BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 3 lutego 2018, 21:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak chyba niedługo trzeba będzie wejść w coś serii 4.
428/430/435/440.

Na co zwrócić uwage, co sprawdzać, jakich wałków/myków mogę się spodziewać kupując serię 4 (2d, cztero-drzwiowy kiosk na kółkach mnie nie interesuje)?

Chętnie wysłucham opinni posiadaczy 428 na temat dynamiki, jak to jeździ, jak chodzi R4, czy nie telepie budą, jak kultura pracy, jak to brzmi, jak to przyspiesza, vmax mnie nie istotny, natomiast przyspieszenie 0-100, 80-140 i 160-200 owszem, oraz jak chodzą automatycznie skrzynie. Co do dynamiki 435/440 nie mam wątpliwości. Spalanie czy bagażnik ogólnie też mnie nie interesują.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 3 lutego 2018, 22:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Kyokushin napisał(a):
(2d, cztero-drzwiowy kiosk na kółkach mnie nie interesuje)?


Obrazek

4 gc nazywasz 4 drzwiowym kioskiem ? nie pomyliło Ci się z tym "wielorybem" 3 gt ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 3 lutego 2018, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
2.0 problemy ma ze smarowaniem, dość szorstka praca, dźwięk dość słaby. Bieda pod maską (jakby jakiś plastików brakowało), trochę brak poczucia klasy premium w pierwszym odbiorze.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 3 lutego 2018, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
R4 428i chyba na forum mamy, dźwięk tragedia. Kultura pracy jak to r4, bez szalu.przyspieszenie juz nieco lepiej i można podkręcić. Glowna zaletą chyba ma być niskie spalanie - w końcu ekologia i walka ze smogiem to priorytet najwyższy dla nowoczesnych beemek.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 3 lutego 2018, 23:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Spalanie az tak ekologiczne akurat nie jest niestety :) Ja akurat jezdze swoja jakies okolo 15-18tys km rocznie wiec to tak nie boli.Przyspieszenie solidne-szybsze niz 328 e46 ktora dlugo posiadalem-mozna podkrecic bezproblemu pod 300koni.Dzwiek na serii slaby-330i f30 troche lepiej brzmi od starszej konstrukcji.Niestety R4.Narazie eksploatacja bezproblemowa.Natomiast do 200tys mi duzo brakuje i nawet niemam zamiaru przekraczac tej cyfry ta efka.Skrzynia petarda=duzy plus :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 4 lutego 2018, 08:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
BAWARA, właśnie, jak spalanie wypada do R6 w e46? Jest aż tak duża różnica?
8hp w wydaniu BMW to najlepsza skrzynka na rynku :ok: Już SWAPują do kilku grubszych projektów.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 4 lutego 2018, 17:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
///david napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
(2d, cztero-drzwiowy kiosk na kółkach mnie nie interesuje)?


Obrazek

4 gc nazywasz 4 drzwiowym kioskiem ? nie pomyliło Ci się z tym "wielorybem" 3 gt ?


Nie pomyliło mi się.
Wieloryb to E65, 3 GT to jakiś w ogóle kasztan.

Obrazek
4er 4 drzwiowe

Obrazek

i 2 drzwiowe, mam nadzieję że rozwiałem wątpliwości dlaczego interesuje mnie tylko 2 drzwiowe :)

BAWARA napisał(a):
Spalanie az tak ekologiczne akurat nie jest niestety :) Ja akurat jezdze swoja jakies okolo 15-18tys km rocznie wiec to tak nie boli.Przyspieszenie solidne-szybsze niz 328 e46 ktora dlugo posiadalem-mozna podkrecic bezproblemu pod 300koni.Dzwiek na serii slaby-330i f30 troche lepiej brzmi od starszej konstrukcji.Niestety R4.Narazie eksploatacja bezproblemowa.Natomiast do 200tys mi duzo brakuje i nawet niemam zamiaru przekraczac tej cyfry ta efka.Skrzynia petarda=duzy plus :)


Dzięki, o tego typu info mi własnie chodzi.

@all, są jakieś myki przy zakupie? Na zasadzie zajrzeć tu, sprawdzić coś?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 4 lutego 2018, 22:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Lincoln, Spalanie nie zgadza sie z tym co podaje producent-przy ciezkiej nodze mozna sie zdziwic ile te 2litry polknie pb 95 po miescie.Natomiast teraz kiedy jest zimno to krecac sie po Poznaniu nie chce go mocno deptac wiec srednia to 11litrow.Na trasie co prawda jezdzac bardzo delikatnie mozna zjechac do 7litrow,ale to tak naprawde zaden wyczyn bo w 19letniej dzisiaj e46 328 robilem podobny wynik bezproblemu(mialem manuala w E46)
Kyokushin, Czy poprzednik czesto zmienial olej-longlife powoduje ze te jednostki potrafia byc problemowe(no m52 to nie jest niestety)Jak silnik zimny a na dworze minus-slychac wtryskiwacze-nie podoba mi sie to(bezposredni wtrysk)bylem z tym w serwisie-diagnoza ten typ tak ma.U mnie rozrzad jeszcze jest dobry ale slyszalem zalecenie mechanika od bmw ze po przekroczeniu 200tys rozrzad wymienic.Aha no i pompy oleju sa slabe.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 4 lutego 2018, 22:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
kupiłem właśnie takie f32 , 428.... za jakieś 2 tygodnie odbiorę z lakierowania [ błotnik i zderzak ] , zarejestruje , pojeżdżę to ci napisze jakie odczucia.... ;) moja jest z 2015 , ma najechane 66 tyś km, ale profilaktycznie wymieniam pompę oleju i sprawdzam rozrząd...

auto będzie na sprzedaż jakby co ;)

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To pali tyle co prawdziwe 328i.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 00:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Z automatem to dodaj 2-4l/100km dla E46.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 09:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
kojarzę zarówno 428i, 430i jak i 435i, zaczynając od najsłabszych:

-428i kultura pracy fatalna, naprawdę od strony silnika brzmi jak diesel, klekocze, masz wrażenie jakby się coś miało rozpaść, generalnie nieciekawie, spalanie no cóż temat rzeka, znajomy miał 428xi, jemu w mieście paliło 15l ale chłop ma ciężką nogę, z resztą zrobił 32xx hp z tego silnika, do 100 dobrze przyspieszało, powyżej kibel, generalnie tuning tego silnika to proszenie się o kłopoty :D

-430i dużo lepiej brzmi, pali 9-11 litrów, nie wiem jak tuning.

-435 - dynamika dobra, spalanie 2 litry więcej od mniejszej siostry, problem ze zrobieniem 400+ kultura pracy super, dźwięk seryjny słaby (jak to w bmw) ale można zrobić naprawdę fajny karabin :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
BanDai, Gadasz bzdury ze ponad 300konna 428 nie jedzie-to tak jak ja bym powiedzial ze twoja stara emka nie jedzie bo moj litr 100-200 robi ponizej 5sekund.Wiadomo ze nie jest to M4 GTS ale nawet jak na dzisiejsze czasu auto dobrze przyspiesza.15litrow przy butowaniu spali jak najbardziej w miescie plus korki. Kyokushin, jezeli masz fundusze to kup 435i albo lepiej 440 :hyhy: Natomiast ja wolalbym teraz C coupe w pakiecie amg(43tka mi sie marzy)Wiem ze lubisz alfy:taka giulia Veloce posiada 2litry i 280koni a jest od 430i wyraznie szybsza-niestety to sedan.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
BAWARA,

300 konna 428xi nie jedzie bo robi 100-200 ponad 15 sekund, przy tym moja stara emka to odrzutowiec, a co do litra nawet nie skomentuje, wzrok sięga tylko po buty z których ewidentnie wystaje słoma. Napisałem swoją opinie poparta czasami na RL to auto nie jechało, mow sobie co chcesz ale czasów nie oszukasz, niektórzy wola stara emke inni starego diesla a jeszcze inni kiblowate moim zdanie 28i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
A gdyby robił 14.6s to już byłby szybki? :rotfl:
Co kogo obchodzą czasy z RL. Niektórzy to już zwariowali jeżeli chodzi o cyferki. 15s to czas seryjnej 335d E92 jeżeli tak jedzie 2 litrowy silnik po programie z napędem na 4 koła to uważam że całkiem nieźle. Dla mnie to szybkie auto do jazdy na codzien.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 20:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Auto robiące 12.6s (e63 650i) jest w przedziale 100-200 ok półtorej do dwóch długości za M3 92 DKG robiącym 10.2s.
M3 e92 dkg robiące okolice 10.2 w przedziale 100-200 jest ok długość za m3 e46 ess 490KM robiącym ok 8.9s i 2 długości za c63 amg ok 530KM robiacym 100-200 w okolicy 8.3s
Na prawdę przy takich autach w wyścigach różnice są minimalne.


Ostatnio edytowano 5 lutego 2018, 23:24 przez --==Mały==--, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
BAWARA napisał(a):
Gadasz bzdury ze ponad 300konna 428 nie jedzie

428xi zrobione na 306KM bodajże - nie jedzie i tyle, Hans E36 330d by się mógł z tym ścigać i stawiałbym na hansa... Nie mówiąc już o 335d po sofcie, zrobi z tego wentylator.

Kultura pracy śmieszna w tym silniku jest, w/w egzemplarz miał przelot i popcorn - no śmiem twierdzić, że golf 2.0tfsi przy tym to jak m60 przy m43 :rotfl:

Auto dla kogoś kto nie potrzebuje się ścigać, chce serię (bo należy wspomnieć, że te silniki dość awaryjne są i znajomy który robił dla zabawy tam te 300+ w sumie zastanawiał się, czy korbą w kamienice nie wystrzeli) to można kupić, zrobić pierwszy serwis i kręcić kilometry.

Kyokushin napisał(a):
Chętnie wysłucham opinni posiadaczy 428 na temat dynamiki, jak to jeździ, jak chodzi R4, czy nie telepie budą, jak kultura pracy, jak to brzmi, jak to przyspiesza, vmax mnie nie istotny, natomiast przyspieszenie 0-100, 80-140 i 160-200 owszem

forest napisał(a):
Co kogo obchodzą czasy z RL. Niektórzy to już zwariowali jeżeli chodzi o cyferki.


Pierwszy post tematu - pytanie autora jest o osiągi. Ciebie nie musi to interesować, ale to nie Ty jesteś autorem tematu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 21:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
forest, dokladnie forest auto jezdzi naprawde przyzwoicie. BanDai, ojeju ale mi pojechales napinaczu-pewnie tylko przez internet :rotfl: deejeys, a to ze znajomy mial,ma 28i i slabo jedzie nie interesuje mnie to-mozliwe ze xi troche blokuje.Nikt tu nie napisal ze 28i to zadna rakieta-bo to tylko 2litry ale porownujac do e46 328 jest to auto wyrazne szybsze,a po zrobieniu go na 300km jest juz autem szybkim jak na POLSKIE warunki.Tu wiekszosc jezdzi chyba autami szybszymi od 911turbo o jakosci porownywalnej do bentleya-tak mozna wnioskowac po postach.W sprawie kultury pracy jest jaka jest-czy sie psuje niewiem,narazie jest niezawodna jak sie popsuje to napisze ze to zlom bo nie jestem typem goscia co pisze ze swoje to najlepsze-auto jest zaraz go niema.To nie oltarzyk przy ktorym smeram sie po spodniach.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Jezdzilem
328i Rwd, potem 330i xDrive.
Moim zdaniem za słaby silnik do xDrive.
Bardzo dobra skrzynia ratuje sytuację.
328/330 tylko Rwd. W innym przypadku strasznie muli. Wyprzedzanie 80-180 slabe.
Wnioski, odpuscilem 4 cylindry i poszedłem w 6 cylindrów turbo benzyna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 5 lutego 2018, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Jeśli masz uszy, to nie wytrzymasz z 428i.
Potwierdzam poprzedników. Kilka razy słyszałem na parkingach stojąc w pobliżu. Zawsze miałem nieodparte wrażenie, że silnik zaraz się rozsypie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL