BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 07:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 5 października 2016, 11:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e90
Witam!
Zamierzam w niedalekiej przyszłości zakupić BMW E90.
Chciałbym się zwrócić do "znawców" z prośbą o podpowiedzenie mi który silnik najlepiej wybrać.
Bardziej zależy mi na ekonomicznej jeździe i niedużych kosztach eksploatacyjnych niz 300km pod maska.
Z góry dzięki za wszystkie porady
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 5 października 2016, 19:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23068
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Raczej PB czy też ON ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 14 listopada 2016, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Supreme90 napisał(a):
zależy mi na ekonomicznej jeździe i niedużych kosztach eksploatacyjnych
To niestety chyba zły samochód chcesz dla siebie kupić :wstyd:

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 14 listopada 2016, 21:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23068
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Marjanek napisał(a):
Supreme90 napisał(a):
zależy mi na ekonomicznej jeździe i niedużych kosztach eksploatacyjnych
To niestety chyba zły samochód chcesz dla siebie kupić :wstyd:



Temat chyba i tak już umarł :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 27 listopada 2016, 17:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Mamy w domu E90 318i LCI, rok 2009, silnik 2.0 143 PS. Jest to jeden z najbardziej oszczędnych benzyniaków w swojej klasie. Jazda głównie miejska (jednakże rano jest taki lepszy odcinek drogi, okazjonalnie trasa, stąd też średnia prędkość na poziomie 40.5 km/h) przepisowa, acz bez eco drivingu = 7.9-8.2 L/100 km. I to normalnie z dojazdami na zakupy, krótkie dojazdy miejskie, etc.

Była tu jednak akcja serwisowa na cewki zapłonowe, w tym egzemplarzu padły 3 z 4, ale zostało to już zrobione i od tego czasu wszystko jest w porządku. Jeśli chodzi o benzynę w E90 to taniej już nie będzie pod względem spalania.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 22 grudnia 2016, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 143
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2D25
Ja tez się pod temat podepne bo niestety ale trzeba rozglądać się za czymś nowszym fakt że powiększona rodzina A nie mam zamiaru brać jakichś rodzinnych mydelniczek i potem płakać za swoją sprzedana e46..
Wybór padał między skoda rs w dieslu ale serce dalej przy bmw. Nie mam jednak pojęcia o e90.. opcji silnikowych sporo i nie wiem które wybrać. Jak z awaryjnoscia? Koszty utrzymania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 23 grudnia 2016, 11:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Koszty utrzymania nie są ogólnie wysokie, nie większe niż w tej skodzie, a jednak wykonanie E90 jest lepsze.
Silnikowo - to już zależy czego oczekujesz, jak mocy to 3L, jak taniej jazdy to 2L. Natomiast trzeba sobie zadać pytanie - czy diesel czy benzyna.

Poza tym zmiana auta bo się rodzina powiększa? To ile tych dzieci masz, 3? ;) Mi się rodzina powiekszyła 5 lat temu i mam w domu 2x Coupe, więc o ile rzeczywiście nie masz 3 dzieciaków, to każde auto będzie tak samo dobre.
Jak masz 3 - to bardzo niewiele będzie dobrych, tylko 7 osobowe jak Pacifica czy Voyager, tak żeby wszyscy wygodnie jechali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 23 grudnia 2016, 17:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Pytanie ile km rocznie robisz. Jak mniej niż 40k km i do tego jeszcze nie jest to w dużej mierze po trasie to zakup diesla mija się z celem - późniejsze koszty napraw zjedzą cały profit zdobyty na paliwie. A jak jeździsz dużo to faktycznie to ma sens + wykorzystujesz to co naturalnie wynika z niższego spalania przy tym samym baku, a więc większy zasięg = przydatne właśnie w trasie. Wtedy do wyboru masz znane 320d, albo 330d ewentualnie 335d.

Jeśli tak nie jest to benzyna.

Jak ma być oszczędnie to 318i LCI (chyba większość tych poliftów to już jest na bezpośrednim wtrysku) - osiągi całkiem ok, pracuje bardzo cicho, w miarę jak obroty rosną, auto progresywnie coraz mocniej przyspiesza i tak do swojego max momentu 190 Nm przy 4250 obrotów. Ale i tak już od tych niższych nie jedzie najgorzej. Pali najmniej = ekonomiczna opcja. Możesz się też rozejrzeć za 320i LCI, 170 PS, auto trochę szybsze, pali nieco więcej. Nie wiem jednak jak tutaj jest z trwałością, pomimo niby tego samego silnika N43. Trzeba tam uważać na Valvetronic i łańcuch rozrządu.

A gdy koszty nie grają aż takiej roli + jeździsz sporo i po trasie (mniej odczujesz różnicę w spalaniu względem R4, bo po mieście będzie sporo więcej)...to możesz dać 325i/330i lub nawet 335i :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 25 grudnia 2016, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Jeśli chodzi o kierowce i jego odczucia to wygrywa e90, ale jeśli chodzi o zapakowanie się do auta i wyjazd gdzieś na wakacje czy weekendowy wypad to wygrywa octavia.

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 11:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
320d e91 163hp polecam jak znajdziesz taka sztuke z malym przebiegiem w super stanie. Mam takie auto 6 lat -nigdy nie zawiodlo. Po miescie pali 7.5l na trasie mozesz zejsc nawet na 5l wiec super sprawa.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 18:34 
To może i ja się podepnę.
Jaki jest rozsądny silnik w e91 nadający się do LPG w okolicach +- 190-250KM?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 19:01 
dar00 napisał(a):
Jaki jest rozsądny silnik w e91 nadający się do LPG w okolicach +- 190-250KM?

pod lpg tylko n52


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 23:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 143
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2D25
Kyokushin napisał(a):
Koszty utrzymania nie są ogólnie wysokie, nie większe niż w tej skodzie, a jednak wykonanie E90 jest lepsze.
Silnikowo - to już zależy czego oczekujesz, jak mocy to 3L, jak taniej jazdy to 2L. Natomiast trzeba sobie zadać pytanie - czy diesel czy benzyna..


Z tego co sie orientowalem to czesci do skody nie sa na poziomie zwyklej octavii a e90 niestety juz troche kosztuja

MatiKosa napisał(a):
Pytanie ile km rocznie robisz. Jak mniej niż 40k km i do tego jeszcze nie jest to w dużej mierze po trasie to zakup diesla mija się z celem - późniejsze koszty napraw zjedzą cały profit zdobyty na paliwie. A jak jeździsz dużo to faktycznie to ma sens + wykorzystujesz to co naturalnie wynika z niższego spalania przy tym samym baku, a więc większy zasięg = przydatne właśnie w trasie. Wtedy do wyboru masz znane 320d, albo 330d ewentualnie 335d.

Jeśli tak nie jest to benzyna.

Jak ma być oszczędnie to 318i LCI (chyba większość tych poliftów to już jest na bezpośrednim wtrysku) - osiągi całkiem ok, pracuje bardzo cicho, w miarę jak obroty rosną, auto progresywnie coraz mocniej przyspiesza i tak do swojego max momentu 190 Nm przy 4250 obrotów. Ale i tak już od tych niższych nie jedzie najgorzej. Pali najmniej = ekonomiczna opcja. Możesz się też rozejrzeć za 320i LCI, 170 PS, auto trochę szybsze, pali nieco więcej. Nie wiem jednak jak tutaj jest z trwałością, pomimo niby tego samego silnika N43. Trzeba tam uważać na Valvetronic i łańcuch rozrządu.


Z km rocznie wlasnie jest i bedzie różnie. Do tej pory w dwa lata zrobilem ok 70k km ale sporo smigane bylo po miescie i nawet czesto trasa. Jednak wybierajac e90 to jednak wolalbym benze bez tej opcji bezposredniego wtrysku bo podobno tansze i dobra wspolpraca z gazem. Konkretnie te 2.0 i 2.5.

[quote="Marjanek"]Jeśli chodzi o kierowce i jego odczucia to wygrywa e90, ale jeśli chodzi o zapakowanie się do auta i wyjazd gdzieś na wakacje czy weekendowy wypad to wygrywa octavia.[/quote
Tu odwieczna walka serca z rozumem :P Nie wiem jednak co na przestrzeni lat (bo mam zamiar tym dluzej pojezdzic) wyjdzie lepsze : benza + ewentualny gaz e90 czy diesel octavia rs. Głownie chodzi o koszt eksploatacji czy czesci mnie nie pozra :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 23:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
35k km rocznie jest tak na styk, ja bym mimo wszystko brał benzynę. I zgadza się, jak chcesz gaz to wtedy weź bez wtrysku bezpośredniego ;) Znaczy się do niego też się da założyć, ale to jest sporo droższe + z tego co wiem tam te wtryski są chłodzone paliwem, więc co jakiś czas i tak musi być wtryskiwane paliwo lub też odpowiednia mieszanka = tak czy inaczej będzie większy pobór benzyny. Zatem dla Ciebie przedliftowe modele i właśnie 320i lub 325i myślę, że niezła opcja. Chociaż te R4 nie palą dużo, więc gdybyś wziął polifta typu właśnie 318i z bezpośrednim wtryskiem, to przy Twoim udziale trasy w całym przebiegu spalanie na poziomie 6.8-7.5 literka bez problemu do zrobienia i nie wiem czy jest wówczas sens pchać się w gaz. Zaokrąglijmy to 7 L/100 km (tak, to realne jeśli będzie sporo trasy, choć idealnie powinno być 5.9 L/100 wg producenta, ale dajemy margines błędu).

35,000 km * 7 L/100 = 2,450 L * 4.75 zł/L = 11,638zł


Jakbyś wziął 320i 150 PS przedlift to tam już bym liczył 8 literków lekko. Gazu pali ~~ +20% więcej, więc 9.6. I jeszcze z 1 litr benzyny.

LPG: 35,000 km * 9.6 L/100 = 3,360 L * 2.28 zł/L = 7,661 zł
Pb95: 35,000 km * 1.0 L/100 km = 350 L * 4.75 zł/L = 1,633 zł
= Razem 9,294 zł


Do tego dolicz przegląd coroczny dla gazu (200 zł?), częstsze wymiany świec. Wygląda na to, że zaoszczędziłbyś może 1,850 zł na rok. Instalacja kosztuje przynajmniej 3,500 zł, więc 2 lata będziesz pracował na zwrot. Z drugiej strony nie wiadomo jak to jest z tymi valvetronic'ami, łańcuchami w poliftach etc. (sam jednak planuję nabyć takie auto). Aczkolwiek na allegro widziałem sporo takich aut z raczej niezbyt dużym przebiegiem, więc jeśli by były w dobrym stanie to chyba warto. Te same obliczenia dla diesla palącego 5.2 L/100 = 8,445 zł = spokojnie 3,000 zł oszczędności. Ale dolicz całą zabawę z filtrami DPF, turbo, sprzęgło, dwumasa i innymi bajerami :) Twój czas (gdy auto stoi w serwisie) / bezawaryjność auta też mają swoją cenę.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 00:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
W r4 to będzie średniorocznie bardziej 0.5 l Pb i jakies bardziej 15% więcej lpg pali. Przegląd lpg kosztuje dodatkowo plus 50, a nie 200. Instalka do tej mocy r4 to 2500 na propsie. Do tego polowe wartości instalki odzyska przy sprzedaży. Zwróci sie w pol roku moze troche dluzej.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 03:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
MatiKosa napisał(a):
Pytanie ile km rocznie robisz. Jak mniej niż 40k km i do tego jeszcze nie jest to w dużej mierze po trasie to zakup diesla mija się z celem - późniejsze koszty napraw zjedzą cały profit zdobyty na paliwie.


Pierdolenie. Gdyby temat był o E46, miałbyś racje. Serwis benzyny vs diesla, w dieslu wychodzi drożej, to fakt, ale nie są to aż tak kolosalne różnice jak w starszych modelach.

Jak kolega większość przebiegu robi po mieście, to R4, i czy to będzie N43 czy N47 to bez większego znaczenia, no chyba że to krótkie przejazdy po tym mieście to wtedy diesel sensu nie ma. Jak trasa to R6.
Jak ma być LPG to N52B30, o problemach z B25 jest chyba wystarczająco na forum.

Można też tak jak ja, do jazdy w większości po mieście brać benzynowe R6, problematyczne to nie jest ale z ekonomicznego punktu widzenia większego sensu to nie ma.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 143
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2D25
Ale nigdy nie byłem fanem mniejszych motorów Ale jak już to szedlbym w R6 lub R4 bez bezpośredniego Ale jak się mają do gazu? I czy utrzymanie e90 będzie dużo droższe od większej skody w dieslu..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 31 grudnia 2016, 08:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
I jeśli chodzi jeszcze o podtlenek EL PE DŻI to w e90 będzie mały problem z butlą - albo rzeźba, albo bagaj - gdzie przy tej drugiej opcji dostał bym nerwicy gdybym za każdym otwarciem klapy widział zbiornik :P

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 143
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2D25
Marjanek napisał(a):
I jeśli chodzi jeszcze o podtlenek EL PE DŻI to w e90 będzie mały problem z butlą - albo rzeźba, albo bagaj - gdzie przy tej drugiej opcji dostał bym nerwicy gdybym za każdym otwarciem klapy widział zbiornik :P

Rozumiem że nawet w touringu butla elpigi + wózek dzieciecy = mission impossible?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomoc przy kupnie BMW e90
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Trzeba rzeźbić podłogę i wydech.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL