BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 15:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 13:28 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Instalacja po kosztach do tego mozliwosc montazu ( co w nowszych silnikach już nie jest takie proste) wiec LPG jak najbardziej dobrym wyborem.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 101
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30A
Garaż: E39 520i -> E39 530i -> E92 335d -> F10 535i -> W205 220D -> ??
renoraines napisał(a):
Instalacja po kosztach do tego mozliwosc montazu ( co w nowszych silnikach już nie jest takie proste) wiec LPG jak najbardziej dobrym wyborem.

Dokładnie tak samo uważam i wówczas zupełnie inaczej patrzę na to aby jechać gdzieś dalej autem, podejrzewam że jeśli jeździłbym w samej PB na samym początku byłaby podjarka ale z czasem jeśli miałbym jechać nawet blisko domu 50km to wybierałbym to auto, które spali mniej czyli Berlingo.
Wiele razy narzeczona zarzuci temat - przejedźmy się do Wrocławia nawet tak na oko. W moim przypadku jest to 40zł lpg vs 100zł pb na jednym wyjeździe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 21:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Silniki te same więc to tylko kwestia co Ci się bardziej podoba. E60 już od jakiegoś czasu po prostu śmierdzi hujem... w sumie to zawsze śmierdziało :) E92 starzeje się dużo wolniej.

Nie bierz XDrive`a, większe spalanie, trudniejszy serwis, bezsensowne rozwiązanie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 903
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: F06 640xd
Kod silnika: N57Z
MAJSU napisał(a):
E60 już od jakiegoś czasu po prostu śmierdzi hujem... w sumie to zawsze śmierdziało :) .


Wącham i wącham i nie czuję :rotfl: :rotfl:

_________________
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 21:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
davidsondv Ja bym nie miał problemu z podjęciem decyzji. Do Mnie trójczyna znacznie bardziej przemawia pod względem prowadzenia :D

Myślę że jazda testowa zarówno jednym jak i drugim wozem powinna dać Ci odpowiedź co dla Ciebie lepsze w czym się lepiej czujesz i czego oczekujesz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 10:50 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
davidsondv napisał(a):
renoraines napisał(a):
Instalacja po kosztach do tego mozliwosc montazu ( co w nowszych silnikach już nie jest takie proste) wiec LPG jak najbardziej dobrym wyborem.

Dokładnie tak samo uważam i wówczas zupełnie inaczej patrzę na to aby jechać gdzieś dalej autem, podejrzewam że jeśli jeździłbym w samej PB na samym początku byłaby podjarka ale z czasem jeśli miałbym jechać nawet blisko domu 50km to wybierałbym to auto, które spali mniej czyli Berlingo.
Wiele razy narzeczona zarzuci temat - przejedźmy się do Wrocławia nawet tak na oko. W moim przypadku jest to 40zł lpg vs 100zł pb na jednym wyjeździe.


Otóż to , można wydać $ na inne przyjemności .

Co do xdrive'a jest też wyżej zawieszony wiec wizualnie może się to nie podobać. Rzecz gustu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 13:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
davidsondv napisał(a):
no właśnie nie, też się zdziwiłem, na ogłoszeniach znajdziesz egzemplarze z lpg 272km, nawet gdzieś po forum latał kiedyś vin e92 330i z n52 272km.
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N ... i;_E92_30i)
ostatnia tabelka N52N - N52B30A , w X5 i E92 szło N52 co miało 272km.
jak widać auto ma tyle lat a nikt nadal nie dowierza


Tak, te 272ps na pośrednim wtrysku, wychodziły jakoś do 2007. Fachowo.to jest właśnie n52n, to taka przejściówka między n52/n52. plusem jest trochę więcej kucy, ale jest już np plastikowa pokrywa zaworów, co najgorsze, że zintegrowanym separatorem oleju. Jak się chce.to serwisować to nowa pokrywa, albo kupujesz membranę/gumkę i rzeźbisz w swojej ściągając zalaną pokrywkę. Jest już komp, taki jak w n53 ,msv80. Inny jest podobno wałek rozrządu, wieksze sa zawory wydechowe. Takie tam.zmiany.

davidsondv napisał(a):
W E92 jeszcze można spotkać wersję 328i - 258km n52b30 ale to z reguły wersje USA no i trochę mniej koników ale chyba też godne uwagi?

No.te 328i.to takie okrojone 330i. Najczęściej spotykane w USA, tam na potęgę robi się z nich 330i,. wrzucając.caly dolot z 330i, czyli właściwie kolektor i zmiana mapy. Masz wtedy 258ps.
rad320i napisał(a):
Niby co tam modzić w wolnossącym 3.0?

Poprawić dolot,. wydech i wpada trochę mocy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 13:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 101
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30A
Garaż: E39 520i -> E39 530i -> E92 335d -> F10 535i -> W205 220D -> ??
kszyhu napisał(a):
davidsondv napisał(a):
no właśnie nie, też się zdziwiłem, na ogłoszeniach znajdziesz egzemplarze z lpg 272km, nawet gdzieś po forum latał kiedyś vin e92 330i z n52 272km.
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#N ... i;_E92_30i)
ostatnia tabelka N52N - N52B30A , w X5 i E92 szło N52 co miało 272km.
jak widać auto ma tyle lat a nikt nadal nie dowierza


Tak, te 272ps na pośrednim wtrysku, wychodziły jakoś do 2007. Fachowo.to jest właśnie n52n, to taka przejściówka między n52/n52. plusem jest trochę więcej kucy, ale jest już np plastikowa pokrywa zaworów, co najgorsze, że zintegrowanym separatorem oleju. Jak się chce.to serwisować to nowa pokrywa, albo kupujesz membranę/gumkę i rzeźbisz w swojej ściągając zalaną pokrywkę. Jest już komp, taki jak w n53 ,msv80. Inny jest podobno wałek rozrządu, wieksze sa zawory wydechowe. Takie tam.zmiany.

davidsondv napisał(a):
W E92 jeszcze można spotkać wersję 328i - 258km n52b30 ale to z reguły wersje USA no i trochę mniej koników ale chyba też godne uwagi?

No.te 328i.to takie okrojone 330i. Najczęściej spotykane w USA, tam na potęgę robi się z nich 330i,. wrzucając.caly dolot z 330i, czyli właściwie kolektor i zmiana mapy. Masz wtedy 258ps.
rad320i napisał(a):
Niby co tam modzić w wolnossącym 3.0?

Poprawić dolot,. wydech i wpada trochę mocy.


Czyli Twoim zdaniem co najlepiej wybrać z tych silników żeby miało to ręce i nogi tolerowało lpg i ewentualny nie należał do najdroższych.
A jak ma się sprawa z tłokami, wszystkie te silniki mają wadę czy to jakiś mit?

Pisałem na facebooku z "kodowanie bmw śląsk" i z każdej wersji N52B30 robią 272km, wymiana kolektora na ten z disą i soft z 330i, wrzucają screeny z hamowania przed i po - więc skąd bierze się ta różnica? ty mówisz o 258ps a oni twierdzą, że 272ps.
Kolektor i soft ogarne sobie sam, tylko zastanawiam się czy w ogóle warto interesować się tymi słabszymi jednostkami z myślą o zmianie kolektora bo jak przeglądałem realoem to dyfer ma też inne przełożenia i pewnie na autostradzie już stracę na obrotach czyli ekonomii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 14:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Może można tylko po co ?
Przecież różnica między 272 a 258 to 14 KM co daje 5% (o ile w 100% uzyska się porządany efekt).
Wrażenia z jazdy się nie poprawią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 14:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
davidsondv napisał(a):
Kolektor i soft ogarne sobie sam, tylko zastanawiam się czy w ogóle warto interesować się tymi słabszymi jednostkami z myślą o zmianie kolektora bo jak przeglądałem realoem to dyfer ma też inne przełożenia i pewnie na autostradzie już stracę na obrotach czyli ekonomii.



Kolego jaka tam ekonomia ? przecież to autko weekendowo wakacyjne do tego w LPG. Lać LPG kręcić wysoko i cieszyć się jazdą :super:

Od ekonomii masz cytrynę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 15:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
davidsondv napisał(a):
Czyli Twoim zdaniem co najlepiej wybrać z tych silników żeby miało to ręce i nogi tolerowało lpg i ewentualny nie należał do najdroższych.
A jak ma się sprawa z tłokami, wszystkie te silniki mają wadę czy to jakiś mit?

Nie wiem dokładnie z tłokami, jest temat.o.n52, tam szukaj dokładanego info. Te z tłokami czy głowicą to chyba tylko w 2,5L był problem? A w 3,0 do któregoś tak miesiąca 2006. Już nie pamiętam.

Każde n52 bedzie wg mnie dobre jak było serwisowane jak trzeba. To jest temat zawiły jak ten o wadach n52. Kazdy ma swoją prawdę. Ja korzystam z n52b30a 265ps z powodzeniem od prawie 2 lat i jakoś 15-17tys. Jeszcze żadnej awarii związanej silnikiem, zatarła mi się jedynie sprężarka klimy.

davidsondv napisał(a):
Pisałem na facebooku z "kodowanie bmw śląsk" i z każdej wersji N52B30 robią 272km, wymiana kolektora na ten z disą i soft z 330i, wrzucają screeny z hamowania przed i po - więc skąd bierze się ta różnica? ty mówisz o 258ps a oni twierdzą, że 272ps.
Kolektor i soft ogarne sobie sam, tylko zastanawiam się czy w ogóle warto interesować się tymi słabszymi jednostkami z myślą o zmianie kolektora bo jak przeglądałem realoem to dyfer ma też inne przełożenia i pewnie na autostradzie już stracę na obrotach czyli ekonomii

Tak, z każdej n52 zrobisz 272ps. Tylko w.kazdej z.osobna zmiany mogą się delikatnie różnić. Wersja 258 z tego co.wiem ma troszkę inaczej rozwiązany dolot pod względem puszki filtra,.jest tam zwykła wkładka, u mnie w puszce jest stożek.
Odcinka w 258 jest na 7000? U mnie 7500. To są takie niuanse które finalnie zmieniają lekko wynik końcowy. Nie wierzę w bajki że sama.zmiana kolektora na ten disami i mapa z 330i 258 daje 272 ps w np okrojonej 328i USA. Ktoś sobie robi dobrze marketing. Jak piszę, każda z osobna wersja ma.tam jakiechs delikatne,.ale jednak zmiany w sofcie czy fizycznie w silniku/osprzęcie, stąd moc waha się pomiędzy 258-272.
davidsondv napisał(a):
ogóle warto interesować się tymi słabszymi jednostkami z myślą o zmianie kolektora bo jak przeglądałem realoem to dyfer ma też inne przełożenia i pewnie na autostradzie już stracę na obrotach czyli ekonomii

Musisz zgłębić temat realoem czy np hamulce w 328i nie są słabsze. Organoleptycznie możesz zapytać Micha bo on robił konwersje 325i n52b30.na 330i jak to wyglądać pod względem innych podzespołów. Dyfer? Różnica przełożeń 3,23 vs 3,15. Marginalna dla spalania.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 00:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 101
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30A
Garaż: E39 520i -> E39 530i -> E92 335d -> F10 535i -> W205 220D -> ??
Chłopaki, mam już totalny mętlik w głowie. Dziś poczytałem sobie trochę o specyfikacjach na papierze i zacząłem zastanawiać się nad modelem 335d 286km, momentu 2x więcej niż w benzynie aczkolwiek czas do 100km/h zbliżony więc nie wiem już sam. Oczywiście w pierwszej kolejności wgranie mapy, nie zamierzam cieszyć się serią :zabawa: Zastanawiam się czy w moim przypadku to dobry pomysł aby kupować diesla na "weekendowe" wyjazdy - czyli sporadyczne wypady w trasę.

Przede wszystkim zależy mi na niezbyt wysokiej awaryjności i kosztach eksploatacji podczas gdy auto w ciągu tygodnia będzie więcej stało w garażu niż jeździło - nie ma co owijać w bawełnę... zabawką do głaskania :cwaniak: Szczerze powiedziawszy jedyne czym kusi mnie ten diesel to osiągi, dźwięk silnika zdecydowanie po stronie benzyny.

Tak wiec póki co na celowniku cały czas 3.0 r6 n52 oraz przyszły mi na myśl te dieselki 335d, ew. 330d ale to taki półśrodek, chyba bez sensu jak już iść w diesla to na pełnej. Mimo wszystko wydaje mi się, że zarówno 335i / 335d to już duży przeskok finansowy jeśli chodzi o ewentualne naprawy względem 330i czy się mylę?
Jestem też ciekawy czy po przesiadce z E39 M54B30 poczuje dużą różnicę w motorze N52B30 , moment obrotowy praktycznie taki sam.

Doradźcie coś ! Bo jak nie Wy to kto :ok:

//edit. albo wybijecie mi tego diesla z głowy albo polecicie :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 00:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Istotny jest moment na kołach, nie silniku, a ten będzie przy zbliżonej mocy, podobny - dlatego mają podobne przyspieszenie.

jeżeli zależy Ci na braku awaryjności, odpuściłbym tuning, wgrywanie map, etc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 01:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 101
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30A
Garaż: E39 520i -> E39 530i -> E92 335d -> F10 535i -> W205 220D -> ??
Kyokushin napisał(a):
Istotny jest moment na kołach, nie silniku, a ten będzie przy zbliżonej mocy, podobny - dlatego mają podobne przyspieszenie.

jeżeli zależy Ci na braku awaryjności, odpuściłbym tuning, wgrywanie map, etc.


Nie do końca rozumiem to co napisałeś :D No ale chyba w obu przypadkach producent podaje moment na silniku? Czyli oznacza to, że zarówno przy 330i a np. 330d wrażenie "wgniatania w fotel" powinno być takie same mimo większego momentu w dieslu?

A pomijając kwestie tuningu jak się ma awaryjność i pancerność silników N52B30 względem 330d/335d , bo z tego co wiem to już nie jest ten sam żeliwny blok lecz aluminium.
Jeśli miałbyś wybierać, co byś wybrał na moim miejscu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 01:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Producent podaje moment na silniku, ale ten przechodzi przez skrzynię biegów i tylny most, gdzie finalnie na kołach napędowych będzie podobny w dieslu i benzynie (oczywiście w uproszczeniu).
przyspieszasz w samochodzie momentem na kołach, więc jeżeli na kołach jest on podobny, to i podobnie przyspieszasz.

Moc w uproszczeniu to iloczyn momentu i obrotów, więc żeby osiągnąć tę samą moc, diesel ma większy moment, ale niższe obroty.
Moc na kołach (pomijając straty) jest podobna do tej na silniku, więc i przyspieszenie będzie podobne - toteż wynika z danych technicznych (to też zależy oczywiście od przełożeń skrzyni i mostu).

O dieslach wiele nie wiem, natomiast żona ma N52B25 (218KM), jeździ normalnie, trochę oleju czasem doleje, natomiast ponoć miały te silniki jakieś bolączki - jest cały temat o tych silnikach.
viewtopic.php?f=8&t=111567

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 08:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Niestety muszę wypaczyć twoją 'wybredność' i uświadomić Ci, że NIESAMOWICIE ciężko znaleźć niezajeżdżone e92. Jeśli pasuje Ci i 335d i n52 to po prostu kupisz to co w Twojej okolicy się znajdzie, będzie zadbane i będzie spinało budżet.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 08:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zdecydowanie bierz benzyniaka :D Weekendowa zabawka do głaskania jak sam stwierdziłeś to oczywiste że musi być benzyna :hyhy:


Diesel vs gaz i tak gaz wychodzi taniej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 09:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
davidsondv napisał(a):
wydaje mi się, że zarówno 335i / 335d to już duży przeskok finansowy jeśli chodzi o ewentualne naprawy względem 330i czy się mylę?

Doładowane silniki już na starcie generują droższe koszta,.osprzęt musi być w pełni sprawny,. żeby to co przyciąga w dieslach cieszyło- osiągi. To jest zasadnicza różnica w eksploatacji. Reszta to zależy na co trafisz. Nie będę wchodził w dyskusję pb vs on, bo każda taka rozmowa powoduje, że się zaczynają przepychanki,.bo każda ze stron ma swoje priorytety. Więc zbędny temat. Napisze tylko, że każdy silnik ma swoje, wady,. zalety, oba są świetnymi jednostkami.
davidsondv napisał(a):
Jestem też ciekawy czy po przesiadce z E39 M54B30 poczuje dużą różnicę w motorze N52B30 , moment obrotowy praktycznie taki sam.

Po dłuższym przestoju, nie zauważysz przepaści, jeśli w ogóle zauważysz. Ja po sprzedaniu E46 328i+ i przerwie 2-3msc i następnie na jeździe próbnej obecnej n52b30 ,nie było wow ;)
Pamiętam jak powiedziałem to byłemu właścicielowi że miałem 200-210ps a tu niby 50km i nie czuję. Za to w drodze powrotnej już czułem przyrosty. Trzeba dłużej poobcować z autem. N52b30 to przede wszystkim moment dostępny jeszcze niżej bo 2750 a nie 3500!? I jest go wiecej, niby mało ale gdy odnieść to do nietrzymajacych mocy m54 to różnica jest. N52 jest po prostu elastyczniejsze, to czuć w jeździe na co dzień, nie trzeba pałować. Gdybyś miał jedno i drugie, bezpośrednio do zestawienia to różnice czułbys gołym okiem.
davidsondv napisał(a):
Czyli oznacza to, że zarówno przy 330i a np. 330d wrażenie "wgniatania w fotel" powinno być takie same mimo większego momentu w dieslu?
moment w dieslu większy, będzie się uwydatniał przy kickdownie ale to będzie chwilowe i w danym.zakresie obrotów, czyli na co dzień pewnie wydawać się będzie mocniejsze, przez ten chwilowy moment większego kopnięcia, mimo, że mocniejsze auto nie będzie. Każdy lubi co innego. Pb rozwija moc bardziej liniowo, nie ma turbo dziur, stąd nie ma wow w wyniku chwilowego nagłego skoku mocy.
davidsondv napisał(a):
pomijając kwestie tuningu jak się ma awaryjność i pancerność silników N52B30 względem 330d/335d , bo z tego co wiem to już nie jest ten sam żeliwny blok lecz aluminium.
Jeśli miałbyś wybierać, co byś wybrał na moim miejscu?

M54/M52 to Alu, n52 to już mieszanka Alu-magnez. Co bym wybrał? Wolę PB ale obecnie chciałbym mocniejszej ;)
O awaryjnosci n52 masz.osobny temat.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 21 kwietnia 2020, 14:46 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
335d ma dwie turbiny . Jeśli pierdykną , nie muszą ale mogą, pojawia się koszty. Także na auto weekendowe i 2 x w roku na urlop ( niewielkie przebiegi ) nie bralbym diesla.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 a może E92.... dylemat
PostNapisane: 21 kwietnia 2020, 15:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ten 231 koni jest swietny i ja bym ten wybrał . Polączenie mocy i ekonomicznosci. A dwa ten motor jest mega pancerny i bardzo malo awaryjny. Tylko klapki z kolerktora wywalasz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL