BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 19 grudnia 2018, 16:09


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 10:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1798
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39 M5
Kod silnika: s62b50
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=137931
jiGsaw napisał(a):
bazowa wersja powinna mieć RWD i Manual, bo to jest BMW :!:



Tu akurat nie mogę się nie zgodzić, chcą awd, niech będzie za dopłatą -> kolejna możliwość zarobienia hajsu, a baza niech ma rwd jak Pan Bóg przykazał... ;)

_________________
Galeria Turasa:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria M5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 13:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1181
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: Vectra 2.0 DTI
jiGsaw napisał(a):
Tylko czekać aż pojawi się 550i z silnikiem jak w M5 tylko innym softem itd.


No przeciez juz jest M550i. Tam tez 4.4 v8 biturbo, AWD i 8 biegowy steptronik, tylko mniejsza moc 462ps.
Nowa M5 F90 z tylu ma wezsze opony(285) w porownaniu do M5 F10(295). Dopasowane do AWD, tylko ze jesli ktos przelaczy na RWD to moim zdaniem bedzie miotac i gubic trakcje, wiec ta opcja zostanie tylko bajerem ktory na codzien nie ma sensu uzywac. BMW nie przewidzialo rowniez MDM oraz DSC ON w przypadku wlaczenia RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
A napisał(a):
tylko ze jesli ktos przelaczy na RWD to moim zdaniem bedzie miotac i gubic trakcje
Myślisz, że ten 1cm zrobi aż taką wielką różnice - i tak by miotało jak szatan nawet gdyby ten 1 cm wiecej było, ale tą szerokość lepiej nadrobić jakością opony:)
A napisał(a):
zostanie tylko bajerem ktory na codzien nie ma sensu uzywac.
To tak samo jak w ogóle z takim autem, bo takiego auta przecież też nie ma sensu używać na codzień :P

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13058
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Dlaczego nie? Ktoś kto kupuje nowe M5 to raczej po to by jeździć nim na co dzień, bo to auto dość rodzinne. Co do opon to się zgodzę, w normalnym M5 dałem po prostu semi slicki na tył wiedząc co i jak się z tym wiąże, a tutaj dylemat, bo jak szukać kompromisu funu, walenia boków i dobrej trakcji skoro auto jest przede wszystkim awd? Czy ktoś w ogóle wie, czy w AWD by BMW da się pójść bokiem? Bo np. w stałym quattro o ile wiem się da.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4800
jiGsaw napisał(a):
Czy ktoś w ogóle wie, czy w AWD by BMW da się pójść bokiem? Bo np. w stałym quattro o ile wiem się da.
ty to jednak jestes mistrz trolingu, na filmie wyraznie pokazali ze bedzie sie dalo a ty dalej swoje.Robisz u konkurencji??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13058
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
kszyhu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Czy ktoś w ogóle wie, czy w AWD by BMW da się pójść bokiem? Bo np. w stałym quattro o ile wiem się da.
ty to jednak jestes mistrz trolingu, na filmie wyraznie pokazali ze bedzie sie dalo a ty dalej swoje.Robisz u konkurencji??


myślisz, ze mam czas ogladac jakies bzdurne filmiki na forum? zrozumiales w ogole pytanie? PYTALEM CZY W AWD BMW znanym tez jako system XDRIVE (czyli w przypadku tego M5 w trybie AWD, a w przypadku innych BMW w normalnym trybie xdrive, bo innego nie ma) da się pojsc bokiem. Znasz odpowiedz to odpowiedz, nie to sam przestan trollowac. :wstyd:

update - zmarnowałem czas na ten filmik i tak jak podejrzewałem nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi, choc można się domyslac, ze dopiero w trybie 2wd jest to możliwe. kolega Krzychu proszę dwa razy przemyslec post przed kliknieciem "wyślij".

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 maja 2017, 23:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4800
jezeli stworzą 2 tryby ... AWD i 2WD i w jednym da rade pójść bokiem (bo o to włodarzom bawarki pewnie chodziło, żeby taki delikwent jak Ty nie marudził, że nie może walnąć boka przez brak RWD) a w drugim prawdopodobnie, że może być problem, bo nie do tego zostanie stworzony. Tak! możliwe że będzie inaczej niż we wspaniałym "quattro".

Bzdurmy film jest chyba oficjalnym od bmw i pokazuje jak ma to wyglądać a ty sie uczepiłeś tego AWD i zaciecie szukasz dziury jak tu dosrać nowej M'ce..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 22 maja 2017, 01:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 7385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
jiGsaw napisał(a):
PYTALEM CZY W AWD BMW znanym tez jako system XDRIVE (czyli w przypadku tego M5 w trybie AWD, a w przypadku innych BMW w normalnym trybie xdrive, bo innego nie ma) da się pojsc bokiem.


Parafrazując, nie napęd a technika zrobi z ciebie zawodnika :hyhy:

A tak poważnie, dać się da, ale raczej zimą niż na suchym, no i dalej to nie to samo co z normalnym RWD. Czyli podobnie jak quattro w Skodzie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 22 maja 2017, 07:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 216
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
Nawet w zwykłym xdrive 60% mocy leci na tył co sprawia ze całą zimę waliłem piękne boki ku zdziwieniu wszystkich hejtujacych awd w BMW. I nic się nie dołącza (co sprawia ze auta są nieobliczalne) tylko napęd jest stały, elektronika dzieli tylko stosunek tylu do przodu i robi to dość sprawnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 22 maja 2017, 07:29 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2081
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Praktycznie każde kolejne M5 miało coś nowego w silniku (poza I i II gen), teraz to nie dość że silnik praktycznie ten sam co poprzednio, to jeszcze baardzzzo blisko spokrewniony z seryjnym, co przed F10 nigdy nie miało miejsca. G30 i F90 a wszystko 5er- ktoś wyjaśni ten misz-masz z modelami?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 20:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Lincoln napisał(a):
Praktycznie każde kolejne M5 miało coś nowego w silniku (poza I i II gen), teraz to nie dość że silnik praktycznie ten sam co poprzednio, to jeszcze baardzzzo blisko spokrewniony z seryjnym, co przed F10 nigdy nie miało miejsca. G30 i F90 a wszystko 5er- ktoś wyjaśni ten misz-masz z modelami?


Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...

Co do napędu AWD to BMW zwyczajnie zapatruje się na Mercedesa. Niby ma to pewne praktyczne uzasadnienie - potężne moce i wartości momentu obrotowego przenoszone jedynie na tylną oś, w dodatku dostępne już od niskich wartości obrotowych, mogą sprawiać spore problemy z utrzymaniem trakcji na śliskiej nawierzchni. Chętnie skrytykowałbym to rozwiązanie, bo jednak uważam, że M-ki powinny trzymać się napędu na tył, lecz BMW wprowadzając możliwość odłączenia przedniej osi robi spory ukłon w stronę ortodoksyjnych fanów i należy docenić, że jednak mamy ten wybór. Czyli de facto dostajemy tu w standardzie opcję, za którą w wersjach 'cywilnych' musielibyśmy dopłacać. I choć M5 zyska przez to trochę na wadze to za to otrzymujesz pojazd praktycznie uniwersalny, którym będziesz mógł zarówno latać bokami, jak i startować spod świateł na śliskiej nawierzchni nie gorzej niż Audi RS...

Co do manualnej skrzyni to już w E60 M5 była dostępna jedynie w USA, więc w 2017 roku jej nieobecność nikogo nie powinna dziwić. Szkoda, bo nie ma to jak dobry 'manual', zwłaszcza a takim aucie jak M5 :(

PS: Uwielbiam to forum! Nie ma drugiego takiego miejsca w sieci, gdzie dyskusja o silnikach może przerodzić się w dywagacje na temat zmian pogodowych, a za wprowadzenie AWD w M5 może zostać obarczone tzw. 'lewactwo' :D

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 21:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 217
Lokalizacja: Nowa Sól/Lubuskie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=143414
YAMAHA R1 RN19 2007r.
viewtopic.php?f=60&t=144041
Zakov328 napisał(a):
Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...


Nie będzie bo szef ///M powiedział ze nie wykastruja bardziej z cylindrow ani M5 ani M3 bo klienci by tego nie przezyli pozatym nie ma to uzasadnienia ani w ekonomi spalania ani w osiagach. Bo każdy wie, że downsizing to sciema a auta i tak pala swoje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Sieniek napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...


Nie będzie bo szef ///M powiedział ze nie wykastruja bardziej z cylindrow ani M5 ani M3 bo klienci by tego nie przezyli pozatym nie ma to uzasadnienia ani w ekonomi spalania ani w osiagach. Bo każdy wie, że downsizing to sciema a auta i tak pala swoje.


Pamiętam czasy kiedy szef ///M powiedział, że żelazną zasadą w silnikach M-Power jest moc uzyskiwana jedynie z wysokich obrotów oraz dużej pojemności skokowej i że nigdy z tego nie zrezygnują...

Tak czy owak mam nadzieję, że się nie mylisz ;)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 21:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 217
Lokalizacja: Nowa Sól/Lubuskie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=143414
YAMAHA R1 RN19 2007r.
viewtopic.php?f=60&t=144041
Zakov328 napisał(a):
Sieniek napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Sądzę, że w dzisiejszych realiach rozwoju motoryzacji pozostawienie V-ósemki w nowej M5 powinniśmy odebrać jako dobrą monetę. Nawet jeśli to praktycznie ten sam silnik co poprzednio. Stawiam, że w następnej generacji M5 będziemy już mieli jakieś R6 Tri-turbo i wtedy dopiero będą lamenty...


Nie będzie bo szef ///M powiedział ze nie wykastruja bardziej z cylindrow ani M5 ani M3 bo klienci by tego nie przezyli pozatym nie ma to uzasadnienia ani w ekonomi spalania ani w osiagach. Bo każdy wie, że downsizing to sciema a auta i tak pala swoje.


Pamiętam czasy kiedy szef ///M powiedział, że żelazną zasadą w silnikach M-Power jest moc uzyskiwana jedynie z wysokich obrotów oraz dużej pojemności skokowej i że nigdy z tego nie zrezygnują...

Tak czy owak mam nadzieję, że się nie mylisz ;)


Tez mam taka nadzieje i oby tym razem dotrzymal slowa :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 21:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8634
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov328 napisał(a):
Pamiętam czasy kiedy szef ///M powiedział, że żelazną zasadą w silnikach M-Power jest moc uzyskiwana jedynie z wysokich obrotów oraz dużej pojemności skokowej i że nigdy z tego nie zrezygnują...

Niestety, to był inny szef (Gerhard Richter).
Fajny wywiad, polecam:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13435188,Charakter_M.html
Szczególnie spodobał mi się ten fragment:
"Jest pewna grupa kupujących, która po prostu chce mocny samochód. Ale wtedy M GmbH jest dla kogoś takiego złym adresem."
Z dedykacją dla najczęstszych "bywalców" działu Kille :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 23 maja 2017, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 216
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
Zakov328 napisał(a):
I choć M5 zyska przez to trochę na wadze


Ale ona jest lżejsza o 100 kg od F10 M5 RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 08:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1181
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: Vectra 2.0 DTI
Randall86 napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
I choć M5 zyska przez to trochę na wadze


Ale ona jest lżejsza o 100 kg od F10 M5 RWD



nieprawda, to byl tylko marketingowy trik. Bylaby lzejsza okolo 100kg ale gdyby F90 byla RWD, ale jest AWD. Roznica w masie praktycznie marginalna okolo 30kg miedzy dwoma modelami w bazie, a jak beda sie roznic wyposazeniem to roznica bedzie jeszcze mniejsza, wiec oba auta waza podobnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 08:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 216
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
No dobra ale nie będzie cięższa wiec i nie będzie wolniejsza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 09:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 33
Posty: 5993
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
maaaad napisał(a):
Jest pewna grupa kupujących, która po prostu chce mocny samochód. Ale wtedy M GmbH jest dla kogoś takiego złym adresem."
Z dedykacją dla najczęstszych "bywalców" działu Kille


To jest to co niektórym tłumacze od dawna osiągi w aucie to nie wszystko bo w parze z nimi jeszcze musi być kilka innych czynników do frajdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 24 maja 2017, 15:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1181
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: Vectra 2.0 DTI
Randall86 napisał(a):
No dobra ale nie będzie cięższa wiec i nie będzie wolniejsza :)


bedzie wolniejsza z rolki i na autobanie, czyli tam do czego zostalo stworzone m5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL