BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Eksploatacja silnika M57 teraz
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 14:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Cześć. Mam świadomość, że tematów o eksploatacji M57 jest mnóstwo, jednak 95% z nich mają po kilka jak nie kilkanaście lat, więc sądzę, że są już nieaktualne, bo ceny na bank się pozmieniały.
Myślę o przesiadce do E39 530d 193KM lub E46 330d 204KM.
Jak teraz wygląda eksploatacja tych silników?
Czy są one podatne na podnoszenie mocy bez większych przeróbek?
Mam obecnie M54B22, ogólnie nie ma co narzekać, jednak na trasie w E60 średnio daje rade, wyprzedzanie jest męczące, bo 170 KM to jednak mało na tak duże auto.
Myślę też o M54B30 + LPG, koszty paliwa chyba będą podobne do 3.0d, czy się mylę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Eksploatacja silnika M57 teraz
PostNapisane: 29 kwietnia 2017, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Razek napisał(a):
jednak 95% z nich mają po kilka jak nie kilkanaście lat
Mają, jednak to co tam jest napisane wciąż jest aktualne
Razek napisał(a):
Jak teraz wygląda eksploatacja tych silników?
Tak jak i kilka lat temu, szukaj cen wtryskiwaczy, regeneracji turbosprężarki oraz koła dwumasowego

Razek napisał(a):
Czy są one podatne na podnoszenie mocy bez większych przeróbek?
Tutaj także nic się nie zmieniło, co rozumiesz przez "większych przeróbek"? Pamiętaj jaka jest kolejność, najpierw ogarniamy silnik na tip top, poźniej robimy program a jak to nie wystarcza to zaczyna się zabawa, tutaj na forum jest sporo specjalistów od tuningu kopciuchów więc spokojnie do nich trafisz ;)
Razek napisał(a):
wyprzedzanie jest męczące, bo 170 KM to jednak mało na tak duże auto.
Mam ten motor w E46 i już tutaj przy kole większym niż 16 cali zaczyna robić się pod górkę a auto mocno traci na dynamice także wiem o czym mówisz ;)
Razek napisał(a):
Myślę też o M54B30 + LPG, koszty paliwa chyba będą podobne do 3.0d, czy się mylę?
Masz M54 więc wiesz na dobrą sprawę ile będzie palić, pamiętaj że często większy silnik pali tyle samo jak nie mniej od mniejszego (B30 od B22), M57 pewnie z 8-9 ON weźmie w mieście i na dojazdach, M54B30 z 12-13 LPG?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL