BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 07:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 16:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
no niby tak ale jak już w ten sposób ruszasz fizykę to weź wszystko pod uwagę, im większa górka tym masa dociska tył ale i zaczyna bardziej ciągnąć całe auto do tyłu itd. Idąc tokiem myślenia że im większa górka tym RWD ma lżej to audi sobie tylko wstydu narobiło kręcąc filmiki jak podjeżdża pod belkę na skoczni narciarskiej - bo każde RWD powinno wciągnąć pod taki kąt nachylenia. Chciałbym zobaczyć jak pierwsze lepsze RWD tak wjeżdża. To czy quattro to potrafi to już pomijam i zostawiam bez komentarza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
U mnie problemem nie jest rodzaj napedu a wysokosc auta moim zdaniem. W glebokim sniegu auto szoruje brzuchem i to pogarsza sprawe. Mialem juz rozne zimowki, co sezon inne, za kazdym razem "renomowanej" firmy ;) i co roku jest to samo jak spadnie duzo sniegu to nie wyjzedzam BMW. Jesli BMW na zime to albo X5 albo jakis model z xdrive ktory jest wyzej zawieszony niz rwd.

W tym roku zimamnie nie zaskoczy :cwaniak:

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:08 
Hakelbery napisał(a):
Mialem juz rozne zimowki, co sezon inne, za kazdym razem "renomowanej" firmy ;)

Hakelbery, wyślemy Ci Dębicę Frigo :hyhy: :rotfl:

Hakelbery napisał(a):
W tym roku zimamnie nie zaskoczy :cwaniak:

nie ma bata :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
a gdzie jest podpis "na foto dawca na swapa zawiasu do e90"? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
trollu napisał(a):
no niby tak ale jak już w ten sposób ruszasz fizykę to weź wszystko pod uwagę, im większa górka tym masa dociska tył ale i zaczyna bardziej ciągnąć całe auto do tyłu itd. Idąc tokiem myślenia że im większa górka tym RWD ma lżej to audi sobie tylko wstydu narobiło kręcąc filmiki jak podjeżdża pod belkę na skoczni narciarskiej - bo każde RWD powinno wciągnąć pod taki kąt nachylenia. Chciałbym zobaczyć jak pierwsze lepsze RWD tak wjeżdża. To czy quattro to potrafi to już pomijam i zostawiam bez komentarza


Czyli co? Auto RWD jest ciągnięte w dół siłą grawitacji, a FWD nie? Dopóki RWD się nie wywali na dach to tak - ma lepiej. A jak chcesz teraz wyciągać quattro na światło dzienne i inne awd do dyskusji o rwd/fwd to może przejdźmy od razu do napędu gąsienicowego?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 19:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
jiGsaw napisał(a):
to może przejdźmy od razu do napędu gąsienicowego?


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nie zapomnij o

Obrazek

:hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
Hm...
Niestety macie racje FWD ma zawsze lepiej.
Zgoda że zgodnie z prawami fizyki w RWD pod górkę tył jest dociskany ale to nie są jakieś znaczne siły, siły docisku są duże ale na asfalcie przy mocnym ruszeniu, wtedy docisk tyłu jest ogromny, przy powolnym ruszaniu na śniegu myślę że to nie jest jakoś dużo (praktycznie brak nacisku, bo żeby był nacisk tylna oś musi pchać, a póki nie złapie przyczepności praktycznie nie pcha), oczywiście są siły grawitacji, ale to bardzo mało daje.

A co do FWD wiadomo że przód się podnosi, ale oczywiście też przy ruszaniu (delikatnym) po śniegu nie jest to duże uniesienie.

Dzisiaj mnie BMK-a miło zaskoczyła, zatankowałem do pełna, no i wieczorem jechałem pod dość dużą górkę (kolejny atak zimy, fajnie sypie), i szła jak szalona, oczywiście bez zatrzymywania się, ASC "mignęło" kilka razy ale ogólnie bez problemów na dwójce wyszedłem. Wracając do domu też podjazd pod bramę zasypany wyjechała bez problemów, później był problem z ruszeniem, ale w FWD też się to zdarzało przy takich opadach.
Daje rade :-) :hurra:


@jiGsaw Mam ASC+T niestety brak DSC, ale w zakrętach ładnie jedzie , ciężko przy normalnych bezpiecznych prędkościach wyprowadzić ją z równowagi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
Krzysiek_E34 napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Rwd ma zawsze lżej jeżeli masz dobre opony, nie masz gleby dużej. Jeżeli już załapie to pójdzie, a żeby załapać bardzo ważna jest opona. Pod górkę tym łatwiej, bo jeszcze więcej masy idzie na tył, a mniej na przód (gorzej dla fwd). Prosta fizyka, jak ktoś ma inaczej to znaczy, że przekombinował z czymś.

jiGsaw ale nie bierzesz pod uwage jednej waznej rzeczy - wiekszosc fwd ma rozklad masy typu 62% przod i 38% tył i nawet pod gorke nadal przednia os jest mocniej dociskana niz w rwd z idealnym 50/50. Wez pojedz sobie na zimowa pojezdzawke po sniegu (jakis KJS czy superoes) to Cie wszystkie Seicento zjedza na sniadanie. Przesiadlem sie z Audi gdzie silnik wisial przed przednia osią w sąsiednim powiecie, po sniegu szlo jak szatan, pozniej w E34 mialem zonka, w E46 jest o niebo lepiej ale nadal nie ma szans z fwd.

Chyba najlepszym sposobem na w miare sensowne smiganie po sniegu w E39 to balon w stylu 205/60 R15 + jakas agresywna zimowka (Debica Frigo w testach idzie lepiej w sniegu niz wszystkie Micheliny, Conti itp, tylko na mokrym jest kiepska) + poszukac jakies szpery, sa ludzie co skladaja customowe do E30, E36 to moze do E39 cos poskladaja... Do tego troche obnizyc w oponach cisnienie, wrzucic do bagaznika plyte chodnikowa i bedzie jakos to szlo. W Norwegii z kompletem pasazerow E46 szlo pod takie gorki ze przesada, ale solo juz bylo slaaaabo :hyhy:


Zatankowałem do pełna, obniżyłem lekko ciśnienie i dzisiaj ładnie śmigałem :-)

Jeśli będzie taka konieczność to wrzucę coś do bagażnika bo najczęściej jeżdżę sam lub we dwie osoby więc tył nie jest dociążony.

jiGsaw napisał(a):
Biorę to pod uwagę i przód się podnosi i ile zostaje z tych 68? jeszcze pod górkę... tył ma więcej i tyle, po prostu trzeba zasprzęglić koło tylne i wtedy mamy już z górki. Im więcej mocy przenosisz na drogę tym mocniej Ci dociska tył i odciąża przód, górka jeszcze to potęguje. Nie ma tutaj żadnej fizjologii. ;)


100% racji :ok: Tak jest, ale póki nie złapie przyczepności jest ciężko ;-) Jak jedzie to tył jest coraz bardziej dociskany, dlatego BMW ma przewagę przy startach na asfalcie i dobrym terenie.

trollu napisał(a):
no niby tak ale jak już w ten sposób ruszasz fizykę to weź wszystko pod uwagę, im większa górka tym masa dociska tył ale i zaczyna bardziej ciągnąć całe auto do tyłu itd. Idąc tokiem myślenia że im większa górka tym RWD ma lżej to audi sobie tylko wstydu narobiło kręcąc filmiki jak podjeżdża pod belkę na skoczni narciarskiej - bo każde RWD powinno wciągnąć pod taki kąt nachylenia. Chciałbym zobaczyć jak pierwsze lepsze RWD tak wjeżdża. To czy quattro to potrafi to już pomijam i zostawiam bez komentarza


Moim zdaniem jak już jedzie pewnie to jest ok, ale póki nie ruszy to prawa fizyki nic nie dają praktycznie.
Bo oba auta i FWD i RWD mają taką samą grawitacje która nie ciągnie RWD bardziej z tyłu.
Jeśli koła mielą w miejscu to praktycznie żadnego docisku nie ma, ale jak już oddziałują z jakąś siłą na podłoże i "rwą do przodu" pchając samochód do tył jest dociskany.

Hakelbery napisał(a):
U mnie problemem nie jest rodzaj napedu a wysokosc auta moim zdaniem. W glebokim sniegu auto szoruje brzuchem i to pogarsza sprawe. Mialem juz rozne zimowki, co sezon inne, za kazdym razem "renomowanej" firmy ;) i co roku jest to samo jak spadnie duzo sniegu to nie wyjzedzam BMW. Jesli BMW na zime to albo X5 albo jakis model z xdrive ktory jest wyzej zawieszony niz rwd.

W tym roku zimamnie nie zaskoczy :cwaniak:

Obrazek

Obrazek


Fajna bestia obok BMW :cwaniak: Takim to można parkować gdzie popadnie w zimie.
E90 jest niska niestety, E39 chyba ma wyższe podwozie, prawda jest taka że czym bardziej BMW "sportowe" tym niższe a jak już szura spodem no to stoimy.

jiGsaw napisał(a):
trollu napisał(a):
no niby tak ale jak już w ten sposób ruszasz fizykę to weź wszystko pod uwagę, im większa górka tym masa dociska tył ale i zaczyna bardziej ciągnąć całe auto do tyłu itd. Idąc tokiem myślenia że im większa górka tym RWD ma lżej to audi sobie tylko wstydu narobiło kręcąc filmiki jak podjeżdża pod belkę na skoczni narciarskiej - bo każde RWD powinno wciągnąć pod taki kąt nachylenia. Chciałbym zobaczyć jak pierwsze lepsze RWD tak wjeżdża. To czy quattro to potrafi to już pomijam i zostawiam bez komentarza


Czyli co? Auto RWD jest ciągnięte w dół siłą grawitacji, a FWD nie? Dopóki RWD się nie wywali na dach to tak - ma lepiej. A jak chcesz teraz wyciągać quattro na światło dzienne i inne awd do dyskusji o rwd/fwd to może przejdźmy od razu do napędu gąsienicowego?


Hehe gąsienice do E39 pomyślę :]
Moim zdaniem mylisz się ale tylko gdy oba auta stoją i mielą kołami, jeśli BMW łapie jakąś przyczepność to ma lepiej a jeśli nie to FWD niestety ma trochę lepiej przez nacisk silnika z przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dlatego właśnie piszę o zasprzęgleniu. Dopóki nie przeniesiemy mocy, której efektem jest siła napędowa, a jeden z jej wektorów ugnie auto i przeniesie masę na tył to mamy trochę gorzej jak w fwd, o jakieś 15% - 20% myślę. Stąd w RWD kluczowe znaczenie mają odpowiednie opony. Szpera to już w ogóle super sprawa. Można teoretycznie ręczny zaciągnąć i uzyskać niekiedy efekt oszukanej szpery. Wtedy jak już wykorzystamy potencjał RWD to żadne FWD nam nie grozi. :cwaniak:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
No ręczny pomaga, dzisiaj przed bramą wjazdową na podwórko próbowałem, ale trzeba z wyczuciem.
W sumie po tym co E39 pokazało dzisiaj jestem zadowolony :ok: Daje radę, ruszyć ciężko czasem ale jak już jedzie to jedzie bardzo dobrze.

Ciekawe jak będzie jutro bo od 14 pada śnieg dość mocno.
Jeszcze muszę się wybrać na jakiś duży parking sprawdzić na co pozwala ASC :-) I pobawić się trochę z wyłączoną trakcją.
Dzięki za rady.

Jakie są seryjne opony letnie dla E39 520i?
Z góry dzięki za odpowiedź bo szukam i szukam i każdy pisze coś innego, a muszę zakupić na przyszły sezon coś.
205/65/R15?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 21:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Tak, albo 225/60R15 ale one drogie. W wątku o zimówkach się dowiesz wszystkiego. Jak się trochę poślizgasz na parkingu to zaraz ktoś na policję zadzwoni- więc się nie zdziw. ASC hamuje tylko tylną oś przydaławiając przepustnicę. Sprawdzi się super jak dasz za dużo gazu ruszając ale jak przesadzisz z prędkością na zakręcie to Ci za wiele nie pomoże. Polecam co jakiś czas wyłączać to się dowiesz że za szybko jeździsz :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 21:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
O ile ja wiem to ASC to właśnie DSC + T, a nie na odwrót. Może się mylę?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
jiGsaw napisał(a):
O ile ja wiem to ASC to właśnie DSC + T, a nie na odwrót. Może się mylę?

Chyba tak.

ASC to ASC, samo nie występowało w E39, działa głównie przy ruszaniu i niskich prędkościach, steruje przepustnicą dławiąc silnik.

ASC+T występowało w standardzie w E39, ma możliwość sterownia przepustnicą dławiąc silnik, ale ma też możliwość przyhamowania tylnych kół (osobno) dzięki temu "teoretycznie" działa jak elektroniczna szpera przerzucając moment obrotowy na koło które ma lepszą przyczepność (ale to działa kiepsko), ogólnie reakcja systemu jest szybka.

DSC- najlepszy system, ma w sobie ASC, ASC+T i dodatkowo ma możliwość przyhamowania kół przednich i posiada czujnikskrętu kierownicą.

O ile się nie mylę :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
ded napisał(a):
Tak, albo 225/60R15 ale one drogie. W wątku o zimówkach się dowiesz wszystkiego. Jak się trochę poślizgasz na parkingu to zaraz ktoś na policję zadzwoni- więc się nie zdziw. ASC hamuje tylko tylną oś przydaławiając przepustnicę. Sprawdzi się super jak dasz za dużo gazu ruszając ale jak przesadzisz z prędkością na zakręcie to Ci za wiele nie pomoże. Polecam co jakiś czas wyłączać to się dowiesz że za szybko jeździsz :P


Pojadę w nocy :rotfl: i nie na długo :-)

E39 ma ASC+T, używa przepustnicy i hamulców tylnych.
W sumie w zakręcie jeśli doda się gazu, lub zmieni bieg, jest reakcja ASC, ale ostro go wyprowadzać z równowagi nie próbowałem.

Najlepsze byłoby DSC, bo "samo" pomoże wyprostować samochód przyhamowując poszczególne koła.

http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia ... asc-t-dsc/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
Jutro rano w drodze do kościoła sprawdzę działanie ASC+T w E39, mam taki parking duży po drodze więc jeśli będzie tam trochę odśnieżone to sprawdzę jak to działa i na co pozwala :-) Oczywiście jeśli będzie pusto, nie chodzi o jakieś kręcenie pączków tylko bezpieczną jazdę po łuku np. 30-40 i gaz w podłogę, albo próba ominięcia przeszkody (taki test łosia).

U mnie wioska to Policja ma około 20-30 minut jazdy do tego miejsca, oczywiście jeśli nie są gdzieś blisko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 28 listopada 2015, 23:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Warto przeczytac:
http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/

:)


p.s
poczytajcie forum Subaru (np. SIP) to dowiecie sie, ze bez 4x4 nie da sie jezdzic i tylko symmetrical awd z subaru jest OK, reszta kibel. Pisza to np. posiadacze 150 konnych Foresterow albo 130 konnych Legacy, ze juz na deszczu nie da sie szybko ruszyc bez 4x4 :rotfl: Na forum BMW natomiast rwd z dobra zimowka i szpera jest nie do zatrzymania ;) To tak na marginesie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 29 listopada 2015, 07:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Krzysiek_E34 napisał(a):
Pisza to np. posiadacze 150 konnych Foresterow albo 130 konnych Legacy,:


4x4 w takich kapciach to jak startowanie w biegu przez płotki na czworaka.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 29 listopada 2015, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 150KM
Garaż: Blaszak :-)
jiGsaw napisał(a):
Krzysiek_E34 napisał(a):
Pisza to np. posiadacze 150 konnych Foresterow albo 130 konnych Legacy,:


4x4 w takich kapciach to jak startowanie w biegu przez płotki na czworaka.


No podobnie ten mój znajomy "podnieca" się starym subaru z napędem 4x4.
Fajna sprawa żeby ruszyć w śniegu, ale ogólnie wygląda okropnie i wcale jakoś dobrze się w lecie na mokrym nie prowadzi, stabilnie ale tak topornie...

E39HG napisał(a):
Jutro rano w drodze do kościoła sprawdzę działanie ASC+T w E39, mam taki parking duży po drodze więc jeśli będzie tam trochę odśnieżone to sprawdzę jak to działa i na co pozwala :-) Oczywiście jeśli będzie pusto, nie chodzi o jakieś kręcenie pączków tylko bezpieczną jazdę po łuku np. 30-40 i gaz w podłogę, albo próba ominięcia przeszkody (taki test łosia).

U mnie wioska to Policja ma około 20-30 minut jazdy do tego miejsca, oczywiście jeśli nie są gdzieś blisko.


Moje spostrzeżenia.
Pojechałem na parking no i jest tak:
(Mam ASC+T).
Rzeczywiście ciężko pójść bokiem (testy przy małych prędkościach), dałem gaz w podłogę i zacząłem jechać slalomem (nie jakoś bardzo ostro), była reakcja systemu ASC i auto nie poszło bokiem, oczywiście całe momentami traciło przyczepność (przesuwało się na boki delikatnie całe) ale nie dochodziło do obrócenia o 180 stopni czy zarzucenia tyłem, ASC dławiło silnik przy każdym lekkim poślizgu kół.

Później spróbowałem jechać po łuku i nagle dodać gazu lub zmienić bieg żeby lekko skoczyły obroty silnika również zaraz dochodziło do reakcji ASC i auto nie poszło bokiem (delikatnie zarzucił tyłem, ale zaraz łapał trakcję po przyduszeniu przez ASC).

Gdy przykładowo jechałem 20-30 na godzinę, puściłem gaz, skręciłem mocno kierownicą w lewo później w prawo i znów w lewo, auto straciło przyczepność i poszło bokiem, ale tylko jeśli zrobiłem to nie dotykając w ogóle gazu, zarzucało tyłem przy każdym gwałtownym ruchem kierownicą.

Ruszanie:
Przy gazie w podłogę, była reakcja ASC i przytłumienie silnika, łapał przyczepność i jechał.

System też dał radę przyhamować jedno koło, zatrzymałem się jednym na lodzie (wcześniej go wyślizgałem trochę), a drugie było na twardym śniegu (lepsze przyczepność), z wyłączonym ASC kręcił jednym kołem i sobie stałem, pewnie gdybym dał gaz w podłogę ruszyłby , włączyłem ASC, zakręcił kilka razy i ruszył nawet na "małym gazie", czyli musiał przyhamować koło znajdujące się na lodzie.

Nagram może jakiś filmik to wrzucę.
Fajna zabawa, można dowiedzieć się wiele o reakcji auta, oczywiście to były bardzo małe prędkości ale to tylko testy.

Z wyłączonym ASC, dodanie gazu w zakręcie, lub test slalomu z gazem w podłogę kończył się obróceniem, lub zarzuceniem tyłem przy pierwszy skręcie kierownicą. (Celowo nie kontrowałem mocno).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pierwsza zima, problemy. Czy to standard w RWD?
PostNapisane: 5 grudnia 2015, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
wydaje mi się że w Rwd 40% zależy od umiejętności kierowcy, a 60% opony.Czasami jest sytuacja że nic nie zrobisz tylko ktoś musi popchać :)
Opon nie masz za rewelacyjnych , ja polecam coś asymetrycznego (wtedy możesz auto rozbujać i chyba lepiej trzymają bocznie)
Polecam też mieć przynajmniej około polowy baku paliwa i coś ciężkiego w bagażniku :hyhy:

4 razy miałem Rwd,teraz mam 4x4 i święty spokój


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL