BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 06:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 6 czerwca 2016, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Hejka :) Jestem świeży w temacie BMW więc nie zjedzcie mnie na wstępie za brak ewentualnej wiedzy. Przymierzam się do zmiany samochodu bo mój się już rozpada powoli ('91 Honda CRX z kompresorem) i poszukuję czegoś fajnego do jazdy na co dzień i amatorskich wypadów na trackdaye (Jastrząb / Ułęż / Kielce, etc.).

Ze wszystkich E46 interesuje mnie najbardziej chyba compact, ew. coupe ale te z tego co zauważyłem są droższe :) Zastanawiam się głównie nad silnikiem bo przy takiej masie te 200 KM w 2.5 czy 2.8 nie będzie robiło zbytnio przeciągu więc docelowo chciałbym go sturbić lub założyć kompresor a z tego co wyczytałem te silniki średnio się do tego nadają. Zaznaczam przy tym, że soft na 0.5 bara byłby dla mnie wystarczający tylko pytanie czy wytrzymają to bez kucia? Na jakie przyrosty można liczyć przy sofcie?

Ponadto jak wygląda kwestia hamulców w 325 i 328? Ogarniają wyhamowanie takiej masy czy trzeba się od razu liczyć ze swapem? Jeśli tak to na co?

Kolega namawia mnie do zakupu... 330d :D Ponoć sama wymiana turbiny pozwala łatwo przekroczyć 300 KM. Nie jeździłem nigdy na zakrętach dizlem i zastanawiam się czy przełożenia i wykresy momentu będą do tego odpowiednie. W Rexie 2. bieg spokojnie dociągam do 100 km/h i cały tor praktycznie pokonuję na 2. i 3. biegu - jak to wygląda w dizlu?

Poza tym rozważałem jeszcze zakup kombiaka bo teoretycznie jest tylko o 200 kg cięższy niż compact ale może ktoś się wypowie bo jakoś nie widzę jazdy kombiakiem po torze :D Chodzi bardziej o kwestię zwrotności i hamowania :)

Pzdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 00:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Proponuję zajrzeć tutaj http://turbobmw.pl/ ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 07:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Goooral, zasadnicze pytanie- jaki budżet?

Compact super lekki nie jest- oglądałem ostatnio e46 318ti bez szyberdachu- masa w dowodzie 1375kg.

Hamulce- podstawowy upgrade to zestaw z 330i/d na dobrej tarczy i klocku, u mnie w e36, które ważyło 1450kg spisywały się super, ale na ulicy, nie wiem jak byłoby na td... Jeśli auto będzie po kuracji odchudzającej to może wystarczą...

Wszystkie informacje na temat modzenia silników m52tu/m54 bo takie występowały w e46 znajdziesz na forum, wystarczy poszukać.

Ja się ostatnio rozglądałem za kompressorem do m54 i w sumie sensownie cenowo wychodzi g-power- 14k pln za nowy zestaw na 306 koni (z m54b30), ESS niestety inna półka cenowa, bo ok 6-7k euro nowy, używane od 3k w górę.

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Dzięki za odpowiedzi :) Co do budżetu to zakładam 15-20k za sam samochód + dalsze mody z czasem - najpierw chcę ogarnąć RWD w wolnossaku bo jednak całe życie jeździłem przednionapędówką a nie chciałbym się wpakować w bandę na pierwszym zakręcie :D

Ten zestaw G-Power spoko choć ciekawi mnie jak czy da się go jeszcze podkręcić na większą moc przy pomocy odpowiedniego koła pasowego. Ciekawe jaką ma wydajność w porównaniu do np. Eatona M62, który mam obecnie.

Krisu_K13TL - a są jakieś lżejsze opcje w ogóle? Compact E36 byłby pewnie lżejszy ale one jakimś cudem nie są wcale tańsze :) A jednak E46 jest sporo nowszy i bardziej mi się podoba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 09:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Różnica wagowa między compact/coupe w e 36 jest znikoma tak samo wygląda to w przypadku e46 :]



To turbienia brałbym 2,5 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Szczurek1986 a czemu nie 328? Swoją drogą Compacty E46 chyba nie wychodziły z silnikami 328... W coupecie natomiast były 330ci - jak to się ma do turbienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 09:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142694
Co do uturbienia silnika w 330ci to proponuje ten temat przestudiować :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=112765


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
wszystko zalezy od budzetu. Ja bym nie kominowal i kupil m3 e46 przy Twoich wymaganiach . Z turbo to zawsze rzezba i nie odzyskasz nic przy odsprzedazy natomiast M innaczej sie prowadzi to juz w serii sportowe auto , ma dzwiek , wyglad , osiagi , i dobrze sie sprawdzi na torze. Takie uniwersalne auto przy ktorym nie musisz dlubac a jego wartosc wzrasta a nie tanieje.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 13:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Goooral napisał(a):
Szczurek1986 a czemu nie 328? Swoją drogą Compacty E46 chyba nie wychodziły z silnikami 328... W coupecie natomiast były 330ci - jak to się ma do turbienia?



Mówi się że 2,5 są bardziej idioto odporne... zwyczajnie więcej zniosą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Szczurek1986 - jest tu jakiś wątek o turbieniu tego silnika? Chętnie poczytam :)

Na M3 mnie zwyczajnie nie stać - nie chcę jeździć tak drogim samochodem, przy wypadku na torze żadne AC mi tego nie pokryje, nie mam gdzie tego garażować, itp :) A jak się bawić w upalanie to bez przejmowania się czy mi się lakier porysuje jak złapię trawę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 17:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
2.5 są bardziej odporne ale w m50 czyli ostatnie e34 pierwsze e36 a nie e46. W e46 compact jedyny sluszny silnik to 2.5, zresztą dużego wyboru tam nie masz. Jakieś małe 4 cylindry, diesel 2.0 i 2.5 benzyna więc wybór jest prosty. Rozważyłbym jeszcze sedana e46 328


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 17:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Goooral napisał(a):
Szczurek1986 - jest tu jakiś wątek o turbieniu tego silnika? Chętnie poczytam :)




Skierowałem Cię w pierwszym Swoim poście gdzie możesz popatrzeć i poczytać sporo o uturbionych bemkach czy też latających na kompresorach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Z tego co czytałem kiedyś to do turbo z R6 najlepsze jest M50 ..M52 też można uturbić ,ale z tego co słyszałem nie znosi tyle co M50 .Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa z M54 ....Ogólnie takie mody średnio się opłacają impreza wychodzi około 20k + hamulce + zawias + milion rzeczy które wychodzą w trakcie i robi się cena bmw m3 które jak by nie było jest lepsze jako dajly którym można czasami wyskoczyć na tor :oczami: No i masz M3 ;) Moja rada kup E46 328Ci/i i odkładaj kasę na m3 :P Chyba ,że lubisz dłubać to mógłbym polecić coś bardziej pasującego pod to jak chcesz korzystać z samochodu mianowicie Subaru Impreza WRX ..Tanio można mieć około 300hp ,w miarę lekkie ,fajnie się prowadzi ,wiadomo o co chodzi .... I nie stracisz na takim aucie tyle co na władowaniu 30k w e46 bo to nigdy się nie zwróci nawet w połowie :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Wedlug mnie najlepiej bylo by kupic najtanszego kompota 316ti za 6-7tys i bawic sie w swap na m50 :) Dostosujesz sobie bez problemu auto pod siebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 21:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
20tys na auto a tu padają propozycje kupna e46 m3 :faint: nawet z modami, które są określane jako dalekosiężne nie dobije zbyt szybko do 50tys, a tyle przecież trzeba minimum dać za m3 :cisza:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Druga sprawa to w tytule napisane jest daily... a M3 przez swój sportowy charakter ale i ceny utrzymania, spalanie, na daily się słabo nadaje. Skoro i tak ma być modzone to również uważam, że zakup najtańszego e46 i swap m50 + turbo to najlepszy pomysł, ewnentualnie jakieś 330i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 8 czerwca 2016, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Dzięki za podpowiedzi! :) Co do kosztów turbienia to zakładałem kompresor do siebie i zmieściłem sie w jakichś 6 - 7 tys. Wiadomo, że wymagało to innych zmian typu zawieszenie + wydech + hamulce czyli kolejne 3-4 tys. ale cały czas ten koszt zamknął się w kwocie 10 tys. za większość modyfikacji :) Nie wiem jak z BMW ale 20 tys. to chyba kwota z dość sporą "górką" za robociznę :P

M3 jest fajne ale to cały czas 50k za sam samochód + 2x czy 3x wyższe koszty utrzymania niż zwykłego sturbionego M54B25 bo jednak marża na częściach do M3 i na robocie też jest całkiem inna.

Faktycznie muszę rozważyć zakup E46 i swapa na M50 - to jest plug & play czy trzeba wyciągać wiązki, ciąć mocowania, etc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 15:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Jak chcesz coś lekkiego do zabawy to bierz Compacta ale e36. Mój z M52B28TU, szyber dachem, LPG i ćwiarą zbiornika wahy ważył 1260KG +/- 20KG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 11 czerwca 2016, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
M50 ma żeliwny blok, pewnie więcej mięcha miedzy cylindrami i stąd lepsze predyspozycje pod turbo. Do tego po taniości idzie zrobić mix OEM części w celu odprężenia silnika, do 2.5 zakładali wał od 2.8 chyba itd. Na turbobmw wszystko znajdziesz. M52/54 też swoje zniosą - patrz auta Leo czy Santino ale to chyba inne koszta.
G-power ma sprężarkę odśrodkową, zysk na miejscu pod maską i mocowo też więcej z niego wyciągniesz niż z Eatona

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Compact / Coupe - jaki silnik na daily i tor?
PostNapisane: 1 lipca 2016, 07:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 406
Lokalizacja: Kutno / Łódź
Moje BMW: e92
ten temat sobie poczytaj :)
swap m50b25 do e46

viewtopic.php?f=86&t=94261


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL