BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 22:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

Tak właśnie mnie naszła taka myśl... jak to jest z trybami pracy skrzyni biegów w automacie i z osiągami auta przy danych trybach?

Z tego co zauważyłem z własnych obserwacji na drive jak odpuści się gaz i auto się toczy, to efekt jest taki jakby się wrzuciło luz w manualu - tzn auto się toczy, ale jak doda się gazu, to chwilę mu zajmuje zanim dosprzęgli i zacznie przyspieszać (ułamek sekundy)... w trybie sport bieg jest cały czas zapięty, nawet jak odpuści się gaz, a reakcja na pedał natychmiastowa, aczkolwiek auto samo reguluje biegi, a w steptronicu jest jak na sporcie, tylko ze trzyma caly czas zadany bieg (az dojdzie do redline i wtedy zmienia na wyzszy bieg)...

...z tego co mi się wydaje (ale nie pamiętam dokładnie), to na sporcie zmienia biegi przy wbiciu gazu w podłogę przy wyższych obrotach niż na drive... ale tego nie jestem pewien?

I teraz jakie są różnice w osiągach?
- czy na sporcie auto przyspiesza szybciej niż na drive?
- czy steptronic jest lepszy od sporta jeśli chodzi np. o ściganie się spod świateł?

...a teraz skad w ogole mi sie wzielo takie pytanie :D ...dzisiaj jechałem sobie akurat i zrównałem się w jeździe z jakąś porobioną E30 (najprawdopodobniej poswapowana), co prawda wiadomo - E30 lżejsze dużo od E46 cabrio i ma przewagę że miał manual, aczkolwiek szliśmy równo i po 100m zaczął mi minimalnie odchodzić może na 50 cm, ale były światła więc zwolniliśmy... zastanawia mnie czy jakbym jechał nie na drive, a na sport, albo na steptronicu to czy może by mi nie odszedł hahaha :D

...w sumie kwestia interesująca, bo nigdzie w necie nie znalazłem żadnych szczegółowych informacji na ten temat... a informacja przydatna, żeby nie było wstydu że mnie jakiś passtuch TDI porobi spod świateł hahaha :D

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 07:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
O, fajny temat, również mnie to ciekawi a bardzo mało jest takich informacji. Na zdrowy rozum na w trybie sport osiągi powinny być lepsze ale może niech się wypowie ktoś o większej wiedzy w tej materii. A wracając do normalnego trybu to też zauważyłem że po puszczeniu gazu po chwili wygląda to tak, jakbyśmy jechali na luzie.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Na Drive po puszczeniu gazu nie jedziesz na luzie, tylko tak jakbys puscil gaz w manualu na zalaczonym biegu tzn automatycznie hamujesz silnikiem. Na sporcie to samo. Moim zdaniem na Sporcie beda lepsze osiagi, bo silnik kreci do wyzszych obrotow, chociaz czasami wydaje mi sie, ze za wysoko. Na Sporcie ogolnie dluzej trzeba czekac na zmiane biegu na wyzszy, na Drive jedzie ekonomicznie wiec szybciej wrzuci. Moze lepiej byloby zmieniac steptronikiem, ale tez trzeba wyczuc kiedy najkorzystniej zmienic bieg na wyzszy.

Natomiast najekomiczniej jest na steptroniku, gdyz recznie da sie wrzucic wyzszy bieg przy nizszej predkosci niz automat sam wrzuci na D.

U mnie w E39 528iA jest tak:

Na D wrzuci trzeci bieg powyzej 35km/h, a sam na stepie wrzuce przy 31
4 bieg wrzuci przy 51km/h, na stepie wrzuce przy ok 43-44
5 bieg wrzuci powyzej 81km/h i trzeba troszke poczekac gdyz jest to nadbieg, a na stepie wrzuce sam przy 75km/h od razu

Na Steptroniku, jest rowniez mozliwosc bardziej skutecznego hamowania biegami, jadac z gorki :)

Co do Twojego konkretnego pytania, czego uzywac podczas wyscigow - robilem kilkanascie prob scigajac sie z kolegami, i zawsze najlepiej wychodzilem na Sporcie, ale ja mam dosc stara skrzynie 5hp18, u ciebie pewnie duzo nowoczesniejsza.

Przy okazji moze jest tu ktos, kto ma taka skrzynie jak moja? bo denerwuje mnie jedna sprawa - u mnie automat na Drive, redukuje do 1 biegu juz przy 25km/h :/ To normalne jest? Wydaje mi sie, ze lepiej byloby do 2, a do 1 dopiero po zatrzymaniu? Na steptroniku jest fajnie, bo zawsze redukuje do 2 nawet gdy sie zatrzyma, dopiero sam musze zmienic na 1 jesli chce ostrzej ruszyc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 11:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Cytuj:
Na steptroniku jest fajnie, bo zawsze redukuje do 2 nawet gdy sie zatrzyma, dopiero sam musze zmienic na 1 jesli chce ostrzej ruszyc.


Mnie to z kolei irytuje:)

Cytuj:
Przy okazji moze jest tu ktos, kto ma taka skrzynie jak moja? bo denerwuje mnie jedna sprawa - u mnie automat na Drive, redukuje do 1 biegu juz przy 25km/h :/ To normalne jest?


Nie zauważyłem,ale ja mam 5HP19

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 22:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nic nigdzie nie jedzie na luzie, to po pierwsze.

Na D korzyst z 5 biegu, który jest nadbiegiem i bardzo obniża obroty i tyle
Na S jeździ na 4 biegach, które odpowiadają 5 biegom w manualu. Może w 5'tki kiedyśtam korzysta, ale to chyba przy wyższych szybkościach, jeżeli już. Trzyma wyższe obroty - ok 2k, a w D ok 1.5k., przez co nie redukuje o 2 ale o 1 jak wciskasz gaz. Poza tym kręci wyżej i dłużej trzyma bieg. Nie wiem też czy nie zmienia biegów nieco szybciej, ale tego nie jestem pewien.

A ze świateł? Po prostu dajesz w palnik do oporu i tyle, nie ważne czy sport czy drive, wbijasz kickdown i ciągniesz do końca i zawsze jest tak samo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 23:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Kyokushin napisał(a):
A ze świateł? Po prostu dajesz w palnik do oporu i tyle, nie ważne czy sport czy drive, wbijasz kickdown i ciągniesz do końca i zawsze jest tak samo.

nie wiem jak w e46.... 6hp26/28 w e9x jest tak, że jak stoisz na światłach na D to ma zapięty 2 bieg (danie w palnik powoduje powrót do 1 i stratę czasu na redukcję w związku z tym), a na DS ma 1 bieg zapięty - w dieslu oczywiście. Ponadto zarówno w trybie D jak i DS przeciąga do odcinki jak ciśniesz KD...BWM jakoś tego nie przemyślało chyba...warto samemu zmienić bieg te 100-200obr przed faktyczną zmianą automatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 03:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Hipek napisał(a):
ie wiem jak w e46.... 6hp26/28 w e9x jest tak, że jak stoisz na światłach na D to ma zapięty 2 bieg (danie w palnik powoduje powrót do 1 i stratę czasu na redukcję w związku z tym), a na DS ma 1 bieg zapięty - w dieslu oczywiście

5hp24 w e38 robi identycznie
Hipek napisał(a):
warto samemu zmienić bieg te 100-200obr przed faktyczną zmianą automatu.

Trzymając nogę na kick downie i tak nie da rady zmienić biegu, trochę gazu trzeba ująć aby nie jechać na kick downie i dopiero wtey można zmienić bieg

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Baardzo dużo informacji m.in i tych w/w znajdziesz w moim temacie

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t ... automat+zf

Sporo wiedzy i dyskusji na temat o trybie S oraz kick downie - kopalnia wiedzy dalszych stronach tematu :piwo:

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 21:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, z tego co zauważyłem to mocniejsze auta jadą z 2'ki na D. Natomiast jakieś taczki to z 1'ki, tyle że w temacie chodzi o 330 e46 więc stawiam na opcję 1. Pewnie to trzeba by sprawdzić które jak ma, tak czy siak, na światłach wrzucasz S i adios, jak nic mocniejszego obok nie stanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 22:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Tryb sport nie ma nic do przyspieszenia, od trybu d rożni się tylko tym że trzyma trochę wyższe obroty.
Jeżeli jeździ się dłuższy okres czasu spokojnie to faktycznie na trybie d potrafi ruszać z 2 biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 18 czerwca 2013, 01:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
to fakt, na drive auto rzeczywiście rusza z dwójki ;)

...poza tym jak odpuści się gaz, to przy wolnej prędkości wrzuca większy bieg, więc przy przyspieszeniu nagłym, musi on zmienić bieg co mu chwilę zajmuje...

co do trybu Sport, to też w nim zarzuca czasem wyższy bieg (przy dłuższej bezczynności gazu)... więc dla przyspieszenia najlepszy jest chyba steptronic - cały czas trzyma zapięty bieg, przy ciągnięciu do końca, jak np nie przerzuci się ręcznie biegu, to przy redline przechodzi na wyższy...

w końcowym rozrachunku biorąc pod uwagę to że na drive musi zredukować z 2 do 1 przy starcie, to jednak przyspieszenie będzie słabsze niż przy sporcie czy steptroniku...

zastanawiam sie jeszcze czy wlaczone 'czesciowo' DSC wplywa na jazde... (w starszych modelach ASC bylo jednostopniowe - odpowiadal tylko za slizganie przy starcie, w DSC jest pierwszy stopień odpowiada za slizganie przy starcie, a drugi stopien za poslizg boczny...) zastanawiam sie czy to subiektywne odczucie ze auto lepiej reaguje i sie agresywniej prowadzi przy calkowitym wylaczonym DSC niz tylko przy czesciowym, czy po prostej nie ma to żadnej większej różnicy? ...teoretycznie jak któreś koło traci przyczepność na dziurze, etc, to może trochę przymulić auto... ?

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 30 września 2013, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
sorki że odgrzewam stary temat, ale po przeczytaniu chciałbym zapytać o jedną kwestie, chodzi mi o bmw z lat 90'siątych. w nich występowały dwie skrzynie automatyczne, jedna steptronic, druga zwykły starszy automat z biegami "2, 3, 4" oraz z suwakiem do przełączania na tryb sport albo normalny. jeździłem e39 523 z setptronicem, oraz e38 740 ze zwykłym starym automatem. (jazda obydwoma autami na biegu "d" w e38 na trybie sport) ogólnie moje odczucia były takie że 740 było żwawsze, kick down energiczniej pracował. czy to wina tego że auto miało większy silnik? czy może przez ten tryb sport? a może ogólnie starszy automat lepiej zbiera samochód?

ogólnie pytanie moje brzmi czy jeśli postawić obok siebie dwa takie same auta, z takimi samymi silnikami, a jedynie różniącymi się skrzyniami (jak wyżej) który miałby lepsze osiągi? na biegu d, (zwykły automat ewentualnie na trybie sport) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 30 września 2013, 13:56 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
kmiecik1992, poczytaj to http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=117815

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 18:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Witam mam e39 525i . Mam pytanie czy to jest normalne w steptronic ze 5 bieg włącza się dop9iero przy 3tys?przed wymiana oleju było tylko tak ze na zimnym silniku czasami do 3 a na ciepłym było tak 2.2 a teraz na ciepłym tez do 3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
u mnie w 540iA jak odpuszczę gaz powyżej 60km/h wrzuca 5tkę, jak będę trzymać gaz w podłodze to do 250 nie wrzuci 5tki.

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] automat - tryb sport vs drive vs steptronic - różnice
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 20:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Rozumiem tylko ze wcześniej do 80 km wszystkie biegi a teraz po wymianie 5 wchodzi przy 110 tak lekko jadąc. Tylko ze kasowaLem adaptacje przez kompa . Może trzeba ja manualem na stroic czy może być za mało oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL