BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Witam,

Jest na tapecie ładna E46 330Ci przedlift za okazyjny hajs. Tak, tak wiem, że powiecie, że za małą kasę to na pewno trup, ulep, zajechany itp itd. Oczywiście jest taka opcja, że to zajechany trup i nie ma co się w ogóle interesowac. Ale jest też opcja, że poza kilkoma rzeczami do zrobienia, jest ogólnie warta zainteresowania a może i zakupu. Oglądałem auto ze znajomym osobiście. Wizualnie prezentuje się bardzo fajnie, ma drobne pierdoły - typu trochę rdzy na tylnym lewym nadkolu, jakies drobne ryski na tylnym zderzaku, z przodu maska ma śmieszne wybrzyszenie, jakby metalowa piłka tenisowa walnęła od spodu - właściciel twierdzi, że mechanicy debile , zamykali maskę a coś leżało wewnątrz i się odkształciła.. mniejsza o to. Właściciel nie ukrywa, że jakaś mała kolizja była z przodu i maska wymieniana, chłodnica, zderzak ale nic więcej nie dostała w pas. Generalnie jest problem z uszczelką, przez którą wycieka olej, ale to jest do zweryfikowania która konkretnie. Auto nie ma wspomagania - więc albo wąż albo pompa padła..
Poza tym co najbardziej niepokojące - podczas dynamiczniejszej jazdy słycha jakieś stuki/walnięcia po zmianie biegów - z 2 na 3, z 3 na 4 bodaj też było. Także ciekawe co to może byc?

Poza tymi rzeczami, po takich wstępnych oględzinach i przejażdżce nic innego nie rzuciło się w oczy.

Generalnie wlasciciel twierdzi, że zejdzie z ceny (która i tak jest śmieszna) jeszcze tyle, ile jest do zrobienia..

Śmierdzi wałkiem no nie? Ale może jakimś cudem, się okaże że nie jest to wałek.

Nie chcę auta skreślac od razu, więc chcę zabrac ją na warsztat i prześwietlic dokładnie co tam piszczy, dolega.
Dlatego chciałe zapytac Was (zwłaszcza właścicieli M54B30 a najlepiej 330Ci ) co konkretnie przebadac jeszcze poza ogólnym zbadaniem auta, zawieszenia, sprawdzenia na kompie itp itd, żeby nie wpakowac się na minę. W jaki sposób sprawdzic, czy silnik jest nieszczelny i puszcza olej, albo uszczelkę pod głowicą? Vanosy, to kolega mówił, że jeśli są do regeneracji to będzie słychac charakterystyczne cykanie, ale mechanik do któego jadę ogarnia BMW i powinien to zauważyc, jeśli będzie.

Na co jeszcze zwracac uwagę?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 12:00 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5279
Moje BMW: Giulia Veloce
Avenged90x napisał(a):
Nie chcę auta skreślac od razu, więc chcę zabrac ją na warsztat i prześwietlic dokładnie co tam piszczy, dolega.


Sprawdź ją dokładnie, jak sam piszesz. Pod kątem wypadkowości również popatrz. Co do stukania- sprawdź tylne zawieszenie dokładnie, może już z podłogi wyrwane :hyhy: Wiele jest tego możliwości.

Cena śmieszna hmm co to znaczy ? Napisz ile hajsu ona kosztuje :) A jak masz link do ogłoszenia to też możesz pokazać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Generalnie ona nie jest w ogłoszeniu, pewnie za jakiś czas będzie. Koleś chce 15 do negocjacji. Ale spokojnie, nie napalam się , kota w worku nie kupię, prześwietlę w 100% i zobaczymy. Mogę wydac stówkę na sprawdzenie, nie jest to problem, wcale nie nastawiam się jakoś na kupno mocno, ale może się okaże że akurat wyjątkowa "okazja" ;)

Sprawdzę VIN czy wszystko się zgadza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Swoją drogą czy to jest możliwe że 330i coupe będzie z 2003 roku przed lift?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 18:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Nawet bym się za to nie brał 15 tys cena i tyle rzeczy do zrobienia do tego M54 który na 100% jest już zajechany i pije litrami olej, daj sobie spokój odrazu cno chyba ze chcesz wsadzić 10 tyś w remont auta to ok.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wszystko kwestia ile jest do zrobienia ponieważ cena śmieszna ale doprowadzając ją do stanu bardzo dobrego cenowo wyjdzie tyle co zdrowa sztuka :P


Rozkoduj VIN będzie wiadomo co tam jeszcze być powinno a czego nie ma ;)

Stukanie może być od wyrwanego wózka co było częstą usterką :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 7 listopada 2016, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Może będzie 10, może 5 a może 3 tys do wsadzenia ;).. zobaczymy. Spoko, nie będę się pakowac, jeśli to będzie zbyt dużych nakładów wymagało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 07:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Avenged90x napisał(a):
Swoją drogą czy to jest możliwe że 330i coupe będzie z 2003 roku przed lift?


Tak, w 2003 byl lift, wiec jest to mozliwe, sa takie egzemplarze.


Avenged90x napisał(a):
Witam,
Wizualnie prezentuje się bardzo fajnie, ma drobne pierdoły - typu trochę rdzy na tylnym lewym nadkolu, jakies drobne ryski na tylnym zderzaku, z przodu maska ma śmieszne wybrzyszenie, jakby metalowa piłka tenisowa walnęła od spodu - właściciel twierdzi, że mechanicy debile , zamykali maskę a coś leżało wewnątrz i się odkształciła.. mniejsza o to. Właściciel nie ukrywa, że jakaś mała kolizja była z przodu i maska wymieniana, chłodnica, zderzak ale nic więcej nie dostała w pas. Generalnie jest problem z uszczelką, przez którą wycieka olej, ale to jest do zweryfikowania która konkretnie. Auto nie ma wspomagania - więc albo wąż albo pompa padła..
Poza tym co najbardziej niepokojące - podczas dynamiczniejszej jazdy słycha jakieś stuki/walnięcia po zmianie biegów - z 2 na 3, z 3 na 4 bodaj też było. Także ciekawe co to może byc?


Niedawno kolega przyjechal do mnie na kompa z E46 328i, bylo w dobrym stanie, a pozniej wlasciciel mial kolizje. sporo rzeczy z przodu bylo robionych. Od tego czasu samochod trapia problemy, traci moc, sypia sie bledy. To tak odnosnie "ale nic wiecej, nie dostala w pas, wiec jest git".

Niepokojace dzwieki przy zmianie biegow to tez nie jest normalna rzecz.

Auto posiada jednostke napedowa M54B30, ktora niestety ma niechlubna renome duzego apetytu na olej, z czym wielu uzytkownikow nie jest sobie w stanie poradzic.


Tak jak ktos juz powyzej wspomnial - watpie aby byl sens kupowania takiego auta. Dlaczego? Bo dasz za nia 15k i....i masz loterie. Sama rzeczy blacharsko-lakiernicze to masz na wstepie 1000-1500 zl, chyba, ze chcesz zeby Ci auto zgnilo. A jak auto jest po dzwonie to nie ludz sie, ale takich kwiatkow i purchelkow bedzie wylazilo duzo wiecej.

Pompa wspomagania (jesli to jest to) kolega w E36 320i robil za jakies 500-600 zl.
Skrzynia to nie mam pojecia co tam jest, moze skrzynia, moze zawieszenie. Tutaj koszty moga isc w tysiacach.

O jakiej uszczelce mowisz, ze cieknie olej, pod glowica? Powodzenia w silniku M54, nie zdziw sie jak bedzie spalanie oleju na poziomie 1 L na 1000-2000 km. Walka z tym tez moze byc dluga, mozolna i kosztowna.


Mozesz wlozyc lekko 7-10k na start i...i dalej bedziesz mial auto po kolizji, ktore jest w takim stanie w jakim jest, ktory nigdy nie dorowna temu oryginalnemu.

Jeszcze jedna sprawa: zwracaj uwage na to kto jest wlascicielem auta. Jezeli gosciu, ktory szczuruje na kazdej czesci, ktory nie wyeliminowal naprawde krytycznych dla zdrowia i bezpieczenstwa pojazdu usterek jak wszelkiego rodzaju stuki, wycieki, brak wspomagania (!!!!) - to sam sobie odpowiedz na pytanie jak ten ktos dbal o samochod. Nie dbal bo nie mial kasy i prawdopodobnie jeszcze palowal. Wydasz lacznie 20-25k, stracisz mase czasu w warsztatach i to bedzie gehenna.

Niezadowolenie po wydaniu wiekszej kwoty pieniedzy przechodzi szybciej niz zlosc po nieudanym, tanim zakupie. Chcesz 330Ci to szykuj 25-30k, kupisz zdrowa sztuke i bedziesz mial spokoj. Patrze po kolegach i mowie Ci z doswiadczenia widzac ich "okazje", z ktorymi potem maja problemy. Ja mam z kolei auto w stanie bardzo dobrym i od dluzszego czasu tylko wlewa sie paliwo, zreszta zobacz sobie moj temat utrzymania viewtopic.php?p=2099674#p2099674 , dla E46 330Ci koszty serwisu mozesz spokojnie wziac x2, paliwa gdzies x1.5. Mowimy oczywiscie o aucie trzymanym w topowym stanie, chyba, ze Ciebie zadowala jazda pordzewialym autem, ktore wydaje piski, stuki i gubi olej.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 08:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zużycie oleju można znacząco zmniejszyć wymieniając uszczelniacze zaworowe. Do tej operacji nie potrzeba nawet zdejmować głowicy.
Niedawno u siebie (M54B30) zdjąłem głowicę i uszczelniacze są tam już tylko na ozdobę. Nie trzymają nic.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Wiem, zdaję sobie sprawę z tego, że to może byc zajechany egzemplarz, nie warty nerwów, czasu i inwestowania w niego..
I coraz bardziej zaczynam się zastanawiac czy w ogóle brac go na prześwietlenie.. :D
Po tym co mi tu piszecie.

Na wtorek jestem umówiony z mechanikiem.. jeszcze przemyślę temat do wtorku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 10:34 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5279
Moje BMW: Giulia Veloce
Skoro taka tania to bierz vin i zobacz, może to Angol :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Avenged90x napisał(a):
Wiem, zdaję sobie sprawę z tego, że to może byc zajechany egzemplarz, nie warty nerwów, czasu i inwestowania w niego..
I coraz bardziej zaczynam się zastanawiac czy w ogóle brac go na prześwietlenie.. :D
Po tym co mi tu piszecie.

Na wtorek jestem umówiony z mechanikiem.. jeszcze przemyślę temat do wtorku ;)

Daj sobie spokoj kolego, z wlasnego doswiadczenia wiem ze kupno taniego auta z mysla o ogarniecu widocznych-zdiagnozowanych bolaczek to najgorszy mozliwy pomysl. bo wsadzisz worek kasy na to co widac i drugi worek na to co wyjdzie po drodze, a ruda na tylnim blotniku wskazuje na to ze tez tam sie cos dzialo, bo buda sama z siebie nie gnije w tych miejscach w e46.
podsumowujac stracisz duzo kasy, duzo nerwow, i duzo czasu z mechanikami. jak to pozniej zsumujesz to wyjdzie ze za ta kase znajdzisz ladny doinwestowany egzemplaz na ktorym nie stracisz przy sprzedazy, i nie bedziesz sie bujac z tym rok czasu

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 16:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Jedź i oglądaj nie nastawiaj się chłodno na nic, weź na podnośnik zapłać za porządną diagnostykę, bo tak to można wróżyć z fusów, może być wszystko albo nic :) na koniec znając usterki zrób porządny rachunek możliwych wydatków i na chłodno podejmij decyzję. P.S niektóre posty to rozwalają na łopatki :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330ci M54B30 - na co zwracac szczególną uwagę przed kupnem?
PostNapisane: 8 listopada 2016, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Nie no dobrze że ludzie piszą swoje spostrzeżenia - przez to nabieram więcej dystansu. Jak się widzi fajne coupe 330ci w czarnym lakierze i na fajnych felgach to trochę rozsądek ucieka gdzieś tam :D Ale wolę jeździc swoim zadbanym turasem 320d, w którym wiem jaki jest stan dokładnie niż wpakowac się w bombę :D i potem żałowac i bujac się ze sprzedażą tak jak mówicie..

Te rzeczy które po pierwszych oględzinach wyszły już trochę rzucają światło na to, jak właściciel traktował auto ;)..

Ale pojadę do mechanika, prześwietli ją w 100% i zobaczymy. Przy okazji porobię zdjęcia i wrzucę tu w temat ;) no i VIN spiszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL