Nie odpowiem Ci zbyt oryginalnie, ale zależy wszystko od stanu auta.....
Trzeba pamietac że M5 3.6 to auto conajmniej 16 letnie.
540-ke mozna miec najmniej 12 letnią, albo touringa 11-letniego.
Cena zakupu powinna być zbliżona, za 540i musisz dać od 20 tys w górę, za M5 również, a za M5 w naprawdę fajnym stanie troche więcej.
Ceny części, tak uśredniając, będzie mieć droższe M5.
Ale 540-ka też nie zostaje w tyle, tym bardziej że ciężko raczej dostać na poczekaniu części, no i ta sama część potrafi być droższa do 540-ki, choć jest identyczna jak do 520, tylko dlatego że to do 540-ki - tak jest w ASO np....
No i jest parę części które się psują standardowo, jak pompa wody w M5, i wtedy nie ma przeproś tylko ASO.
540i ma ten plus że sporo cześci z silników i osprzętu zinnych V8 pasuje do niej.
Także w sumie, nieoczekiwana awaria w M5 może raz że unieruchomić auto na pare ladnych dni, to jeszcze zdruzgotać nas finansowo.
W 540-ce też zaboli, ale nie aż tak, i auto na pewno nię będzie stać tyle (jeśli w ogóle) co M5.
Jak sobie przypominam podczas mojej 2,5 letniej eksploatacji 540-ki, wszystko udawalo sie kupic od ręki, nawet gdzieś daleko w Polsce, więc w sumie nie jest źle...
W sumie dlugo można by gadać...
Gdyby postawić przede mną teraz obok siebie M5 3.6 i 540-ke, to nie wiem co bym wybral..... to troszke inne auta, V8-ka od razu wyrywa serce z korzeniami, a M5-kowy R6 wysysa mózg ze wzrostem obrotów.