BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 07:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Lokalizacja: Mogilno/Pakość
I jak tam sprzedałes go?na jaki silnik się zdecydowałes?

_________________
Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruenmetalic
Był BMW E36 323i 10/95 arktissilbermetalic
Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruenmetalic
Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarzmetalic
Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblackmetalic
Jest BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 14:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
Witam,
mam aktualnie ten sam problem.
Jeżdżę od 4 lat e46 320d 150ps, wywaliłem klapki z kolktora, a tak po za tym sama eksploatacja olej, klocki , amorki, drązki, wahacze...
auto spala średnio 6/100 , zrobione przeze mnie 90tys km na liczniku wyskoczyła 3 z przodu i zastanawiam się czy nie zmienić na coś nowszego...
myślę o e91 ale z tego co czytam to jakaś masakra z nowymi silnikami,
diesel mają problem z rozrządem gdzie wymiana powinna się połączyć z wymianą wału a to już duże koszta, mocniejsze benzyny popychacze wraz z głowicami (tutaj też czytałem że koszty naprawy idą pod 10 tys.) zjeb... pytanie czy w e91 jest jakiś silnik który jest wolny od wad i wmiare odpycha auto?

Zastanawiam się nad silnikiem 2.0d 184ps jeden z ostatnich montowanych w e91 a takto juz w F30/F10...

Ewentualnie co byście polecili w e61, czy tam był jakiś bezawaryjny silnik? może 545i z lpg? tylko tego jest raptem 2 szt. w PL do sprzedania :(

w ostateczności wezmę X3 ze starym sprawdzonym 3.0d 204ps m57


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kacperix napisał(a):
myślę o e91

320d 163KM raczej w kość Ci bardzo nie da
330d w tej budzie - profilaktycznie zrobić rozrząd i jeździć

PB (PB+LPG) vs. ON - Ty już musisz odpowiedzieć co Ci pasuje

kacperix napisał(a):
wezmę X3 ze starym sprawdzonym 3.0d 204ps m57

M57N ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
chętnie przesiadł bym się z diesla na pb+lpg ale z tego co czytam to będa z tym nie lada problemy w e91 :( brak koła i beznadziejne silniki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 15:52 
kacperix napisał(a):
ale z tego co czytam to będa z tym nie lada problemy w e91 :( brak koła i beznadziejne silniki...

to chyba na onecie czytasz :rotfl:

Nie słuchaj znafcóf-teoretyków tylko czytaj co mają do powiedzenia użytkownicy tych silników. U nas nie ma tego wiele ale innym równie dużym, konkurencyjnym forum dowiesz się jak sprawa wygląda w rzeczywistości.
Sam używam n52 już dwa lata i złego słowa nie mogę powiedzieć. Szwagier widząc moje zadowolenie również sprawił sobie 330i.

Wg mnie jeśli chodzi o E90 to brałbym pod uwagę tylko n52b30 lub m57n2


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No niestety to wszystko prawda, jak chcesz mieć święty spokój i nie płacić chorych pieniędzy za części i remonty zwykłego BMW, nie zlewać oleju z silnika w razie wątpliwości by sprawdzić ile go jest itd., to może 2.0d 163 ps? Z benzyn to same porażki, ew jak już szaleć to 335i, tam przynajmniej coś idzie w parze z kosztami i można podłubać trochę.

E60 z M54B30? Silnik też nieudany, ale w porównaniu z nowszymi to nie będzie tragedii jak dobrze trafisz. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 17:53 
kacperix, właśnie o takich znafcach jak jiGsaw, Ci pisałem.
Gość zatrzymał się na starym gruzie jakim jest e30 a wszędzie ma najwięcej do gadania.
Najlepiej go z góry olać bo to forumowy troll, bron Boże nie wolno go brać na poważnie bo z nowożytnymi BMW miał/ma tyle wspólnego co szczanie w piwnicy z piciem w Szczawnicy.

Co do cen to drogo nie jest...no chyba, że masz w zwyczaju podcieranie doopy szkłem albo sugerujesz się cenami części do starych trupów no to fakt może być ciut drożej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 17:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Michu napisał(a):
kacperix, właśnie o takich znafcach jak jiGsaw, Ci pisałem.
Gość zatrzymał się na starym gruzie jakim jest e30 a wszędzie ma najwięcej do gadania.

Co do cen to drogo nie jest...no chyba, że masz w zwyczaju podcieranie doopy szkłem albo sugerujesz się cenami części do starych trupów no to fakt może być ciut drożej.


Widzę, że znowu zaczynasz? To może napisz ile kosztują te części, żeby chłop wiedział chociaż co go czeka jak pierdnie głupia pompa wody chociażby. Nie napisałem nic co by było niezgodne z prawdą i nie poruszane nawet w tym temacie na naszym forum o bolączkach tych silników. E30 2.8 to stary gruz, ale po drobnych zmianach ma tyle/więcej koni z litra co te Twoje badziewie, a dalej problem się sprowadza do padającej raz na 10 lat przepływki, czy czujnika za 200 pln i ew. cewek zapłonowych. :)

Jak kolega chce się pakować w koszty to niech kupi E46 M3, bo tam to jest zrozumiałe.

Kolego najlepiej sam przeczytaj ten temat viewtopic.php?f=8&t=111567&start=0 od deski do deski, a nie słuchaj mędrców jeżdżących od niedawna wokół komina mających szczęście i chwalących swoje... Sam wyciągnij wnioski po lekturze kto ma rację.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 18:08 
kacperix, no sam widzisz jaki sens rozmowy z gościem.
Gdzie cenowo jest m3 E46 a gdzie e90 330i. Z kosztami utrzymania jest podobnie. Ja go od razu spuszczam w kiblu bo nie lubię jałowych dywagacji co jest lepsze ? gruz e30 czy e90. Chciałby kulac autem klasy premium ale serwisować go jak fiata pandę które nie gniją :rotfl:
Kup sobie m3 za 40 000 i kup 330i za 40 000 zobaczysz co Ci bokiem wyjdzie. Zrobisz panewki , zawias w eMie i będziesz miał połowę wartości e90 :rotfl: no ale przecież S54 nie ma elektrycznej pompy wody która kosztuje aż 1399 zł :rotfl: i jest najdroższym osprzetem w tym silniku, na którą dostaniesz 3 lata gwarancji :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 18:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Michu napisał(a):
kacperix, no sam widzisz jaki sens rozmowy z gościem.
Gdzie cenowo jest m3 E46 a gdzie e90 330i. Z kosztami utrzymania jest podobnie. Ja go od razu spuszczam w kiblu bo nie lubię jałowych dywagacji co jest lepsze ? gruz e30 czy e90. Chciałby kulac autem klasy premium ale serwisować go jak fiata pandę które nie gniją :rotfl:
Kup sobie m3 za 40 000 i kup 330i za 40 000 zobaczysz co Ci bokiem wyjdzie. Zrobisz panewki , zawias w eMie i będziesz miał połowę wartości e90 :rotfl: no ale przecież S54 nie ma elektrycznej pompy wody która kosztuje aż 1399 zł :rotfl: i jest najdroższym osprzetem w tym silniku, na którą dostaniesz 3 lata gwarancji :rotfl:


Nie wiem po co wyciągasz tutaj na światło dzienne moje E30, w które nota bene zainwestowałem w dwa lata tyle, że bym sobie kupił jakieś kiblowate e90 w sedanie 330i, tylko po co? Skoro frajda z jazdy przeciętna, a koszty jak w M3 przynajmniej wokół silnika. Tylko, że M3 po zrobieniu tych rzeczy co napisałeś zyska na wartości, a to Twoje E90 za dwa lata będzie mniej warte od mojej E30...

Dla Ciebie klasa premium to inwestowanie w gówienka o wyliczonym czasie żywotności, które ktoś tam wsadził by auto spełniło kolejną kretyńską euronormę oszołomstwa, efektów cieplarnianych itd., serio?!

Tymczasem radzę Ci się trzymać tematu, a tutaj tak jak napisałem niech autor SAM obiektywnie oceni na podstawie tego co wyczyta na forum.

Bicie piany nic tutaj nie wnosi.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 10 listopada 2015, 18:19 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 18:18 
jiGsaw napisał(a):
Nie wiem po co wyciągasz tutaj na światło dzienne moje E30, w które nota bene zainwestowałem w dwa lata tyle, że bym sobie kupił jakieś kiblowate e90 w sedanie 330i




Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 10 listopada 2015, 19:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
kacperix napisał(a):

diesel mają problem z rozrządem gdzie wymiana powinna się połączyć z wymianą wału a to już duże koszta,



Tak ale tylko do bodajże połowy 2009r, potem wału już nie musisz wymieniać. Plusem n47 jest to, że są bardzo oszczędne, ale kultura pracy nie lepsza niż w m47n, a w dodatku są wibracje, które mogą irytować.


Michu napisał(a):

Wg mnie jeśli chodzi o E90 to brałbym pod uwagę tylko n52b30 lub m57n2


x2

No chyba, że ewentualnie 320d 163 czyli to samo co masz teraz w e46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 14:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Michu, :rotfl: nie wysilaj sie z tlumaczeniami bo to nic nie da.
Za 2 lata Twoje e90 bedzie mniej warte od e30 :rotfl:
Tylko ja sie pytam co za leb da tyle siana za e30 z 90 roku . To ze a wystawione na portalach za tyle pieniedzy nie oznacza ze ktos to kupuje.
Najczesciej kazdy kupuje za 5-6 kola troche podreperuje gruza i mysli ze go sprzeda za Bog wie jakie siano.
E30 zreszta to tylko auto weekendowe , sprawia frajde z jazdy facetom ,
Natomiast kazda babka gdy spoglada na ten stary poniemiecki ryj ;) to za zadne pieniadze by tam nie wsiadla - bo wstyd sie takim poruszac ;)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 15:04 
forest napisał(a):
Michu, :rotfl: nie wysilaj sie z tlumaczeniami bo to nic nie da.

forest, ja już typa dawno temu przestałem brać na poważnie :rotfl: teraz to mam tylko bekę z tych jego "mądrości" :rotfl:
Gość szuka e90/91 pewnie jako auto rodzinne a ten mu e46 m3 radzi :rotfl: dodatkowo emkę do remontu bo cóż można kupić za 40 000 zł :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 15:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
dobrze ze nie zaproponowal e30 :)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 15:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
forest napisał(a):
Michu, :rotfl: nie wysilaj sie z tlumaczeniami bo to nic nie da.
Za 2 lata Twoje e90 bedzie mniej warte od e30 :rotfl:
Tylko ja sie pytam co za leb da tyle siana za e30 z 90 roku . To ze a wystawione na portalach za tyle pieniedzy nie oznacza ze ktos to kupuje.
Najczesciej kazdy kupuje za 5-6 kola troche podreperuje gruza i mysli ze go sprzeda za Bog wie jakie siano.
E30 zreszta to tylko auto weekendowe , sprawia frajde z jazdy facetom ,
Natomiast kazda babka gdy spoglada na ten stary poniemiecki ryj ;) to za zadne pieniadze by tam nie wsiadla - bo wstyd sie takim poruszac ;)


Następny leczy swoje kompleksy. :rotfl: No niestety, nie każdy ma tyle jaj by włożyć tyle kasy, czasu i pracy w klasyka i jeździć nim nacodzień przez kilka lat, ale co Ty możesz o tym wiedzieć? Bo chyba wiesz tyle co o kobietach. Idź sobie kup E30 za 5 - 6 koła i zrób, powodzenia. :ok:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 15:19 
jiGsaw napisał(a):
No niestety, nie każdy ma tyle jaj by włożyć tyle kasy, czasu i pracy w klasyka i jeździć nim nacodzień przez kilka lat,

niektórzy mają też żony i dzieci i chcieliby poruszać się , zdrowym , bezpiecznym samochodem...E30 niestety tego nie obiecuje :ok: Ale co Ty o tym możesz wiedzieć? Jesteś zbyt ograniczony żeby dojść nawet do tak prostej konkluzji :mur:

jiGsaw, to jest mój ostatni post w Twoją stronę.

Idź człowieku mieć ból dupy gdzie indziej!!! Siedzą Ci te nowsze BMW jak zadra w dupie!!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To Wam siedzi moje E30 nie wiedzieć czemu, bo ZAWSZE jak poruszę temat wad nowszych konstrukcji to nagle w temacie jako OFFTOPIC pojawia się moje E30 nie wiadomo dlaczego :rotfl: ja tylko pokazuję facetowi drugą stronę medalu...

I wiem doskonale o czym mówisz, dlatego kupiłem na dupowóz E46, które zapewnia minimum komfortu i bezpieczeństwa jakie oczekuję dla siebie i swojej połówki. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 15:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
2.0d będzie OK.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90/1] Wybór silnika po E46 320D 150KM
PostNapisane: 11 listopada 2015, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Kup 320d 163KM zrób program i amen - wibracje i dochodzący z pod maski klekot to irytujące, fakt ale przecież teraz również to posiadasz a w E90 bedzie zapewne troszkę ciszej.

Kup 320d 177KM, zrób rozrząd, porządny serwis i jeździj. Kultura pracy trochę lepsza, dynamika dużo lepsza od w/w. Problemem będzie kupno samochodu z jakimś sensowym przebiegiem tzn. poniże 200kkm - tak liczy się stan, to gdzie i jak auto jeździło ale...

Kup E90 z benzynowym R6 325i b30 lub 330i - poszukaj auta z jak najniższym przelotem, najlepiej od kogos kto zadbał, zrób co potrzeba i jeździj, nie licz na niską cene bo to = najczęściej problemy. To jest samochód i trzeba liczyć się z kosztami - czasy pancernych silników R6 Bmw, którym wystarczy zmiana oleju (albo i nie) oraz wymiana czujnika za 50zł raz na 10 lat minęły bezpowrotnie (chyba, ze kupisz jakiegoś wolnossącego japończyka od Hondy czy Mazdy).
P.S zobaczycie za 10 lat nowy turbosilnik Hondy z ctr'a 15 okaże się najbardziej niezawodnym, tanim w utrzymaniu i idiotoodpornym turbo benzyniakiem od czasów vag 1.8T.

Problem w tym, ze benzyna 325i/330i raczej nie do lpg, po co to psuć skoro tam nawet nie ma miejsca na zapas... moim zdaniem sprzedać potem takim samochód będzie ciężki - chyba, ze mówimy o egzemplarzach w niższych cenach.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL