BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 10:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Michu dawał linki... Ale nie mogę sobie przypomnieć w jakim to było temacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 10:20 
jiGsaw napisał(a):
Coś w tym jest, bo coraz częściej zerkam np. na Audi/MB jako następcę E30.

Dzięki Bogu :hurra: zmienisz forum wreszcie :rotfl:
Koledzy módlmy się za pieknym mercedesem dla kolegi :padam:


:1.2:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 11:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
:faint:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 12:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Michu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Coś w tym jest, bo coraz częściej zerkam np. na Audi/MB jako następcę E30.

Dzięki Bogu :hurra: zmienisz forum wreszcie :rotfl:
Koledzy módlmy się za pieknym mercedesem dla kolegi :padam:


:1.2:

Chyba Ty prędzej zmienisz forum za pajacowanie ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Polecam odnośnie modyfikowania i wyciągania koni z i8.
(Dla niedowiarków oraz tych zacofanych w szaso-przestrzeni.)
http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktu ... 00-km-mocy

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 20:26 
Dżordż napisał(a):
Polecam odnośnie modyfikowania i wyciągania koni z i8.
(Dla niedowiarków oraz tych zacofanych w szaso-przestrzeni.)

Dżordż, nie marnuj swojego czasu.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dżordż napisał(a):
Polecam odnośnie modyfikowania i wyciągania koni z i8.
(Dla niedowiarków oraz tych zacofanych w szaso-przestrzeni.)
http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktu ... 00-km-mocy


Fajnie, że ktoś ratuje to auto. Tylko kiepsko wróży fakt, iż to daleko idąca przeróbka i auto może przez to nie nawiązać konkurencji z innymi supersamochodami.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Szwajcaria
Moje BMW: 535d(F11),640d(F12)
Kod silnika: M57Y,N57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0
Cytuj:
Kilka lat temu miałem z kumplami niezłą polewkę z syntetyzatorów dźwięku do radia silników V8 itp. dedykowanych do Golfów 1.9 TDI. Jeżeli teraz ten sam badziew i pomysł jest sygnowany/zgapiony jakkolwiek przez MGMBH to nie powód by nagle zmieniać zdanie i to chwalić albo przejść obojętnie obok tej żenady.


Już pisałem, takie rzeczy są nieuniknione.Szkoda że to nie jest oryginalny dźwięk, ale mimo to brzmi świetnie.
Skoro jesteś taki obeznany w technice, to może słyszałeś o wynalazku Porsche, który swego czasu wbudowywali w układ wydechowy, trick polegał na tym, że w tłumiku był wbudowany mikrofon, oraz głośnik, jak auto jechało spokojnie, to oryginalny dźwięk był odtwarzany w przeciwfazie, skutkiem czego na zewnątrz było bardzo cicho (przeciwfaza powodowała wzajemne wytłumianie fal dźwiękowych), natomiast jak kierownik dawał po garach, to faza była przesuwana i fale się na siebie nakładały, co powodowało wzmocnienie dźwięku i dzikie ryki słyszalne wewnątrz i na zewnątrz.
Podobne patenty (efekt działania, bo rozwiązania techniczne były różne) były stosowane w Audi (nie kupuj A6, A6 Allroad,A7, SQ5), Astonie Martinie V8 Vantage, Lamborghini Gallardo,911,Panamerze GTS, Maserati Gran Turismo, Dodge Viper itd.

Co zrobisz, jak nic nie zrobisz?Możesz sobie potępiać ile chcesz, możesz sobie nawet jechać do Monachium pod biura konstrukcyjne i pikietować :), kto wie, może odmienisz przyszłość motoryzacji :D, będę pierwszym, który postawi ci za to skrzynkę wódki.
Skoro jesteś takim purystą motoryzacji z oryginalnym, niezmąconym dźwiękiem silnika, to nie zapomnij w swojej furze przewiercić tłumik (w końcu fałszuje odgłosy z cylindra), albo z grubej rury,zdemontować kolektor wydechowy, będziesz miał za jednym zamachem płomienie spod maski, odpiąć wspomaganie kierownicy oraz koniecznie ABS (o ile był w ogóle), możesz nawet dorobić korbę od studni z przodu zamiast rozrusznika :D.
Radio też zdemontuj, bo prawdziwe automobile prawdziwych szoferów nie miały radio.No i reflektory zamień na lampy naftowe :D.

Każdy ma inne preferencje, ja wolałbym takie i8 ze sztucznym dźwiękiem, niż najlepsze, kolekcjonerskie nawet e30 z sygnowanym przez prezesa BMW certyfikatem oryginalności dźwięku na każdy cylinder z osobna.

Tekst o 528iA nie był do ciebie, tylko do rybika, pół żartem, pół serio, przecież pił do Ciebie, dlatego pisałem o aluzji.

Co do "jednostki na seryjnych bebechach" -ale wiesz, że sztaby inżynierów nie siedzą z nudów i dla picu nad silnikami, tylko przeprowadzają niezliczone obliczenia, testy, symulacje itp itd, bo ten silnik nie ma przejechać 1000km i się rozsypać, tylko musi wytrzymać przynajmniej 300 tysięcy, nawet zdrowo katowany, w końcu samochody serii M to perły w koronie marki, nie mogą się rozlecieć po tygodniu jazdy.Zdajesz sobie sprawę, że opracowanie silnika to jedno z najbardziej żmudnych i pracochłonnych , kosztogennych procesów projektowych, dlatego przykładowo takie seryjne 3 litrowe R6 diesel, napędza z kilkanaście różnych modeli?
Pisząc o "porażce" zdrowo przesadzasz.No chyba,że ci konstruktorzy to po prostu tępaki,które spokojnie mogą seryjnie osiągnąć przynajmniej 600km z 3 litrów, ale na kacu i z niewyspania im się nie chce,byli akurat wtedy po Oktoberfeście, a moc w M4 to 431km nie dlatego, że to bezpieczny maks do długotrwałego obciążenia dla tej konstrukcji, tylko akurat im się tak kliknęło w excelu przy obliczaniu ciśnienia doładowania.

Ja o kozie, ty o wozie: To, że da się zrobić silnik benzynowy który osiągnie 200km z litra pojemności - no pewnie że można, tylko co to ma wspólnego z seryjną (bardziej niż mniej ograniczoną kosztami), produkcją aut było nie było, osobowych, produkowanych w dziesiątkach tysięcy sztuk,z których każdy ma przejechać setki tysięcy km bezawaryjnie w najróżniejszych warunkach ?
Które do tego nie mają mieć zakresu obrotów do 15 tysięcy(bo nikt nie jeździ po torze i nie będzie kręcił do 7 tysięcy, żeby zaczęło się sensownie odpychać ) , tylko +-7..8.
Chyba, że się mylę, oświeć wtedy nas wszystkich i podaj, jaki to produkowany seryjnie, niemodyfikowany poza fabryką silnik R6 w cywilnym dopuszczonym do ruchu, samochodzie osobowym (może być sportowy), 3-litrowy sprzed 2000r miał przynajmniej 600 koni mocy,które "dzielnie znosił", więc rozumiem, był nie do zdarcia.No bo jak nie było, to porażka, nie?

Zresztą mam pomysł : złóż CV na głównego konstruktora silników serii M, w końcu to pewnie same głupki tam siedzą, po co stosować aż 3 litrowe R6, skoro można użyć 1,6 litrowego V6 z formuły 1,które osiągają zdrowo ponad 700km.Wtedy nie dość że obsypią cię złotem, to jeszcze będziesz jeździł M-kami na torach za friko do upadłego.No a na początek, coby się nie przepracować i nie zdeklasować na dzień dobry do reszty skończonych patałachów, obecnych projektantów, to powielisz pomysł tych konstruktorów od 7 boleści, co to biorą z półki byle jaki silnik co to się akurat wala po magazynie, dołożą mu turbinę, podkręcą do oporu ciśnienie doładowania i gotowe.
W końcu tylko durnie by jakieś tam modyfikacje konstrukcji, albo testy robili, no nie?Już nie mówiąc o projektowaniu od podstaw, przecież 3 litrowe R6 były produkowane już 20lat temu.
Także zaczniesz rano w poniedziałek, to we wtorek przed południem masz fajrant no i premię, za rekordowy czas zamknięcia projektu :).
Jak już tam te wszystkie premie i nagrody pozdobywasz, to flaszki nie stawiaj, wystarczy mi autograf :D.
Cytuj:
Nie trzeba jechać.

Nie chcesz jeździć - nikt nie każe (albo nie pozwoli :P ) .
Cytuj:
Napisałeś o supersamochodzie,

Taki Veyron bez wątpienia jest supersamochodem, nie będziesz się spierał,prawda?
To uzupełnię, że z maksymalną prędkoscią zabraknie mu paliwa po 12 minutach,a gdyby miał extra dodatkowy zbiornik,po 15 skończą się opony, to tekst szefa zespołu inżynierów, Jensa Schulenburga.To tak w kwestii testów supersamochodów pod długotrwałym obciążeniem.

Dobra, nie chce mi się już pisać, dodam tylko, że jeśli jakieś 2 typy silników mają identyczny skok tłoka i średnicę,
to nie znaczy, że są identyczne.
Ten "legendarny" :rotfl: 1.9TDI w Passerati B5 miał mnóstwo odmian, a różnice konstrukcyjne nie polegały tylko na ciśnieniu doładowania, tylko np. były różne korbowody,różny osprzęt w zależności od wersji mocy, itp, itd.Pojemność owszem, była ta sama.
Pozdro!

_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :)
BMW jest jak piękna kobieta - bywa kapryśna, ale za tą jazdę wszystko jej wybaczysz !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Lejesz wodę, z której nic konstruktywnego nie wynika, zupełnie jak poeta, a nie inżynier. Po pierwsze co innego pewne efekty detaliczne, a co innego puszczanie na chama dźwięku z głośników, da się to wyłączyć? Jak wtedy to brzmi? Konkretne pytania.

Po drugie nie pisałem o seryjnych 200 koniach z litra, ile w serii ma M4 każdy wie. Faktem jest, że od dawna były stosowane w motoryzacji silniki doładowane, które po podkręceniu na seryjnych bebechach dość długo znoszą 200 koni z litra, a więc mam nadzieję, że w przypadku M4 będzie co najmniej równie dobrze.

Dlaczego nie robią od razu silników po 600 koni w M4? To chyba logiczne - lobby motoryzacyjne, Kowalskiego trzeba powoli kupować i każde pokolenie z osobna. Jakby 15 lat temu seryjne M3 miało 600 kunia, to obecne by musiało mieć już 1000, a Veyron 2000 albo więcej. Powoli dokładając mocy zawsze jest się tylko trochę lepszym od poprzednika i aż trochę lepszym, tak to działa.

Popatrz sobie na testy albo wyobraź sobie używając swojej wiedzy technicznej co się dzieje jak I8 chcesz jechać na pełnym ogniu albo robić interwały przyspieszeń maksymalnych. Podpowiem, że para szybciutko się kończy. Szybciej niż paliwo w Veyronie i opony, o których nie wiem czemu wspominasz.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
auta zarabiste. Nie ma co. Chetnie bym przyjal i jedno i drugie .

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 7 grudnia 2015, 23:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
rider3, bardzo fajnie się czytało ten opis, gratuluję możliwości pojeżdżenia takimi autami ale...
w konfrontacji z Jigiem zaczynasz powoli się ośmieszać, nie chce mi się nawet czytać wszytskiego z ostatniego posta...
Fan motoryzacji więc dziurawienie tłumika i lampy naftowe? wtf?
Jak licytujemy się na wykształcenie to ja kończyłem mechanike i budowę maszyn, co prawda nie specjalizację samochodową ale troche o silnikach tłokowych i przepływowych miałem, materiałoznawstwo itd ;)
Hasełka że inżynierowie M Gmbh budują silniki które mają wytzrymać 300tys pałowania? Czytałeś lub widziałeś co się dzieje z panwekami w S85 gdzie pisano o nim że technika z kosmosu itd? Nie żebym mu umniejszał ale sprawa jest prosta - piniondz ;) Nie można teraz budować niezniszczalnych samochodów a kiedyś się dało. Majstersztyk mechaniczny? Inżynierowie mechanicy pokazali co potrafią budując S70/2, a w cywilnych samochodach np S54, teraz to klepanie wszystkiego wg zasady "zróbmy inny program i podbijmy doładowanie", niestety ale tak w skrócie jest. Teraz wszystko ma liczoną żywotność, żyjemy w XXI wieku, nanotechnologia, cuda na kiju a silniki żrą olej, wycierają się wałki rozrządu i nikt nie wie czemu. O mocach pisał już jakiś czas temu Boogie - wyścig zbrojeń pt moc max w cywilnych autach się skończył bo kto pierwszemu lepszemu gościowi z kasą da auto, które ma 900km? Bzdura? To po co są blokady prędkości na np 250km/h?

co do i8 z 4.4 - tutaj będzie bardzo ciekawa sprawa, Jig też już o tym pisał. W blaszaku tniesz ścianę, spawasz i wszystko wejdzie ale ciekawe co wykombinują z budą z włókna. Włókno węglowe to jest przyszłość, wsadzanie głośników, małych pierdzideł i mówienie że jest cool bo jest eko to tylko nabijanie kiesy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 00:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Dlaczego nie robią od razu silników po 600 koni w M4? To chyba logiczne - lobby motoryzacyjne, Kowalskiego trzeba powoli kupować i każde pokolenie z osobna. Jakby 15 lat temu seryjne M3 miało 600 kunia, to obecne by musiało mieć już 1000, a Veyron 2000 albo więcej. Powoli dokładając mocy zawsze jest się tylko trochę lepszym od poprzednika i aż trochę lepszym, tak to działa.


Zapominasz o bzdurach, ktore ograniczaja producentow - typu normy emisji, spalanie, itd. M4 to nie jest samochod, w ktorego cenie mozna upchnac kary placone od zbyt wysokiej emisji, ma zbyt mocna konkurencje w tym segmencie.

trollu napisał(a):
Hasełka że inżynierowie M Gmbh budują silniki które mają wytzrymać 300tys pałowania? Czytałeś lub widziałeś co się dzieje z panwekami w S85 gdzie pisano o nim że technika z kosmosu itd? Nie żebym mu umniejszał ale sprawa jest prosta - piniondz ;) Nie można teraz budować niezniszczalnych samochodów a kiedyś się dało. Majstersztyk mechaniczny? Inżynierowie mechanicy pokazali co potrafią budując S70/2, a w cywilnych samochodach np S54, teraz to klepanie wszystkiego wg zasady "zróbmy inny program i podbijmy doładowanie", niestety ale tak w skrócie jest. Teraz wszystko ma liczoną żywotność, żyjemy w XXI wieku, nanotechnologia, cuda na kiju a silniki żrą olej, wycierają się wałki rozrządu i nikt nie wie czemu. O mocach pisał już jakiś czas temu Boogie - wyścig zbrojeń pt moc max w cywilnych autach się skończył bo kto pierwszemu lepszemu gościowi z kasą da auto, które ma 900km? Bzdura? To po co są blokady prędkości na np 250km/h?


Piniondz, piniondzem, ale duzy wplyw ma znacznie krotszy czas pracy nad nowa jednostka, nie radza sobie z wylapaniem wszystkich problemow. Druga sprawa, rozwoj oprogramowania CAD, dzis dzieki temu redukuje sie koszta, nie trzeba budowac nowych silnikow z tak duzym zapasem wytrzymalosciowym jak kiedys (a to ile dane auto bedzie jezdzilo po zakonczeniu gwarancji, nie jest tak naprawde zmartwieniem producenta i pierwszego wlasciciela).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 07:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Vermilion napisał(a):
Piniondz, piniondzem, ale duzy wplyw ma znacznie krotszy czas pracy nad nowa jednostka, nie radza sobie z wylapaniem wszystkich problemow. Druga sprawa, rozwoj oprogramowania CAD, dzis dzieki temu redukuje sie koszta, nie trzeba budowac nowych silnikow z tak duzym zapasem wytrzymalosciowym jak kiedys (a to ile dane auto bedzie jezdzilo po zakonczeniu gwarancji, nie jest tak naprawde zmartwieniem producenta i pierwszego wlasciciela).

dlatego napisałem o liczonej żywotności. Np z MESu miałem tylko podstawy ale tutaj pewnie bardzo dużo opierają na badaniach tego typu, jedno wynika z drugiego - liczą żywotność itp więc po prostu nie przeprowadza się pewnych testów na gotowym wyrobie. Do tego dochodzi duża unifikacja podzespołów w celu obniżenia kosztów produkcji. piniondz piniondzem ale co ogranicza czas? - kasa - długie badania kosztują, symulacja z określonymi warunkami na monitorze trwa dużo krócej ;) do tego pewnie dochodzi badanie rynku po względem "wytrzymałości" ludzi na usterki w samochodach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 08:48 
trollu napisał(a):
w konfrontacji z Jigiem zaczynasz powoli się ośmieszać, nie chce mi się nawet czytać wszytskiego z ostatniego posta...

przecież on najzwyczajniej w świecie się z niego nabija, absolutnie nie wziął go na poważnie :mrgreen:
trollu napisał(a):
Majstersztyk mechaniczny? Inżynierowie mechanicy pokazali co potrafią budując S70/2, a w cywilnych samochodach np S54

taaa to dmuchnij S54 do tych 600 ps i zobaczymy jak będzie z żywotnością... jak w niektorych modelach panewki rechotały już przy 50 000 km :rotfl:
trollu napisał(a):
teraz to klepanie wszystkiego wg zasady "zróbmy inny program i podbijmy doładowanie", niestety ale tak w skrócie jest.

w przypadku S55 bardzo nietrafiony skrót. Kiedyś w innym temacie dodawałem linki z głównymi różnicami między S55 a N55. Gdyby niektórzy zadali sobie choć odrobinę trudu i przeczytali ten tekst to dziś nie wypisywaliby durnych dyrdymałów, że silnik do M4 zapożyczyli z "cywilnych" egzemplarzy ;)

Z resztą czym tu rozmowa?! Goście zbudowali zdecydowanie bardzo szybkie auto, silnik z ogromnym potencjałem i możliwościami rozwoju przy czym jest on dość oszczędny a malkontenci jak zawsze zastanawiają się co będzie za 10 lat? Czy jak go sobię kupię to dam radę "psim swędem" go utrzymać ??? bo jak nie to porażka! :rotfl:
Tak jak napisał Vermillion to niestety nie jest już zmartwieniem producenta i nigdy nie było zmartwieniem pierwszego właściciela.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 09:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Taka prawda. Zaplanowana nie przydatniość i bardzo krótki czas trwałości to zmora dzisiejszych czasów
winny jest system monetarny :(



Nie pamietam dokladnie ale chyba ileśset ton rocznie produkujemy śmieci samych telefonów komórekowych. Widziałem jak spychacze normalnie całe haldy starych komórek zpychały na krańiec wysypiska. Po co to? Przyszłe pokolenia nam tegio nie wybaczą :znudzony:. Stany zjednoczone od lat dopłacają rolnikom , aby nic nie produkowali bo i tak już mamy mega nad produkcje której nie idzie sprzedać. Gdzie indziej na swiecie ludzie umierają z głodu , a gdzie indziej całe tony jedzenia idą na przemiał bo wprowadzenie go na rynek obnizy cenę i przyniesie straty to tez lepiej to zniszczyć. Takie straszne rzeczy dzieją się wszędzie. Moim zdaniem takie działanie celowe bmw widać wyrażnie na przykladzie silnika N47.

Jak ten r6 biturbo z tego m3/m4 tez bedzie taki awaryjny to chyba :przestraszony: do grobu będę klekotem jeździł :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Ostatnio edytowano 8 grudnia 2015, 10:07 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 10:07 
alduwiel napisał(a):
Po co to? Przyszłe pokolenia nam tegio nie wybaczą :znudzony:

Aldu jedziesz cały czas na Nokii 3310 ?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 10:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A nie można było wyprodukowac 5 lat temu jednego dobrego smartfona który łatwo dawałby się aktualizować i modyfikować? Po co mi było po drodze 6 rodzajow samsunga ? Po co Aplle wymyslił nie wymienialną baterioe w Tym swoim apple 2 fonsronie? Po co po tajemnie nakazał sony czyli foirmie produkującą te baterię ograniczyć jej żywotność do 1 roku z 2? (podczas gdy sony sama ograniczyła już wczesniej zywotność ytej bateri z 5 do 2 lat ) Koszt wymiany tej bateri i sam proces był tak skomplikowany ,że za mniejsze siano rok puxniej mogleś sobie kupić Iphona3 :przestraszony: tak to działa !

jeszcze pamietam jak Jobs ogłosil ,że teraz jak ci spadnie telefon to bateria nie wypadnie bo stanowi jednośc z telefonem to wszyscy ohhh wow ale super...(tylko że telefon sie rozpadał po upadku w 99% przypadków)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 10:13 
alduwiel napisał(a):
Po co mi było po drodze 6 rodzajow samsunga ?

No właśnie po co? Po %^uja zmieniać telefon co roku?
Ja tam jadę od 4 lat na SGS3 i mi styka, bo tel jest głównie do dzwonienia , a że mogę sobie czasem na nim maila sprawdzić to duży plus :ok:

A nie można było 30 lat temu zamiast rubina zrobić 40" LEDowego Soniaka ?
Jak widać nie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 10:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Walczą o kasę albo zaplanowaną nie przydatnością , albo krótkim czasem żywotności :mad: Niby dzięki temu wszystko możesz kupić taniej , ale to wsdzystko zaraz jest guwno warte :] dlatego ja rozumiejąc ten fakt jestem przeciwnikiem kupowania nowych aut choc przyznaję ,że cięzko mi być takim bo nowe zabawki kuszą jak diabli ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M4 '15 (431km),i8 '15 (362km) - wrażenia z perspektywy 535d.
PostNapisane: 8 grudnia 2015, 10:18 
alduwiel napisał(a):
Walczą o kasę albo zaplanowaną nie przydatnością , albo krótkim czasem żywotności :mad: Niby dzięki temu wszystko możesz kupić taniej , ale to wsdzystko zaraz jest guwno warte :]

Chyba nie nazywasz zaplanowaną nieprzydatnością wymieniania komórki raz w roku ? :rotfl:

alduwiel napisał(a):
dlatego ja rozumiejąc ten fakt jestem przeciwnikiem kupowania nowych aut choc przyznaję ,że cięzko mi być takim bo nowe zabawki kuszą jak diabli ;)

ktoś na kogo nakierowane jest M4 sra na jego "zaplanowaną nieprzydatność" pobawi się dwa , trzy lata, sprzeda i myśli o nowszym modelu. Nie zachodzi w głowę czy silnik zniesie 600 ps jak będzie miał 300 000 km bo pozbędzie się go max przy 150 000 :rotfl: Ktoś kto kupuje to samo M4 na rynku wtórnym musi się już liczyć z kosztami posiadania 600 ps ;) Nie da się wiecznie jechać na "wymianie czujnika za 50 zł" tym bardziej w tak nowoczesnym aucie :ok: :mrgreen:
Zapytaj Waldka czy spędza mu sen z powiek myśl o tym co będzie z jego M6 przy przebiegu 300 000km ? :rotfl:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL