BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 19:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Cześć mam na oku e39 z TDSem albo z m52b25tu lpg. Zastanawiam się co lepiej wybrać, oba są w cenie ~8000zł.
No i zastanawiam się co lepiej wybrać. Na pewno benzyna będzie pracowała bardziej kulturalnie, nie będzie telepało budą itp. Natomiast co mnie odstrasza to potencjalne usterki silnika m52b25tu. Miałem już e39 z silnikiem m52, ale na pojedyńczym vanosie, no i w sumie całkiem miło go wspominam. W m52tu jest już trochę więcej rzeczy do popsucia, no i po sieci krążą różne opinie. Z tego co wiem to typowo w tym silniku pada vanos, disa, odma, pękające zbiorniczki wyrównawcze, pękające obudowy termostatu itp. W zasadzie te rzeczy, które wymieniłem są do ogarnięcia w miarę małym kosztem, no ale wiadomo że jak takie rzeczy się przytrafiają w trasie to jest niemiło. Trochę się tego boje.
Co do TDSa to wiem, że jest to dobra jednostka i zadbana potrafi posłużyć, no i przede wszystkim jest prosta w budowie. Jeden wałek, 8 zaworów nic skomplikowanego. No ale to diesel, a wiadomo że diesel raczej nie da takiej frajdy jak benzyna.
Teraz trochę o konkretnych egzemplarzach, które mam na oku. TDS zadbany, praktycznie zero rdzy, podobno mechaniczne wszystko ogarnięte, po regeneracji pompy, cena 8k.
Benzyna jest do dopieszczenia, ma świeże lpg, w środku trzeba trochę podziałać, ale to nie jest problem. Klima manualna co trochę boli, bo chyba większość e39 wychodziło z automatyczną. No i rdza w standardowych miejscach, doły drzwi, klapa tył, pas tylny itp.
Cena obu aut to około 8000zł. No i teraz jest dylemat czy kupić dobrego tdsa czy 2.5 benzynę do dopieszczenia? Druga sprawa 8000zł złotych za tdsa to nie za dużo? Trzecia sprawa 8000zł za 523i z lpg to nie za mało :rotfl:?
Wstawiam link do ogłoszeń, które mnie interesują:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e39-523i-CID5-IDy8yX6.html#c1eeda22d1;promoted
https://sprzedajemy.pl/bmw-e39-525tds-bialystok-2-6bea9f-nr58005128


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 19:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Kup to co bardziej zadbane.
Z mojej perspektywy m52 to mniej potencjalnych kosztów eksploatacyjnych w przyszłości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 21:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dziedzic12 napisał(a):
W zasadzie te rzeczy, które wymieniłem są do ogarnięcia w miarę małym kosztem, no ale wiadomo że jak takie rzeczy się przytrafiają w trasie to jest niemiło. Trochę się tego boje.

To ogarnij je wszystkie zaraz po kupnie :) TDS był super jak na swoje czasy, ale teraz osobiście bałbym się w to pakować. W nim też mogą się zdarzyć przygody (głowica, pompa, turbo) i to nieco droższe, jak również bardziej kłopotliwe w naprawie.
Jeśli auto ma być tylko i wyłącznie dupowozem, nie przejmowałbym się rdzawkami, tylko je usunął.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 21:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Bierz to co bardziej zadbane to co w lepszej kondycji ;)

Jeśli stan samochodów jest bardzo prównywalny to wybrałbym benzyniaka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 22:12 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Ten TDS to wóz Kraska z forum bmw5er.pl
Nie powinna być to wtopa. Dzwoń do niego, mów że jesteś z forum.
On dba o swoje auta a na pewno się na nich dobrze zna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 23:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ogólnie jeśli chodzi o ogłoszenie to dużo lepiej wygląda moim zdaniem TDS...Natomiast jeśli chodzi o ogół to moim zdaniem M52 jest dużo lepszym wyborem ;) Raczej nie pomogłem :rotfl: Moja rada cierpliwie poczekaj na ładne 520/523i nie ograniczaj się do 2 sztuk ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 13 stycznia 2019, 02:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Ani jeden ani drugi. Miałeś E39 i rozważasz w ogóle zakup BMW serii 5 E39 bez automatycznej klimatyzacji ? :hyhy: dyskwalifikacja z miejsca.
A ta niższa cena o ile auto jest technicznie dobre wiąże się właśnie z brakiem automatycznej klimy.
TDS to bardziej ryzykowny zakup, jeszcze koleś z tdsa robi pseudo sportowe auto- program, zawieszenie i jeszcze ten przebieg :)
Piszesz o dziwnych "wadach" - pękające zbiorniczki, termostat, odma itp. w 20-21 letnim aucie to są rzeczy do wymiany jeśli nie były wymieniane. To są istotne rzeczy ale drobne i niedrogie.
Zwróć uwagę szczególnie na stan maglownicy, to może być problem, ponadto wahacze, amortyzatory i sprężyny, tuleje pływające, trzeba auto dokładnie sprawdzić na stacji by mniej więcej określić ile trzeba w nie włożyć, moim zdaniem kupując za 8k trzeba się liczyć z wkładem w pierwszym roku kilku tysięcy ,żeby to dobrze jeżdziło.Jeśli nie jesteś na to gotowy to nie warto kupować . Mam takie auto,to już 21 latek :) więc wiem ile kosztuje utrzymanie e39 w bdb stanie i nie chcę się go pozbyć, dlatego ,że to ciągle dobry samochód więc warto szukać coś fajnego.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 13 stycznia 2019, 13:18 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Benzyna z gazem to lepszy wybór. Negocjuj cena skoro są rzeczy do dopieszczenia, a jak nie, to wybierz inny tańszy egzemplarz z M52. I jak wyzej , trzeba miec ''zaskórniaki'' zeby dopieścić.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 13 stycznia 2019, 19:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Trochę pomyślałem i nie będę się pchał w TDSa. Pewnie ten co wyżej wstawiłem jest dobrym egzemplarzem, ale jednak wole benzynę.
WitoM napisał(a):
Ogólnie jeśli chodzi o ogłoszenie to dużo lepiej wygląda moim zdaniem TDS...Natomiast jeśli chodzi o ogół to moim zdaniem M52 jest dużo lepszym wyborem ;) Raczej nie pomogłem :rotfl: Moja rada cierpliwie poczekaj na ładne 520/523i nie ograniczaj się do 2 sztuk ;)

No właśnie sam coś takiego czułem, niby podświadomie wiem, że lepiej będzie jak kupie benzynę, ale jednak ten tds to ładna sztuka, no i trochę kusi. Z zakupem jakoś mocno mi się nie spieszy, więc chyba poczekam na coś innego.

Myślę, że mnie przekonaliście i poczekam na jakąś benzynę. Teraz mam dwa pytania:
1. Duża jest różnica między 520i a 523i? Tak jak wcześniej wspominałem, miałem kiedyś e39 z silnikiem m52b25 i powiem szczerze, że jest to w zupełności wystarczający silnik do tej budy, żeby sprawnie jeździć. Najbardziej mnie interesuje czas w przyspieszeniu 60-140, bo z tego najczęściej się korzysta. 523i ma 12,5s a 520i ma jakieś 14s, różnica około 1,5s, czyli niewiele. Natomiast jak się poczyta fora to 2.0 w budzie e39 kompletnie nie jedzie, a 2.5 to już całkiem fajnie. Może miał ktoś do czynienia z oboma wariantami?
2. Co dodatkowego ma m52tu względem m52? Chodzi mi o stronę mechaniczną, coś co się może popsuć/jest droższe w eksploatacji. Według tego co wiem to:
-disa
-świece 4 elektrodowe
-cztery sondy
-termostat zespolony z obudową
-zbiorniczek wyrównawczy
-dwa vanosy (chociaż w zwykłym m52 regeneracja wychodzi chyba podobnie jeżeli chodzi o cenę)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 TDS vs 523i lpg.
PostNapisane: 13 stycznia 2019, 22:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Do normalnego przemieszczania oba wyżej wymienione silniki zupełnie Ci wystarczą jeśli są w nienagannym stanie i w miarę trzymają moc ;)

Przede wszystkim konkretna weryfikacja tego co w danym egzemplarzu jest do zrobienia, poprawienia czy też wymiany następnie chłodna kalkulacja kosztów ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL