BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 03:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Witam,
Mam kilka pytan odnośnie e39. Posiadam e39 528i 98' rok, wczoraj pojezdzilem e39 525i 00' rok. Silnik juz na podwójnym vanosie jest troche żwawszy niż mój z niskich obrotów, chętniej reaguje na gaz na postojowej przegazówce no i pedal gazu jest może miękki i lekko się go wciska mój jest bardzo sztywny. Czy to przypadłość pojedynczych egzemplarzy czy taka byla zależność przed i po liftowych e39? Chciałby się tez dowiedziec troche o lampach po lifcie jak to jest z ringami barwa i moc swiecenia zalezy tylko od tego jakie sa w nich markery? czy do zderzaka przed liftem można bez specjalnego przerabiania zalozyc halogeny po lifcie i czy jest jakaś fabryczna listwa pod zderzak aby go na dole usztywnic bo zazwyczaj są one w tej dolnej krawędzi powyginane... Ostatnie moje pytanie dotyczy silników, czy posiadając 528i 1998rok warto dokladać i szukac 535i po 2000r badz 530i (lecz z naciskiem na tej pierwszy bo ten mam w dosyć ladnym stanie na oku)


Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 10:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
w poliftach pedal gazu jest elektroniczny, bez linki. Stąd ta miekkosc wciskania.
Poliftowych halogenow nie zalozysz do przedlifta.
Moc zalezy od stanu odblysnikow i zarowek w oprawkach.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 10:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kmiecik1992 napisał(a):
warto dokladać i szukac 535i po 2000r

bzdura, takie V8 jak nie V8
jak chcesz V8 to szukaj 540i, 530i to R6 (M54B30) - czyli mocniejsza wersja tego, czym jeździłeś

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
rorafalki napisał(a):
bzdura, takie V8 jak nie V8
jak chcesz V8 to szukaj 540i,

idąc tym tokiem rozumowania to:
bzdura, takie V8 to nie V8
jak chcesz V8 to szukaj M5

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 11:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
trollu napisał(a):
rorafalki napisał(a):
bzdura, takie V8 jak nie V8
jak chcesz V8 to szukaj 540i,

idąc tym tokiem rozumowania to:
bzdura, takie V8 to nie V8
jak chcesz V8 to szukaj M5


nie do końca - po prostu 535i jest średnio udanym silnikiem - tyle

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Wiem ze 535i to m62b35 i pali tyle co b44 a jest slabsze tak jak 320i od 325i a najlepiej 330i i nie warto mniejszych kupować itp itd... Ale to nie o go chodzi pytam konkretnie o porównanie 528-535 bo to pierwsze mam a to drugie mam na oku w ladnym stanie i pytanie do tych co znają obydwa auta co jeździli nimi czy warto dokladac np 6tys do 2 lata modszego i ladniejszego w środku e39 535.

A co do halogenow to na pewno nie można przełożyć kratek z nowszego i mocowan halogenow poliftowych do starszego zderzaka? Bo kiedys widziałem takie polaczenie i mnie to zastanawia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 13:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
kmiecik1992 napisał(a):
A co do halogenow to na pewno nie można przełożyć kratek z nowszego i mocowan halogenow poliftowych do starszego zderzaka? Bo kiedys widziałem takie polaczenie i mnie to zastanawia.

Ja nie dość, że widziałem, to miałem. Link w podpisie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
nie ma juz zadnego zdjecia w tym temacie mroova81, podrzuc cos z ciekawosci.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 16:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
kmiecik1992,
kmiecik1992 napisał(a):
pytanie do tych co znają obydwa auta co jeździli nimi czy warto dokladac np 6tys do 2 lata modszego i ladniejszego w środku e39 535.

będzie Ci ciężko znaleźć kogoś kto jeździł 528 i 535. No i jeszcze będzie musiał przeczytać ten temat, bo w tytule nie ma wzmianki o 535.
kmiecik1992 napisał(a):
wczoraj pojezdzilem e39 525i 00' rok. Silnik juz na podwójnym vanosie jest troche żwawszy niż mój z niskich obrotów

rozumiem że zrobiłeś mały błąd i chodziło Ci o 535i, bo 525i nie ma na pewno lepszego dołu od 528, ani na papierze ani w realu.

Jeśli chodzi o zmianę z 528i na 535i (ja mam 528i manual i 540iA, 535iA bym nie kupił) to widzę sens jeśli 535i będzie manual, gdyż 535iA oraz 528i mają bardzo podobne osiągi, przynajmniej na papierze!
kmiecik1992 napisał(a):
np 6tys do 2 lata modszego i ladniejszego w środku e39 535.

jeżeli ma fajniejszy środek to czemu nie, przy okazji pewnie bogatsze wyposażenie :)
Chociaż dla mnie np rocznik nie ma absolutnie żadnego znaczenia.
No i wiadomo, dla dźwięku warto sobie sprawić V8!

kmiecik1992 napisał(a):
dosyć ladnym stanie na oku

dosyć ładnym czy bardzo ładnym? ja na dosyć ładny bym nie zmieniał, no chyba że Twoje auto jest w marnym heh.

W 535i są pewnie większe heble i chyba bogatsze wyposażenie standardowe np tempomat, tu część rozkodowanego VINu mojej V8 (akurat 540i)
Code Serienausstattung Standard Equipment
S260A Seitenairbag für Fahrer/Beifahrer Side airbag for driver/passenger
S280A BMW LM Rad Speichen Styling BMW LA wheel-spoke 176
S305A Fernbedienung für Zentralverriegelung Remote control for central locking
S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S473A Armlehne vorne Armrest front
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
Jak źle myślę, to niech ktoś poprawi.
Oparcie kanapy w V8 jest lepiej wyprofilowane.

Koszty eksploatacji 535i będą na pewno większe, ale jeśli niewiele jeździsz i kupisz auto z realnym niskim przebiegiem to może tego tak nie odczujesz.
Jakby nie patrzeć to 535i stoi wyżej w hierarchii niż 528i, ale żeby zmiana była warta wydanych pieniędzy trzeba wziąć pod uwagę bardzo dużo czynników, takich jak:
- które auto jest w lepszym stanie mechanicznym?
- które auto jest ładniejsze, ma fajniejszy kolor?
- które auto ma lepsze wyposażenie?
- które auto jest już obniżone lub nie jest, zależnie co lubimy
- które auto ma mniej rdzy, tu 2 lata różnicy nie mają znaczenia
- które auto jest lepiej doinwestowane, czytaj: które wymaga mniej wkładu finansowego: stan opon, odma olejowa (już nowa czy nie), hamulce zwykłe czy może nowe z wyższej półki, skórki w środku wychuchane czy może do reanimacji, klima sprawdzona i nabita czy nie mam pojęcia, sprzęgło/dwumas było zmieniane czy nie mam pojęcia i za rok może padnie, to samo z chłodnicą, alternatorem, pompą wody, termostatem. Chodzi mi o to że nawet w pełni sprawne auto może po jakimś czasie się sypać ze względu na przebieg i totalny brak inwestycji.
Ja sobie wymieniam sukcesywnie wszystko po kolei bo wiem że nic nie jest wieczne...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Ostatnio edytowano 19 lutego 2015, 16:06 przez Pablo325i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Co jest średnio udane w b35 gdzie w b44 jest udane? Pytam jako przyszly byćmoże szukający m62, wiem że m62 a w sumie m60 tez maja pewne przypadlości, lepiej szukac m62 bez TU ale ciekawi mnie co spaprali w "smallblocku by BMW" . Spalanie i moce pomijam, dla jednych podłogą jest to, czym dla innych jest sufit, mi osobiście b35 by w zupełnosci wystarczyl, spalanie w manualu w niektórych warunkach na korzyść b44 ale ktos pisał ze posiadal 735i, przesiadl sie do 740i i 4.4 pali wiecej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 16:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
trollu napisał(a):
ktos pisał ze posiadal 735i, przesiadl sie do 740i i 4.4 pali wiecej

4,4 musi palić więcej bo jest dużo większe i mocniejsze! To nie jest różnica 0,3L pojemności i 15KM.
Tyle że 4,4 pali podobno nie dużo więcej, stąd 3,5 jest dyskredytowane.
Tak czy siak temat jest jak rzeka.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Wielu rzuca tematem skrzyni 6b vs 5b w wersjach manualnych b44 i b35, nigdy nie wchodzilem w temat przelozen jak przeklada sie ten jeden bieg wiecej w 540i a testow nikt chyba nie robil, automaty wiadoma sprawa- sa te same wiec b44 spali z racji pojemnosci wiecej. Ale jak z kwestia awaryjnosci - rodzina m6x ma swoje problemy i raczej bez roznicy jaka wersja pojemnosciowa chyba ze czegos nie wiem dlatego pytam skad opinia "gorszosci" dla b35.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 16:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
b35 i b44 to te same silniki. Różnią się tylko pojemnością. Bolączki te same.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 61
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b44
Garaż: 540iA
mroova81 napisał(a):
Bolączki te same.


np. układ chłodzenia albo wycieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 19 lutego 2015, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: e39 540 iA
Kod silnika: m62b44tu
Układ chłodzenia jak w wiekszości BMW, zdarzy sie awaria, ale jak masz dobrze przejrzany to rzadko są niespodzianki. Bardziej bym powiedział rozrzad jest typowa bolączką aut ze sporym przebiegiem ( czyt. wiekszości w polsce) m62bxxtu tymbardziej bo dochodzi vanos. Spalanie średnie z całego roku nie dawno liczyłem.. wyszło mi 15.6l/100km LPG, czy to taka tragedia na prawie 2 tonowa limuzynie z ponadprzecietnymi osiągami? Ja mam w dodatku touringa. Przeciez prawie tyle pali byle jakie 2,0-2,5l ;)

_________________
Moja Alpina b10 V8 idzie na sprzedaż. Pytać o wszystko na PW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 20 lutego 2015, 12:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Zywiec napisał(a):
nie ma juz zadnego zdjecia w tym temacie mroova81, podrzuc cos z ciekawosci.


podłączam sie do prośby





kmiecik1992 napisał(a):
wczoraj pojezdzilem e39 525i 00' rok. Silnik juz na podwójnym vanosie jest troche żwawszy niż mój z niskich obrotów

rozumiem że zrobiłeś mały błąd i chodziło Ci o 535i, bo 525i nie ma na pewno lepszego dołu od 528, ani na papierze ani w realu.




chodziło mi o 525iA 2000rok i 528iA 1998rok. porównując obydwa auta 2.8 jest oczywwisćie mocniejsze i zostało by w tyle porównywane 2.5 ale gazując auto na postoju a w czasie jady przywciśnięciu gazu 525ia na podwójnym vanosie robiła to bardziej ochoczo, żwawiej niż 528ia na pojedyńczym, lecz może to było spowodowane jak wyżej było to ujęte przez różnice w miekkości pedału i różnicy w połączeniach pedała zprzepustnicą, w jednym jeszcze na linke a w drugim juz jest to impuls elekktryczny.

a zmiana z 528 na 535 rozwarzam przypadek gdzie obydwa auta to automaty.





Pablo325i napisał(a):
trollu napisał(a):
ktos pisał ze posiadal 735i, przesiadl sie do 740i i 4.4 pali wiecej

4,4 musi palić więcej bo jest dużo większe i mocniejsze! To nie jest różnica 0,3L pojemności i 15KM.
Tyle że 4,4 pali podobno nie dużo więcej, stąd 3,5 jest dyskredytowane.
Tak czy siak temat jest jak rzeka.



własnie też dlatego chciałem konstruktywnej odpowiedzi na temat porównania 2.8-3.5 nie wplątując w to 4.4 czy M5 mówiąc żartem... :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 21 lutego 2015, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
kmiecik1992 napisał(a):
porównania 2.8-3.5

528i na pewno nie jest zawalidrogą, jak ktoś szuka wygodnego auta które nie męczy się w trasie a nie utylizatora opon to 2.8 na pewno jest rozsądnym wyborem. 3.5 dużo przyjemniej powinno jechać z racji charakterystyki Vki, mocny dół, większa moc niż w 2.8 lepiej sobie poradzi z masą auta. ja jak przesiadam się z 2.0 R4 na 328ia to mam już odczucie o ile przyjemniej jedzie się R6 i wiem że nawet to niedoceniane 3.5 byłoby dla mnie więcej niż wystarczające. o kosztach zawsze ta sama gadka - drogo. W V8 same części eksploatacyjne pożerają więcej kasy - więcej świec, więcej oleju ale tego co miesiąc się nie wymienia, reszta cen jest przeważnie do zaakceptowania albo raczej - trzeba wiedzieć gdzie i co kupować. Hamulce w V8 chyba trochę drożej wychodzą niż do R6

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 lift vs przed lift
PostNapisane: 13 lutego 2016, 17:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
odgrzewam, dość pilnie potrzebuję info czy do mojego polifta, mogę na sztukę założyć zderzak z przed lifta. Mpak musi iść do malowania i spawania a bez zderzak zaraz mi dowoda zgarną.
Chodzi mi o ślizgi, bo do belki to nawet trytykami przypnę jakby nie pasiło pod kołki :D

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL