BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 19:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Utrzymanie BMW e30
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Dużo ludzi mowi ze utrzmanie BMW jest nie oplacalne, gdyz duzo pala i sa drogie cześci i teraz pytanie do tych ktorzy maja bmw e30 jak to naprawde z tym utrzymaniem, czy naprawde trzeba duzo zarabiac ? czekam na odp :niepewny: :|





szukalem tematu ale nic nie znalazlem :| :| :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Witaj kolego. To co ludzie opowiadają to są opinie szerokiego grona, które nigdy nie miało styczności z BMW. Utarła się historyjka tupu "Będziesz Miał Wydatki". Ja posiadam dwie bawarki i części wcale nie są kosmicznie drogie. Wszystko jest dostępne a ceny spoko, czyli do przyjęcia. Ja przed zakupem pierwszej miałem też dylemat dotyczący części i kosztów utrzymania ale miłość do marki przysłoniła mi wszystko. Teraz kupiłem drugą i nie zamieniłbym tych pojazdów na żadne tam nowe talie czy inne.
pozdrawiam Hubi

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 19:12 
Pozdrawiam Łódź !! Spalanie jest często mniejsze niż do aut o analogowych silnikach, części w podobnych cenach a czasem tańsze niż do japońców. Kofort jazdy - zdecydowanie lepszy niż inne VW, ople itd. ;)

Złe opinie wydają ludzie którzy w życiu nie jeździli BMW a tatuś nie chciał dołożyć do kupienia Bawarki i trzebabyło kupić golfa a teraz rewanżować się opiniami o marce przy której żal tyłek ściska :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 19:23 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Hmm... To wszystko "zależy".
Zależy, jaki egzemplarz trafisz, jak był eksploatowany. Najnowsze e30 mają po 13 lat, więc coś tam może w nich pierdzielnąć ze starości. Ale tragedii nie ma wielkiej, fakt.
Części może nie są jakieś nie wiadomo jak drogie, ale pogódź się z tym, że od czasu do czasu jakiś element będziesz musiał wymienić - to jest największa bolączka, ale to naturalne.
W silnikach 4-cylindrowych problemem może się okazać rozrząd - wytarty wałek + zużyte hydroregulatory = ok. 1000 zł, ale masz silniczek zrobiony i przez dłuuugi czas spokój.
Jeżeli chodzi o 6 garów - jak ktoś katował auto, to głowica potrafi pizgnąć. Te silniki są wrażliwe na przegrzanie.
Jeżeli chodzi jednak o bieżące materiały eksploatacyjne to nie jest źle - filtr oleju BOSCH 20 zł, filtr paliwa ok. 60 zł, o ile dobrze pamiętam, termostat 40 zł. Rozrząd w 2.0 ok. 200 zł (rolka, napinacz + pasek). Klocków i tarcz jeszcze nie zmieniałem, to Ci nie powiem. Kopułka rozdzielacza - 170 zł, palec - ok. 50 zł (ceny do silnika takiego, jak mój). Jak mi się coś przypomni, to napiszę.
Silniki 6-cylindrowe dość dużo paliwa konsumują - przygotuj się na zużycie 12 litrów po mieście w przypadku 2.0. 2.5 pali, z tego co się orientuję, trochę więcej, ale duuużo lepiej jeździ, a 2.7 jeździ trochę lepiej niż 2.0, za to pali trochę mniej.
Ciężko powiedzieć, ile pieniędzy byś musiał wpakować w zakupione auto, bo to oczywiście zależy od tego, jaki egzemplarz nabędziesz.
Aha, z e30 jest o tyle fajnie, że naprawdę duuużo używanych i sprawnych części można dostać na allegro, po w miarę atrakcyjnych cenach.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 19:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
po pierwsze to wszystko zalezy jaką kupisz betke. części faktycznie nie sa jakieś kosmicznie drogie i nie musisz się tego bać. zalezy też wszystko na jakich częsciach to naprawiasz.
ja w swoją naprawde worek pieniędzy władowałem ale nie żebym Cię straszył poprostu jestem warjat i wymieniłem w mojej wszystko dosłownie wszystko :mur:
ale betka jeździ super.
naprawde nie musisz się bać kosztów utzrymania bo to jakieś mity są.
aha jeśli e30 to tylko z silnikiem 2,5 lub 2,7 plus dobty tuning (ale i koszta)
1,6 i 1,8 to dlamnie jakies wielkie nie porozumienie bo 6 garów spali Ci 2 litry pb więcej w mieście a jazdy tych dwóch nawet nie wolno porównywać :hyhy:
pozatym e30 ma blache ocynkowaną i jeśli nie była nigdy bita to zapomnij o rdzy

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
aha jeśli e30 to tylko z silnikiem 2,5 lub 2,7 plus dobty tuning (ale i koszta)
1,6 i 1,8 to dlamnie jakies wielkie nie porozumienie bo 6 garów spali Ci 2 litry pb więcej w mieście a jazdy tych dwóch nawet nie wolno porównywać


dobra wszystko ładnie ale watpie zebym dał rade utrzymac bmw z silnikiem 2.5 /2.7 (tzn autko i tak bede bral na ojca, ale i tak z takim silnikiem to bedzie duzo jak dla mnie;/), a pozatym jak to możliwe ze bmw z silnikiem 2.5 pali mniej niz 1.6/1.8 przeciez to jest wbrew prawa fizyki jak cos duzego moze pobierac mało to wedlug mnie nie jest wogole adokwatne, czyzby cuda ;p;p;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Mateo napisał(a):
pozatym jak to możliwe ze bmw z silnikiem 2.5 pali mniej niz 1.6/1.8 przeciez to jest wbrew prawa fizyki jak cos duzego moze pobierac mało to wedlug mnie nie jest wogole adokwatne, czyzby cuda ;p;p;p


Przecież esiu napisał że pali WIĘCEJ o 2litry a nie mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2007, 22:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Z tym ocynkiem to nie ufałbym mu aż tak. Moja jest niby po ocynku, ale jak się syfu przez te lata nazbierało w nadkolach kilka kg, to się mała dziurka zrobiła. Problemu jednak z tym nie będzie.
Z 325 problem jest taki, że ciężko jest dostać w przyzwoitym stanie :/ To już łatwiej 320 trafić.
Jeżeli potrzebujesz sprawnego dupowozu, polecam 318. Osiągi prawie jak 320, spalanie wyraźnie niższe. Ale tu przy zakupie trzeba się rozrządowi przyjrzeć (i przysłuchać) - czy hydroregulatory pracują jeszcze, jak należy.
Pozdro.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2007, 02:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Mateo, w 3ce 2,5 będzie paliła zdeczko więcej jak 1,8 ale w 5ce sytuacja się zmienia całkiem odwrotnie.
w bmw mały silnik nie zawsze oznacza ekonomiczniejszy w wielu przypadkach jest odwrotnie.
2,0 w e30 jest kiepkim wyborem bo pali tak jak 2,5 ale juz tak nie jedzie.
wszystkie 2,0wki są nie opłacalne pod względem mocy do spalania

bmw najlepiej dobierać w ten sposób że jezeli 4gary to największe czyli 1,8 jeśli 6garów to 2,5 czy 3,0 w nowszych modelach jeśli V8 to 4,0 czy 4,4 w e39 itd. poprostu największy silnik w danym segmęcie

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2007, 00:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Gdyby nie problemy z pompą paliwa u mnie to bym nie miał powodów do narzekania na auto. Generalnie materiały i części eksloatacyjne wymienia się stosunkowo tanio, jeśli auto jest zadbane to daje dużo radości.

Krótko mówiąc utrzymanie E30 nie jest zbyt drogie, na pewno tańsze niż utrzymanie E39.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2007, 15:26 
To się zgadza jestem tego samego zdania iż jest tana w utrzymaniu. Ale mam problem z serwisolei oraz dioda żółtai czerwona czał czas mi się świeci , niewiem co jej dolega bo olej wymieniłem dwa miesionce temu.

[ Dodano: 22 Grudzień 2007, 15:31 ]
Czy ktoś mi może pomóc . Pozdrawiam Leon


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2007, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
leon napisał(a):
Ale mam problem z serwisolei oraz dioda żółtai czerwona czał czas mi się świeci , niewiem co jej dolega bo olej wymieniłem dwa miesionce temu.


Skasowałeś inspekcje na komputerze po wymianie oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 19:08 
Cześć Marek inspekcji nie dam rady skasować gdysz nie widzi licznika tak powiedział mi mechanik. Pozdrawiam Leon. :dontgetit:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 19:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
leon napisał(a):
Cześć Marek inspekcji nie dam rady skasować gdysz nie widzi licznika tak powiedział mi mechanik. Pozdrawiam Leon. :dontgetit:


Powiedz w takim razie mechanikowi żeby zainwestował najpierw w okulary zanim coś zacznie naprawiać skoro nie widzi licznika :hyhy: Poszukaj sobie na forum jest napisane jak ją skasować.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 19:05 
Cześć Tomek .
Dzięki za rade ,to ja wiem ale hyba już sam naprawiłem.
Pozdrawiam Leon.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2007, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
hmmmm Ja To powiem tak Mam E30 (teraz dałem je bratu) ja wsadziłem 3000Tysiace Wymienilem caly zawias Rure wydechowa Oleje Plyny i Pojechalem ja do Niemiec Silnik 1.8 M40 dystans 1200Km Tylko dwa postoje! a do tematu E30 to super wóz! Kupuj E30 i sie nie zastanawiaj!Jak bedziesz dbał to bedziesz jezdzil wiecznie! :hyhy:

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 15:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Siemianowice ÂŚlÂąskie
Ja mam e30 318i 105km i niech nikt nie pierdzieli ze to jest porazka ;/ bo autko wcale nie pali duzo a zbiera sie Bardzo dobrze:] nie mozna tego porownywac z 2.5 bo to bez sens ;] 105 a 170 koni to roznica :/ ale samochow nie jest ciezki wiec 1.8 W zupelnosci wystarczy a 1.6 tez:] chcesz szalec kup sobie 2.5 albo 2.7. w lato jechalem nad morze nią i przy 180km/h mialem tylko 4tys. obrotow :] Osobiscie osiągnolem nią 230 i miala jeszcze luzu na gazie :P z tym ze spalanie bylo kosmiczne ;p przy normalnej jeździe po miescie mali mi tylko 10l. Autko Polecam Jak najbardziej z kazdym silnikiem :] Silnik sie wybiera wedlug wlasnych potrzeb;]

_________________
MOVE BITCH


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 15:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
230? :rotfl:

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL