BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 23:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
trollu napisał(a):
o ile dobrze pamiętam to było coś o wymianie panewek co 80kkm. Nowe panewki, śruby też chyba wypadałoby założyć nowe. Częstsze wymiany oleju wydłużają życie panewek ale problem wynika chyba z samego materiału z którego zostały wykonane. Nie zapominajmy, że panewka to łożysko i równie dobrze mogli spokojnie osiągnąć wymagane pasowanie czop-podpora czy korba bez użycia panewki ale po coś ona tam jest ;)

Dokładnie, robiłem jakiś czas temu "pseudo-projekt" na uczelnię o problemie panewek w s85, co jest praktycznie tym samym problemem w s62. Nie wiem ile w tym prawdy, bo jest to składanka wiadomości znalezionych w internecie ubarwiona moimi domysłami :P
Moje wnioski:
"Na podstawie przeprowadzonych badań wiemy, że silnik S85B50 ma niesamowicie ciasno spasowane łożyska korbowodowe jak na silnik cywilny, użytkowany w codziennych warunkach, tj. w zakresie temperatur otoczenia +/-40˚C oraz z okresem wymiany oleju wynoszącym 25 tysięcy kilometrów. Zauważamy też obserwując inne części silnika, że tylko łożyska korbowodowe oraz główne (które nie są tematem naszych badań) ulegają zniszczeniu. Trzeba nadmienić, że dzieje się to przy stosunkowo niskim przebiegu oraz w warunkach jazdy samochodu do jazdy na co dzień, a więc bez przeciążeń bardzo niszczących silnik. Szukając odpowiedzi na pytanie, dlaczego kolejne silniki padają jak przysłowiowe muchy, warto zadać sobie pytanie czym głównie różni się ten silnik, od innych silników. Pierwsza odpowiedź nasuwa się następująco – jest to silnik bardzo wysilony w porównaniu do innych. Owszem, tak jest. Ale, zastanawiając się, wiemy przecież, że oddział M GmbH. w latach `80 produkował silnik S38B38 – 3.8 litra pojemności i 340 KM, w latach `90 S50B32 – 3.2 litra i 321 KM, po 2000 roku – S54B32 – 3.2 litra i 343 KM, a więc silniki również bardzo wysilone biorąc pod uwagę stosunek około 100KM/litr pojemności. Z naszych badań wynika, odnosząc się do literatury, że S85B50 różni się właściwie dwoma rzeczami odnośnie technologii i eksploatacji w porównaniu do swoich poprzedników. Mianowicie, niesamowicie ciasne pasowanie łożysk, oraz interwały wymiany oleju zwiększone niemal dwukrotnie do 25 tysięcy kilometrów. Pytanie, czemu to przeszkadza w poprawnej pracy silnika. Otóż, ciasno pasowane łożyska wymagają rzadkiego oleju, bo inaczej nie jest on w stanie wypełnić luzu pomiędzy łożyskiem a korbowodem. BMW zastosowało olej 10W-60, który wytrzymuje bardzo wysokie temperatury. Niestety olej ten jest znacznie gęstszy w temperaturach niskich. Dodatkowo olej ten, w okolicach przebiegu 25 tysięcy kilometrów jest już mocno zużyty, co prowadzi do tego, że bardzo często silniki S85B50 doznają tzw. „dry start”, tj. podczas rozruchu silnika i krótkiego okresu po tym, pracują praktycznie bez smarowania. Rozwiązaniem jest więc zastosowanie innych łożysk oraz/lub skrócenie interwałów wymiany oleju. I owszem, patrząc na opinie użytkowników, samochody, w których olej zmieniany był regularnie co około 10 tysięcy kilometrów bez problemów przekraczały przebiegi 150 tysięcy kilometrów. Również inżynierzy M GmbH. postarali się, aby kolejni klienci BMW nie trafili na „tykającą bombę” – po 2008 roku silnik S85B50 dostawały inne łożyska korbowodowe, luźniej pasowane oraz z kilka razy twardszego materiału, co pozwoliło na lepsze smarowanie oraz mniejsze zużycie samych łożysk."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 23:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Chycu napisał(a):
o problemie panewek w s85, co jest praktycznie tym samym problemem w s62
W S62 panewki nie są regularnym problemem.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 01:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
wujekwaldus napisał(a):
sam widzisz 2k usd to mozna wliczyć w koszt zakupu pojazdu


To juz nie o te 2k chodzi bo to nie jest duza roznica w calej sumie jaka wyjdzie za auto tylko o to czy ta wymiana panewek i srub na mocniejsze plus krotsze interwaly wymiany oleju wyeliminuja problem. Musze poradzic sie zaprzyjaznionego mechanika BMW.

Chycu,

To co napisales to to samo co czytalem na amerykanskich forach.
Tylko o tym nie wiedzialem.
Chycu napisał(a):
Również inżynierzy M GmbH. postarali się, aby kolejni klienci BMW nie trafili na „tykającą bombę” – po 2008 roku silnik S85B50 dostawały inne łożyska korbowodowe, luźniej pasowane oraz z kilka razy twardszego materiału, co pozwoliło na lepsze smarowanie oraz mniejsze zużycie samych łożysk."


Jesli to pomoze to E92M3 bedzie najlepszym wyborem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 02:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Straszne tu zamieszanie, S85, S65, S62 (?).

Hakelbery napisał(a):
Tylko o tym nie wiedzialem.


Bo to nie jest do końca prawda. Panewki owszem, były zmienione ale silniki i tak padają przy czym dane i tak nie są wystarczające żeby jednoznacznie cokolwiek powiedzieć. Ogólnie to jest tak że na forach jest około 50 przypadków zjechanych panewek (1/3 z tego to auta modyfikowane mechanicznie) na 30tyś aut sprzedanych na rynku północnoamerykańskim. I rozkłada to się po połowie na lata 08-10 a 11-13. I jeszcze ciekawostka, kilkukrotnie więcej było/jest na forach zajechanych panewek w M3 E46 niż w E9x a która generacja wydaje się wam mniej problemowa i tańsza w utrzymaniu? :D

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 02:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Ale teraz namieszales :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 06:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
Jeśli mam być szczery to praktycznie nie wyczujesz różnicy w kosztach utrzymania M3 E92 po 335i...
Jeśli auto będziesz miał w serii, wymienisz panewki i będziesz dbał o olej: - jazda.
Często do pakietu startowego dochodzą sterowniki przepustnic, po 3k pln za sztukę a są dwie i to jedyne dwie bolączki tego silnika.
Takto zobacz na mnie - byłem dobrym testerem, 50 tyś km przejechane a sam wiesz jakie to były kilometry i w jakich warunkach. Po wymianie dwóch tłoków i bloku auto dalej śmiga jak szalone ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 09:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Cały blok trzeba bylo wymieniać? :szok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
a jak pekl tlok to myslisz ze co? blok zostanie nie naruszony? auto na nowych gratach lata jak szalone.
z pasazerem 90kg zrobilo 100-200 w 10.5s. to lepiej niz jak ja je mialem i jechalem sam (10.8s). ale to inny temat :) jesli rozmiar nie przeszkadza to bral bym m3 bez dwoch zdan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Waldka awaria to wynik braku wskaźnika egt i częste latanie z v max wtedy doładowanie jest maksywalne.

Co do s65 po wymianie panewek motor praktycznie bezawaryjny mechanicznie. Panewki zuzysaja sie przez debilne interwały olejowe w autach gdzie olej zmieniany był co 10tyś panewki są ładne nawet po 150tyś km.
Do częstych kosztów dochodzą te nieszczęsne sterowniki przepustnic o których pisał Waldek. Dalej auto bezawaryjne. W sumie N54\55 wymaga dużo większej opieki niż s65.

W s85 faktycznie zmienili panewki ale na gorsze. Co prawda wytrzymują dłużej ale awarie też się zdarzają a ze względu na twade panewki uszkodzeniu ulega również wał.

S62 temat panewek nie dotyczy zazwyczaj wymagają wymiany dopiero po 250-300tyś km co kompletnie nie dziwi w wysokoobrotowym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 25 grudnia 2015, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
--==Mały==-- napisał(a):
Co prawda wytrzymują dłużej ale awarie też się zdarzają a ze względu na twade panewki uszkodzeniu ulega również wał.

zamienił stryjek siekierkę na kijek. Takie coś nie dziwi szczególnie jak przeczytałem to:
Chycu napisał(a):
po 2008 roku silnik S85B50 dostawały inne łożyska korbowodowe, luźniej pasowane oraz z kilka razy twardszego materiału, co pozwoliło na lepsze smarowanie oraz mniejsze zużycie samych łożysk

same łożyska może i mniej się zużywają ale to one mają się zużywać a nie wał. Czyli teoretycznie lepiej częściej wymieniać olej i nawet do polifta zakładać przedliftowe panewki :rotfl: poza tym nawet zakładając, że wypadałoby wymienić panewki co 80tys km to w zależności ile kto km rocznie robi mamy spokój na kilka lat, raczej mało jest ludzi którzy klepią M6 kilometry jak passatem tdi
S62 w sumie jest chyba najmniej wysilonym silnikiem z M, przynajmniej z tych "nowożytnych" i nie kręci aż tak wysoko jak reszta. Co do S54 to może i racja że jest więcej przypadków zajechanych panewek na forach ale ma też najwięcej koni z litra

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 26 grudnia 2015, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Musze sie przejechac M3, wiosna bede szukal konkretnego egezmplarza jestem wybredny wiec troche to potrwa 335 szukalem 3 miesiace.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 10:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A na oko za ile sprzedasz tam u siebie 335i ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Wlasnie sprawdzilem ceny i wychodzi ze ze wszystkimi czesciami powinienem wystawic ja za 15k$ bez kol letnich, cobba i wydechu za 11-12k$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 17:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
trzeba się Hioba zapytać jak mu się spisuje M3 z kompresorem, z tego co wiem to ma nalatane ok 100tkm już, więc teoretycznie problem z panewkami może się u niego już pojawiać...nie wiadomo też co ile zmienia oliwe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 8 stycznia 2016, 06:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Jeszcze jedno pytanie czy SMg w E60 M5 naprawde sprawia tyle problemow, czy da sie temu jakos zapobiec ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 8 stycznia 2016, 09:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
SMG samo w sobie jest już naprawialne bez większych problemów i nie jest jakoś mega awaryjne ale M5 i M6 mają tendencję do częstego zużywania sprzęgła i dwumasy i tu są największe koszty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
częstego czytaj: raz na 60 tyś km musisz wydać z 6-8 tyś pln.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 15:24 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
wujekwaldus napisał(a):
częstego czytaj: raz na 60 tyś km musisz wydać z 6-8 tyś pln.




Niezależnie od stylu jazdy ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
tego nie wiem:)
kiedys sie tym interesowalem i taka srednia mi wyszla z tego co w necie znajdywałem. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N63
PostNapisane: 10 stycznia 2016, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Jak kupowalem N54 to myslalem ze to awaryjne auto :rotfl: Teraz kazde inne BMW na ktore by go nie zamienil jest bardziej problemowe/awaryjne :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL