BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 13:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 266 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 13 października 2018, 07:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tak samo mam, E46 po E30 i E36 to jak by się do Golfa wsiadło.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 13 października 2018, 08:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KU84 napisał(a):
Kyokushin miałem 3 generacje i takie są moje spostrzeżenia, dalej mam porównanie bo dalej mam dostęp do każdych tych generacji. To jest moje zdanie i przecież tego nie wymyśliłem, żeby siać jakiś zamęt na forum. Poza tym nie wiem ile masz wzrostu jak pisałeś, że w e46 ustawiałeś fotel nie na maksa w dół . . . ja w każdym aucie nastawiam na maksa w dół i akurat w e46 mi ta pozycja nie pasuje. Może i siedzę nisko nad ziemią ale kokpit jest tak zbudowany, że mam wrażenie jakbym był sporo ponad nim. Zrozum, że ja mam inne zdanie a Ty masz inne i nie musisz nic mierzyć i udowadniać na siłę :)


To nie jest kwestia innego zdania ale rzeczy wymiernych. Bierzesz metrówkę i mierzysz ile masz od podłogi do siedzenia, i podłogi do nie wiem, desk, i wiadomo. Przecież tu różnice marginalne będą.
Może z jakiegoś powodu Ci pozycja nie pasować, to jest inna opinia, i jak najbardziej każdy może mieć inną, ale to czy siedzi się nisko czy nie albo czy widać maskę czy nie, to już jest rzecz namacalna, wymierna, niepodlegająca subiektywnej ocenie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 13 października 2018, 09:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Hakelbery napisał(a):
Jak ktos pisze ze BMW skończyło się na E46 musi być debilem


To źle zostało ujętę, od tego czasu zaczeło się robienie plastików głównie z recyklingu i mam wrażenie, że wielu ich opary w letnie dni szkodzi :P
Na foto od przodu tak subiektywnie nagorzej wypada f32, najlepiej e92

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 13 października 2018, 09:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W F32 jedyne co mi się nie podoba, w ogóle w nowych autach i w serii F mi się to nie podoba, to jest to odcięcie maski od zderza zderzaka. W G20/G30 już zrezygnowali z tego, i jest tak samo jak było w E92.

Natomiast, konstrukcyjnie, zderzak z E46 był najlepszy. Był też na amortyzatorach - lekko w coś pukasz - zderzak cofa się i wraca.
W e92 i F32 nie ma amortyzatora, jest metalowy element odkształcalny który trzeba zmienić nawet po lekkim puknięciu.

No i największy kwas. E46 coupe było 5 miejscowe. Wiadomo że z tyłu 3 osoby nie mają wygodnie, ale awaryjnie ta trzecia mogła usiąść.
W E92 i F32 jest idiotyczny, nikomu do niczego nie służący tunel, i auta są 4-o miejscowe. Można przerobić na 5-o, ale jest z tym trochę bujania się, by było legalnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 00:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7080
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Lincoln,

No moze opary mi mogly zaszkodzic ale jak przymierzalem sie 3-4 lata temu do M3E46 po przejazdzce czar prysl i twierdze ze w e9X duzo lepsze. Seria F3X ma straszna konsole srodkowa i to by bylo na tyle jesli chodzi o jej minusy wzgledem E46 no chyba ze mowimy o biednej wersji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 08:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Hakelbery napisał(a):
Seria F3X ma straszna konsole srodkowa


O czy Ty piszesz? może o jakości ? :) straszną, okropną, beznadziejną konsolę środkową to ma E90, w porównaniu to w F30 jest w porządku, tak mniej więcej to powinno wyglądać.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 12:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Kyokushin napisał(a):
W F32 jedyne co mi się nie podoba, w ogóle w nowych autach i w serii F mi się to nie podoba, to jest to odcięcie maski od zderza zderzaka. W G20/G30 już zrezygnowali z tego, i jest tak samo jak było w E92.


FAkt, to największa bolączka wizualna F10, ale tutaj podobno względy ekonomiczne w razie kolizji miały wpływ (konkretnie - uszkodzenie maski)

Hakelbery, Przejaskrawiłem oczywiście, ale faktem jest, że o ile wzornictwo poszło do przodu i jest ciekawsze, tak same materiały są słabsze przez względy ekologiczne, ale tutaj trzebaby porównać auta w podobnym wieku/stanie, no i nie na podstawie jednego egzemplarza.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 12:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Odpowiem tak:
F32, wszystko jest praktycznie jak nowe, bo auto młode małym przebiegiem, więc trudno mi coś zarzucić odnośnie trwałości czy jakości, bo rzeczy nowe po prostu są nowe, jakbym miał porównać to co widzę, to jakościowo nie widzę aby F32 ustępowało jakkolwiek innym BMW które miałem, czyli E92/E46/E39, natomiast E36 były wyraźnie jakościowo słabsze od następnych.
Jak kupiłem E46 było w całkiem dobrym stanie, miało 186k przebiegu i 9 lat. E92 ma 11 lat, 126k przebiegu i to auto jest w takim stanie jak F32. Jest jak nowe, jakby z ASO wyjechało. Po E46 było widać bardziej zmęczenie, pościerane gumowanie, na boczkach czy tunelu, odchodzące uszczelki przy drzwiach, popękany lakier na drewienku przy uchwytach. To nie były takie rzeczy że ktoś nie szanował, tylko po prostu samo z siebie się zużywało. W E92 tego nie ma, więc zaryzykowałbym stwierdzenie że E92 ma materiały lepszej jakości niż E46 czy E39 (bo tu tak samo było).
Natomiast E36 jakościowo, to były kapcie, nie można tego porównywać choćby nawet do E46.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 15:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
W F10 skóra na drzwiach i siedzenia jest słabsza od tej z E38, podobnie przyciski, o słupkach środkowych nie wspomnę. Ale automat 8hp to jest to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 19:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
Natomiast E36 jakościowo, to były kapcie, nie można tego porównywać choćby nawet do E46.


W E36 nie było jakości jeśli chodzi o spasowanie wnętrza i sposób montażu. Jakość materiałów w obu modelach jest na porównywalnym poziomie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 14 października 2018, 19:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tomek napisał(a):
W E36 nie było jakości jeśli chodzi o spasowanie wnętrza i sposób montażu. Jakość materiałów w obu modelach jest na porównywalnym poziomie.


Nie zgodzę się z tym, wystarczy wejść do E36 i pomacać foteli, deski boczków. To dużo słabsze jest i mniej jest odporne na czas i zużycie.
Każdy nowszy model to krok w przód. E36 i E46/E39 to był milowy krok dla BMW.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 08:11 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5279
Moje BMW: Giulia Veloce
E36 było krokiem w przód ale e46 po e36 w ŻADNYM stopniu nie było krokiem milowym dla BMW . . . przecież e46 to tak naprawdę duuuuży lifting e36.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 09:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
To zupełnie inne auto. E36 to ostatnie auto starej epoki, E46 nadal wygląda współcześnie. Krok milowy to mało powiedziane.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
faktycznie e36 jakością nie imponuje ale np w e32 byłem bardzo zadowolony z materiałów i o dziwo niektóre były o wiele lepszej jakości jak w nawet serii F młodszej o 20 lat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kyokushin napisał(a):
To zupełnie inne auto. E36 to ostatnie auto starej epoki, E46 nadal wygląda współcześnie. Krok milowy to mało powiedziane.


Wyglądowo może tak, ale technicznie jednak nie było aż takiej przepaści.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 17:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Krokiem milowym to było E36 właśnie, możemy się jedynie spierać w którym kierunku :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 18:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
E36 bym nazwał takim modelem przejściowym. Notabene bardzo lubię ten samochód. On nie jest jeszcze z 'tych nowych', jak E46, ale wyraźnie się różni od kwadratów z linii E30.
Gdyby nie E36, pewnie nie kupiłbym BMW, natomiast żałuję że nie miałem E36 coupe, cały czas mi się podoba ten kształt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 19:37 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5279
Moje BMW: Giulia Veloce
Kyokushin napisał(a):
To zupełnie inne auto. E36 to ostatnie auto starej epoki, E46 nadal wygląda współcześnie. Krok milowy to mało powiedziane.

Nie no Kyo nie wierzę, że to piszesz. Podaj jakieś przykłady co takiego miało e46 czego nie miała e36, chodzi mi co miała takiego "przełomowego" a nie o lampkę sugerującą wymianę kierunkowskazu . . . Moim zdaniem NIC. Ba ! Nawet przyśpieszenie w tych samych jednostkach jest słabsze, bo większa masa e46 je zabija.

E46 to właśnie model przejściowy, nie mający chyba żadnych nowinek technicznych vs e36. E90 po e46 to już duży progres do przodu. I to nie jest moje zdanie tylko tak rzeczywiście jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 19:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Kyokushin napisał(a):
E36 bym nazwał takim modelem przejściowym. Notabene bardzo lubię ten samochód. On nie jest jeszcze z 'tych nowych', jak E46, ale wyraźnie się różni od kwadratów z linii E30.

zgadzam się


co do jakości materiałów E36 należy pamiętać o tym co było do 94' (czyli jakość na poziome Vectry A) i od 94' gdzie materiały były już przyjemne


KU84 napisał(a):
Podaj jakieś przykłady co takiego miało e46 czego nie miała e36, chodzi mi co miała takiego "przełomowego" a nie o lampkę sugerującą wymianę kierunkowskazu . . . Moim zdaniem NIC. Ba ! Nawet przyśpieszenie w tych samych jednostkach jest słabsze, bo większa masa e46 je zabija.

Przełomem była taka ilość elektroniki pierdół typu "lampkę sugerującą wymianę kierunkowskazu" ; brak szpery, kiślowate zawieszenie, brak tej surowości jaką dawały poprzednie generacje
+ oczywiście brak "kwadratowości" w dezajnie

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 października 2018, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Technicznie to jednak E36 było przełomem - niezależne zawieszenie z tyłu, dobry rozkład mas itd.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 266 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL