BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 17 sierpnia 2018, 09:13


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 01:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 273
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Cześć.
Obecnie posiadam E60 520i, wszystko pięknie, tylko muli strasznie, jednak koszty utrzymania są bardzo niskie. Chciałbym się zorientować jak mają się koszta w 545i N62? Nie chodzi mi o spalanie, żeby było jasne, bardziej o ceny części eksploatacyjnych - zawieszenie, tarcze, klocki, ogólnie awaryjność tego modelu. Dużo czytałem na temat tej nieszczęsnej rurki płynu chłodniczego - to wiem. N62 miały jakieś inne bolączki?
Na forach straszny bałagan i stare posty, dlatego zakładam nowy temat.
Ile obecnie trzeba zapłacić za zdrową 545i, wyposażenie bez znaczenia.

Jak 545i okaże się zbyt droga, jako następne auto wybiorę e39 540i manual lub e60 530i M54B30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 07:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7694
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
545i vs 540i e39 ta pierwsza będzie w utrzymania droższa o jakieś 25%. Tak na szybko przejrzałem ceny części. Każde z nich ma swoje wady, m62 problemy z vanosami, n62 z uszczelniaczami zaworowymi i słynną rurką. Ja powiem szczerze, że gdybym miał na zakup 545i to bym się nie martwił serwisem, bo wbrew obiegowym opiniom serwis v8 nie jest aż tak drogi, ale zanim kupisz popytaj znajomych mechaników czy ogarniają serwis v8 czy tylko "ogarniają" bo jak przychodzi co do czego to co drugi się wycofuje. Przewaga 545i nad e39 będą na pewno osiągi, wg mnie gorszy wygląd wnętrza (chyba, że w mpakiecie to jakoś ta kierownica jeszcze wygląda), dużo lepsza skrzynia, sporo szybsza. Ja bym brał e60 545i i nie bałbym się wad. A jeśli chodzi o cenę to myślę, że te 33-35tys trzeba położyć minimum

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 08:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: viewtopic.php?f=6&t=142694
Tak posiadały jeszcze inne wady, mianowicie uszczelniacze zaworowe, silnik bierze dużo oleju i kopci po dłuższym postoju.
Koszt samych uszczelniaczy to 142zl, uszczelki pod pokrywę zaworów 338zl na dwie głowice, do tego warto wymienić świece jak już się robi uszczelniacze 222zl. Koszt robocizny nie znam - robocizna własna.
Filtry:
Kabinowy Filtron 97zl
Powietrza Knecht 56zl
Oleju 35zl
Oleju wchodzi 8,5l 5w40
Tarcze przód Zimmermany nawiercane 403zl sztuka
Klocki przód Textar 185zl
Amortyzator przód Sachs dla s226 517zl sztuka
Auto ogólnie bardzo fajne i jak kupisz na pewno żałował nie będziesz :)
Jeszcze dochodzi koszt wymiany oleju w ASB koszt ok. 900zl chyba ale nie pamiętam dokładnie
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 09:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 273
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Wojt4S90 napisał(a):
, ale zanim kupisz popytaj znajomych mechaników czy ogarniają serwis v8 czy tylko "ogarniają" bo jak przychodzi co do czego to co drugi się wycofuje.


Niestety na moim zadupiu jedyne co mogę zlecić moim mechanikom to wymianę oleju, pilnując, żeby nie urwali śruby. W promieniu 50km nie znam nikogo kto potrafi cos porządnie zrobić żeby nie spieprzyć. Nawet głupie sprzęgło w e39 było dla nich zbyt dużym wyzwaniem ;/

Dzięki za opinie, poczekam jeszcze na inne wypowiedzi :)
A coś z serii e90? Zależy mi na silniku do którego bez problemu wrzucę gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5685
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?p=2043810#p2043810
Jak się boisz kosztów to możesz jeszcze kupić e60 3.0i ale w wersji 250 koni- zagazujesz go ale też nie u pierwszego lepszego. Wersja 270 koni to już bezpośredni wtrysk. Co do kosztów serwisu to policz sobie też zużycie opon. Ja bujam się po mieście i tył wytrzymuje 10-15 tyś dynamicznej jazdy bez szaleństw. E90 też jest wyjściem i z 3.0i na pewno nie będzie zamulać a będzie tańsza w utrzymaniu i prostsza w naprawach. Ale przejedź się najpierw i upewnij że nikogo z tyłu nie będziesz woził. W stosunku do piątki to jednak ciasnota.

V8 fajne, sam bym chciał ale warto poczytać posty tych, którym mniej się poszczęściło. Na 7er były wywody gościa, który wziął się za remont silnika w 745 na używanych częściach. Okazało się, że nie uda mu się kupić używanych panewek (sa różne rodzaje) i koszty nagle mocno poszybowały. Ja zawsze uważam, że trzeba brać po uwagę czarny scenariusz i jeśli jest zbyt kosztowny to odpuścić.

Jak bujam się moją 528 to zwykle wystarcza mi mocy, szczególnie w stosunku do innych użytkowników drogi. Czasem żałuję, że nie kupiłem v8 (a bardzo chciałem) ale przez większość czasu to bym zupełnie nie wykorzystał potencjału. Uważam, że jak się przesiądziesz na 250 koni to spokojnie Ci styknie a będzie tańsza w serwisie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 15:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1138
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Moje BMW: e28 + e39
Kod silnika: m20+m62
ded napisał(a):
Czasem żałuję, że nie kupiłem v8 (a bardzo chciałem) ale przez większość czasu to bym zupełnie nie wykorzystał potencjału.


a ja nie rozumiem takiego podejścia - chciałbym ale i tak nie wykorzystam...to jak z kochanką powiedzmy, kobietą - to że nie wykorzystujemy przez większość czasu potencjału jej pięknych piersi nie powinno znaczyć że ich posiadanie przez nią, nie ma sensu i że średnie też wystarczą. Ja bym żałował gdybym kierował się takimi kryteriami :cwaniak:

spełniaj marzenia :ok:

_________________
e28 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 17:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4827
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
co do kosztów to się nie wypowiadam bo nie mam V8 ale też jak czytam takie tematy, to V8 aż takie straszne nie jest, do R6 ceny też nie są często takie niskie więc płacić tak czy inaczej w przypadku awarii trzeba, kwestia tego czy ktoś pisze się na płacenie iluś tam % więcej. Co do potencjału - ja często jeżdżę jak emeryt ale jak mam miejsce to lubię przysnąć, turlając się powoli na pewno cieszyłbym się z pomruku 8 garów a przy bucie to wiadomo :P poza tym uważam, że auta z takim silnikiem nie kupuje się z przewagi rozsądku. N62 chyba jest już wystarczająco długo na rynku, żeby jakieś know-how było. Jak czytałem nieraz jakieś artykuły itd w necie, to chyba nie ma silnika, który nie miałby problemów z vanosami :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6437
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
Razek napisał(a):
Cześć.
Obecnie posiadam E60 520i, wszystko pięknie, tylko muli strasznie, jednak koszty utrzymania są bardzo niskie


e60 i bardzo niskie koszty utrzymania...hmm , skoro tak masz to myślę ,że spokojnie utrzymasz 545i :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 17:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 6965
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Beatles napisał(a):
ded napisał(a):
Czasem żałuję, że nie kupiłem v8 (a bardzo chciałem) ale przez większość czasu to bym zupełnie nie wykorzystał potencjału.


a ja nie rozumiem takiego podejścia - chciałbym ale i tak nie wykorzystam...to jak z kochanką powiedzmy, kobietą - to że nie wykorzystujemy przez większość czasu potencjału jej pięknych piersi nie powinno znaczyć że ich posiadanie przez nią, nie ma sensu i że średnie też wystarczą. Ja bym żałował gdybym kierował się takimi kryteriami :cwaniak:

spełniaj marzenia :ok:


Dokladnie tez nie rozumiem takiego podejscia. Przeciez nie kupuje sie mocnego auta zeby non stop wykorzystywac potencjal:)
Wieksza moc to tez bezpieczenstwo zawsze mozemy szybciej wykonac manewr wyprzedzania itp poza tym jak chcemy przycisnac to mamy czym.
No chyba ze ma sie 20 lat i nie swoje auto i tata leje do pelna to wtedy katuja non stop bo im nie zal ;)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 5637
Lokalizacja: Warszawa
Jak mówisz że e60 to niskie koszty utrzymania to nic tam pewnie nie robiles.
Ogqrniecie porzadnie zawieszenia tyl to 4000zl zawieszenie przod ok 2000zl nie liczac magla. Hamulce tez do najtanszych nie naleza.
Wiekszosc e60 jakie widzialem za ok 30tys wymaga wkladu technicznie ok 10tys zl pewnie ich wlasciciele tez mowia ze tanie te beemki w utrzymaniu ;)
Co do samego v8 takie podstawy swiece 300-350zl dobry olej z dobrym filtrem 350zl, cewki zaplonowe ok 800zl, to rzeczy ktore warto wymienic na start. Uszczelniacze z wymiana ok 2500-3000zl bez zdejmowania glowic.
Hamulce przod tarcze klocki ok 1500zl tył podobnie reszta to jak w kazdej e60 praktycznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 19:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4827
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
o ile dobrze widzę to zawias 520/545 nie gra roli, koszty te same, hamulce praktycznie 2x droższe do 545i. Odnośnie eksploatacji jak olej,świece czy cewki to chyba najmniejszy problem, w silesii cewka beru kosztuje mniej do 545i niż do mojego 2.8 :rotfl: jeżeli ktoś jest "oswojony" z kosztami zrobienia zawiasu w e60 to 545i nie przeraża bardziej niż 520i. W silniku mogą trochę zepsuć humor te uszczelniacze jeżeli się tak sypią

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: viewtopic.php?f=6&t=142694
--==Mały==-- napisał(a):
Uszczelniacze z wymiana ok 2500-3000zl bez zdejmowania glowic.


Ja u siebie wymieniałem uszczelniacze bez ściagania głowic i wyszło dużo poniżej tysiąca. A uszczelniacze wkładałem elringa, świece ngk, zawory odmy febiego do tego wymiana oleju plus filtry :)
Tarcze plus klocki na przód też się w tysiaku zmieści i mówię tu o bardzo dobrej jakości zamiennikach.

Fakt, V8 jest bardzo fajne do jazdy. W mieście zmiana biegów do 2tys obr i jest jak w dieslu :D
A tak poważnie da się tym jeździć spokojnie i nie katować non stop.Ostatnio robiąc trasę 1000km z pełnym bagażnikiem i 3 osobami miałem spalanie niecałe 10l(wskazanie komputera) a jazda była normalna do 120km i na autostradzie 160-180km.
Tak jak piszecie fajnie jest mieć świadomość tego, że jak będzie trzeba użyć pełnej mocy to jest jej pod dostatkiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 20:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7694
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
tatarxxx cena sympatyczna ;) myślałem, że sporo droższa wymiana :)
tatarxxx napisał(a):
Fakt, V8 jest bardzo fajne do jazdy. W mieście zmiana biegów do 2tys obr i jest jak w dieslu :D
ja wiem, że v8 nie zmienię na nic innego ;)
dobra to jeszcze pytanie do posiadaczy n62 :!: jak jest z vanosem w tych silnikach? tak awaryjne jak w m62 czy poprawili?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Ostatnio edytowano 15 czerwca 2016, 20:40 przez Wojt4S90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 20:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: viewtopic.php?f=6&t=142694
Tzn. może źle to ująłem. To jest cena samych części. Ale nawet jakby doliczyć cenę robocizny to wymiana i tak by się zamknęła spokojnie w kwocie poniżej 2000zł wraz z pełnym serwisem olejowym. Nie pamiętam ile serwisówka przewiduje na wymianę tego ale chyba coś kolo 10rbh.

Ja na razie żadnych problemów z Vanosem nie mam. Obecny przebieg 218tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 21:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7694
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
tatarxxx napisał(a):
Ja na razie żadnych problemów z Vanosem nie mam. Obecny przebieg 218tys.
no ok, ale vanos jest tak samo słyszalny jak w m62?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: viewtopic.php?f=6&t=142694
Spojrzę jutro i Ci powiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 23:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 273
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Napisałem, że mam niskie koszty utrzymania, bo do tej pory nic nie robiłem, poza wymiana oleju(300zł) i wahaczem z przodu(400zł). Zapewne dlatego, że mam 145 tyś przebiegu a przy 110 tyś był serwis jeszcze w Niemczech.
Jak będę zmieniał auto to zapewne za jakiś rok do półtora, pewnie koszty utrzymania tych modeli stanieją.

Dzięki wszystkim za tak liczne opinie :) Jestem skłonny jako następne auto kupić 545i, chociaż pewnie i tak się łyknie jakąś trafioną w 10 okazje :D

Co do jazdy, to tak jak kolega trollu przeważnie śmigam te 90-120, ale czasami jak jest te pare km pustej prostej drogi... :hyhy: :hyhy:
No i muzyka płynąca z wkręcającej się V8 :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 16 czerwca 2016, 09:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5685
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?p=2043810#p2043810
To taniej niż u mnie te części kosztują :P Koszty utrzymania raczej nie spadną, jak kupowałem swoją e39 6 lat temu to wtedy większość części była tańsza- teraz niektóre podrożały dwukrotnie. Dokładnie już nie pamiętam ale np czujnik poziomu oleju czy miech od nivo mają dużo gorszą cenę niż kiedyś. Specjalistów od tego modelu też lawinowo nie przybywa, jak się trafi wredna usterka to nie wykluczone że tylko kilka serwisów w kraju będzie potrafiło to opanować nie wymieniając przy okazji pół auta.

Co do samych kosztów utrzymania to lubię jak przy okazji rozmowy o v8 ludzie podają ile to najmniej im w trasie auto spaliło. Moje r6 w mieście fryka 17 gazu, pewnie v8 wzięłoby 25l przy podobnym traktowaniu. To działa trochę bardziej na wyobraźnię niż 10l spalone przy kulganiu się z tempomatem raz do roku na wakacje. Wolałbym też nie dawać co roku na mszę w intencji bezawaryjności vanosów tylko jak się coś będzie działo- zwyczajnie je naprawić. Jak mam wątpliwości czy mnie stać- lepiej się o tym nie przekonać i kupić inne auto/silnik. Fajny kontrast widać na forum 7er gdzie są posiadacze aut premium (w sumie starych ale kosztownych w serwisie) i w temacie o oponach królują chińskie marki i najniższa półka.

Przy swoim aucie nie robiłeś nic więc raczej punkt odniesienia masz słaby. Życzę Ci spełnienia marzenia o v8 ale też żebyś go nie żałował. Po prostu na te auta trzeba łożyć i jak ktoś nie jest finansowo i mentalnie przygotowany to może się przykro zaskoczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 16 czerwca 2016, 09:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 847
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Vanosy to chyba njamniejszy problem. Wysokie zużycie oleju to takze poprzycierane tuleje, ale takze rozrzad kory na necie kosztuje ok 1200zl +robota. Nie tak zle.

_________________
323ti
Kolektor m50,
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 16 czerwca 2016, 09:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5685
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?p=2043810#p2043810
Akurat zużycie oleju związane jest z uszczelniaczami, prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL