BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 02:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 9 lutego 2020, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Lincoln napisał(a):
Ostatnio testowali nowego "Hujdaja" i10 ze zautomatyzowną skrzynią biegów - czyli na wzór SMG (manualna tradycyjna skrzynia z siłownikami sterującymi sprzęgłem i zmianą biegów) Niestety po 20latach dalej nie potrafią zrobić by skrzynia działała szybciej, więc to była ślepa uliczka. .

Aventador to chyba najszybciej zmieniajacy single clutch
Cytuj:
The Aventador shifts in 50 ms, making it the fastest production transmission at the time. Back then (2011) Formula 1 cars shifted in ~40ms,

SMGII w najszybszym trybie to 80ms
SMGIII w najszybszym trybie to 65ms
Problem w tym ze nie da sie jezdzic caly czas w najszybszych trybach z wylaczona kontrola trakcji, przewaznie sie jezdzi normalnie wlasnie w trybie s3, no a wtedy zmiana biegow jest wolna, i tutaj dwusprzeglowki maja duza przewage bo zmiana biegow jest caly czas mega szybka

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 9 lutego 2020, 16:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Krisu_K13TL napisał(a):
rorafalki napisał(a):
GP-T1000 napisał(a):
chyba najlepiej prezentuje sie E34

Potwierdzam, choć dare 37....
Dlatego wybrałbym e28 ;)


Poważnie fake st.37? Rora po czym poznałeś? :)

Tak, nawet 9,5” nie ma takiego rantu
ramiona są inaczej wyprofilowane. Jak jest najazd na tylne koło to wówczas widać

W UK sporo maja podrob styling 37, są nawet w 19”

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 10 lutego 2020, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Santino napisał(a):
Lincoln napisał(a):
Ostatnio testowali nowego "Hujdaja" i10 ze zautomatyzowną skrzynią biegów - czyli na wzór SMG (manualna tradycyjna skrzynia z siłownikami sterującymi sprzęgłem i zmianą biegów) Niestety po 20latach dalej nie potrafią zrobić by skrzynia działała szybciej, więc to była ślepa uliczka. .

Aventador to chyba najszybciej zmieniajacy single clutch
Cytuj:
The Aventador shifts in 50 ms, making it the fastest production transmission at the time. Back then (2011) Formula 1 cars shifted in ~40ms,

SMGII w najszybszym trybie to 80ms
SMGIII w najszybszym trybie to 65ms
Problem w tym ze nie da sie jezdzic caly czas w najszybszych trybach z wylaczona kontrola trakcji, przewaznie sie jezdzi normalnie wlasnie w trybie s3, no a wtedy zmiana biegow jest wolna, i tutaj dwusprzeglowki maja duza przewage bo zmiana biegow jest caly czas mega szybka


Tak i w tych dwusprzęłówkach nie ma takiego walenia po plecach, płynniej się te biegi przepinają dzięki dwum sprzęgłom, podczas gdy w SMG (przynajmniej w III z innymi nie miałem styczności) na S6 czujesz jakby Ci miało szyję przestawić :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 10 lutego 2020, 10:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Czy takie uderzanie nie zniszczy elementów przeniesienia napędu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 10 lutego 2020, 10:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
r4ll napisał(a):
Czy takie uderzanie nie zniszczy elementów przeniesienia napędu?


Pewnie jakby ktoś jeździł non-stop na S6 do odcinki to napewno tak. Trochę jak ze strzelaniem ze sprzęgła w manualu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 10 lutego 2020, 21:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Panowie, nie podważam szybkości SMG, ale trybu dla jakiego kupuję się w 99% przypadków auto z taką skrzynia - automatycznego, a ten w kazdym SMG bez względu na cyferkę przy nazwie jest kiepski.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 11 lutego 2020, 12:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Ja tryb automatyczny w SMG uzywalem jedynie pierwszego dnia zaraz po zakupie. Pozniej juz tylko manualna zmiana i tak tez traktuje te skrzynie - jak zwykla manualna, ktora obsluguje manetkami. Ma to swoj klimat, trzeba bylo sie "nauczyc" obslugi i teraz jezdzac sobie spokojnie po miescie zaden z pasazerow nie zwrocil jeszcze uwagi na szarpanie podczas jazdy. Oprocz nawykow podczas jazdy napewno wazny jest stan komponentow w napedzie.

Generalnie nie jest to skrzynia do bezmyslnej jazdy. Nasmiewajacy sie z SMG youtuberzy nigdy dostatecznie dlugo tym nie jezdzili, zeby nauczyc sie obslugi i potem przy porownaniu z DKG sa rozczarowani.

Swoja droga milym gadzetem jest to walenie glowa w zaglowek. Zaskoczenie pasazerow murowane :) Po moim pierwszym wyscigu ze swiatel od razu sie zatrzymalem i sprawdzilem czy podloga z tylu jeszcze jest na swoim miejscu :rotfl:


Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 11 lutego 2020, 14:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Dokladnie, jak mnie denerwuje ze po wgraniu softu csl domyslny tryb sie odpala wlasnie "automat" ile razy zapomne, ja mu w sandal a tu cyk i dwójeczka :rotfl:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 11 lutego 2020, 18:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Był na necie ścig e46 m3 smg i s4 czy tam rs4.. I mka, w ośce, z smg, porobiła od samego startu audika.
Więc raczej, tragedii nie ma. :zly:

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 11 lutego 2020, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
CSL z RS4 ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 11 lutego 2020, 22:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Jaaaa :przestraszony: pozamiatane rs4 i dobrze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 11 lutego 2020, 23:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fajnie, ze BMW wygrało ale uczciwie trzeba przyznac, ze to Audi to padaczka jakaś, zdrowe RS4 nie robi 400m w 14.4 ( czas gorszy niz E39 540 manual ) .

Cos tam nie grało ewidentnie.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 - podróż przez pokolenia
PostNapisane: 12 lutego 2020, 10:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Dokładnie, czterołap pod wprawioną nogę powinien jednak ładnie wyskoczyć na starcie, ładnie to widać tutaj (od 1:10)



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL