BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 03:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 266 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 17:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ekonomiczne bardziej jest, zobacz że spalanie bardzo idzie w parze z ilością cylindrów. To prawda co kiedyś się mówiło, że 2.0 spala jak 2.8, więc nie warto brać 2.0. O ile to 2.0 było R6. Jeśli było R4, spalało mniej. Np w czasach E36, taki 318IS palił wyraźnie mniej od 320, a jeździł tak samo.

BMW się trzyma mniej więcej pół litra na cylinder. Jeżeli z tych cylindrów nie wynika nic, poza subiektywnym odczuciem luksusu - bo ja np nie czułbym luksusu mają 6 garów a osiągi Astry, przy większym spalaniu. To było by zwyczajnie śmieszne.

Jak ma być 6 garów, to niech coś z nich wynika. Niech te 6 garów coś znaczy, a nie, że obok stanie ktoś golfem w dieslu i się śmieje - masz 6 garów a i tak cię wycinam jak pietruszkę. W tym przypadku te 6 garów jest jak Titanic. Niby luksus, ale nie podaje.
Tym bardziej, że to nie jest tak że wsiadasz do R4 i mówisz o kurła, ale syf, telepie, nie da się jeździć. Wsiadasz i jest dobrze. Wsiadasz do R6, też jest dobrze.
Stare R4 typu np M43, miały niespecjalną kulturę pracy, mimo że to był dobry silnik, ale też nie było tak, że siadałeś i odrzucało. N42 - nie wiem, ale szału się nie spodziewam, natomiast myślę że dla kogoś kto to miał, średnio to było też istotne. W 'tamtych' czasach rzeczywiście, R6 wyraźnie odbiegało w BMW kulturą pracy.

I 6 garów jest nadal w ofercie. I coś znaczy, Weź takie 440i. Auto przeciąg robi. Natomiast we współczesnym świecie, R4 nie ma już osiągów Astry, tylko ma niewiele gorsze, ale cały czas gorsze od R4. A to że nowe R4 jeżdżą lepiej od starych R6? Tak już jest, znak czasów. Postęp.

I w zasadzie lepiej że tak jest, bo z tych 6 garów właśnie coś wynika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Kyokushin napisał(a):
Ekonomiczne bardziej jest, zobacz że spalanie bardzo idzie w parze z ilością cylindrów.

Ja zauważyłem, że na spalanie najwięcej wpływa skrzynia biegów. Teraz wszystko współczesne ma 6-8 biegów. Po spięciu m50 czy m52 z taką skrzynią i też mamy ekonomiczne auto. Zarówno m50, m52 jak i n42 palą koło 10 w mieście.
Kyokushin napisał(a):
Jak ma być 6 garów, to niech coś z nich wynika. Niech te 6 garów coś znaczy, a nie, że obok stanie ktoś golfem w dieslu i się śmieje - masz 6 garów a i tak cię wycinam jak pietruszkę. W tym przypadku te 6 garów jest jak Titanic. Niby luksus, ale nie podaje.

W 1990 roku 150 koni i bezproblemowe 200 km/h to nie było słabo. Nawet na początku XXI kiedy było m52 czy m54 (2,0 i 2,2 170 koni) to Passat miał co najwyżej 130 z 1,9 TDI nie mówiąc o benzyniakach wolnossących które większość marek miało żałosne.
Kyokushin napisał(a):
I 6 garów jest nadal w ofercie. I coś znaczy, Weź takie 440i. Auto przeciąg robi.

Kosztuje majątek. Nie każdemu zależy na przeciągu. Przydałby się niewysilony, wolnossący 6 cylindrowy silnik z normalną ceną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 18:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Rafał napisał(a):
Zarówno m50, m52 jak i n42 palą koło 10 w mieście.

To chyba już jakiś odlot jest, miałem M52. I w manualu i automacie, masa aut identyczna co do kilograma. N52 R6 też mam i R4 też mam, wiem jak jedno i drugie spala.
M52 manual w mieście trzeba liczyć minimum 12-13 (automat realnie do lYtra więcej mi brał), na R4 z tamtych lat ok 10-11. I nie ważne nawet czy ktoś jeździ po wsi czy po mieście, relacja procentowa jest podobna.

Rafał napisał(a):
Kosztuje majątek.

I powinno.
Nikt nie chce mieć R6 tylko po to żeby mieć R6 i żeby mu brało 20% więcej. Zobacz na realne spalanie 430 vs 440. Ta relacja procentowa jest cały czas zachowana.
Tak więc jak kogoś to nie obchodzi, ile bierze i idzie w R6, to chce coś z reguły z tego mieć, jakąś ponadprzeciętność, czyli osiągi, a to kosztuje. Ktoś nie chce, to niech jeździ R4, albo wyjmie siano.

Ma być luksusowo - to musi kosztować. Luksus ma do siebie to, że byle kto go nie ma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 18:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kyo - tu masz rację. Podobna historia była z E32 w wersjach 740i i 750i. Różnica w mocy i osiągach niewielka, ale w spalaniu i kosztach utrzymania już znaczna. Kto chciał dopłacić za kulturę pracy i prestiż V12 ten miał, a w codziennej jeździe 740i super się sprawdzało. Wiadomo, że R6 pracuje kulturalniej, mniej drży itp., jednak kwestia tych detali dla większości ludzi nie ma znaczenia w świetle np. 15% wyższego spalania na dzień dobry. Dlatego też 2.0 R6 straciło rację bytu. Idąc dalej można wymieniać - E34 3.0 V8 i 3.5 R6... itd.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, dobre porównanie Jig. Tym bardziej że rzeczywiście 'kiedyś', była różnica między R4 a R6. Wsiadałeś i od razu wiedziałeś. R6 pracowało i pracuje aksamitnie, a R4 20 lat temu po prostu się telepało. Nawet to R4 w E90 nie pracuje jakoś super, natomiast pracuje normalnie, jak cała reszta innych R4. Tak jak tu ktoś napisał - współczesne R4 są już tak wyważone i tak skonstruowane, że w środku siedzisz i nie wiesz jaki masz silnik, dopiero gazując w tunelu zrobi to różnicę (i da efekt porannego ssania... to chyba Rafał pisał nawet). Natomiast jak ktoś nie ma tunelu po drodze, to średnio skorzysta.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
ey ey ey sory ale M42 miałem ze 2 i nie pamiętam, żeby telepało coś tym silnikiem, to były pszczółki! :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 17 października 2018, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Norbi330 napisał(a):
to ty nie wymieniles zadnych innych cech komfortu, a jest przynajniej jeszcze jedna. To ty cenisz bardziej komfort od 'czucia' drogi i zachowania saochodu.


Zobacz jak zbudowane jest zawieszenie Laguny z przodu i z tyłu, jaką ma kinematykę z jakich materiałów jest zbudowane, jest proste niczym w Matizie, więc o komforcie przy dziurawej nawierzchni nie ma mowy, bo musisz zwolnić, a auto zaczyna pływać, jeździłem nie raz na tych samych odcinkach co e39 i nie ma czego porównywać, o komforcie wnętrza i "siłowym", a w szczególnie swiadomości czy dojedziesz do celu to już w ogóle szkoda rozmawiac.

R4 vs R6 - co tu dużo porównywać, jest przepaść ale dziś koncerny wciskają kit, że można mieć więcej za mniej i... ludzi e to kupują, podobnie jak pseudorealne dane katalogowe co do spalania i przyspieszenia, te pierwsze w przypadku BMW zaniżone o 40% często.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 18 października 2018, 02:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Z tym spalaniem to jest prawda, BMW stara sie obnizyc spalanie i wyrobic normy emisji do tego stopnia ze zazyna akumulatory. Na przykladzie N63 widac to bardzo dobrze, akumulator nie jest doladowywany zeby zaoszczedzic kilka mililitorw paliwa i trzeba go wymieniac co wymiane oleju(rekomendowany okres pomiedzy wymianami oleju wedlug BMW to 15k mil :mur: ) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 18 października 2018, 06:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
Lincoln napisał(a):
Zobacz jak zbudowane jest zawieszenie Laguny z przodu i z tyłu, jaką ma kinematykę z jakich materiałów jest zbudowane, jest proste niczym w Matizie, więc o komforcie przy dziurawej nawierzchni nie ma mowy, bo musisz zwolnić, a auto zaczyna pływać, jeździłem nie raz na tych samych odcinkach co e39 i nie ma czego porównywać, o komforcie wnętrza i "siłowym", a w szczególnie swiadomości czy dojedziesz do celu to już w ogóle szkoda rozmawiac.

Oczywiscie, ze nie ma co porownywac, nawet bmw 3er jest lepsze pod prawie kazdym wzgledem, poza cena i komfortem wlasnie :)
Stopien zaawansowania technologicznego zawieszenia nie musi i nie idzie w parze z komfortem.
komfort/ lagodne wybieranie nierownosci zazwyczaj jest odwrotnie proporocjonalne do wlasciwosci jezdnych, np jazdy w zakretach czego przykladem sa auta torowe, ale tez w nie kazdych warunkach, bo na polskich dziurawych drogach taki race car wyleci szybciej z zakretu niz nawet laguna :)

Jakbym ja stawial na komfort kosztem czucia auta, to wybralbym w samochodach do 2005r mercedesa. Te nowe juz sie nie roznia miedzy markami.


Jesli chodzi o spalania, to duzo sie nie poprawilo porownujac silniki wolnossace, m52 w miescie spokojnie 10l PB mozna uzyskac w manualu. Ja w swojej 330iA mam spalania srednie w wawie rzedu 10.5 - 11l oczywiscie przy nieagresywnej jezdzie z glowa.

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 18 października 2018, 07:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Kyokushin napisał(a):
To chyba już jakiś odlot jest, miałem M52. I w manualu i automacie, masa aut identyczna co do kilograma. N52 R6 też mam i R4 też mam, wiem jak jedno i drugie spala.
M52 manual w mieście trzeba liczyć minimum 12-13 (automat realnie do lYtra więcej mi brał), na R4 z tamtych lat ok 10-11. I nie ważne nawet czy ktoś jeździ po wsi czy po mieście, relacja procentowa jest podobna.

Porównując miasto w m43 i m50 w e34 wychodzi to samo, chyba że się rozmieniamy na jakieś części po przecinku.
Kyokushin napisał(a):
Ma być luksusowo - to musi kosztować. Luksus ma do siebie to, że byle kto go nie ma.

Nie myślałem, że dożyję czasów w którym posiadanie auta z 6 cylindrowym motorem będzie luksusem.
jiGsaw napisał(a):
Podobna historia była z E32 w wersjach 740i i 750i.

Zupełnie inny przypadek. Rozmawiamy o różnicy między 4 a 6 cylindrami a nie 8 a 12. Akurat m70 nie sprawdził się za mocno bo silnik v8 to górna półka w dzisiejszych czasach a co musiało być kiedyś. v12 miał raptem 14 koni więcej a koszty zakupu i utrzymania nie adekwatne. v12 w tamtych czasach to tylko prestiż.
Kyokushin napisał(a):
R4 20 lat temu po prostu się telepało.

w e34 m43 nie telepie zupełnie więc nie wiem o czym piszesz.
Kyokushin napisał(a):
Tak jak tu ktoś napisał - współczesne R4 są już tak wyważone i tak skonstruowane, że w środku siedzisz i nie wiesz jaki masz silnik,

To nie jest kwestia wyważeń czy innej technologii. Współczesne auta są coraz lepiej wyciszone, ot tyle. Na przykładzie głupiego TDSa można zobaczyć jak zachowuje się w e34 czy e36 a jak w e38 gdzie go nie słychać.
Lincoln napisał(a):
R4 vs R6 - co tu dużo porównywać, jest przepaść ale dziś koncerny wciskają kit, że można mieć więcej za mniej i... ludzi e to kupują,

Zgadza się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 18 października 2018, 16:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Rafał napisał(a):
Porównując miasto w m43 i m50 w e34 wychodzi to samo,


W E36 R6 pali 15% więcej, jak w każdym aucie, co zresztą jest logiczne, a w w E34 cudownie nie. Czemu do dziś E34 nie robią, za chwilę się okaże że z E34 się paliwo odlewa i jest wehikułem czasu. Przecież to jest niedorzeczne.

Rafał napisał(a):
Nie myślałem, że dożyję czasów w którym posiadanie auta z 6 cylindrowym motorem będzie luksusem.


No to nie wiem w końcu jak jest. R6 to jest luksus czy nie?

Rafał napisał(a):
6 cylindrów z pojemności 2 litrów co dawało jakąś tam namiastkę luksusu.


Rafał napisał(a):
w e34 m43 nie telepie zupełnie więc nie wiem o czym piszesz.


W moim odczuciu po prostu M43, jak i M40, jak i ten R4 który jest w E92 320 (chyba N43, natomiast, w E36 to było wyraźne), przenosi wibracje na budę. Nie jest to jakaś wada, ale jest, być może komuś innemu to nie przeszkadza, mi też nie przeszkadza. W N26 tego nie ma.

Rafał napisał(a):
To nie jest kwestia wyważeń czy innej technologii. Współczesne auta są coraz lepiej wyciszone, ot tyle. Na przykładzie głupiego TDSa można zobaczyć jak zachowuje się w e34 czy e36 a jak w e38 gdzie go nie słychać.


Nie chodzi o głośność, ale o tym co piszę wyżej - przenoszenie wibracji na budę. Widocznie w E38 było to zrobione inaczej niż w E36. Nie twierdzę że to technologia kosmosu, być może to co było kiedyś w serii 7, dziś trafiło pod strzechy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 18 października 2018, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Kyokushin napisał(a):
W E36 R6 pali 15% więcej, jak w każdym aucie, co zresztą jest logiczne, a w w E34 cudownie nie. Czemu do dziś E34 nie robią, za chwilę się okaże że z E34 się paliwo odlewa i jest wehikułem czasu. Przecież to jest niedorzeczne.

Inaczej, różnica jest tak mała, że jest niezauważalna.
Kyokushin napisał(a):
No to nie wiem w końcu jak jest. R6 to jest luksus czy nie?

W dzisiejszych czasach jest to luksus bo BMW z silnikiem R6 kosztuje bardzo duże pieniądze. Kiedyś można było mieć R6 2,0 które od wersji 1,8 było tylko nieznacznie droższe.
Kyokushin napisał(a):
W moim odczuciu po prostu M43, jak i M40, jak i ten R4 który jest w E92 320 (chyba N43, natomiast, w E36 to było wyraźne), przenosi wibracje na budę. Nie jest to jakaś wada, ale jest, być może komuś innemu to nie przeszkadza, mi też nie przeszkadza. W N26 tego nie ma.

Trzeba by postawić e36 przebiegiem 15 000 i zobaczyć czy też przenosi. Wiele elementów ulega zużyciu wraz z wiekiem i przez to może przenosić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 18 października 2018, 18:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Rafał napisał(a):
Inaczej, różnica jest tak mała, że jest niezauważalna.

To jest różnica mówiąc w uproszczeniu mówiąc między 11 a 13. Mnie osobiście taka różnica grzeje, większość tutaj pewnie też, natomiast ona jest. Jest to jakiś ekonomiczny argument, jeżeli ktoś robi dużo km autem, to w skali rocznej może mu to kilka tyś różnicy zrobić.

Rafał napisał(a):
Kiedyś można było mieć R6 2,0 które od wersji 1,8 było tylko nieznacznie droższe.

Kiedyś to było ;) Właśnie o tym między innymi rozmawiamy.

Rafał napisał(a):
Trzeba by postawić e36 przebiegiem 15 000 i zobaczyć czy też przenosi. Wiele elementów ulega zużyciu wraz z wiekiem i przez to może przenosić.

Nie wiem, compact miał jakoś 130k, 318i nawet nie pamiętam. Łatwiej będzie ADwHD zapytać, czy przy 200k jemu R4 N20 coś przenosi, E36 z 15k przebiegiem będzie ciężko znaleźć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 19 października 2018, 05:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Jeszcze apropo nowoczesnych technologii to Mazda pokazuje, że można iść inną drogą niż zmniejszanie pojemności i dokładanie turbo.
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2551618


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 19 października 2018, 08:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Osiągi tych mazd są tylko na papierze. Jeździłem skyactive-g i nie zauważyłem tam ani ekonomii ani przyspieszenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 1 listopada 2018, 23:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Kyokushin, Mógłbyś nagrać jednym urządzeniem dzwięk swojego R4 i R6 przy odpaleniu, na wolnych obrotach i po przegazowaniu, może to fani starej technologii są przewrażliwieni na kulturę pracy.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 15 listopada 2018, 23:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Booosh :rotfl: Ale się uśmiałem czytając ten temat ! :D

W E46 nie siedzi się wysoko ? :rotfl: E46 prowadzi się lepiej ? :rotfl:

Ciekawy jestem jakie prawa fizyki nagina zawias z E46 :luka: Nie różni się niczym od E36 oprócz ameliniowego wahacza -różnica nie wyczuwalna przez zwykłego śmiertelnika oraz inną charakterystyką tłumienia amorków i sprężyn. Zapewne te poważne zmiany rekompensują te 200 dodatkowych kilogramów :D Przecież jak się wsadzi do samochodu trzy dupeczki to nie czuć żadnej zmiany w prowadzeniu no a przynajmniej ja nie czuję to jak tak czuję to tak jest i proszę mi nie pisać że nie jest bo ja wiem.

Czekam na wpisy że Disco Polo jest fajne :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 16 listopada 2018, 07:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
MAJSU napisał(a):
Czekam na wpisy że Disco Polo jest fajne :rotfl:



Disco polo jest fajne!!! :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 16 listopada 2018, 08:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Szczurek1986 napisał(a):
MAJSU napisał(a):
Czekam na wpisy że Disco Polo jest fajne :rotfl:



Disco polo jest fajne!!! :super:


Co tu się odjebauo :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kiedyś to było... BMW wczoraj i dziś
PostNapisane: 16 listopada 2018, 10:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Ogólnie spalinowce maja jeszcze trochę do zrobienia:
https://autokult.pl/29500,silniki-spali ... _n0Rm0fc-Q


A co do motoryzacji w całokształcie kiedyś i dziś to chyba wszystko jest powiedziane tu:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 266 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL