BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 20:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
auto ma chodzi na lpg tak samo jak i na benzynie w pełnym zakresie obrotów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 12:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Tyle że kaloryczność w litrze obu paliw jest różna, stąd nie mogą być identyczne. W dodatku jak wcześniej zauważono jest to mieszanka mniej stabilnych gazów i jakość jest różna.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 18:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Lincoln napisał(a):
Tyle że kaloryczność w litrze obu paliw jest różna, stąd nie mogą być identyczne. W dodatku jak wcześniej zauważono jest to mieszanka mniej stabilnych gazów i jakość jest różna.


Z benzyną bywa podobnie (nie ma aż tak dużych przeskoków w jakości paliwa, ale bywają) więc po to mamy czujniki spalania stukowego i dane w postaci EGT i AFR, żeby silnik nie uległ uszkodzeniu od słabego jakościowo paliwa. Toteż zalewanie gazu benzyną jest moim zdaniem baaardzo słabym pomysłem. Jak sobie wyobrażasz, przy nagłym przeskoku oktanowości z dajmy na to uśredniając 100oktan dla LPG na 95 przy PB reakcje silnika? I to przy obciążeniu i wysokiej prędkości obrotowej. Toż temperatura w komorze spalania wariuje... Nawet nie wyobrażam sobie, jak wystroić silnik zasilany hybrydowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 2 lutego 2020, 07:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 550i
Kod silnika: N62B48
Czytam narzekanie ile to v8 kosztuje wcześniej miałem 530i n52 i nie żałuję na zmianę na 550i n62 i nie chodzi o dynamikę porównując cenę cewek swiec samych swiec wymiany oleju plus filtry lub wymiane oleju w ASB to jest to samo odrobinę droższe hamulce reszta to to samo no wiadomo drożej będzie was kosztować 2cewki i 2 świece np.;)
Drugą sprawa tłumaczę też swoim znajomym którzy mówią mi "O ja też kupię sobie serie5."odpowiadam bmw nigdy nie było tanie w naprawie więc najpierw się zastanów jeśli zarabiasz najniższą krajową lub trochę więcej daruj sobie nie dasz rady gdy coś zacznie się walić. Jeśli ktoś ma inną sytuację finansową (lepsza) i się boi niech sprawdzi koszty napraw silnika i częstość ich występowania przy 520d lub 530d^^ rozrzad egr wtrysku turbo termostaty nie termostat bo są 3 w niektórych przypadkach^^.podsumowując kupiłem auto w cenie f10 520d lub 530d ale nie żałuję nawet sekundy po prostu posiadanie v8 to status na drodze nie musisz sypać po 200km/H ale mina ludzi których wyprzedzasz czy slyszacych dźwięk z rury wydechowej jest bezcenna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 2 lutego 2020, 10:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Quanhell napisał(a):
ale mina ludzi których wyprzedzasz czy slyszacych dźwięk z rury wydechowej jest bezcenna.


Jak ty zdążysz ich zauważyć? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 2 lutego 2020, 10:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
530d az takie awaryjne? Stawiam orzechy przeciw dolarom , ze e60 530d bedzie mniej awaryjne od e60 545i ;)
W 530d to tylko klapki sie wywala, ale tez to nie ejst wadą bo caly kolektor ssacy jest przewidziany przez bmw na 200 tys przebiegu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 2 lutego 2020, 22:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
alduwiel napisał(a):
Stawiam orzechy przeciw dolarom , ze e60 530d bedzie mniej awaryjne od e60 545i
530d jest pancerne

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 2 lutego 2020, 22:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
valdorane, gaz jest zauważalnie mniej stabilny niż paliwo płynne, nie tylko pod kątem temperatury - tu nie ma dyskusji. Co do elementów instalacji i ich wydajności to w turbo są z tym duże problemy, bo następuje nagły wzrost zapotrzebowania na paliwo gdy turbo ładuje max boost i np znajomego 270konne auto nie może zaspokoić podwójny parownik na teoretyczne 400ps, dodaje więc 10-15% paliwa przy pełnym bucie i ma się dobrze. U mnie też tak jest i po 4 latach i 80kkm przebiegu nie powoduje żadnych problemów, a że nie możesz sobie tego wyobrazić - to już inny problem.

530d to jest naprawdę trwałe auto w każdej generacji od e39 zaczynając.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 3 lutego 2020, 06:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 550i
Kod silnika: N62B48
Pancerne może jeśli ma 200kkm albo ktoś dbał bardzo kolega ostatnio wsadził 1k pln a to dopiero początek kosztów tzn wg.mechanika.kolejna kwestia co 530d łyka od 8 do 11l ON co daje koszt 40-55pln 550i pali od 13l LPG na trasie (spokojnie jadąc 140max) do 20l gdzie trzeba się postarać już co przekłada się na koszty od 30pln do 45 no Max 50 zaleznie od ceny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 3 lutego 2020, 09:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Powiedz koledze zeby zmienil mechanika...

A jak proownujesz 530d yo na trasie zmiescisz sie w 6-7 litrach i nawetjakbys 5 gazow zalozyl to 530d i tak taniej wyjdzie uzytkowanie na codzień
Chyba zr mowisz o 530d w automacie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 3 lutego 2020, 13:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
A jaka to niby różnica, przecież automat na trasie będzie palił tyle samo, w mieście raczej też... A diesel w manualu i machanie ciągle tą wajchą, to chyba za karę takie coś ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 3 lutego 2020, 13:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Nie bedzie tyle samo palił ;) automat pali więcej i to opinia z doswiadczenia. Z czego to wynika to nie wiem. Strzelam ,ze wiecej zembatek w srodku to moze i większe tarcie :)

Moja e91 330d palila w trasie okolice 6 litrów , a 335d ( ta sama waga) palila min 8 ( seria 335d automat vs kombi w manualu po chipie na 282 konie czyli wzasadzie ta sama moc, ten sam silnik i ta sama waga a roznica w spalaniu byla kolosalna)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 11:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
zgadza sie,ze automat wiecej pali . Ale na trasie zadne LPG nie wygra z dieslem jesli chodzi o zasieg i czestotliwosc tankowania. To jakas porazka co 300 km szukac stacji.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
alduwiel napisał(a):
Nie bedzie tyle samo palił automat pali więcej i to opinia z doswiadczenia. Z czego to wynika to nie wiem. Strzelam ,ze wiecej zembatek w srodku to moze i większe tarcie

yyy strzelaj dalej
Po piersze waga manual-automat
Po drugie typ sprzegła-straty napedu, manual puszczasz sprzeglo i jedziesz, hydrokinetyk z założenia sie caly czas "slizga"

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 11:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tak jak mowilem, nie wiem z czego to wynika ,ale automat pali wiecej ;) akurat moja e91wazyla tyle samo co 335d ( roznica 25 kg) bo kombi mialem totalny golas a 335d na fuuulu i moc tez podobna byla a jednak wracając z Holandi gdzie kupilem moją 335d mialem mega nie mile zaskoczenie patrzac na spalanie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 20:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
alduwiel napisał(a):
A jak proownujesz 530d yo na trasie zmiescisz sie w 6-7 litrach i nawetjakbys 5 gazow zalozyl to 530d i tak taniej wyjdzie uzytkowanie na codzień


Grzechu, szczerze wątpię by to tak kolorowo wyglądało :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 21:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Moze przesadzilem ;) :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
lpg = zerowy zasieg

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 4 lutego 2020, 21:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 550i
Kod silnika: N62B48
6l ON x 5.3zl aktualnie daje 31.8zl moje 550i na trasie 13l LPG cena 2.30zl daje 30zl mi nie przeszkadza zatrzymać się co 2-3h rozprostowac kości. Diesel jest dobry do ciężarówek lub traktorów i uważam że jestem obiektywny bo mialem krótko 530d i 320d zasięg na lpg okolo 330km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 5 lutego 2020, 10:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jasna sprawa iż zasięg na LPG będzie odczuwalnie mniejszy ale nie jest to aż taki problem jak kiedyś gdzie co 4 stacja miała gaziwo w swojej ofercie :P 300km na butli to takie minimum jakie się robi... wszystko kwestia tego ile kilometrów kręcimy a wtedy jest to bardziej upierdliwe :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL