BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 14:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
Witam serdecznie, obecnie jestem za granicą mianowicie w Norwegii i szukam BMki trafila mi sie mozliwosc kupna e60 520i, całkiem fajnie wyposażonej, duza nawi, skóra, sportsitze, ale z m54b22 oraz automatem. Auto ma przebieg 324000km prawdziwy, bez zadnej ściemy, regularnie serwisowany w ASO BMW, zero rdzy itp. Na minus:

-skrzynia działa ale troche poszarpuje zmieniajac biegi (nigdy nie zmieniany-regenerowany konwerter) skrzynia to ZF6hp19
-olej do zmiany
- trzepie kierownicą powyzej 60km/h kierownica nie jest prosto, co do trzepania to podejrzewam piasty
- cieknie olej z pod pokrywy zaworów i jeszcze gdzies bo na bloku i osłonach go sporo, (nie z pod obudowy filtra oleju)
- paski do wymiany ale to wiadomo
- i ten przebieg 324000km zastanawiam sie czy to nie za duzo na M54b22 i skrzynie :)

Auto kosztuje mało bo 45.000NOK około 22.500zł , ceny tych aut na rynku Norweskim zaczynają się od 90-100tys NOK, wiec jeśli chodzi o auto dla siebie wydaje mi sie ze jest ok, jedynie pierwsze co musiałbym zrobic to autem przyjechac do Polski i zrobic remont skrzyni zapobiegawczo (nowy konwerter, olej itp), oraz druga sprawa, ile to auto jeszcze pojezdzi :)
Bawilibyście sie w to???

P.S. jak przesiadłem sie do E60 z mojego X5 to to E60 praktycznie nie jedzie :P 210NM a 500NM robi różnice.

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 20:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
michalzkl napisał(a):
cieknie olej z pod pokrywy zaworów i jeszcze gdzies bo na bloku i osłonach go sporo, (nie z pod obudowy filtra oleju)

Uszczelka do wymiany plus tzw. okulary czyli uszczelki otworów na świece. Jak leci olej to guma zamieniła się w plastik. Jeżeli planujesz zakup to może warto zainteresować się również vanosami? E39 z M52TU (to prawie bliźniak M54) mojego ojca przyjechało z przebiegiem 326000 km i przy 407000 km było już słychać grzechotkę na zimnym i ciepłym silniku. Ktoś pisał, że Leo z Wrocławia zrobił to za 850 zł, ale musisz się zorientować. Ceny w Norwegii są astronomiczne co do usług, więc warto profilaktycznie wymienić uszczelkę podstawy filtra oleju jeżeli nikt tego wcześniej nie robił. Przy 370000 km zaczęło się pocić więc warto odżałować 40 zł za kawałek gumy :) Do tego dochodzi odma i jej przewody. Warto to zrobić kompleksowo bo te elementy mogą się odezwać w niedalekiej przyszłości.
Zobacz też termostat, można kupić tylko całość z czujnikiem oraz pompę wody czy nie ma luzów. Jak będziesz robił paski to dużo sprawdzania nie ma. Czujnik termostatu wywalał błąd i niedługo termostat się poddał. To samo pompa wody, luz na wałku i uciekający płyn. Wszystkie te części były oryginalne, padły w okolicy 390000 km.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
Hej :)
Miałem ten sam silnik w e46 320Ci moja uszczelka była jak z kamienia natomiast ta wygląda na świeżą a i tak leje się z pod niej całkiem sporo. Uszczelki to pierdoły, najbardziej mnie zastanawia ta skrzynia :) i sam silnik ile jeszcze pociągnie.

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak piszesz, że auto nic nie jedzie przy Twoim x5 3.0d to i silnik na wykończeniu jest, bo te auta mają podobne osiągi... ew. delikatna przewaga x5 wchodzi w grę. Ogólnie ceny usług w Norway Cię zabiją jak ktoś tam będzie to wszystko robił, ale jest okazja... nie ma ryzyka nie ma zabawy. Jeżeli przebieg jest ok i auto dobrze serwisowane, to silnik powinien drugie tyle pociągnąć... ew. jakiś vanos wyskoczy itp.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Moim zdaniem b22 w budzie e60 z automatem to porażka. Bedzie słabo jechać, dużo palić więc z tego powodu bym odpuścił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 08:30 
Moje zdanie:
-skrzynia działa ale troche poszarpuje zmieniajac biegi (nigdy nie zmieniany-regenerowany konwerter) skrzynia to ZF6hp19

- trzeba podjechać do mechanika (DOBREGO, UCZCIWEGO!) od skrzyń i zrobić diagnozę, może być głupota, a może kompletny remont skrzyni - osobiście zawsze liczę najgorsze, więc w tym przypadku policz ok 3000zł

-olej do zmiany

- od razu kup na wymianę i na dolewki :D

- trzepie kierownicą powyzej 60km/h kierownica nie jest prosto, co do trzepania to podejrzewam piasty
- możliwe, że było robione coś z zawieszenia i niestety nie została ustawiona zbieżność, przyczynę trzepania można spokojnie sprawdzić przed zakupem

- cieknie olej z pod pokrywy zaworów i jeszcze gdzies bo na bloku i osłonach go sporo, (nie z pod obudowy filtra oleju)
Standardowa WADA silników z serii M5X, koszt uszczelki 100zł

- paski do wymiany ale to wiadomo
Jeżeli na wykończeniu to wiadomo ;)

- i ten przebieg 324000km zastanawiam sie czy to nie za duzo na M54b22 i skrzynie :)
- rozmawiamy o aucie, które ma ponad 10 lat, więc przebieg jest jak najbardziej normalny

Jak zauważyłeś cena jest niższa, niż inne egzemplarze na rynku norweskim właśnie za względu na przebieg oraz stan auta.

Rozumiem, że musisz mieć auto zarejestrowane w Norwegii? Wtedy rozumiem sens zakupu tego egzemplarza.

Naszykuj się na:
- remont skrzyni 3000zł
- serwis olejowy (olej, filtry, odma) 800zł + 200zł robota
- poprawić zawieszenie ~~ 1000ZŁ
- uszczelka pokrywy zaworów 100zł + 50zł
- paski - nie wiem, strzelam, 300zł?
- jakiś termostat (pewnie walnięty), czujnik, coś tam wyjdzie innego - 500zł,

więc w tym przypadku pakiet startowy wyjdzie ok 6000zł.

M54B22 w E60 jedzie bardzo słabo, a w automacie to już w ogóle.... decyzja należy do Ciebie ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Z tym przebiegiem jeżeli masz to robić w Norwegii bym odpuścił jeżeli w Polsce to ok. Najwyżej wymienisz silnik

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 14:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
michalzkl jeśli moc tego auta Ci odpowiada to uzależnił bym zakup od jakim dokładnie budżetem musiał byś dysponować na start zaraz po kupnie i wtedy szybka kalkulacja czy jest to gra warta świeczki ;)

Jeśli chodzi o przebieg to jeśli autko było odpowiednio serwisowane i nie tyrane to spokojnie pojeździ jeszcze raz tyle kilometrów a nawet i więcej :P

Najbardziej może martwić ta skrzynia bo jeśli jest to błahostka to pół biedy ale jeśli się wpakujesz w remont o jakim wspomniał rybik to już nie wygląda tak kolorowo a koszta nie małe :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
rybik napisał(a):
[b]

więc w tym przypadku pakiet startowy wyjdzie ok 6000zł.

M54B22 w E60 jedzie bardzo słabo, a w automacie to już w ogóle.... decyzja należy do Ciebie ;)


Oczywiście "na pakiet startowy" zabrałbym auto do Polski.

Jak by remont/przeglad skrzyni kosztował 3000zł to bym mechanika po nogach całował, ja tu myslałem nad co najmniej 6tys zł.
Skrzynia działa normalnie, auto jezdzi codziennie po 180km autostradą, ja myslałem nad profilaktycznym zrzuceniem skrzynki i wymianą konwertera po to by miec pewność ze auto nie stanie mi w Norwegii bo wtedy kaplica :D


Cytuj:
Rozumiem, że musisz mieć auto zarejestrowane w Norwegii? Wtedy rozumiem sens zakupu tego egzemplarza.


Tak, dokładnie, będe potrzebował czegos od wrzesnia, dla mnie do jazdy :)

Cytuj:
michalzkl jeśli moc tego auta Ci odpowiada to uzależnił bym zakup od jakim dokładnie budżetem musiał byś dysponować na start zaraz po kupnie i wtedy szybka kalkulacja czy jest to gra warta świeczki


moc mi odpowiada z powodu niskiej stawki ubezpieczniowej, a tutaj i tak nie ma gdzie sie rozpedzic bo mandaty są w tysiącach złotych

Nastawiam sie na 10-12 tys zł żeby doprowadzić E60 do porządku :)

Dziękuje za zainteresowanie tematem :)

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 19:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mr18 napisał(a):
To samo pompa wody, luz na wałku i uciekający płyn. Wszystkie te części były oryginalne, padły w okolicy 390000 km.


Po raz czwarty chyba padły. Nie uwierzę w pompę wody w M54 która przejedzie 390000km, nawet jak zrobi połowę tego to będzie cud.


Co do tej E60 i M54. Ja bym nie ryzykował tylko w pakiecie startowym ujął też kompletną wymianę układu chłodzenia (kompletną czyli razem z gumami, plastikami i chłodnicą) a nie tylko sam termostat.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i 324000km czy warto?
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Tomek napisał(a):
Po raz czwarty chyba padły. Nie uwierzę w pompę wody w M54 która przejedzie 390000km, nawet jak zrobi połowę tego to będzie cud.

Na wszystkich elementach były daty produkcji. Pokrywały się z datą produkcji auta. Pisałem o M52TU, może w M54 jest inna pompa, tego nie wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL