BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Cześć wszystkim ;)

Chciałbym poradzić się Was w pewnej kwestii. A mianowicie przymierzam się do zakupienia Compacta i oczywiście mam kilka pytań.
Pierwsze pytanie oczywiście jaki silnik, wydaję mi się że 2.5 ti byłby dla mnie odpowiedni ponieważ szukam takiej małej zwinnej wyścigówki. Od razu na wstępie mówię że diesla już nie chcę. Wyleczyłem się z niego na dobre kilka lat i chciałbym spróbować tym razem pojeździć jakimś benzyniakiem. ( Od razu informuje również że żaden gaz nie wchodzi w grę). Wracając, jakieś opinie na temat tego silnika? Czy może bardziej polecacie silnik 2.0 ? Kwestia 42 koni to moim zdaniem dużo. Chyba że coś kosztem czegoś. Któryś silnik bardziej awaryjny? Niezawodny? Dlatego pytam :)
Dysponuje gotówką 15.000-18.000 PLN max. Rok produkcji minimum 2002-2003, Przebieg nie większy niż 170-180 tyś.
Kolejne pytanie czy jest taka opcja by kupić takiego compacta w tej cenie ? Czy ten przedział który podałem jest ok i spokojnie kupie w dobrym stanie czy raczej kupie strupa z cofanym licznikiem o 100 tyś.
Oczywiście kontroluje codziennie otomoto.pl.
Nie chce również przekonywać Was że decyduję się akurat na ten model. I komentarzy w stylu że coupe czy sedan jest o niebo lepszy, ładniejszy a compact to dla kobiet. Bo każdy ma swój gust i tak średnio przejmuję się jak obcy ludzie będą mnie w tej budzie postrzegać. :cisza:
Widziałem kilka naprawdę ładnie zrobionych compactów ( props dla raadman :ok: ).
Jeżeli coś wiesz, słyszałeś od znajomego, kolegi czy z własnego doświadczenia to proszę o jakąkolwiek wskazówkę :)
Dzięki do usłyszenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: W trakcie szukania
Idealny temat :D Też chcę kupić compact e46 !!! Ale na silniku w ogóle mi nie zależy. Także przyłączam się do pytania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 29 stycznia 2016, 03:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie przebieg... a stan i kondycja autka jest najistotniejsza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 29 stycznia 2016, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Makak46 napisał(a):
Pierwsze pytanie oczywiście jaki silnik, wydaję mi się że 2.5 ti byłby dla mnie odpowiedni ponieważ szukam takiej małej zwinnej wyścigówki.

Szukać 325ti, ale przelicz koszty spalania w przypadku tej jednostki w porównaniu z N42/N46.
Makak46 napisał(a):
Kwestia 42 koni to moim zdaniem dużo.

Zobacz instrukcję obsługi, tam będą podane czasy tzw. elastyczność 80-120 km/h oraz spalanie. Do fabrycznego trzeba dodać z 0,5 litra na 100 km.
Makak46 napisał(a):
Któryś silnik bardziej awaryjny? Niezawodny? Dlatego pytam

Jeden i drugi ma swoje wady. M54 dłużej pojeździ ale nieraz można źle trafić. Wady i zalety obu jednostek znajdziesz tutaj lub na bmw-klub. Koszty utrzymania obu jednostek są wysokie (ceny osprzętu i remontów).
Makak46 napisał(a):
Dysponuje gotówką 15.000-18.000 PLN max. Rok produkcji minimum 2002-2003, Przebieg nie większy niż 170-180 tyś.
Kolejne pytanie czy jest taka opcja by kupić takiego compacta w tej cenie ? Czy ten przedział który podałem jest ok i spokojnie kupie w dobrym stanie czy raczej kupie strupa z cofanym licznikiem o 100 tyś.

Zawsze uważałem, że jeździ się autem a nie stanem licznika, ale w przypadku N42/N46 to może być problem, który poczujesz w portfelu. Ja bym dozbierał i kupił 325ti w okolicach 18-20k PLN po 03/2003 a resztę przeznaczył na zawieszenie/opony/regenerację vanosów/odmę itp/itd. Auto po tej dacie ma inne progi/tylne lampy i klapę. Sądzę, że lepiej mieć auto bez przygód blacharskich, bo silnik zawsze naprawisz.
Makak46 napisał(a):
Nie chce również przekonywać Was że decyduję się akurat na ten model. I komentarzy w stylu że coupe czy sedan jest o niebo lepszy, ładniejszy a compact to dla kobiet. Bo każdy ma swój gust i tak średnio przejmuję się jak obcy ludzie będą mnie w tej budzie postrzegać.

Bardzo słusznie. Prawdopodobnie wrócę do E36 323ti w tym roku lub kupię 325ti w następnym. :cwaniak:

Auto ma swoje wady:
1. Przedni zderzak i jego mocowanie do błotnika jest wykonane z plasteliny. Rzadko ten element pasuje lub po prostu odstaje od błotnika bo plastikowe nity zostały wyrwane/połamane.
2. Nadkole przednie. Sposób montażu/demontażu to jakaś gehenna. Konstruktor był pijany lub głupi. Nadkole rozbieramy na kanale lub podnośniku. Trzeba ściągnąć płytę pod silnikiem, odgiąć przedni próg i dopiero nadkole wyjdzie. Po co to piszę? Przednie błotniki w e46 gniją właśnie przez tą idiotyczną konstrukcję bo nadkola nie ściągniesz w warunkach blokowo-parkingowych. Zbiera się tam syf/sól i wyłazi rdza od wewnętrznej strony. Tak samo gnije mocowanie błotnika do progu. Jest schowane za plastikową nakładką progu i nikt tego nie czyści. Za pierwszym razem wyciągnąłem 1 kg ziemi z jednej i drugiej strony. Po zakupie obowiązkowe ściąganie i czyszczenie oraz konserwacja.
3. Kiepskie uszczelki drzwi/szyb. Smarujemy einszett gummipflege stick i jest spokój na jakiś czas.
4. Wnętrze: skóra dość dobra, ale plastiki są pokryte gumą i trzeba będzie to reanimować. Tak samo listwy na desce i drzwiach. Te szare to niezłe badziewie. Reszta bez zastrzeżeń.
5. Tylne nadkola/ranty. Niestety ale za mocowaniem tylnego zderzaka nieraz wyłazi rdza. Trzeba tam zobaczyć inaczej się rozprzestrzeni. Warto skontrolować ranty bo auto nie jest młode. Ludzie nie czyszczą po myjni tych miejsc i można nieraz wydłubać błoto z zagięć. Tylna klapa nie gnije.
6. Silnik n42: Wg. niektórych lubi popić olej a to wszystko przez odmę lub uszczelniacze zaworowe. Warto skontrolować stan rury wydechowej. W moim przypadku jest lekko okopcona, nie ma tam sadzy. Zwrócić uwagę na pompę vacum, jest za silnikiem i lubi cieknąć. Niemiec wymieniał w moim to cudo i nowa pompa wytrzymała ~35k KM. Wymieniłem uszczelki i po sprawie. To samo tyczy się uszczelki pokrywy zaworów (też wymieniana w aso). Warto skontrolować termostat, podczas jazdy mam 104 stopnie. Warto zwrócić uwagę podczas odgłosy podczas odpalania zimnego jak i ciepłego silnika. W moim aucie przebiega to bezszelestnie. Ma być cisza, nic tam nie ma prawa grać/szemrać wewnątrz silnika. Słyszysz tylko rolki oraz pompę Vacum. Jak się rozgrzeje to może lekko pukać. Warto sprawdzić napinacz, czy jest stary, bo wyszła poprawiona wersja.
7. M54B25: Lubi popić olej też przez uszczelniacze/odmę oraz pierścienie. Wszystko to przez wymiany oleju co 25k KM. Poza tym bardzo fajna jednostka, piękna kultura pracy i elastyczność. Moc rozwija bardzo przyjemnie. Trzeba będzie się przyjrzeć Vanosom i łańcuchowi. Cewki w M54 są takie jak w N42 cena około 130 zł sztuka. Wycieki też nie są obce tej jednostce. Uszczelki swoje kosztują więc to podstawa do negocjacji ceny. Warto skontrolować po zakupie pompę wody, jak ma luzy to do wymiany.
8. Opony/felgi: Do 318ti wchodzą 15 cali, do 325ti minimum 16 cali.
9. Bagażnik: myślę, że jest wystarczający, ale nie ma tam schowków jakie były w poprzedniku po prawej i lewej stronie. Plus za gniazdo 12V. W 325ti będziesz miał akumulator pod wykładziną, W R4 jest tam wnęka na graty np. łańcuchy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 29 stycznia 2016, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: W trakcie szukania
Mr18 widzę wiesz co z czym się je. Priv :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 29 stycznia 2016, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Dzięki za wyczerpująca wiadomość PW już poszło :)
A jak ktoś coś wiecej to czekam. Może być również o silnikach diesla bo się zacząłem zastanawiać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw E46 compact / Opinie / pomoc / Kupno
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 15:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: Szukam E46 Coupe
W N42 powyżej 150K km czeka Cię poważny remont silnika.
Inaczej będziesz wlewać oleju więcej niż benzyny.

Kupiłem 316ti już po remoncie i jestem zadowolony, chodzi miło ale spalanie w mieście jest ogromne jak na tak mały silnik.
Około 12l/100km! Jak bym wiedział wcześniej to bym szukał 325ti bo osiągi nieporównywalne a spalanie podobne.

LPG do tego jest drogie bo nie każdy Mirek potrafi na Valvetronic'u ustawić i trzeba przy tym się napracować.
Generalnie będziesz miał wydatki :)

No i Vanos trzeba będzie zregenerować a to prędzej czy później się pojawi. Spada moc i samochód coraz mniej fajnie jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL