BMW N42B20 niezawodność silnika, problemy i naprawy BMW N42B20 jest silnik rzędowy 4-cylindrowy silnik, który został wyprodukowany w 2001 roku, aby zastąpić M43B18, M43TU a M44B19 starsze wersje. Ciężki blok cylindrów żeliwnych został zastąpiony przez lżejszą alternatywę aluminiowej z rękawami żeliwnych. N42B20 wykorzystuje nową długi wał korbowy z 90 mm skoku, a także nowe tłoki i korbowody. wałki wyrównoważające są takie same jak w M43TU. Zostały one zmodyfikowane nieco w celu dostosowania do nowego bloku cylindrów. SOHC 8V głowica cylindra został zastąpiony przez nowy DOHC 16V. Jednocześnie głowica cylindrów została dodatkowo wyposażona w Double VANOS system rozrządu wraz ze zmiennej systemowej podnoszenia zaworów Valvetronic. podnośniki hydrauliczne są nadal używane dla tej serii silników BMW. Średnica zaworów dolotowych i wylotowych jest 32 i 29 mm. Zdjęcie specyfikacje rozrządu są następujące: Czas 250/258 stopni, podnieś 9,7 / 9,7 mm. N42B20 ma zmienną długość w kolektorze dolotowym DISA, który umożliwia optymalizację właściwości w wysokich i niskich obrotach. Nowy silnik wyposażony jest przez firmę Bosch ME 9.2 jednostki sterującej silnika. Silnik ten zastosowano w modelach 18i BMW. Młodszy N42B18 wersja silnika został opracowany na bazie tego silnika. N42B20 został zastąpiony przez nowe typy silników N45B20S i N46B20 w 2004 roku Trzeciej następca pojawił się silnik w 2007. Było N43B20.
wady i problemy BMW N42B20
1. Przegrzanie. Problem ten wynika głównie z chłodnicy zanieczyszczonej. Wymaga regularnego czyszczenia. Innym problemem jest uszkodzony termostat, który należy wymieniać co 60.000 mil (100000 km) o przebiegu. uszczelki zaworu macierzystych przejść poza kolejnością, w wyniku zwiększonego zużycia oleju silnikowego. Warto też zwrócić uwagę na funkcjonowanie systemu chłodzenia. 2. N42 hałasu. Zastąpienie łańcucha napinacza taktowania mogą być skuteczne rozwiązanie tego problemu. Należy wymieniać co 60.000 mil (100000 km) o przebiegu. Jednocześnie N42 nie ma bardzo niezawodny łańcuch rozrządu. Zaczyna hałasować i rozciąga się co 60.000 mil (100000 km) o przebiegu. Ponadto BREMI cewki zapłonowe mogą wydostać się aby podczas wymiany świec zapłonowych. Jeśli masz w obliczu takiego problemu zaleca się zmienić je na EPA cewek zapłonowych. N42 ustanawia dość wysokie wymagania co do oleju silnikowego. Dlatego ci mają używać oleju silnikowego, który jest zalecany przez producenta motoryzacyjnego. Jeśli używasz oleju gorszej jakości może prowadzić do odbudowy, wymiany VANOS i wiele innych. Reasumując N42 jest dość technologicznym i ekonomicznym silnikiem. W tym samym czasie może być dość wymagający. Poziom niezawodność jest taka sama jak w serii M40-M43 i wymaga regularnych badań i kontroli, a także utrzymanie wysokiej jakości.
BMW N46B20 niezawodność silnika, problemy i naprawy N46 jest następna generacja silników rzędowych 4-cylindrowych pojawiły się po N42B20. 2-litrowa wersja N46B20 okazał się najmocniejszy silnik spośród wszystkich silników N46. Został on wyprodukowany na bazie N42B20 i wydaje się, że w rzeczywistości nie ma różnic w porównaniu z jego poprzednikiem od pierwszego wejrzenia. Jednakże istnieją do pewnych różnic pomiędzy BMW N42 i N46, które zawierają nowy wał korbowy, wałki równowagę i pokrywę głowicy. Kolektor dolotowy został również odnowione i napinacz łańcucha rozrządu został zmieniony. Pojawiły się nowe generatory i świece zapłonowe. Blok sterowania Valvetronic zostały dodatkowo zintegrowany z ECU, jak również kilku innych niewielkimi modyfikacjami. Nowy silnik używany Bosch ME 9.2 jednostkę sterującą. W 2007 roku silnik ten został zmodernizowany. Zmieniono zawarte nowy kolektor dolotowy i wydechowy wałek rozrządu. Poprzedni system sterowania silnikiem został zastąpiony przez Bosch MV17.4.6. Silniki te różnią się na literę N w nazwie, na przykład, N46N. Silnik ten był stosowany w modelach BMW 18i i sortujących 20 ±. Jednocześnie N46B20 okazało się podstawa do projektowania wersji N46B18. Jednocześnie ma kilka podobnych modeli w tym N45B20S i N43B20. Silnik ten został zastąpiony w 2012 przez nowy 4-cylindrowy turbodoładowany N13B16.
BMW N46 modyfikacje silnika i różnice
1. N46B20O0 (2004 - 2007) jest modyfikacją podstawa silnika z 143 KM przy 6000 rpm i 200 Nm przy 3750 obr. 2. N46B20U2 (2004 - 2007) jest lżejsza wersja z innym kolektorze dolotowym nie DISA i innego wałka rozrządu wydechowego. Silnik produkuje 136 KM przy 5750 rpm i 180 Nm przy 3.250 obr. 3. N46B20U1 (2004 - 2007) jest równa N46B20U2 produkujący 129 KM przy 5750 rpm i 189 Nm przy 3.250 obr. 4. N46B20O1 (2004 - 2007) to kolejna wersja silnika 150 KM przy 6200 rpm i 200 Nm przy 3600 obr. 5. N46B20O1 (2004 - 2007) jest równa wyżej wspomnianej wersji z układem wtrysku powietrza wtórnego. Produkuje 150 KM przy 6200 rpm i 200 Nm przy 3,750rpm. 6. N46NB20 (2007 - 2012) jest właściwie taka sama jak w wersji 150 KM silnika z nowej pokrywy głowicy i układu wydechowego. Jednocześnie jest ona wyposażona w system sterowania Bosch MV17.4.6 produkujący 170 KM przy 6.400 rpm i 210 Nm przy 4,100rpm.
BMW N46B20 wspólne problemy
1. Wysokie zużycie oleju. Przyczyny takiego stanu rzeczy są takie same jak w BMW N42 i jest to związane głównie z użyciem niskiej jakości oleju silnikowego. Kierowcy muszą używać oleju, który jest zalecany przez marki BMW. W przeciwnym razie może to doprowadzić do nieprawidłowego działania w uszczelnień trzpienia zaworu, a później tłoki pierścienie mogą również udać się poza kolejnością. Taki problem występuje co 30000 mil (50000 km) o przebiegu. 2. Wibracje. Możesz pozbyć się tego problemu po masz swój Vanos System zmiennych faz rozrządu zaworów czyszczone. 3. szumów. Powody są takie same jak w N42. Związane są one z rozrządu napinacz łańcucha lub rozciągając łańcuch rozrządu. Zdarza się po każdych 60.000 mil (100000 km) od przebiegu. Należy zwrócić uwagę, że uszczelka pokrywy zaworów może wyciekać co 30000 mil (50000 km). W tym przypadku trzeba go zmienić. W niektórych przypadkach zastąpienie pompy próżniowej może być konieczne. Jeśli chcesz, aby zapobiec wszelkiego rodzaju problemów i awarii wystarczy użyć wysokiej jakości olej silnikowy, który jest zalecany przez specjalistów z BMW. Jednocześnie trzeba kontynuować regularnej konserwacji i badania silnika N46B20. Jeśli po tych prostych wskazówek, że są bardzo mało prawdopodobne, aby zmierzyć się żadnych problemów przez długi czas.
tłumaczenie takie sobie ale jest nieźle.
|