BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 16:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: na co zwrócić uwagę/co warto e90/e60
PostNapisane: 17 lutego 2016, 21:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 519
Lokalizacja: suwałki
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TUD30
Cześć. Szukając e90 lub e60 na co warto zwrócić uwagę? Preferuję silnik dieslowy R6. Kwota w granicach 35-40k zł. Samochód będzie sprowadzany z niemiec. Wyposażenie to już drugorzędna sprawa. Czy może lepiej kupić jakąś benzynkę i założyć lpg? Na + dla diesla jest to, że mam tanio, dobrej jakości paliwo więc jazda wychodzi za grosze.
Chyba, że macie propozycje co do innych silników jak i marek samochodów. No i jakich silników przede wszystkim unikać. ;)

_________________
Obrazek
savater -->> e60 530d manual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: na co zwrócić uwagę/co warto e90/e60
PostNapisane: 18 lutego 2016, 04:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
savater napisał(a):
Cześć. Szukając e90 lub e60 na co warto zwrócić uwagę? Preferuję silnik dieslowy R6. Kwota w granicach 35-40k zł. Samochód będzie sprowadzany z niemiec. Wyposażenie to już drugorzędna sprawa. Czy może lepiej kupić jakąś benzynkę i założyć lpg? Na + dla diesla jest to, że mam tanio, dobrej jakości paliwo więc jazda wychodzi za grosze.
Chyba, że macie propozycje co do innych silników jak i marek samochodów. No i jakich silników przede wszystkim unikać. ;)



W kwestii co będzie dla Ciebie lepsze chyba Sobie odpowiedziałeś Sam - diesel :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: na co zwrócić uwagę/co warto e90/e60
PostNapisane: 18 lutego 2016, 07:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 519
Lokalizacja: suwałki
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TUD30
A jest jakaś różnica między silnikami 2.5 i 3.0 (19x i 218km)? Oprócz tej mocy to któryś z tych jest bardziej awaryjny? Czy 2.0d miał swoje bolączki?

_________________
Obrazek
savater -->> e60 530d manual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: na co zwrócić uwagę/co warto e90/e60
PostNapisane: 19 lutego 2016, 06:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Szwajcaria
Moje BMW: 535d(F11),640d(F12)
Kod silnika: M57Y,N57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0
Cześć, parę uwag ogólnych , przede wszystkim zwróć uwagę na historię auta.O bolączkach, wadach i zaletach poszczególnych modeli tej marki były już setki postów, wystarczy poszukać.Generalnie to dość trwałe samochody, pod warunkiem że były właściwie użytkowane i serwisowane, a także, że nie objechały naszej planety 13 razy, wożąc 7 różnych właścicieli.
Setki forumowych postów o różnych problemach mechanicznych - owszem są, ale pamiętać trzeba, że prawie nikt zadowolony z niezawodności nie pisze, że nic mu się nie popsuło, bo i po co.
Kiedyś swoje auta sprowadzałem osobiście (a było ich 8 ) , oprócz tego ponad 10 porządnych aut przywiozłem uczciwie na handel, każde sprzedałem, zarobiłem, ale dałem sobie spokój - jest tyle oszustów a rynek polski jest tak robaczywy i przegniły, że jako uczciwy sprzedawca praktycznie nie masz szans, nie będzie z tego chleba, bo auto się sprzedaje miesiącami.
Co za tym idzie - jako kupujący , o ile nie masz duuuuużo czasu i mechanika/blacharza/elektronika ze sobą masz też bardzo małe szanse trafić coś sensownego, chyba że będziesz celował w górne pułapy cenowe za dany rocznik i model.

Tak pokrótce, parę zasad wg których szukali moi znajomi, a które pomagały:
1.Ustalasz dokładnie rocznik , model , wyposażenie które cię interesuje.

2.Wchodzisz na alledrogo i ustawiasz jak najdokładniej kryteria wyszukiwania.

3.W zależności od ilości wyszukanych ogłoszeń odrzucasz kilka kompletnie odstających cen, np ceny z reguły są powyżej 50k a są 2 auta , jedno za 33 a drugie za 41 - odpadają.

4.Teraz może się okazać, że trzeba odrzucić jedno, które jest w stanie kolekcjonerskim, z pełną oryginalną historią od emerytowanego pracownika rady nadzorczej koncernu BMW, który miał jeszcze 7 innych modeli, płakał jak sprzedawał i gonił do granicy żeby odkupić ;), dlatego kosztuje 120k.

5.OK, okazuje się że prawie wszystkie oferowane egzemplarze (jakieś 90%) kosztują do 70k, czyli różnica między najdroższym za 70 a najtańszym za 50 wynosi 20k.

6.Dzielisz różnicę przez 2, wychodzi 10k.

7.Dodajesz tą różnicę 10k do najniższej ceny, wychodzi 60k.To jest granica przyzwoitości.

Z doświadczeń moich znajomych i rodziny wynika, że PONIŻEJ TEJ GRANICY - NIE MA CO SZUKAĆ.Nie marnuj czasu nawet na klikanie na to ogłoszenie, nie mówiąc o dzwonieniu czy w ogóle wycieczce na oględziny.To się nie ma prawa udać, będziesz albo mniej, albo bardziej rozczarowany, może straty skończą się na paru stówach za paliwo i stracony dzień, albo na wielu tysiącach za doprowadzenie auta do bardzo dobrego stanu, co może się okazać po prostu niemożliwe.Jest za duża podaż i za dużo wrednych oszustów, żeby to się udało.

8.Patrząc dalej - te 60k to w zasadzie dolna granica, od której warto w ogóle kliknąć na ogłoszenie - ale tutaj też bym nie oczekiwał rewelacji, będziesz skazany na jakiś kompromis.Jak chcesz, to popatrz, zastanów się, możesz zapytać w odpowiednim dziale forum o ocenę bryki - tu siedzą fachowcy , którzy wiedzą nawet w którym tygodniu danego roku którą nitką były obszywane dywaniki ;).
To pozwoli ci uniknąć podejrzanych strupów, w których nic do niczego nie pasuje.

9.Szukasz, oglądasz i w prawie każdym jeszcze coś nie tak, może dużego, może małego ale drażniącego - trudno, jeśli w tym przedziale szukasz, musisz jakiś kompromis zawrzeć, chyba że przejdziesz do punktu 10-go.

10.Jeśli już obejrzałeś te w okolicach 60k+, to wiesz mniej więcej czego się spodziewać, ale najlepiej, gdybyś od razu zaczął zastanawianie od poziomu :
Cena minimalna + 3/4 różnicy -> 50k+3/4*20k= 65k.
To jest granica sensowności.Od tej ceny możesz zacząć się poważniej zastanawiać, czy dane auto oglądać na serio, czy je kupić.Oczywiście tutaj też możesz się naciąć, dlatego już na etapie dzwonienia, bądź dociekliwy , przygotuj pytania, poświęć kilka minut, nagraj sobie rozmowę, wynotuj odpowiedzi, poproś kogoś żeby zadzwonił jutro, zapytał o to samo , jeśli coś podpadnie, to możesz poprosić 3 osobę, albo zadzwonić samemu ponownie.
Jakiekolwiek chamskie odzywki, głupie komentarze, cwaniackie teksty na drążące pytania dyskwalifikują sprzedawcę.

11.Jak już stwierdzisz, że warto obejrzeć, załatw sobie mechanika/blacharza, najlepiej z warsztatu specjalizującego się w BMW, nie musi być ASO, ważne żeby gość był zorientowany.Powiedz że nie będziesz sam tylko z fachurą, kupisz, jak się będzie wszystko zgadzać, a jak nie, to oczekujesz zwrotu kosztów paliwa.Jak sprzedający jest pewny swojej bryki, to nie będzie miał z tym problemu - jak nie - to sam widzisz , że trzeba się zastanowić :).

12.Jak już będziesz na miejscu - to sprawdzaj na spokojnie, punkt po punkcie z listy przygotowanej wcześniej na podstawie info z forum,to na co uważać - tu jest tych info zatrzęsienie, nie będę wypisywał. Jak tobie oraz fachowcowi wszystko inne zapasuje (nawet takie drobiazgi jak działający za każdym razem spryskiwacz tylnej szyby) , przejedziesz się na spokojnie, nic nie podpadnie, to możesz rozmawiać o kupnie - każda cena jest do negocjacji, ale nie oczekuj, że za niewymieniony ostatnio filtr przeciwpyłkowy sprzedawca spuści 10 kafli. Zresztą może to być fan marki z forum, który też nie chce tracić czasu i nerwów na bezsensowne dyskusje typu -"panie, takie auto jak to , to widziałem za 33k na allegro" - bo jedyna odpowiedź na takie hasło będzie -" to jedź pan i kup tamto, o czym tu gadać".

Tak w ogóle - to najlepiej kupić auto bezpośrednio w niemieckim ASO (może nawet Premium Selection - choć to niekonieczne) - moją obecną brykę tak kupiłem i już 3 lata jestem bardzo zadowolony.Masz tam gwarancję, że nikt nie będzie wciskał kitów, a na dzień dobry dostaniesz do wglądu pełne informacje, łącznie z raportem przyjęcia auta do salonu od rzeczoznawcy - jak się dobrze zakręcisz.Minusem jest to, że takie auta są sporo droższe od konkurencji z małych komisów albo od prywatnych sprzedawców, dochodzi zabawa z wycieczką, importem i papierami - ale wiesz co kupujesz, a przyjemności kosztują :).

To tyle, można się spierać o powyższym, przedział cen podany wyżej jest przykładowy, ja wiem, że zaraz się znajdzie ktoś co to "naprawdę kupił kolekcjonerski egzemplarz z foliami na siedzeniach od emerytowanego arcybiskupa za przysłowiową czapkę gruszek i wino mszalne" - ale bądźmy realistami, polski rynek jest przegniły, zdegenerowany, wredny i często bardzo brzydko pachnie - trzeba mieć to na uwadze.
Pozdro!

_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :)
BMW jest jak piękna kobieta - bywa kapryśna, ale za tą jazdę wszystko jej wybaczysz !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: na co zwrócić uwagę/co warto e90/e60
PostNapisane: 19 lutego 2016, 09:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 519
Lokalizacja: suwałki
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TUD30
Wow, ale obszerna odpowiedź. :super:
O tyle może być u mnie problem żeby wziąć jakiegoś specjalistę ze sobą, ponieważ jadę do niemiec do pracy i wolnym czasie sobie przeglądam ogłoszenia z autami i jak coś się spodoba to jadę oglądać. Na pewno pożyczę lub zaopatrzę się w miernik lakieru bo to już nie jest jakieś e46 za 10 tysięcy.
Zapiszę sobie Twój post bo na pewno się przyda. :ok:

_________________
Obrazek
savater -->> e60 530d manual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL