BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 03:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 01:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Witam, planuje zakup jakiegoś taniego auto do poruszania się nim codziennie. Pomyślałem o e36 z silnikiem m43b18 i zastanawiam się jak to jest z tym silnikiem. Wiem, że temat powielany wiele razy, ale z tego co można doczytać w internecie to sporym problemem są panewki i disa. No i właśnie wiadomo, że panewki się wycierają, ale czy to jest wina konstrukcji (coś wyczytałem o słabych zamkach) czy po prostu niewymienianie oleju i katowanie. Druga sprawa co sądzicie o wymianie panewek profilaktycznie po zakupie? Tak w ogóle to ten problem dotyczy bardziej m43tu czy m43?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 08:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2138
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
z doswiadczenia
m43 ok
m43tu lipa

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 11:42 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5278
Moje BMW: Giulia Veloce
Tomasz1505 napisał(a):
z doswiadczenia
m43 ok
m43tu lipa

W e36 m43 zrobiłem z bratem ok 300tys km- wszystko było okej a silnik teraz śmiga w jakiejś innej e36 :cwaniak:
W e46 m43TU jak narazie zrobiłem 40tys km i również wszystko jest okej. Oleju nie zjada, pracuje normalnie, trzyma parametry/ przebieg 240tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Pykalim, ja zmieniałem panewki w m43, koszt z olejem, filtrami i uszczelkami oraz robocizną około 600zł. Więc bez tragedii ;) Disa aż tak nie pada chyba, poza tym uzywkę dostaniesz za 40zł.
Myślę że lejąc dobry olej, spokojnie można latać. Pierwszym BMW z m43b18 zrobiłem ponad 100k km i nie było problemów, typowe usterki eksploatacyjne, nawet wycieczka do Paryża nie była straszna (w 10 dni 3500km )

Tomasz1505 napisał(a):
z doswiadczenia
m43 ok
m43tu lipa
coś więcej ? czy po prostu trafił Ci się słaby TU i od razu wszystkie gorsz ? Moim zdaniem m43tu wcale nie są gorsze. Z obserwacji jak to się spisuje u znajomych, to eksploatacja wygląda podobnie jak w przypadku m43, a moim zdaniem TU pracuje ładniej i jest ekonomiczniejszy.

Jak nie kręcisz się tylko po mieście, robisz dłuższe odcinki, to szukałbym M52B20 ;) spalanie większe trochę, koszty eksploatacji też, ale kultura pracy i przyjemność z jazdy większa :hyhy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 23:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
No 600zł to dobra cena, tylko pewnie szybko zareagowałeś i obyło się bez szlifu wału. Jeżdżę głównie po mieście, czasami zrobię jakąś trasę, no i ma to być taki typowy dupowóz, więc R6 raczej odpada. Zastanawiam się jeszcze czy zamiast e36 nie wziąć jakiegoś Civica VI.

Z tego co piszecie to nie takie złe te m43. Generalnie jak oceniacie kulturę pracy tego silnika? Trzęsie budą jak się siedzi w środku, mocno słychać go na postoju? Miałem e39 z m52b25 i tam to była rewelacja, na postoju silnika prawie nie było słychać, no i żadnych drgań nie było czuć na fotelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 31 grudnia 2016, 09:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Miałem M43B18 w E36 i uwazam go za mało wymagajacy silnik, jezdzil na valvo max life 10w40, nie brał go prawie wcale, dalem tylko nowe swiece i kable i smigal az milo, bardzo dobrze wspominam ten silnik (jezdzil przez 10 lat na LPG i nadal jezdzi i nowy właściciel sobie chwali). M43TU jezdzilem troche w e46 i pod wzgledem pracy, wyciszenia i elastycznosci jest sporo lepszy niz m43, w e46 praktycznie go nie słychać w kabinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 31 grudnia 2016, 09:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Miałem M43 w e36 1.8. I przez 3 lata użytkowania padła mi tylko uszczelka pod głowicą.(koszt z wymiana oleju itp 300zl-robiłem sam) i termostat. Jesli chcesz kupić auto z tym silnikiem z lpg to sprawdź czy nie szarpie na gazie itp. Ten silnik lubi mieć długie czasy wtrysków przez co szarpie na lpg. (długo walczyłem z tym ale nie udało się usunąć usterki,błędów w sterowniku brak.)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 17:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
Mialem M43B16 w e36 compact, teraz M43TUB16 w e46. I tak się zastanawiam...istnieje jakiś mniej awaryjny silnik? Przecież to totalnie bezobslugowe motory sa :)

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problematyczność silnika m43
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 08:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Pykalim napisał(a):
Generalnie jak oceniacie kulturę pracy tego silnika? Trzęsie budą jak się siedzi w środku, mocno słychać go na postoju?
na posotoju znośnie, gorzej w trasie przy prędkościach autostradowych, wtedy jest dość głośno. Kultura pracy jak na R4 moim zdaniem spoko, lepsza niż u konkurencji jak dla mnie :)

Civic ?? chyba nie będzie to lepsza opcja :P Ja męczyłem się w hondzie ze względu na to że trzeba jeździć w górnym zakresie obrotów, czego nie lubię.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL