BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Witam,
nosze się z zamiarem kupna e39 540i z 6b skrzynia biegów. auto z 97r, seryjnie wychodziło to z m62b44 właściciel jednak twierdzi iż jest to m60b40 poniewaz on kupował to auto 7 lat temu, kupił je bez silnika, i włozył m60 zamiast m62 ze względu na ceny silników w tamtych latach. nie dociekam czy tak było rzeczywiście czy nie, wielce mi by to nie przeszkadzało ogólnie rzecz biorąc, tymbardziej że na niby hula wszystko jak trzeba. lecz z ciekawości zacząłem grzebać w necie i szukać chociażby wizualnych różnic miedzy silnikami v8, i zauważyłem że na fotce silnik piątki którą chcę kupić wyglądem zewnętrznym wygląda nie jak m60 czy nawet m62 a plastikowa pokrywa jest taka jak w motorowniach o symbolu m62tu, oto fotka z ogłoszenia:

http://img15.staticclassifieds.com/imag ... rev008.jpg

pytanie kieruje do osób które ogarniają temat v8 w bmw z tamtych lat, ponieważ pomimo iż ma to być moja już któraś z kolei beemka to bedzie to natomiast pierwsze bmw z silnikiem v8. dlatego chciałbym wiedzieć czy wizualnie rzeczywiście wydaje sie Wam podobnie jak i mi że to m62tu? jeśli tak, jak ewentualnie odróżnić b44 od b35? czy jest jakiś myk jak np m52 b25 / b28 z różnica kolorów wtrysków bądź coś innego? bo może sprzedający chce wcisnąć mi m62tub35 tłumacząc ewentualna niższą moc tym że to na niby starsze m60 bądź sam po prostu nie wie co rzeczywiscie ma pod maską.


Będę wdzięczny za odpowiedzi, Pozdrawiam. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 10:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Po odkreceniu korka oleju w silniku ;
m62- pojedynczy łańcuch rozrządu
m60 -podwójny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 13:58 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Słabe zdjęcie, dasz radę załatwić lepsze?
Tak trochę to zagmatwane, pokrywa na bank od TU, silnik to raczej M60 natomiast przepływomierz i ta cześć przednia dolotu powietrza wygląda ja w zwykłym M62
Spisz numery z bloku silnika i sprawdź w realome czy to 3.5 czy 4.4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Na razie nie załatwię lepszych fotek bo właściciel auta będzie dostępny dopiero za 2 tygodnie.

Co nr z bloku silnika, jest możliwość odczytania bo bez wjazdu na kanał? Gdzie on się dokladnie znajduje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 14:35 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Tylko z kanału lub z podnośnika. Szukasz nabitych na blok numerów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 18:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Zamierzasz kupić to auto bez wjeżdżania na kanał? Po tym co wypatrzyli koledzy to bym sobie draował- pewnie wszystko z osprzętu co fizycznie dało się podłączyć zostało z m62 co wróży właśnie problemy z mocą itp. Z drugiej strony jeździł 7 lat, jak by była mina to by popędził ją raz dwa. Mnie przy takich autach zniechęca właśnie fakt, że jak spece robią ten swap to już wszystko jest po oszczędności- zabraknie czegoś to się nikt do aso nie będzie fatygował bo drogo i daleko. DME na pewno jest inny, więc domyślam się, że i wiązka została "przekonstruowana". Pokrywa z m62tu sugeruje, że z trzeciego auta coś przekładali. Gaz na jednym reduktorze na 100% jest do poprawki, szczególnie jak ma swoje lata, choć schowane wtryskiwacze i dobry FL nie wróżą tragedii. Pamiętaj, że był też m60b30, który miał sporo mniej koni więc dla świętego spokoju zacząłbym od hamowni- m60b40 ma tyle mocy co m62b44.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
To samo ja bym zrobił - hamownia. Lepiej wydać 100-150zl i wiedzieć co i jak niż potem ładować tysiące w auto. Dodatkowo spisalbym VIN z komputera poprzez np Inpa i zobaczył na realoem co to za typ.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 11:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wyciągnąć go spod filtra pyłkowego to minuta roboty, wystarczy imbus. Tyle, że kompem do końca nie można się sugerować- już ustaliliśmy, że są tam części z 3 różnych aut z czego silnik fabrycznie nigdy w tej budzie nie siedział. Ja obstawiam, że są powkładane "na pałę" bo dało się zamocować a taki rozbitek stał akurat na pobliskim szrocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 14:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie warto, bo coś Ci padnie w silniku to będzie od groma zainteresowania co pasuje, od czego i dlaczego... O ile w ogóle ten silnik trzyma jakieś sensowne parametry...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 15:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
serio chcesz takiego ulepa kupić? cholera wie co tam jest, doszukuj się potem części itd itd... doprowadzenie padniętej v8 do stanu jakiejkolwiek używalności to worek pieniędzy :niepewny: no chyba, że cena za całość jest jak za sam silnik to bym przemyślał

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ulep . Co to za gosc ktory wstawia m60 zamiast m62 bo tanszy byl :) Wez pozniej zamow jakies czesci chocby do glupiego serwisu . Ja bym tego w zyciu nie kupil , chyba ze cena to mega okazja

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
12tys, chodź mam zamiar jeszcze ponegocjować. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 20:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Ja bym tego nie kupił i za 8 tys. Wolałbym dołożyć i kupić sensowne. Z takimi składakami, o ile nie zrobisz tego sam i do tego z pojęciem, to nigdy nic dobrego nie wyniknie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Forum jest po to by uchronić kolegę od mega wpadki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 20:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Szczurek1986 napisał(a):
Forum jest po to by uchronić kolegę od mega wpadki :)


Prawdziwy forumowy mentor i doradca :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 09:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
j27 napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Forum jest po to by uchronić kolegę od mega wpadki :)


Prawdziwy forumowy mentor i doradca :padam:


hahahah :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Daj sobie siana. Tutaj kolega wystawił niedawno obiecujące 540i z 97', trochę drogo, ale przynajmniej z zapowiedzi trzyma się kupy i lepiej tam ponegocjować niż się pchać w dziadostwo. A jak nie masz pewności co do finansów to lepiej się rozejrzeć za E36 328i... będzie tańsze w zakupie i utrzymaniu, a po podstawowych modach pojedzie podobnie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 12:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Kolega ma 325, więc zmiana na 328 raczej nie bardzo ma sens jak auto jest w jednym kawałku. Z resztą e39 to trochę inny świat pod wieloma względami, nie ma co do trójki porównywać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
jiGsaw napisał(a):
A jak nie masz pewności co do finansów to lepiej się rozejrzeć za E36 328i... będzie tańsze w zakupie i utrzymaniu, a po podstawowych modach pojedzie podobnie.

jiGsaw, na Ciebie zawsze można liczyć :rotfl:

Ciężko znaleźć 540i w manualu, na forum z tego co kojarzę to ma Sucre, no i Rysiek miał...

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i porady przy kupnie
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
profil mam nie zaktualizowany przepraszam Was za to, od momentu 325, miałem już e36 328, e39 528i oraz e39 528ia. szukam teraz e39 v8 bądź e38. jeśli chodzi o e38 skusiłbym się nawet na 728 jesli byłaby w przyzwoitym stanie i dobrych $. troche zmienił mi sie gust i mimo że pod maską chciałoby sie coraz wiecej koni to nie jest to już u mnie piorytetem, teraz nie jest już to ciągła gonitwa i szukanie coraz to mocniejszych aut. tym razem szukam czegoś wygodnego, zmieniło mi się z momentem kiedy kupiłem pierszego autamata (e39 528ia) i momo że przesiadłem się na niego z e36 328,które było dużo mocniejsze nie przeszkadzało mi to wręcz przeciwnie spodobała się cisza w srodku i komfort :)

a ta e39 540 o która pytam, myślałem że znalazłem przyzwoite auto na codzień, która w przyszłości mogła by posłózyc jako materiał na swap do e30 (dlatego poniekąd m60 mi nie przeszkadzał), jak by juz blachy odleciały i chciałem wypytać żeby nie wdepnąć w mine, i mam nadzieje że słusznie chce ja odpuścić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL