BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 15 grudnia 2016, 14:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F10/E92
Panowie, jest zagwozdka jak w temacie powyżej. Mam ofertę zakupu F10 520d 135KW z 12.2011 z polskiego salonu od jedynego właściciela z pewnym przebiegiem ok 110 tys km w bardzo dobrej cenie.
Wiem, że auto od początku było terminowo serwisowane w ASO bez oszczędności - na zasadzie jest coś do wymiany to wymieniamy.

Z historii serwisowej wynika, że w 2014/5 roku wymieniony został cały układ paliwowy na gwarancji.

Sporo się czyta o problemach z rozrządami, głowicami etc. w tych silnikach ale czy to na prawdę taka mina czy przypadłość aut z importu/z dużymi przebiegami.

Nie mam w zwyczaju zmieniać często aut, stąd pytanie czy takie auto sprawdzi się jako daily w dłuższym okresie czasu np. 5 lat?

_________________
Kupię felgi styling 270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 15 grudnia 2016, 22:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F10/E92
Ekhm, nikt nic? Naprawdę nie ma tu użytkowników f10?

_________________
Kupię felgi styling 270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 00:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 679
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
kupić i wymienić rozrząd skoro już stówa przekroczona, jak ma nowe wtryski to będziesz zadowolony

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 15:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
KrisC, x2 , czy to naprawdę problem wydać te kilka tys na zrobienie rozrządu i potem mieć spokój na kolejne 100tysięcy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Zależy jaka to okazyjna cena.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 17:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
No niby warto zrobić taki rozrząd, ale żeby nie bylo ze zrobi ze 20k i znowu będzie trzeba robic :) i pewnie obto sie autorowi rozchodzi :)
Z opisu wynika że warto kupić te auto.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 17:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F10/E92
Wymiana rozrządu to nie problem - pytanie czy należy to zrobić z automatu czy gdy pojawią się jakieś objawy jego zużycia. Czy są znane inne bolączki tych aut?

Sizi, na tyle okazyjna, że wykluczyła chęć zakupu E60 z końcówki produkcji.

_________________
Kupię felgi styling 270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F10/E92
kirpek napisał(a):
No niby warto zrobić taki rozrząd, ale żeby nie bylo ze zrobi ze 20k i znowu będzie trzeba robic :) i pewnie obto sie autorowi rozchodzi :)
Z opisu wynika że warto kupić te auto.


Dokładnie, mam wrażenie, że z tymi rozrządami jest trochę tak jak z klapkami dolotu w m47n - panuje opinia żeby wyrzucać i się to robi nawet jak są całe bo mogą narobić szkód. Ekonomicznie w dłuższym okresie jest to uzasadnione bo pozwala uniknąć kosztowniejszej naprawy ale rozrząd można by i co roku wymieniać popadłszy w paranoję :).

Auto jest "zaklepane" i myślę, że jeśli przy dłuższych oględzinach po nowym roku nie wyjdzie nic tragicznego to trzeba będzie je kupić.

_________________
Kupię felgi styling 270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 09:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 679
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
trzeba wymienić kompletny rozrząd bo padają jak muchy, w dodatku jeżeli do tej pory interwał olejowy był zgodny z polityką BMW to wypada zajrzeć do panewek, bo możesz się przykro zdziwić.

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Ale chyba tez nie jest tak z rozrzadem ze nagle padnie bez zadnych oznak? Nie bedzie wczesniej jakas glosniejsza praca, charakterystyczne klepanie? Czy bez zadnych objawów moze cos puscic i wtedy nowy motor ;/ ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 12:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 679
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
nagle, ot tak, po prostu. F10 jest tak wyciszone że nic nie zauważysz

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
To w wersji 177km chyba dalo sie tez wczesniej zauwazyc oznaki zuzycia ;/ Jak sie spisuja takie motory po programie? Jest zauwazalna szybsza eksploatacja rozrzadu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 18 grudnia 2016, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Sopp napisał(a):
Sizi, na tyle okazyjna, że wykluczyła chęć zakupu E60 z końcówki produkcji.

Ja wybrałem jednak tę drugą opcję. Głównie ze względu na moc. Teraz sam nie wiem. Mocy wykorzystać nie można, a w podobnej cenie miałem do kupienia F11 520d ale z dobrym wyposażeniem. Trochę żałuję teraz. Rozrząd to konieczność w N47, ale on daje słyszalne objawy, a jak się okazuje w 35d zrywa się czasem bezobjawowo i też wypadałoby wymienić. 720 Nm daje uśmiech na gębie, ale zawias M technik męczy plecy no i seria f jest nowocześniejsza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 18 grudnia 2016, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F10/E92
W tym przypadku fakt, że znam auto od nowości przesunelo kwestię osiągów na dalszy plan.

_________________
Kupię felgi styling 270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 24 grudnia 2016, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Kod silnika: N47
Z tego co wiem wersja n47 po 2011roku jest już poprawiona i nie ma problemów z rozrządem ;) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy obawiać się silnika N47T w BMW 520d F10?
PostNapisane: 24 grudnia 2016, 13:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 679
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Hipokf napisał(a):
Z tego co wiem wersja n47 po 2011roku jest już poprawiona i nie ma problemów z rozrządem ;) pozdrawiam


bullshit, mówili tak za każdym razem kiedy zmieniali literkę w oznaczeniu silnika

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL