BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 25 września 2017, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zdzira koniecznie wybierz 4.8 nie pchaj się w 4.4 jak nie będziesz w stanie kupić 550i to bierz 750i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 25 września 2017, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
A z ciekawości co takiego złego w 545??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 25 września 2017, 21:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Pogadaj z Leo on Ci powie w praktyce.
W osiągach jest też różnica dużo większa niż wskazuje na to różnica w mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 08:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
kurcze ale 4,4 ma praktycznie te same wady co 4,8 toż to samo prawie uszczelniacz + rurka na to jestem gotowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I, ale Ty jesteś uparty. Dostajesz opinie od osób które miały , użytkowały dane auto a Ty dalej swoje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 09:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tak jestem uparty bo chcę wiedzieć czemu ktoś jedno poleca a drugiego nie i tylko lub aż tyle.

po drugie jak pisałem budżet mam taki, że nie wiem czy na 550i wystarczy co za ty, idzie musze sie też orientować w sprawach 545

no i pytanie Miały 545i tez miałeś??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja Ci powiem tak wiele osób jak padnie 4.4 wsadza 4.8 i zazwyczaj problemy się kończą.
Po sąsiedzku obok sklepu mam warsztat robiący głównie bmw.
Rurek w 4.4 robiliśmy pewnie ok 10szt w 4.8 nigdy.
Było też kilka 4.4 z uszkodzonym rozrządem 4.8 nigdy.
Były też 3 sztuki 4.4 i 2x 3.6 z porysowanymi cylindrami 4.8 nigdy.
Było sporo na uszczelniacze i tu już bez wyjątku czy 4.4 czy 4.8.
Sam 4.8 zrobiłem ok 100tyś km bezproblemowo. Ostatnio moje byłe 650i było właśnie na wycieki i uszczelniacze a poza tym nic się nie działo a zrobiło kolejne ok 50tyś km. Obecnie mam następne 650i FL. Brat od 3 czy 4 lat jeździ 550i zrobił ok 80-100tyś i nic poza uszczelniaczami się nie działo. Wiele widziałem 4.4 na serwisie i osobiście nie zaryzykował bym zakupu tego silnika. Zapytaj o opinię Leo on tego robił bardzo dużo i swapował też na 4.8.
Generalnie można trafić wadliwe 4.8 i bardzo fajne 4.4 kwestia szczęścia to używane auta ale 4.4 to wg mnie dużo większe ryzyko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no tylko pamiętajmy że 4,4 sa statystycznie starsze i pytanie czy jak 4,8 wejdzie w ich wiek to nie będzie to samo
Leo nie jest dla mnie wyznacznikiem od czasu gdy mnie zlał ciepłym moczem także może i mechanik dobry ale poważna firma to to nie jest dla mnie przynajmniej.
Uszczelaniacze i rurka to to z czym sie liczę także to nie problem rozrząd też bo czy 4,4 czy 4,8 to kupując auto na kilka lat muszę się z tym liczyć tak czy siak.
Natomiast faktycznie porysowane cylindry to już poważniejszy argument. aczkolwiek mój kolega też robi trochę V8 i M62 i M60 i N62 i z cylindrami sie jeszcze nie spotkał bo reszta zgadza się z twoją opinią. I żebyśmy sie dobrze zrozumieli ja tez wolę 4,8 po porstu nie wiem czy starczy hajsu

A mógłbym zrobić prościej kupić 3,0d i nakoksować i mieć w dupie ehh tak to jest jak sie przyzwyczai człowiek do kultury V8 i nie chce klekotu i smrodu i dymu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I napisał(a):

A mógłbym zrobić prościej kupić 3,0d i nakoksować i mieć w dupie ehh tak to jest jak sie przyzwyczai człowiek do kultury V8 i nie chce klekotu i smrodu i dymu


to sobie kup 530d lci z dpf i katami, klekotu praktycznie nie słychać bo wyciszenie jest dobre poza tym klekot r6 to nie klekot 1.9tdi , jak są dobre poduszki pod silnikiem , skrzynią i koło pasowe to wibracje nie przenoszą się w żaden sposób na budę. Smrodu i dymu nie ma ze względu na katy i dpf (w e91 mam czystsze końcówki wydechu niż w nie jednej benzynie) a po programie i jakimś coolerze takie 530d ma 300km i 600nm i naprawdę jedzie super przyjemnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Może ty dźwięku Diesla w dieslu nie słyszysz ale ja tak. Także 530d odpada a kultury pracy V8 też nigdy nie osiągnie niestety. I nawet mając te 300km i tak dostanie od 545 zwłaszcza powyżej 200


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I, wiadomo ,że 3.0d to nie jest v8 ale naprawdę kultura pracy tego silnika nie jest zła a co do osiągów to może nie 530d po lekkim sofcie ale już 535d 286km po programie i coolerze robi takie 550i jak chce , gdzie chce i przy każdej prędkości :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ok ale zrozum, że mina co dzień stykną i osiągi tego 545i samochód to nie tylko osiągi ale składowa wielu rzeczy.

a co do 535d po colerze i programie co robi 550i zdrowe jak chce i gdzie chce to ok żyj w swoim świecie dalej bo szczerze w to wątpię chyba, że strasznie sie uprzesz to tak ale wtedy wysielnie tego 3,0d będzie do dupy żeby traktować go jako dupwóz no i do tego rozumiem, że traktujesz 550i jako serię do porównania.

a co do kultury wiem jaka jest jeździłem 530d i w manualu i w automacie i zadbanym i takim trochę trupem i wiem jak to jeździ jak brzmi i niestety to nie moja bajka i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 19:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Może jeździłeś trupem i mniejszym trupem :rotfl: 535D lci po bardzo bezpiecznym sofcie na 350/360hp robi każde 545i/550i w każdym przedziale prędkości tak jak kolega wyżej pisze..Zbiera się od samego dołu i ciągnie do samego końca...Też nigdy nie lubiłem diesli....Nawet bardzo...1.9tdi przyprawia mnie o ból głowy do dziś i nigdy się no nie zmieni...Ale R6 twinturbo to inna bajka i na takie auto chce się teraz przesiąść 335d lub 535d te samochody z tym motorem naprawde robią mega robote...A sprawny diesel R6 pracuje lepiej niż nowe R4 i pewnie nie jedno stare rozdupcone V8 https://www.youtube.com/watch?v=kPi8qjUTqh4 :zdegustowany: Dźwiękowo to wiadomo nie V8 ,ale da się zrobić z tego coś bardzo przyjemnego dla ucha https://www.youtube.com/watch?v=55JC2Ts2DuY A tak jedzie przykładowe 535d po sofcie i pewnie dpf/egr out https://www.youtube.com/watch?v=4FjTgIFxI5c dla porównania masz ISFa który jest dużo szybszy od 550i bo to poziom m3 e92 https://www.youtube.com/watch?v=kiQBPG2qZp0 Nikt nie zamierza cię na siłe przekonywać ,ale jako dupowóz to naprawde bardzo fajna opcja...Polecam się chociaż umówić z kimś i przejechać zdrowym twinturbo :) Tyle ode mnie ,pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Z tym że 535d po programie robi z 550i co chce to troche przesadziłeś jeżdżę tym juz ponad 3 lata i jakoś Twoje teorie nie zgadzają się z moją praktyką.
Co do 535d silnik jest fajny ciągnie od dołu no i czuć ten moment bo jeździłem kilkoma sztukami ale zgodzę się w 100% ze Zdzira że nigdy ale to nigdy bym nie zamienił v8 na diesla ze wzgledu po pierwsze na dźwięk po drugie sam moment odpalenia odrazu chcesz to zgasić i iść do domu po trzecie smród przepalanej ropy i ani spalanie ani nic innego mnie nie przekona. Albo masz przyjemność z jazdy albo masz oszczędności i diesla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 21:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Wszystko zależy od programu i od tego czy to lci czy pre lift..Można zrobić program na 330hp i można na 390 i można zmienić turbo i zrobić program na 430 itd itd :rotfl: 360hp w 535d lci vs 550i seria 35xhp (nie pamiętam dokładnie) = v8 zostaje z tyłu i ze startu i z rolki...Sprawdzane do okolic 220km/h nie było jak sprawdzić przy wyższych prędkościach :hyhy: 550i też można dłubnąć ,ale to będzie minimalny przyrost i średnio opłacalny ;) W każdym bądź razie nie istotne co będzie szybsze o długość samochodu :zakrecony: 535d + remap jedzie porównywalnie ze zdrowym 550i...A z tym dźwiękiem przesadzacie ,3.0d na piezoelekrykach to nie 1.9tdi...No ale nie sensu się przekomażać ,staram się patrzeć na to obiektywnie...Od zawsze twierdziłem ,że tylko wolnossąca benzyna, sam mam teraz 530i ,jeździłem troche 540i e39 ,jeździłem 545i e60 (550i nie miałem przyjemności) i nie zrobiło to na mnie mega wrażenia...Pierwszy raz jak jechałem 540i to nawet byłem troche zawiedziony ,że to tak słabo jedzie :zalamany: Natomiast power jaki był w 390konnym 335d sprawił ,że moja mina wyglądała tak :szok: Ogólna kultura pracy tego silnika ,jego power ,bądź co bądź przyjemny dźwięk sprawił ,że zmieniłem zdanie...I teraz widzę ,że jednak wolnossące silniki nie dają tej dynamiki którą dają silniki turbo...Ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie to tylko moje subiektywne odczucia ;) Gdyby ktoś rok temu napisał mi ,że będe bronił diesla to chyba bym się ze śmiechu popłakał :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Ja nie mówię że to nie jedzie bo 3.0 bt jeździ bardzo fajnie miałem okazję jeździć kilkoma roznymi 535d jak i 335d i wiem że ten silnik jest bardzo fajny ale nigdy nie przekona mnie do siebie i tyle. Jeżeli komuś chodzi o oszczędność i o to żeby być długość przed 550i do 200 to spoko ja jednak samochód kupuje dla siebie i dla własnej przyjemności i lubie jak samochód nabiera mocy wraz ze wzrostem obrotów i dźwięk dużej benzyny a diesel to taki troche jak samochód elektryczny niby to jedzie ale zero emocji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 26 września 2017, 22:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Gdybym miał kierować się tylko przyjemnością kupiłbym M5 lub M3 :hyhy: Niestety rozmawiamy o daily i tutaj przynajmniej ja biore kilka innych czynników niż tylko emecje i frajda ,których i tak mi osobiście chyba więcej daje fajnie przerobione 535d niż seryjne 545i ,ale to może tylko ja tak mam...Seryjny wydech w 535d/335d niestety nie brzmi zbyt ciekawie przez co odbiera bardzo dużo tych subiektywnych emocji o których piszesz ;) Wiadomo ,po zrobieniu wydechu nie będzie może brzmieć jak v8 ,ale z pewnością nie jadną benzyne może zawstydzić ;) Ja osobiście gdybym kupił niechcący 550i (bo nigdy nie mówie ,że na 100% nie :D ) to na 99% wrzucałbym LPG nie ze względu na to ,że nie mam na paliwo tylko po prostu szkoda by było co 3/4dni zostawiać 200zł na stacji :/ Teraz 530iA średnio bierze mi 13/14l pb98 i to jeszcze jestem w stanie przetrawić ale 18 w moim przypadku przy moich przebiegach było by średnio akceptowalne...Do autora tematu ,proponuje na spokojnie przejechać się najlepszym dieslem świata 535d jakimś godnym egzemplarzem najlepiej po lekkich modach ,temat 545 sobie odpuścić :dobani: Jęśli rzeczywiście V8 to jak koledzy radzą 550i ,masz możliwość to poczekać i dozbierać ,jak nie to dobrać kredyt :rotfl: Dużo opini znajomych i mechaników słyszałem ,że 550i jest jednak sporo lepszy od 545i :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 27 września 2017, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Życie jest za krótkie na oszczędzanie ;)
35d jedzie pięknie przy tym spala nie wiele ale mimo wszystko nawet przyspieszając 100-200 w 10s jest nudne nic tam się nie dzieje cisza i spokój a sposób nabierania mocy przypomina melexa cały czas jedzie tak samo bez emocji.
Wszystkim którzy tak bronią diesla proponuje przejechać się M5 e39 a najlepiej c63 amg i poczuć co to jest porządne mocne v8 ile daje radości i jak rozwija moc.
Jazda takim autem na codzień to mega frajda. N62B48 z lekkim modem wydechu też powoduje banana na gębie i o to chodzi jak ktoś lubi motoryzację.
Audi wygrywa lemans w tdi ale do seryjnych r8 nikt tego nie montuje.
Możliwości ma super ale przyjemności z jazdy i dzwięku brakuje.
Dla mnie diesel ma sens w nowszych modelach typu f10+ bo tam bezpośredni wtrysk pozamiatał benzyny i nie ma porządnego v8 a 535d jeździ bezawaryjnie i nawet sam o takim myślałem ale w e60/65 zdecydowanie dużo więcej przyjemności sprawia v8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 27 września 2017, 00:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Co konkretnie ten bezpośredni wtrysk pozamiatał? Bo takie n55b30 to raczej najmniej problemowy silnik nowej generacji z tego co się orientuję.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 545 awaryjność jako dupowóz
PostNapisane: 27 września 2017, 05:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To nie temat o N55 ale tak z grubsza znam dwa przypadki gdzie poniżej 100tyś km silniki zatarły się na panewkach jeden 75tyś drugi 96tyś. W naszym aucie przy 80 tyś km koło pasowe wymagało wymiany bo dostawało wibracji i to też częsta przypadłość.
Zdarzają się uszkodzenia gwintu w głowicy i przedmuchy uszczelek.
Dodatkowo te zapychające się kanały ssące i przymus ich czyszczenia.
Czasami są problemy z wtryskami itd
Jeżeli chodzi o nowszą benzynę to N55 chyba jest i tak najrozsądniejszym wyborem ale generalnie dla mnie jak w aucie do 100tyś km może wystąpić tyle problemów to gówno a nie silnik nie wspominając o n63 bo to w ogóle masakra.
Tutaj już diesle są dużo bardziej trwałe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL