BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 24 listopada 2017, 10:17


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynie manualne i dwusprzęgłowe - nie dla ////M.
PostNapisane: 4 maja 2017, 21:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 7362
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Frank napisał(a):
Co nie zmienia faktu, ze wiecej satysfakcji dla kierowcy w M5 na autostradzie da ręczna zmiana biegów niż przytępy automat.


Czy przytępy to można polemizować, ale pełna zgoda co do tego że manual powinien być dostępny, mimo że większość wybierze automat.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynie manualne i dwusprzęgłowe - nie dla ////M.
PostNapisane: 5 maja 2017, 13:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1179
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: Vectra 2.0 DTI
Dyskusja zeszla na manuale, a glowny problem jest taki ze BMW powiedzialo ze dla DKG dni sa policzone. Przyszlosc automatyczna skrzynia biegow. Szkoda tylko, ze marketingowcy z bmw m gmbh zapomnieli, ze porsche wypuscilo PDK2 8 biegowe ktore obsluzy v8 biturbo z awd ( nowa panamera ). Na autostradzie takie m5 f90 zostanie wyruchane przez mocna emke rwd z dkg.
Jaki ten ZF w x5m/x6m by nie byl to i tak jest wolniejszy niz aktualnie montowana skrzynia dkg w m3/m4/m5/m6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynie manualne i dwusprzęgłowe - nie dla ////M.
PostNapisane: 5 maja 2017, 18:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 791
Ciężko się odnieść do tego co piszecie.
DKG ma tą przypadłość, że jest po prostu słabe i nie znosi tak wielkiego momentu obrotowego (już w obecnych M5/M6 jest problem).
PDK też takie świetne nie jest, w Turbo S 991.2 może się sprawdza ale tam mamy B6 z troszkę innym momentem i charakterystyką niż np V8 w Pan Turbo S. Nie wiem jak w obecnej generacji ale w poprzedniej Panamerze TS coś co najczęściej padało... to właśnie PDK ;)
8HP nie są złe, większość z was nie zauważyła by różnicy podczas jazdy autem z DKG czy nowym ZF 8HP.

Brak manuali to niestety trend naszych czasów. Porsche pod naciskiem fanów w nowym GT3 dało manual, ukłon dla 2-3% klientów.
Brak RWD może być wadą (+80kg do masy, inne prowadzenie itp) ale z tego co widze producenci oferują teraz 4x4 z opcją 100% RWD - np: E63 4Matic S+. Nowe M5 też ma to posiadać. Jak to działa - nie wiem. Większa masa będzie ale prowadzenie może pozostać bez zmian - czas pokaże.

Jeśli chodzi o ceramikę to albo ktoś miał pecha, albo już miał uszkodzoną ceramikę (np: wjazd w wielką wodą na gorących tarczach lub uszkodzenia mechaniczne np: kamyczki czy coś) - ceramika na torze spisuje się wspaniale wręcz i to jakieś głupoty że ceramika w BMW nie nadaje się na tor. Na Nurburgringu na Ring taxi pytałem kierowcy czemu nie używają ceramiki to powiedział, że mimo że bardzo by chciał to problemem są koszty. Wymiana kompletu tarcz z klockami ceramiki to było chyba 20k euro, a stalowek 5k euro. ceramike wymienialo sie 2 razy rzadziej niz stalowki, wiec co druga wymiana byli 10k euro w plecy *pisze z pamieci, wiec moglem cos pomieszac*

A teraz najwazniejsze, BMW to nie jedyna marka na swiecie: checie manual? rwd? Macie Porsche, prawde mowiac macie tez M3/M4/M2
M5 i M6 to nie sa "fun cary" wiec tez ich zalozenia sa inne.

Ogolnie to nie przejmowal bym sie - fun z jazdy ciagle bedzie. Roznicy w skrzyni wiekszosc ludzi nie zauwazy. Xdrive bedzie odlaczany, no ja jestem dobrej mysli, chociaz nie planuje zostac z marką ;)

_________________
Zobacz na FB - https://www.facebook.com/pomiaryRaceLogic
Ranking przyspieszen BMW-SPORT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynie manualne i dwusprzęgłowe - nie dla ////M.
PostNapisane: 5 maja 2017, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12329
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Frank napisał(a):
trollu napisał(a):
Więc dopłaca się do ceramiki, żeby bardziej racingowo jeździć po bułki do sklepu? masakra
:hurra: Idealne podsumowanie obecnej polityki cenowej/jakościowej BMW.


Dokladnie. Ludzie sa bezczelnie oszukiwani i tego nie widzą albo nie chca widzieć
Biorą kredyty/leasingi i spadają potem taki badziew, głupie i drogie przeglądy gwarancyjne, a szmelc po gwarancji...

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynie manualne i dwusprzęgłowe - nie dla ////M.
PostNapisane: 6 maja 2017, 12:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 155
Moje BMW: 650i
Kyokushin napisał(a):
Osobiście manuala bym nie kupił ani do wozityłka, ani do Mki, ani do niczego. Motocykl stoi w garażu, zamiast jeździć, głównie dlatego, bo mi się nie chce biegów w nim zmieniać.

Ale rozumiem że ktoś chce, powinni dać manuala jako opcję.


To skuter sobie kup z automatem albo przynajmniej coś z quick shifterem. Chyba, że jesteś już na etapie "pora umierać" :)

Swoją drogą jeździłem niedawno nową 911 Carrera 4 GTS z PDK i ta skrzynia po prostu czyta w myślach.

_________________
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL