BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 21 września 2018, 04:26


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6423
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
Dla przykladu Tesla S jest bardzo awarynym autem i sypie sie tam wszystko po kolei. Tesla naprawia wszystko jak szybko sie da, wymienia auta na nowe lub/i przedluza gwarancje na wadilwe podzespoly. Wszystko zeby nie starcic kilentow i ich zadowolic. Z BMW trzeba bylo wlaczyc zeby uznali wade pomp paliwa czy turbo w N54. Do walka w oprogramowaniu N63 tak zeby auto palilo mniej i zjadalo akumulator co wymiane oleju dalej sie nie przyznaja tylko wprowadzili "plan zachowania dobrego zdania u swoich klientow" czy jak to sie nazywa :rotfl: Jak masz F10 550 to dostaniesz za nia wiecej niz srednia cena rynkowa jesli oddasz ja w rozlieczniu za nowe BMW ;)

Z badan rynku wynika ze BMW zaraz po apple ma najwierniejsza baze lojalnych klientow i widocznie cala tego swiadomoscia dyma ich jak tylko moze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 20:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Dough testuje nowe M5;

https://www.youtube.com/watch?v=xGBqwZ9iBOQ

Można go lubić, albo nienawidzić, lecz zdobył na YT ogromną popularność. Jest dość rzetelny w swoich opiniach i nie można odmówić mu sporej dozy entuzjazmu. Pomimo, że w zasadzie kamerę i ujęcia ma zupełnie statyczne, a jakość dźwięku pozostawia wiele do życzenia, same testy są merytorycznie dużo ciekawsze, niż chociażby te na niektórych popularnych kanałach Youtubowych z naszego, krajowego poletka. Pozdrawiam Panie Zachar :piwo: ;)

Co do samego M5 E90 - dla mnie fura kosmos. Trochę nie odpowiada mi kolorowe podświetlenie listew i głośników, którego nie sposób wyłączyć, natomiast podświetlane znaczki 'M' na zagłówkach kojarzą mi się z badziewiem z Allegro, spod tytułu; 'podświetlana gałka zmiany biegów BMW M-Power HIT CENOWY!'. Poza tym wóz wydaje się być bardzo praktycznym i luksusowym maskratorem.

Moim zdaniem najlepszy 'ficzer' to możliwość wyboru rodzaju napędu pomiędzy RWD i AWD - tego jeszcze nikt w tej klasie nie oferował. Czyni to auto niezwykle uniwersalnym, praktycznie w każdych warunkach, od zimy, aż po upalanie na torze. Od razu zaznaczam, iż kwękania, że M5 to powinno być tylko RWD od razu wkładam między mrzonki... W końcu już M5 30 Jahre udowodniło, że 600 koni i góry momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów jaką zapewnia turbo V8, zwyczajnie nie sposób przenieść na asfalt podczas gwałtownego ruszania takim sedanem.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 21:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4640
Zakov328 napisał(a):
Moim zdaniem najlepszy 'ficzer' to możliwość wyboru rodzaju napędu pomiędzy RWD i AWD

Ale po co? Przecież klient dostaje te dwie opcje na raz w tej samej cenie. Dla mentalnej świadomości że to klasyczne RWD? Od dawna wiadomo, że świat poszedł w innym kierunku, ludzie chą więcej za mniej, chcą all in one, allinclusive, chcą kioski ktore mają osiągi aut sportowych, chca porsche ktorym mozna jezdzic z rodziną. Chcą m5 ktore pali mniej od konkurencji, kosztem uujowego dzwieku z głośników. Dzisiejsza Motoryzacja stała sie przede wszystkim prokonsumencka. Chyba trzeba sie pogodzic?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 5653
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: C63 Coupe
Dla mnie takie rozwiązanie z napędem jest idealne nawet mając 560KM M5 z Warszawskich świateł problem jest z golfem czy S3 o mocy 350-400KM i nie ma szans na odrobienie straty na starcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 21:31 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2000
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Zakov328, Ten rodzaj napędu z wyborem oferował wcześniej MB E63AMGS.

Co do auta, to wizualnie mi pasuje, akustycznie lepiej niż F10, aleeeee co do napędu... Ostatnio spotkaliśmy gościa który egzemplarzem z 2018r ze świateł katapultował się w tempie ekspresowym, "łoił" na "Grunwladzie" praktycznie "wszystko", jednak jak chwilę pogadaliśmy to się okazało, że już BOX potrzebny i że brzmienie takie sobie (faktycznie nawet e39 brzmi lepiej). Krótko mówiąc auto szybko się nudzi, czego o żadnym zwłaszcza wolnossącym poprzedniku nie można było powiedzieć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 21:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
kszyhu napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Moim zdaniem najlepszy 'ficzer' to możliwość wyboru rodzaju napędu pomiędzy RWD i AWD

Ale po co? Przecież klient dostaje te dwie opcje na raz w tej samej cenie. Dla mentalnej świadomości że to klasyczne RWD? Od dawna wiadomo, że świat poszedł w innym kierunku, ludzie chą więcej za mniej, chcą all in one, allinclusive, chcą kioski ktore mają osiągi aut sportowych, chca porsche ktorym mozna jezdzic z rodziną. Chcą m5 ktore pali mniej od konkurencji, kosztem uujowego dzwieku z głośników. Dzisiejsza Motoryzacja stała sie przede wszystkim prokonsumencka. Chyba trzeba sie pogodzic?!


Co jest złego w dostawaniu więcej/lepiej za podobną cenę jak u konkurencji? Nie każdy w dzisiejszym świecie jest ascetą, wielbiącym klasyczne E34 M5. Ludzie chcą więcej, lepiej. Tym bardziej, że w tym przypadku to 'więcej', to nie jest zbytek łaski, a czysta konieczność. Inżynierowie takich marek jak BMW, czy Mercedes mają tego świadomość i rozkładają moc nowoczesnych, turbodoładowanych jednostek na cztery 'łapy', ponieważ inaczej się zwyczajnie nie da. Moje N54 nieraz wyciska z tylnych opon siódme poty, w staraniach o utrzymanie resztek przyczepności (na suchym asfalcie!), a to 'zaledwie' ponad 300 koni. A co byłoby przy 600? Nie zapominajmy, że są to przede wszystkim auta do jazdy po drogach publicznych, oferowane dla ludzi z pieniędzmi, aczkolwiek niekoniecznie z licencją kierowcy wyścigowego... Jeszcze 15 lat temu moce rzędu 600 koni miały rację bytu jedynie w najdroższych egzotykach lub autach stricte 'wyścigowych'.

Lincoln napisał(a):
Krótko mówiąc auto szybko się nudzi, czego o żadnym zwłaszcza wolnossącym poprzedniku nie można było powiedzieć.


Nudzi się, ponieważ charakterystyka silnika turbo jest płaska, liniowa. Pozwala katapultować się praktycznie z każdych obrotów, ale ludzkie ciało szybko przyzwyczaja się do związanych z tym przeciążeń i po 100, 1000 razie nie robi to już takiego wrażenia, a z turbo praktycznie na każdych obrotach reakcja silnika jest bardzo podobna. Sposób w jaki silnik wolnossący rozwija swą moc, jest dużo bardziej intrygujący i angażujący dla kierowcy.

Dla przykładu, moim poprzednim 325i jeździłem przez dobre 4 lata i bawiło niezmiennie do samego końca, chociaż w świecie aut o wysokich osiągach to nawet nie była podłoga... Tym niemniej wkręcanie na obroty i przechodzenie przez kolejne przełożenia z wolnossącym motorem dawało sporą frajdę. W turbo tego nie ma, nawet jeśli ma setkę czy dwie koni więcej. Po prostu wciskasz, odlatujesz i ciągle chcesz więcej, gwałtowniej, szybciej... Robi to spore wrażenie, lecz nie daje już tej satysfakcji, jaką zapewnia piłowanie pod czerwone pole fajnego wolnossaka ;)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 5 czerwca 2018, 22:17 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 22:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4640
Zakov328 napisał(a):
Co jest złego w dostawaniu więcej/lepiej za podobną cenę jak u konkurencji? Nie każdy w dzisiejszym świecie jest ascetą, wielbiącym klasyczne E34 M5. Ludzie chcą więcej, lepiej. Tym bardziej, że w tym przypadku to 'więcej', to nie jest zbytek łaski, a czysta konieczność.

Gubie się... Najpierw piszesz że powinien być wybór rwd lub awd, a jak napisalem że obecnie obydwa masz w pakiecie to piszesz że to dobrze. Ja o tym wiem, mi akurat naped w nowej m5 pasuje, dalsza czesc wypowiedzi nawiązuje do dzisiejszych trendów. Życie.

Ps. Aaa v8 turbo zamiast v10 n/a, i analogicznie r6 turbo zamiast v8 n/a, a jako wynagrodzenie, mniejsza emisja co2, spalanie i dzwiek z głośników ...Beznadzieja a nie konkurencyjność ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 22:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
kszyhu napisał(a):
Zakov328 napisał(a):
Co jest złego w dostawaniu więcej/lepiej za podobną cenę jak u konkurencji? Nie każdy w dzisiejszym świecie jest ascetą, wielbiącym klasyczne E34 M5. Ludzie chcą więcej, lepiej. Tym bardziej, że w tym przypadku to 'więcej', to nie jest zbytek łaski, a czysta konieczność.

Gubie się... Najpierw piszesz że powinien być wybór rwd lub awd, a jak napisalem że obecnie obydwa masz w pakiecie to piszesz że to dobrze. Ja o tym wiem, mi akurat naped w nowej m5 pasuje, dalsza czesc wypowiedzi nawiązuje do dzisiejszych trendów. Życie. Aaa v8 turbo zamiast v10, i analogicznie r6 turbo zamiast v8, a jako wynagrodzenie dzwiek z głośników. Beznadzieja a nie oszczędność i konkurencyjność ;)


No bo właśnie o tym mowa Krzychu - dobrze, że są obydwa w pakiecie i to dostępne z poziomu kokpitu kierowcy, więc jest wybór tu i teraz, a nie jedynie jako jednorazowa opcja, do zaznaczenia w formularzu podczas zakupu auta :)

Fakt - niektórzy będą kręcić nosem, że to cięższe itd., bo nawet jak przełączysz na RWD, to przecież nadal wieziesz ze sobą 'bebechy' do AWD, lecz moim zdaniem i tak gra jest warta świeczki.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 10 czerwca 2018, 05:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6423
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
Killerowi siadla pompa

http://www.bmwblog.com/2018/06/09/bmw-i ... fuel-pump/

niby to tylko oprogramowanie ;) bo juz sie balem ze BMW nie nauczylo sie po wpadce z pompami paliwa w N54 :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 15 czerwca 2018, 22:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3052
Lokalizacja: Zabrze/Szczecin
Moje BMW: Było E36, E39
Kod silnika: Był M44B18 M54B30
Jak dla mnie najlepsze z obecnych na rynku nowych BMW. Szkoda tylko, że dźwięk z głośników, no i zegary, ale z tym muszę się w nowych autach pogodzić :rozpacz:
Po poprzedniej M5 ta jest naprawdę ładna i osiągi ma w końcu dorównujące konkurencji. Wiadomo koło E39 czy E60 z V10 nie może sobie stanąć ze względu na silnik. W tamtych czasach silniki były przełomowe, były dedykowane do M5 i tylko dla M.

_________________
---->>>Obrazek<<<----
M44B19->Obrazek
A4 1,9TDI->Obrazek Teraz M54B30-> Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 18 czerwca 2018, 22:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8539
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Obrazek
Porównanie M5, AMG E63S i Panamery Turbo - w ostatnim Auto Moto.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 18 czerwca 2018, 23:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3052
Lokalizacja: Zabrze/Szczecin
Moje BMW: Było E36, E39
Kod silnika: Był M44B18 M54B30
maaaad napisał(a):
Porównanie M5, AMG E63S i Panamery Turbo - w ostatnim Auto Moto.


M5 competition czy zwykłe? Póki co zwykłe przegrywało z E63S...

_________________
---->>>Obrazek<<<----
M44B19->Obrazek
A4 1,9TDI->Obrazek Teraz M54B30-> Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 19 czerwca 2018, 15:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8539
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Zwykłe. Competition jeszcze chyba nie ma, ale jak będzie to zrobi wiatrak z AMG.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 19 czerwca 2018, 20:03 
Offline
Moderator

Wiek: 33
Posty: 10051
Moje BMW: E46 | E46
Kod silnika: M54B30| M54B30
Ruskie to jednak wiedza jak porzadnie auto testowac

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 19 czerwca 2018, 20:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 382
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Garaż: było viewtopic.php?f=6&t=155769
jest viewtopic.php?f=6&t=165786
W przyszłym roku bede stał przed wyborem ciężkim. Wiem, że temat tego nie dotyczy ale może ktoś napisze cos o czym nie pomyślałem.

e39 ///M5 czy e60 lci z v8 (540i/550i)?
Co byście wybrali na moim miejscu. Kocham e39 ale są chyba troszke już leciwe. Auto będzie używane raczej w weekendowe trasy i wycieczki. Raczej skłaniam się ku e60 ale co M to M...
Dylemat mam spory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 19 czerwca 2018, 23:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17839
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Weekendowe trasy i wycieczki to bierz aM... jak sam mówisz co eM to eM przebiegi pewnie nie będą strasznie dużo więc nie odbieraj sobie radości z jazdy w najlepszym wydaniu ;) :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 19 czerwca 2018, 23:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 12760
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: F10
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
r4ll napisał(a):
Co byście wybrali na moim miejscu. Kocham e39 ale są chyba troszke już leciwe. Auto będzie używane raczej w weekendowe trasy i wycieczki. Raczej skłaniam się ku e60 ale co M to M...
Dylemat mam spory.
E60 juz tez są leciwe. F10 ma 8 lat. Jak chcesz poczuc magię //M to oczywiscie E39 M5, jesli chcesz zwyklaka z V8 pod maską, to E60.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 20 czerwca 2018, 07:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12968
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Frank napisał(a):
r4ll napisał(a):
Co byście wybrali na moim miejscu. Kocham e39 ale są chyba troszke już leciwe. Auto będzie używane raczej w weekendowe trasy i wycieczki. Raczej skłaniam się ku e60 ale co M to M...
Dylemat mam spory.
E60 juz tez są leciwe. F10 ma 8 lat. Jak chcesz poczuc magię //M to oczywiscie E39 M5, jesli chcesz zwyklaka z V8 pod maską, to E60.


Dokładnie tak, 550i E60 to auto niebywale nudne przy M5 E39.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 20 czerwca 2018, 17:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8539
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
r4ll napisał(a):
ale co M to M...

Sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie :D Pomijam już, że wartość e39 to będzie pewnie lecieć w górę, e60-niekoniecznie...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 F90
PostNapisane: 21 czerwca 2018, 07:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 914
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: 458 Italia 13'
Huracan Spyder 17'
G500 17'
Hakelbery napisał(a):
Z badan rynku wynika ze BMW zaraz po apple ma najwierniejsza baze lojalnych klientow i widocznie cala tego swiadomoscia dyma ich jak tylko moze.


o to to,
często to widuje w internecie,
Spróbuj coś złego napisac na M5 F90 na bimmer post to zaraz Cię zjadą jako AMG fan... pomimo że też mogłes zjechać te auto ;)
A Apple to juz w ogóle.. fanboje x4 ;)


M5 - jeśli chodzi o wygląd - rozczarowanie. Chyba że ktoś lubi sleppery (np: 520d w mpakiecie z 4 rurami)
te auto rozni sie tylko zderzakami (lusterka, dach), nie ma nic poszerzenia
pobawilem sie w paincie aby przeniesc zderzak i felgi... no i efekt: M5 = 520d w mpakiecie :D

Obrazek

Jeśli chodzi o osiągi to do setki jest progres i to kosmos, w koncu bmw ktore ma trakcje,
Jesli chodzi o 100+ to chyba zalezy od egzemplarza... niektore jakby mialy bonusy i fabrycznego chipa inne nie, bo jak wytlumaczyc prawie 1s roznicy 100-200 w dwoch egzemplarzach mierzonych w tych samych warunkach?

tak z ciekawosci wrzucam jedno z wielu porównanń M5 vs E63s
Obrazek

_________________
Zobacz na FB - https://www.facebook.com/pomiaryRaceLogic
Ranking przyspieszen BMW-SPORT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL