trzeba zrobić by dobrze ruszyć )


żabkę to można zrobić jak się "strzeli" z 2 tysięcy obrotów :D

Kyokushin napisał(a):

Ale powtarzalny :) 328A te 8s zrobi zawsze.
skoro już taka dyskusja się wywiązałą chętnie sprawdziłbym się z 328A!

Kyokushin napisał(a):
Natomiast w trasę - 328A jest fantastyczne, jedziesz sobie autostradą 140, masz jakieś kuriozalnie niskie obroty, w aucie cicho. Po prostu to wybitnie nie jest auto do ścigania się, ale mimo tego daje radę ;)
no i to na pewno zalety i nikt automatowi ich nie ujmuje :!:



Dla mnie automat ma jeszcze jedną wadę, tylni napęd niekiedy kusi do wykorzystania nadsterowności - manual daję możliwość 100% kontroli uślizgu tylnej osi do czego automat kompletnie się nie nadaje.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dejmon napisał(a):
Recepta na dobry start jest prosta:

Suchy asfalt + w miarę dobra opona (troszeczkę szersza niż rowerowa) + w miarę ogarnięty kierownik który zrobił dynamicznie danym autem przynajmniej z 20kkm ( po takim dystansie nawet średnio bystra osoba załapie co trzeba zrobić by dobrze ruszyć )


Tak, i dodatkowo z podniety dobrze zmieni dwa razy bieg :D
Fakt faktem jakbym miał 328m i obskoczylo by mnie 328a chyba bym sobie w łeb strzelił :D

Dejmon napisał(a):
skoro już taka dyskusja się wywiązałą chętnie sprawdziłbym się z 328A!

Obrazek

Dejmon napisał(a):
manual daję możliwość 100% kontroli uślizgu tylnej osi do czego automat kompletnie się nie nadaje.


Bo to akurat potrzebne jest na co dzień :D
Jakoś z kontrolą uślizgu nie mam problemu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
Tak, i dodatkowo z podniety dobrze zmieni dwa razy bieg :D
trening czyni mistrza! :)
tak na prawdę główne znaczenie ma ruszenie i zmiana na 2, w aucie ok. 200KM przepięcie z 2 na 3 to formalność.

Kyokushin napisał(a):

Bo to akurat potrzebne jest na co dzień :D

:hyhy:


Kyokushin napisał(a):
Jakoś z kontrolą uślizgu nie mam problemu :)
jasne da się latać, ale w tym względzie automatowi zwyczajnie brakuje nagłego zerwania, co w manualu załatwia nawet mały strzał ze sprzęgła.
Ale fakt jest taki że bez szpery to i tak wszystko lipa :zdegustowany:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Ostatnio edytowano 7 lutego 2014, 01:38 przez Dejmon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dejmon napisał(a):
tak na prawdę główne znaczenie ma ruszenie i zmiana na 2, w aucie ok. 200KM przepięcie z 2 na 3 to formalność.


To prawda, robi się to nie puszczając gazu, z 1 i 2 zresztą też. Ale spotkałem się zresztą sam że z 1 na 2 można źle wysprzęglić i bieg nie chce wejść, wtedy jest pozamiatane i zdarza się to.


Dejmon napisał(a):
jasne da się latać, ale w tym względzie automatowi zwyczajnie brakuje nagłego zerwania, co w manualu załatwia nawet mały strzał ze sprzęgła.


Tzn tak: automatem da się bawić, nawet fajniej moim zdaniem niż manualem, ale nie przy 200KM.
O ile w 328m sobie można sobie strzelać ze sprzęgła żeby zerwać, to w 328a można sobie co najwyżej wbić 1 i wcisnąć gaz, tył jakośtam próbując narzucić, dać się da, ale to wyraźnie nie służy do tego.

No i generalnie taka zabawa zabija skrzynię.
Tu właśnie warto wspomniec - jak ktoś nie katuje tego auta, nie bawi się w kręcenie bączków, tylko normalnei tym jeździ, to taki automat jest bezobsługowy, niedozatłuczenia, ale jak ktoś go pałuje, to poleci i będzie płacz, remonty (nie zawsze udane, jak pokazuje ten temat) etc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Kyokushin, bez przesady, jak pisałem jakieś 3 strony wyżej miałem 4 auta pod rząd w automacie i generalnie wk...wiam się mając teraz jeździć wajchomatikiem z kategorii Accord/Mondeo/etc, natomiast trzeba przyznać że w manualnej skrzyni możliwość kontroli nad autem jest większa.

Przy E36 czy E46 z małymi silnikami szczególnie benzynowymi, automat wyraźnie zmula te auta; a i fakt że pobawić się takim 320iA raczej nie sposób - na suchym nie zarzucisz jej dupą. Fakt też że wbijanie biegów manualem z kopem w plecy może zwiększyć postrzeganą przez nasz błędnik dynamikę.
Na podobnej zasadzie jak Impreza WRX wydaje sie lepiej przyspieszać od CL600 biturbo, mimo że w istocie jest na odwrót. Just fun.

Napisał zadeklarowany automaciarz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
sln napisał(a):
Kyokushin, bez przesady, jak pisałem jakieś 3 strony wyżej miałem 4 auta pod rząd w automacie i generalnie wk...wiam się mając teraz jeździć wajchomatikiem z kategorii Accord/Mondeo/etc, natomiast trzeba przyznać że w manualnej skrzyni możliwość kontroli nad autem jest większa.


No właśnie pytanie takie na co się ta kontrola przekłada? Nie wiem czy to też nie jest subiektywne odczucie, podobnie jak ten kop po zapięciu biegu w manualu. Poprzednio miałem 4 manuale, teraz mam w domu 2 automaty.
Nie widzę jakiejś przewagi - tak - niby w manualu wiem który bieg mam zapięty i wiem jakie mam przełożenie, ale jakoś w życiu codziennym nie dostrzegam zalet tego. Do niedawana miałem automat i manuala, jeździłem raz tym raz tym, w motocyklu też mam 'manuala' i prawdę mówiąc wolałbym mieć tam automat, mimo że jest mniej upierdliwa zmiana biegu w motocycku niż w samochodzie (i tak się trzyma ręce i nogę przy dźwigni zmiany, w aucie trzeba sięgać)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
To prawda, robi się to nie puszczając gazu, z 1 i 2 zresztą też.

tej metody bym nie polecał.
zmieniając bieg z pełnym butem z 1 na 2 na pewno zgubimy trakcje i automat nas obleci :P


To że bieg potrafi nie wejść zdarza się ale baaardzo rzadko i błąd leży po stronie kierownika a nie samej skrzyni :)


Kyokushin napisał(a):
O ile w 328m sobie można sobie strzelać ze sprzęgła żeby zerwać, to w 328a można sobie co najwyżej wbić 1 i wcisnąć gaz, tył jakośtam próbując narzucić, dać się da, ale to wyraźnie nie służy do tego.
nie wiem jak w automacie, ale manualem to na jedynce bokiem się nie lata bo zwyczajnie jest za mała prędkość żeby np. zrobić rondo. Drugi bieg jest idealny, a jak byłoby więcej mocy to myślę że i trzeci byłby nie gorszy :D

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 01:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dejmon napisał(a):
tej metody bym nie polecał.


;)
watch & learn
Gaz w podłodze, przy zmianie biegów sprzęgła dotykałem niewiele, może na 1/3-1/2
Kręcone w czasach gdy komórki miały rozdzielczość kilka pikśli na krzyż (przynajmniej moja :D), chyba w 2007r i do dziś są komentarze że fake lub niemożliwe :) Fakt - to raczej nie jest powtarzalne, raz na kilka startów udawało się podobne coś wykręcić.
https://www.youtube.com/watch?v=-JF86vXTSJA

Dejmon napisał(a):
błąd leży po stronie kierownika


Oczywiście. Automat zwalnia kierownika z możliwości popełnienia tego błędu.

Dejmon napisał(a):
nie wiem jak w automacie, ale manualem to na jedynce bokiem się nie lata bo zwyczajnie jest za mała prędkość żeby np. zrobić rondo. Drugi bieg jest idealny, a jak byłoby więcej mocy to myślę że i trzeci byłby nie gorszy


Automat ma długie biegi - tutaj takie rzeczy to na jedynce ;) dwójka to już wyższe szybkości :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 02:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Kyokushin napisał(a):

No właśnie pytanie takie na co się ta kontrola przekłada? Nie wiem czy to też nie jest subiektywne odczucie, podobnie jak ten kop po zapięciu biegu w manualu. Poprzednio miałem 4 manuale, teraz mam w domu 2 automaty.
Nie widzę jakiejś przewagi - tak - niby w manualu wiem który bieg mam zapięty i wiem jakie mam przełożenie, ale jakoś w życiu codziennym nie dostrzegam zalet tego.


Najwięcej zależy od tego jak się jeździ, ciężko przytaczać konkretne sytuacje - nie ma co ukrywać, głównie ujawia się to przy jeździe sportowej/pseudosportowej/katowaniu.

Toczysz się 10kmh 323i w manualu - wdusisz sprzęgło, podbijesz obroty, strzelisz ze sprzęgła, odkręcisz kierownicą - dupa idzie lekko bokiem, koła popiskują, czujesz drgania na fotelu od podskakujących opon próbujących złapać trakcje. Po co? Zupełnie po nic - dla wygłupu. W automacie wciśniesz gaz przy tych 10kmh i nic się stanie w 323iA.

Dupa zacznie Ci uciekać zimą na winklu bo wyłączyłeś DSC i chcesz wyprostować rozpinając naped - w manualu odruchowo wciskasz sprzęgło żeby rozpiąć napęd, w automacie musisz wybijać wajchą na N.

Takie tam drobne niuanse. Dla mnie kładąc na wadze zalety i wady wygrywa automat, ale dostrzegam też pewne elementy zabawki w skrzyni manualnej. W 7er to barbarzyństwo, ale posiadając 7er z sygnatury, a później 5er w dieslu z automatem, czasami nawiedzała mnie myśl dokupienia taniego (z dolnych przedziałów cenowych) E36 325i lub E34 535i do wygłupów. I w nich automat by kategorycznie odpadał.

Generalnie kto co lubi. Szczerą bekę mam jedynie z posiadaczy Punto 1.1 bluzgających na automat w BMW 740 (przypadek autentyczny)

W ogóle, muszę gdzieś to wyrzucić - zakochałem się ostatnio w E55 AMG kompressor W211. 500 konne doładowane V8 na hydrokinetyku. Jak to auto pięknie łączy wszystkie możliwe zalety oprócz spalania! :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 07:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
sln napisał(a):
Generalnie kto co lubi. Szczerą bekę mam jedynie z posiadaczy Punto 1.1 bluzgających na automat w BMW 740 (przypadek autentyczny)

Mistrzowie nie :D

sln napisał(a):
Dupa zacznie Ci uciekać zimą na winklu bo wyłączyłeś DSC i chcesz wyprostować rozpinając naped - w manualu odruchowo wciskasz sprzęgło żeby rozpiąć napęd, w automacie musisz wybijać wajchą na N.

Fakt że N chyba nikt nie wbija, z długo trwa ten ruch wajchą, później znowu D, po prostu puszcza się gaz i to musi wystarczyc.

sln napisał(a):
W ogóle, muszę gdzieś to wyrzucić - zakochałem się ostatnio w E55 AMG kompressor W211. 500 konne doładowane V8 na hydrokinetyku. Jak to auto pięknie łączy wszystkie możliwe zalety oprócz spalania!


Fajne auto :) Przyjrzyj się CLK500 W209 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 09:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
;)
watch & learn
Gaz w podłodze, przy zmianie biegów sprzęgła dotykałem niewiele, może na 1/3-1/2
Kręcone w czasach gdy komórki miały rozdzielczość kilka pikśli na krzyż (przynajmniej moja :D), chyba w 2007r i do dziś są komentarze że fake lub niemożliwe :) Fakt - to raczej nie jest powtarzalne, raz na kilka startów udawało się podobne coś wykręcić.
https://www.youtube.com/watch?v=-JF86vXTSJA

Fakt niekiedy uda się tak zmienić bieg, ale musi być bdb trakcja i sporo mięsa na oponach, w większości przypadków taka zmiana biegów wiąże się z utraceniem trakcji co korzystnie na nasz sprint na pewno nie wpłynie :)

Kyokushin napisał(a):
dwójka to już wyższe szybkości :D
more speed more fun :D

sln napisał(a):
Generalnie kto co lubi. Szczerą bekę mam jedynie z posiadaczy Punto 1.1 bluzgających na automat w BMW 740 (przypadek autentyczny)

:rotfl:
Kyokushin napisał(a):
Przyjrzyj się CLK500 W209 ;)
popatrzeć można... :oczami:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Mam stara E39 2.8 ze stara skrzynia 5hp18 (5 biegowy + Steptronic). U mnie zmiana biegow jest delikatnie wyczuwalna, cos w rodzaju bardzo delikatnego pchniecia do przodu (pasazer tego nie wyczuje), ale szarpnieciem bym tego nie nazwal. Wydaje mi sie, ze to normalne, bo skrzynia przeciez nie jest bezstopniowa?
Nieprawda jest, ze Steptronic to tylko zabawka jak niektorzy pisza, bo dzieki wiekszym mozliwosciom hamowania biegami mozna wyraznie zmniejszyc spalanie w miescie (sprawdzone). Mozna tez szybciej wrzucic wyzszy bieg w porownaniu do "D". Mozna tez ruszyc z drugiego biegu, a na D przynajmniej u mnie - zawsze rusza z jedynki. Pomijam juz oczywista przydatnosc tej funkcji na gorskich drogach :ok:

Na minus - skrzynia baardzo zamula mityczne 2.8 :( Mozna chocby spojrzec w katalog - manual 0-100 w 7,5s automat 8,8...
Spalanie w miescie jakies poltora litra roznicy na korzysc manuala. Za to w trasie lekka przewaga automatu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Ostmark napisał(a):
Na minus - skrzynia baardzo zamula mityczne 2.8 :( Mozna chocby spojrzec w katalog - manual 0-100 w 7,5s automat 8,8...
Spalanie w miescie jakies poltora litra roznicy na korzysc manuala. Za to w trasie lekka przewaga automatu.


Właśnie zawsze byłem ciekaw, jakby to wyglądało, gdyby w automat włożyć taki dyfer, aby jedynka kończyła się przy tej samej prędkości co w manualu.

Też latałem troche 5HP18, strasznie długa piątke ma, co nie? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 16:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
sln napisał(a):
Właśnie zawsze byłem ciekaw, jakby to wyglądało, gdyby w automat włożyć taki dyfer, aby jedynka kończyła się przy tej samej prędkości co w manualu.


Zmieniłby Ci się cały zakres prędkości i auto by jeździło jak manual. Nawiasem mówiąc - pojęcia nie mam czemu tak tego nie zrobili.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 17:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Kyokushin, a delikatnie odczuwalne zmiany biegow w 5hp18 to normalne zachowanie tej skrzyni?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 17:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Kyokushin napisał(a):
Zmieniłby Ci się cały zakres prędkości i auto by jeździło jak manual. Nawiasem mówiąc - pojęcia nie mam czemu tak tego nie zrobili.


Może to taka naleciałość w umysłach inżynierów, z czasów E28 które miało 3 biegowe automaty i musiało mieć długi dyfer? :D

http://www.youtube.com/watch?v=yGZeForFr6s E34 540iA na dyfrze z (ponoć) M5, w każdym razie wbija trójkę poniżej 100kmh zamiast przy 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 20:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
Pierwszym moim automatem było e39 525tds ( żadnych problemów )
Drugim z4 e85 330i ( żadnych problemów )
Obecne auto to z4 e89 23i sDrive ( żadnych problemów )
Pierwszym automatem żony było e46 qp 2.2 ( żadnych problemów )
Obecne auto żony to e60 520d ( żadnych problemów )
Jeśli nie będę musiał to nigdy nie zmienię na manuala :ok:

A co do wyższości automatu nad manualem to poniżej zamieszczam przyjazne kille:
z3 z "mitycznym" 2.8 pomodzonym na 204KM ( wykres w galerii piotresa ) oczywiście w manualu VS z4 2.5 z 204KM nic nie modzone.
Masa z3 coś około 1260 kg.
Masa z4 1480 kg.




Biorąc pod uwagę to, że piotres bardzo dobrze ogarnia swoje auto to automat chyba ogarnia lepiej moje auto:ok:

W innej sytuacji ( na torze w Lubinie ) piotres wykręcił lepszy czas:
1,04,84
a ja :
1,05,63
Różnica niewielka z tym, że ja pierwszy raz w życiu jeździłem na torze na czas.
W sumie to drugi raz autem na torze byłem i żaden ze mnie kierownik-zawodnik.
Piotres jak wiemy często odwiedza tor i trenuje technikę prowadzenia auta.

Więc czy zima czy lato zawsze automat :ok:
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 20:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ostmark napisał(a):
Kyokushin, a delikatnie odczuwalne zmiany biegow w 5hp18 to normalne zachowanie tej skrzyni?

Sądzę że tak, zawsze troche czuc zmiane biegu. Jak jedziesz na WOT to moze i mocniej szarpac.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Eeeee.... na WOT powiadasz? :oczami: Nie znaju :wstyd: A juz wiem.... przepustnica :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 lutego 2014, 20:38 przez Ostmark, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL