BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Nie piszę o 11-12 w mieście tylko średnio 50/50 no co poradzę tyle mam w 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 22:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
No to masz bardzo mało :niepewny: Być może delikatnie jeździsz ,być może po części to zasługa świetnego automatu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Być może jeżdżę normalnie a nie z pedałem w podłodze przez 90% czasu bo na pewno nie zamulam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 22:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Takze znasz odpowiedz-e90 330d plus chip,a pozniej jak uzbierasz to sobie kupisz e92 335i albo 335d .Wazne ze nie kupujesz pedalskiego wynalazku :hyhy:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 23:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
BAWARA napisał(a):
Takze znasz odpowiedz-e90 330d plus chip,a pozniej jak uzbierasz to sobie kupisz e92 335i albo 335d .Wazne ze nie kupujesz pedalskiego wynalazku :hyhy:


Dokładnie do takiego wniosku doprowadziła mnie ta 9 stronnicowa dyskusja ;) Diesel przypasuje mi do gustu to potem padnie na 335d ,a jak okaże się że to jednak nie dla mnie wróce z grubej rury do benzyn czyli 335i :D Póki co ja osobiście dziękuje wszystkim za pomoc ,jak moderator pozwoli to dyskusja może trwać dalej ,mnie osobiście ten temat troche pojaśnił sytuacje i mam nadzieje,że kiedyś komuś innemu też pomoże podjąć decyzje :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 11:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Bez przejechania się jednym i drugim ciężko będzie Ci obiektywnie ocenić. Diesel (ogólnie większość doładowanych silników) sprawia wrażenie mocnijeszych, niż ich wolnossące odpowiedniki, ale przy podobnej mocy to złudzenie wynikajace z gwałtownego narastania momentu, na dłuższą metę to męczące zwłaszcza w mieście, czego nie odczujesz w NA, szczególnie wielocylindrowym (czyt. powyyżej R/B4), gdzie moment narasta płynnie i przewidywalnie.

PS Ostatnio zaproponowałem koledze z Audi S4 550+ sparnig pod tytułem Powerband: Roll od obrotów biegu jałowego do odcięcia z 2/3/4b - nawet nie podjął tematu mimo sporej przewagi w mocy i masie ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 12:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Każdy kij ma dwa końce, mnie power band m5 w mieście męczył, trzeba nieźle się pilnować z gazem i sprzęgłem by nie kopać się po plecach albo nie przyspieszać zbyt agresywnie. Sądzę, że R6 albo mocno wysilone V8 jak w M3 E92 oferuje optymalny power band do miasta. Mały turbo jest fajny do jazdy spokojnej w zakresie poniżej spool'a można jechać z zachowaniem przyzwoitej dynamiki jednocześnie nie stresując się sprzęgłem i pedałem przyspieszenia. Chociaż zupełnie obiektywnie jeżeli pominąć koszty to silnik V8 to jest taki silnik jaki powinien być, ale nie jeździłem jeszcze V10 i V12. :D

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 16:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
mnie power band m5 w mieście męczył, trzeba nieźle się pilnować z gazem i sprzęgłem by nie kopać się po plecach albo nie przyspieszać zbyt agresywnie


Ja w swojej tego nie odczułem, jezdziło się w sumie jak 540 tką, tryb SPORT off, klima, muzyczka, zmiana biegow przy 2k rpm, rewelacyjna praca skrzyni biegów. Natomiast jako manual jako taki ogólnie jest męczący w zatłoczonym mieście, bez porównania z automatem.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No ale trzeba się pilnować z gazem i sprzęgłem w porównaniu do zwykłych aut (w korku masakra), a w trybie sport to już w ogóle agresja na maxa, do tego jak wspomniałeś o skrzyni - drążek jak w ikarusie po pół metra każde wajchlowanie, ciężko chodząca kierownica, gabaryt, do miasta bardzo męczące auto, na plus elastyczność - nie trzeba było aż tak dużo wajchlować. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 17:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
No ale trzeba się pilnować z gazem i sprzęgłem w porównaniu do zwykłych aut (w korku masakra)


Ja sie przyzwyczailem, moze to kwestia jezdzenia mocnym V8 w manualu przez 7 lat, nie robiło to na mnie wrażenia :)
jiGsaw napisał(a):
a w trybie sport to już w ogóle agresja na maxa
Zgadza się.
jiGsaw napisał(a):
do tego jak wspomniałeś o skrzyni - drążek jak w ikarusie po pół metra każde wajchlowanie
Skrzynia w M5 to najlepszy manual jaki miałem przyjemnosc obsługiwac. Genialna skrzynia.
jiGsaw napisał(a):
ciężko chodząca kierownica
U mnie lekko chodziła, moze Servotronic Ci szwankował ?
jiGsaw napisał(a):
gabaryt,
NAdal sporo mniejsza niz seria 7 :D
jiGsaw napisał(a):
na plus elastyczność - nie trzeba było aż tak dużo wajchlować.
Elastycznosci to M5 nie mozna odmowić , fakt. :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No to S3 nie jeździłeś gdzie biegi wbijam bez namysłu i skok drążka jest połowe mniejszy niż w M5 :P
Wspomaganie nie wskazywało na zużycie, po prostu M5 to auto perfekt na trasę, ale do miasta niestety...
Owszem może i przyzwyczaiłeś się do szarpania itp. i wiem, że da się to opanować, ale trochę wkurzało. Często efekt tych frustracji był taki, że deptałem to auto nonstop i wtedy +20 na kompie spalania. :D

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 17:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
jiGsaw napisał(a):
Owszem może i przyzwyczaiłeś się do szarpania itp. i wiem, że da się to opanować, ale trochę wkurzało. Często efekt tych frustracji był taki, że deptałem to auto nonstop i wtedy +20 na kompie spalania.


zawsze powtarzam że ///M ki to gnioty, silniki i ich wiecznie zniszczone panewki a teraz jeszcze to :ok:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 18:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
No to S3 nie jeździłeś gdzie biegi wbijam bez namysłu i skok drążka jest połowe mniejszy niż w M5
Owszem, jezdziłem S3 mojego kolegi 225 PS + chip z silnikiem BAM, skok owszem mniejszy nieco, ale samo wrażenie przełączania biegów dawało odczuć, ze to skrzynia auta z niższej półki. Poza tym, wbijając biegi w M5 musiałeś mieć jakiś namysł ?
jiGsaw napisał(a):
Wspomaganie nie wskazywało na zużycie, po prostu M5 to auto perfekt na trasę, ale do miasta niestety...
M5 ma M Servotronic o zmiennej sile wspomagania. Na trasie auto praktycznie nie wspomaga, na postoju kręci się kierownicą lekko.

Jesli nie zauwazyłes tego efektu, Servotronic po prostu nie działał.
jiGsaw napisał(a):
Owszem może i przyzwyczaiłeś się do szarpania
Ale nie bylo żadnego szarpania. Ani w 540, ani w M5. Jesli w tych autach coś szarpie, są po prostu w jakis sposob niesprawne. Da sie M5 ruszyc płynnie z 1 nawet nie dodając gazu :)

Moim zdaniem trafiłes na egzeplarz, ktory troche wypaczył Twoje wyobrazenie o M5. Musisz popróbowac innej sztuki.
jiGsaw napisał(a):
Często efekt tych frustracji był taki, że deptałem to auto nonstop i wtedy +20 na kompie spalania.
Tu sie w 100% zgadzam. M5 nawet wg instrukcji ma palić 21.1 po miescie przy normalnej jezdzie, bez szaleństw i ja to potwierdzam.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie bylo szarpania bo wymusiles na sobie bardzo precyzyjne operowanie sprzeglem i gazem. W moim aucie wszystko dzialalo należycie, po prostu taka jest jego charakterystyka.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 18:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
W aucie wszystko dzialalo należycie, po prostu taka jest jego charakterystyka.


Chcesz mi powiedziec, ze zdrowe 540 czy M5 szarpie przy zmianach biegów przy 2k rpm bez trybu SPORT ?

Otóż własnie nie szarpie. Chyba, ze kierowca ma koordynację ruchów Maćka z Klanu.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Przy szybkim puszczaniu sprzęgła i mocniejszym wciskaniu gazu jak najbardziej wszak zasprzeglasz ponad 100 koni zdaje się juz przy tych rpm.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jiGsaw napisał(a):
Nie bylo szarpania bo wymusiles na sobie bardzo precyzyjne operowanie sprzeglem i gazem.
Heh, nie wiem czy wymusiłem ,ale po prostu starałem sie płynnie jezdzic, a auta na to pozwalały :)

Natomiast ja mam inną obserwację, w dieslach z reguły sprzęgło chodzi ciężej i płynna jazda wychodzi mi dużo trudniej.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 17 kwietnia 2017, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ja też umiałem płynnie jeździć M5 i nie szarpać, ale wymagało to pewnego skupienia przy operowaniu pedałami sprzęgła i przyspieszenia. Tylko tyle i aż tyle. ;) Możliwe, że po latach już bym nie zwracał na to uwagi.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 19:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 106
Lokalizacja: dolny śląsk
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57
Uff przebiłem sie przez temat, rozterki mam podobne co autor tematu, do tego przejechałem się e90 330i i ... szczerze mocno się rozczarowałem, liczyłem że to auto będzie sporo szybsze..
Trochę tylko niepokoi mnie kwestia żywotności dpfa i reszty osprzetu mając na uwadzę że te auta małych przebiegów w ON nie mają...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 330i vs 330d
PostNapisane: 1 maja 2017, 00:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ja osobiście mam w nosie ,awarie typu dpf,turbo,wtryski :oczami: nie są to już teraz jakieś duże koszta 2k czy 3k do przeżycia...bardziej martwiły by mnie poważne usterki silnika i jego remont generalny...w 2 poprzednich samochodach zmieniałem silnik i wolałbym nie robić tego w 3...a jak czytam o n52 to mi się nie dobrze robi i znając moje szczęście robiłbym silnik w następnym, 3 już samochodzie a tu robią się spore koszta....więc dam sobie spokój z następną benzyną w bmw ,aby już bardziej się nie zrażać do marki mimo ,że mam benzyne we krwi...niestety jak czytam o benzynach e90 + nowsze bmw to mi się słabo robi...jeden wielki niewypał....spróbuje sobie to jakoś wynagrodzić budując driftowóz w jesienne wieczory :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL