BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 08:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 507
PostNapisane: 4 sierpnia 2006, 01:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
materiał zaczerpnięty ze strony

http://www.autocentrum.pl/go/338__poprz ... _2__1.html

Kultowe Wozy - Jak Elvis zdradził Cadillaca

BMW 507
To prawdopodobnie najpiękniejszy kabriolet, jaki kiedykolwiek powstał w niemieckiej fabryce. Nic dziwnego, że głowę dla niego stracił nawet Elvis Presley, który nie uznawał przecież żadnych innych środków transportu poza Cadillacami.

W ciągu swojego burzliwego życia, król rock’n’rolla kupił ponad sto samochodów tej amerykańskiej marki. Jeden jedyny raz zrobił wyjątek. Stało się tak, gdy zobaczył BMW 507.

Miłość Elvisa
W 1958 roku Elvis szykowany na następcę Jamesa Deana, zostaje wezwany do wojska. W tym momencie miał już na swoim koncie kilka wielkich przebojów i kasowy film, dzięki którym dołączył do najlepiej opłacanych gwiazd Ameryki. Gdy jednak jego rodacy, znani z gorliwego patriotyzmu ujrzeli go odzianego w szykowny mundur US Army, popularność Presleya sięgnęła zenitu. Elvis trafił na służbę do Niemiec, gdzie poznał swoją przyszłą żonę, czternastoletnią (!) wówczas Priscillę Beaulieu. Tam też stał się właścicielem nowiutkiego BMW 507.

- Mówił, że młodzi ludzie marzą, by posiadać samochód, a zwłaszcza ten drogi i lśniący. Cieszył się z tego auta, jak dziecko – wspomina jeden z przyjaciół Presleya.

Rekinie skrzela po bokach
Przenieśmy się na moment trzy lata wstecz. Samochodowym królem roku 1955 jest legendarny już dziś Mercedes 300 SL. W tym samym czasie BMW walczy o przetrwanie. Sytuacja, w której monachijska firma znalazła się po wojnie jest nie do pozazdroszczenia. Na domiar złego, jej oferta rynkowa jest mało atrakcyjna. Obok malutkiego pojazdu Isetta, BMW dysponuje jeszcze tylko luksusowymi modelami 503 i 502. Żaden z nich nie zapewnił Bawarczykom finansowego sukcesu. Nic dziwnego, że szefowie BMW intensywnie rozglądają się za autem, które postawi firmę na nogi.


Obrazek


Obrazek



Wybór pada na model 507. Jego projektantem był słynny Albrecht Goertz. Efekty prac niemieckiego stylisty ujrzały światło dzienne podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, jesienią 1955 roku. Oczom publiczności ukazał się piękny kabriolet o smukłej sylwetce, długiej masce, krótkiej kabinie i niewielkim bagażniku. Dzięki uniesionym do góry błotnikom i niskim drzwiom, profil samochodu przypominał falę. Uwagę zwracał również pochylony do przodu nos auta, a także drapieżne, przywodzące na myśl skrzela rekina wloty powietrza na błotnikach.

„Ten samochód wygląda tak, jakby nieustannie wyrywał się do przodu, prężył do startu, emanował niesamowitą energią i wigorem” – napisał w relacji z prezentacji dziennikarz magazynu Auto Motor und Sport.

Fantastyczny bulgot dzikiej duszy
Nadwozie modelu 507 w całości wykonano z lekkiego stopu aluminium osadzonego na stalowej ramie. Pod jego maską pracowała jednostka napędowa V8 o pojemności 2,6 litra oraz o mocy 150 lub 165 KM. Jeden z ekspertów brytyjskiego magazynu BMW Car napisał: „Silnik tego samochodu wydaje najlepszy dźwięk, jaki kiedykolwiek słyszałem z serca samochodu cywilnego. To fantastyczny bulgot V8!”.

Obrazek

Obrazek
Obrazek




Wnętrze auta wykończono wysokiej jakości skórą, chromem i aluminium. Pomimo, niewielkiej przestrzeni w środku, mało kto narzekał na brak wygody. „Nie luksusy są w tym aucie istotne, lecz jego dzika dusza. Gdy wskazówka prędkościomierza dochodzi do dwustu czterdziestu kilometrów na godzinę, wydaje się, jakby ta dusza chciała wydostać się gdzieś na zewnątrz” – tak wyjątkowo poetycko opisał wrażenia z jazdy BMW dziennikarz „Autosportu”.


--------------------------------------------------------------------------------

Przegrana z Mercedesem i Porsche
Pierwsze egzemplarze modelu trafiły do klientów w roku 1956. Szefowie BMW ostrzyli sobie zęby na rywalizację 507 z Mercedesem 300 SL, jednak szybko okazało się, że muszą jedynie obejść się smakiem. Ich kabriolet nigdy bowiem nie sprzedawał się nawet w połowie tak dobrze, jak jego konkurent z Untertuerkheim. Głównym powodem takiego stanu rzeczy była wygórowana cena „pięćsetsiódemki”. Początkowo auto kosztowało prawie 8,5 tysiąca dolarów. Dwa lata później trzeba było za nie zapłacić aż 10,5 tysiąca „zielonych”.


Obrazek


Obrazek


BMW 507 było składane ręcznie, dlatego o żadnym obniżeniu kosztów nie mogło być mowy. Za to zarówno Mercedes, jak i Porsche oferowali auta znacznie tańsze. Na korzyść marki ze Stuttgartu przemawiały również liczne sukcesy na arenach sportów motorowych, tymczasem 507-ka była reprezentowana jedynie w niezbyt popularnych wyścigach górskich. Przy sukcesach Porsche w Mille Miglia, czy Le Mans jej osiągnięcia wyglądały bardzo blado.

Trzy Jaguary za 507-kę
Jak na ironię, auto, z którym szefowie BMW wiązali nadzieje na odbudowę firmy i zdominowanie rynku luksusowych aut sportowych trafiło tylko do nielicznych. Przez trzy lata, do marca 1959 roku wyprodukowano zaledwie 252 egzemplarze modelu 507 (swego czasu pewne źródła podawały liczbę 254, jednak według oficjalnych informacji BMW prawdziwa jest liczba 252). Nie udał się również podbój Wielkiej Brytanii. Wysokie cła i multum innych opłat sprawiły, że na Wyspach 507-ka kosztowała grubo ponad cztery tysiące funtów! Dla porównania dodajmy, że za tę cenę można było kupić prawie trzy luksusowe Jaguary XK 140! Mimo znakomitych recenzji, podobny los spotkał legendarne BMW w Stanach Zjednoczonych. Tam królowała para: Mercedes 300 SL i Chevrolet Corvette.


Obrazek



Obrazek

Obrazek

Bawarska firma znów znalazła się na skraju bankructwa (uratował ją dopiero przedstawiony w 1962 roku model 1800, pierwowzór dzisiejszej serii 5). Gdy z fabryki wyjeżdżał ostatni egzemplarz 507-ki wydawało się, że auto to szybko odejdzie w zapomnienie. Nic bardziej błędnego – dziś piękne BMW jest prawdziwym rarytasem wśród kolekcjonerów. Niedawno głośno było o jednym z nich – milionerze, który kupił ten samochód po kilkumiesięcznych poszukiwaniach. Zapłacił za niego... ponad 200 tysięcy euro! Trzy egzemplarze modelu 507 stoją też w muzeum BMW Mobile Tradition. Nie są jednak na sprzedaż.

Marcin Zasada


--------------------------------------------------------------------------------

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2006, 06:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
nawiązując do tytułu wątku pozwole sobie podać dwa linki:
507 i elvis
507 i elvis
dodam iż BMW 507 był jedynym wozem dla którego elvis presley (naprawdę nazywał się aaron presley) zrezygnował z marek amerykańskiech. jego fascynacja właśnie pięćset siódemką rozpoczęła się podczas jego służby wojskowej w bazie nato w niemczech w 1958 roku.
pozdrawiam

p.s.
czyżbym sprowokował do powstania tego wątku?

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2006, 07:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6181
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Ale to auto miało szyk :shock:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2006, 07:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
przepiękne po prostu

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2006, 07:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
marcinradom napisał(a):
p.s.
czyżbym sprowokował do powstania tego wątku?


oczywiście że tak :D

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2006, 11:04 
Nieźle 8) :mrgreen:
Wg. mnie pierwsze auto tutaj:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=51
to BMW 507 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 00:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
The King Is Back

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
Ale to auto miało szyk

ja uważam że nadal ma szyk i to nie do pobicia.

Cytuj:
Wg. mnie pierwsze auto tutaj:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=51
to BMW 507 Cool

oczywiście.

jako ciekawostkę napisze że ostatnio muzeum bmw zakupiło dwa egzemlarze modelu 507 po bagatela 100 000euro za sztukę.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 10:46 
marcinradom napisał(a):
507 po bagatela 100 000euro


Bardzo dużo, ale wkoncu WARTO 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 11:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
wyprodukowano ich tylko 252 sztuki. zapewne część z nich znikła bezpowrotnie. ciekaw jestem ile jeszcze istnieje oryginalnych egzemplarzy. wiem że w usa jest ich kilka/kilkanaście sztuk. spotykają się czasem na spotkaniach aut zabytkowych, wtedy dopiero można się napatrzeć na kawałek historii motoryzacji.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 17:34 
hmm, ale z dostepem do czesci to napewno musi byc cieżko :shock: :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 05:57 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
DAREX napisał(a):
hmm, ale z dostepem do czesci to napewno musi byc cieżko


myśle że u nas znajdziesz do niego części na allegro ,albo na giełdzie :mrgreen:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 06:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
ale z dostepem do czesci to napewno musi byc cieżko

pewnie ty jak i ja mimo tego chcielibyśmy mieć takie auto w garażu. poza tym auto takie nie jest przeznaczone do codziennej eksploatacji więc i części niezbyt często trzeba wymieniać.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2006, 14:46 
Ciekawe czy 507 Elvisa, jeszcze gdzies stoi czy moze wyladowała na złomie :?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2006, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
piekne sztuki :D zwłaszcza w kolorze białym i czarnym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2006, 17:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
idziecie do ASO i dostepna jest kazda czesc do wyprodukowanych modeli BMW...kto ma ETK mozna sobie sprawdzic...jak czegos nie ma to wyprodukuja na zamowienie wg fabrycznej dokumentacji technicznej...
identyczne podejscie do sprawy ma Mercedes-Benz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
Kornelio napisał(a):
idziecie do ASO i dostepna jest kazda czesc do wyprodukowanych modeli BMW...kto ma ETK mozna sobie sprawdzic...jak czegos nie ma to wyprodukuja na zamowienie wg fabrycznej dokumentacji technicznej...
identyczne podejscie do sprawy ma Mercedes-Benz...

dokładnie - w końcu to BMW, a nie jakiś badziew ... a 507 jest piękna - moim zdaniem w historii marki (zaznaczam, ze to moje zdanie) równać się może z nią wyłącznie E30M3, ale spokojnie - inne też sa ładne :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, 20:15 
PioterW napisał(a):
to moje zdanie) równać się może z nią wyłącznie E30M3, ale spokojnie - inne też sa ładne


Moze ale E30 w barwach Warsteinera =D>


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
DAREX napisał(a):
PioterW napisał/a:
to moje zdanie) równać się może z nią wyłącznie E30M3, ale spokojnie - inne też sa ładne


Moze ale E30 w barwach Warsteinera


ten Warsteiner ,to juz inna historia ,ale też należy do klasyki :D

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, 22:34 
Labrador napisał(a):
ten Warsteiner ,to juz inna historia ,ale też należy do klasyki


Wiem, Wiem ale chodziło mi o E30 M3 ze lepiej w barwach Warsteinera :mrgreen:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL