BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 06:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1100zł na utrzymanie miesięczne BMW ?
PostNapisane: 4 września 2007, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Przymierzam się do kupna e36
Mam pytanie tak oklepane jak to tylko możliwe..ale to ważne dla mnie.
zarabiam 2,300zł miesięcznie.
Czy mogę sobie pozwolić na BMW 318i, 320i, czy może 325tds?(chodzi mi o utrzymanie)
Interesują mnie tylko te modele. Zakładam, że mogę miesięcznie wydać na to pół wypłaty.
Co będzie najlepszym wyborem, jeżeli było by to autko rekreacyjne( do pracy na rowerku ;) )?
I czy pół wypłaty mi wystarczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz :niepewny:

tak czy inaczej: musisz przyjąc spalanie na poziomie 10litrów/100km (przy normalnej jeździe), oraz drobne części eksploatacyjne (jak w kazdym samochodzie kwoty są zbliżone), a roczne ubezpieczenie obowiązkowe (OC) jest dla wszystkich aut takie samo i jest uzależnione od pojemności skokowej.

PS kupując benzyniaka zwasze możesz mieć opcje gazu, natomiast 325tds niejednokrotnie mają baaaaardzo wysokie przebiegi co wiąże się z dużą awaryjnością, a tym samym ze sprymi wydatkami

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 12:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
na Twoim miejscu wzialbym 318i, M43 , w ładnym stanie. Po co się wykanczac fiansowo na paliwo etc. M43 malo pali i jest łatwe do ewentualnych napraw. Uzywany tds za to moze byc klopotliwy a wcale malo 2,5 nie spali w porownaniu do 1,8i.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 13:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1355
Lokalizacja: Warszawa
Daj sobie spokój z dieselami. jak napisał Stones szukaj dobrej 318, a z tego 1100 zł zostanie ci jeszcze 600 w kieszeni. Ja mam 328 i ( poza naprawami, ) uśredniając rzadko moje miesięczne wydatki przekraczają 500 zł. Ale szukaj auta z udokumentowanym przebiegiem. Nie jest to łatwe zadanie, ale warto sie starać i nie kupować pod emocje.

_________________
GR.X.
Zakon Wysokich Napięć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 13:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Dziękuje za szybką odpowiedź!
Miło mnie zaskoczyliście :) .. Autko sam sobie zamierzam sprowadzić bo mam w Niemczech znajomego (dobrze poszukamy)
A co z 320? Czy rzeczywiście warto odpuścić sobie te 40KM więcej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja mam 320i i nie zamierzam (póki co) go zamieniać na coś innego, silnik jest wystarczająco elastyczny i nie pali zbyt wiele

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 13:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dogman napisał(a):
Dziękuje za szybką odpowiedź!
Miło mnie zaskoczyliście :) .. Autko sam sobie zamierzam sprowadzić bo mam w Niemczech znajomego (dobrze poszukamy)
A co z 320? Czy rzeczywiście warto odpuścić sobie te 40KM więcej?


wiadomo ze 320i jest jak najbardziej :ok: , ale spali wiecej niz 318i i bedzie nieco drozszy w eksploatacji (jednak 6 cyl i nie tak "prosty" jak M43) , takze jak masz wyznaczony limit miesieczny, moze jednak lepiej 318i i spokojne zycie , a nie wykanczanie sie w pracy na paliwo.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 14:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
1100 miesiecznie na m43 to krolewskie zycie :]

stones1 napisał(a):
nie tak "prosty" jak M43

dzieki stones :D
no ale w sumie to prawda.. heh

Jakby mialo byc rekreacyjnie, to bierz 2,0 / 2,5
6 cylindrów to nie 4 :ok:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 14:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Hah.
No dzięki! W końcu naświetlenie jakieś :]
Zrobię tak: Będę szukał 318 M43.. a jak znajdę 320 co mnie powali to wezmę go pod uwagę.
Mądrze gadacie :D
Królewskie życie za 1100 przemawia do mnie :D ..
No i jak Stones radzi, lepiej jednak pracować na życie a nie na auto..
i można myśleć wtedy, że kiedyś, może (za 10lat hehe) poodkłada się na jakie e46 ;)
Dzięki za wypowiedzi!
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 15:25 
Cytuj:
No i jak Stones radzi, lepiej jednak pracować na życie a nie na auto..


Tak się zastanawiam, jakbym ja to powiedział, co oznaczałoby to w moich ustach hehe ;)

no ale faktycznie, 1.8 jeszcze jakoś jedzie, nieobrażając 1.6, to 1.8 spala w zasadzie mniej i ma przy tym większą moc i moment :) przy tej masie 1.8 to optymalny wybór.
no i koniecznie M43 na łańcuszku, zwróć na to uwagę i sam sprawdź, bo to co sprzedawca mówi to jedno, a co jest pod maską to drugie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 15:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli zależy Ci na tym żeby zbyt dużo nie pakować w samochód. mieć w miare niskie spalanie i przyzwoite osiągi to bierz 318 napewno nie bedziesz żałował. Jak uwielbiasz ryk R6 i jestes pasjonatem mocnych samochodów, jestes w stanie pokryć większe koszty eksploatacjiiu opłat (akcyza czy OC)...kupuj 320/325. Tylko jest taka opinia że łatwiej jest znaleźć zadbane 4 gary niż 6, nie wiem ile jest w tym prawdy...powodzenia

PzDr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 17:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
CoX napisał(a):
Jak uwielbiasz ryk R6 i jestes pasjonatem mocnych samochodów


CoX napisał(a):
kupuj 320


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :zakrecony: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
2.0 brzmi fajnie i jest wystarczajace do normalnej jazdy!nie jest szatanem na drodze ale tez wolne nie jest!

2.5 pali wiecej od 2.0 o jakies 1,5-2litry w miescie
1.8is nie jezdzi tak samo(czyt.jest wolniejsze) od 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 19:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
czemu jeszcze nikt nie mówił bierz 328 :zdziwko: ..... rozumiem że ta kwota to razem z paliwem.... tylko nie napisałeś ile jeżdzisz... ja nie licząc paliwa dotej pory wydałem średnio 200 zł/miesiąc ( z tym że większośc to zaraz po kupnie, na płyny klocki tarcze itp.)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 19:46 
CoX napisał(a):
Tylko jest taka opinia że łatwiej jest znaleźć zadbane 4 gary niż 6


pewnie, że tak. 4 garówek po prostu jeździ więcej.,,


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Dogman, jak chcesz moge ci swoja bunie sprzedac :hyhy:

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 00:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
w przypadku 6 cyl można spojrzeć tak:
-ubezpieczenie pewnie ok 1000 rocznie + badanie techniczne 100 = 1100
-przeglądzik najlepiej co 10-12tkm. olej 6,5l (~300pln), filtry
(powietrza70,paliwa100,oleju30,kabinowy90=~300) = 600
----------1700 dzieląc na 12 mies choć pewnie wyjdzie wiecej niz jedna wymiana oleju i filtrow w roku to da ok 140 pln/mies

-myślę że 200-300pln miesięcznie trzeba spokojnie 'odkładać na kupkę' na wypadek jakby sie coś wysr*ło

----------czyli wydatków już by było 440pln na miesiąc

zostaje 500-600pln na paliwo przy(optymistycznym ;) ) średnim spalaniu 9l/100km to jakieś 1400-1500km

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 11:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
bartus napisał(a):
w przypadku 6 cyl można spojrzeć tak:
-ubezpieczenie pewnie ok 1000 rocznie + badanie techniczne 100 = 1100
-przeglądzik najlepiej co 10-12tkm. olej 6,5l (~300pln), filtry
(powietrza70,paliwa100,oleju30,kabinowy90=~300) = 600
----------1700 dzieląc na 12 mies choć pewnie wyjdzie wiecej niz jedna wymiana oleju i filtrow w roku to da ok 140 pln/mies

-myślę że 200-300pln miesięcznie trzeba spokojnie 'odkładać na kupkę' na wypadek jakby sie coś wysr*ło

----------czyli wydatków już by było 440pln na miesiąc

zostaje 500-600pln na paliwo przy(optymistycznym ;) ) średnim spalaniu 9l/100km to jakieś 1400-1500km



Dobre :D

Koszt ubezpieczenia przynajmniej będzie niższy, gdyż papcio ma 60% zniżki;)
A tak wogóle to po co się kupuje BMW?
Przedewszystkim dla przyjemności z jazdy (tak sie mi wydaje :] )
Wątpie żebym zrobił miesięcznie 800km...
Jednak przesiadając się z GolfaII 1.6Diesel 1988r, wykonam akrobatyczny przeskok w BMW 318 z ≈96r i napewno odczuję cholerną różnicę.
Tak więc...318 na początek może wystarczy, choć 6 cylindrów korci jak cholera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dogman napisał(a):
choć 6 cylindrów korci jak cholera.


i dobrze robi, że korci, bierz R6 :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 15:31 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Dogman, jesli kupisz cokolwiek co ma mniej cylindrów niz 6 bedziesz załował :kwasny: ps słuchaj kolegów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL