BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 16:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 525 2.5 common rail
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 18:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
zamierzam taki kupic , szukam informacji jak sie ten silnik sprawuje , wady zalety ,. jak i skrzynka biegów tip tronic auto z 2000 roku .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 14:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Rownież przylaczam sie do tematu 525d lub 530d ;)

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 14:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
Narazie znalazłem tyle - bo tu jakos ciezko o uzyskanie wszelkiej informacji, ale dalej czekam :D

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0957b01a5f


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D25
Ja mam 525dA z 2002 roku. Mam go od 18 miesięcy. Jak narazie bez zarzutu. Nie jest to tak szybkie auto jak 530d ale spokojnie wystarcza. Awaryjność zero. Jak do tej pory wymieniłem tylko tuleje wahacza. Do wymiany są gumy mocowania silnika, które juz kupiłem i czekam na okazję.
Spalanie w mieście do 10 litrów, na szosie 6-8. Ogólnie polecam. Jeśli masz jakieś konkretne pytania to wal spróbuje odpowiedzieć, bo tak ogólnie to trudno jest pisać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 14:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
przy jakim przebiegu , jakie niespodzianki , albo z jakimi eksploatacyjnymi rzeczmi trzeba sie liczyc do wymiany , ja z skrzynią tip tronic , koszta wymiany oleju itd. wszystko pisz co wiesz , to i tak sie tu przyda :)

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
moze nie o 2,5 ale o 3.0d to sa podobne silniki.

Auto z tym silnikiem jest bardzo dynamiczne,przy jeździe w mieście zima spala ok 11l.Co do kosztów to mam auto zbyt krotko zeby cos więcej powiedziec

-olej 280zł
-filtr oleju 25zł
-paliwa 73zł
-powietrza 90zł

U mnie siedzi skrzynka steptronic i o ten element najbardziej sie boje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
LEGO napisał(a):
U mnie siedzi skrzynka steptronic i o ten element najbardziej sie boje.


i słusznie, bo co ok. 200tys. km trzeba robić remont skrzyni, to słynne 5HP30 z dziadowskim koszem od pierwszego i wstecznego biegu :znudzony:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
tu sa montowane skrzynie A5S 360r i A5S 390r 5l40 Gm5 ty o ktorej piszesz to Zf (chyba) i ona moze przenieś duzo większy moment :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
no wiec bac sie tej skrzyni czy nie ?
to auto co mam kupic ma 195 tys przebiegu , skrzynka pracuje płynnie . Czym sie rózni tip tronic od step tronic ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
krzys124, to po prostu inne nazewnictwo tip tronic jest w Audi a step tronic w BMW ale zasada dzialania podobna

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
to to samo jedno to nazewnictwo VW a drugie to bmw.Jak mozna wiedziec za ile chcesz kupic tego diesla to moze cos doradzimy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
LEGO, tak jak napisąłeś różnią się tylko max, wartością momentu jaką mogą przenieść, a w E39, E38 czy E46 to jeden i ten sam pieron, czyli 5HP30

PS rozmawiałem z handlarzem, robił w kliku BMW te skrzynie, mój ojciec w E38 również, kolega w E46 także, mechanik, który jest obeznany w tym temacie stwierdził, że 5hp18 to rewelacja w stosunku do 5hp30, w której kosz od biegu pierwszego i wstecznego jest wykonany z jakiegoś badziewnego odlewu, wykruszają się zęby (bo pozostałe są z jakiegoś innego/wytrzymalszego materiału). Poza tym skrzynia automatyczna jak każda inna.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
no to zapytam inaczej , jak poznac jaka skrzynka jest w mym bmw , podac Vin
WDADL01030GY01890
czy ta lepsza czy ta gorsza
podaje mi komputer, ze mam skrzynie A5S 390R

ILE CHCE DAC ? dziwne pytanie :] kasa nie gra roli kiedy auto mi sie podoba, z pierwszej łapanki też nie jestem, ale ten model bmw jest mi obcy troche . wiec pytam i chce wsio wiedziec ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
tutaj jest 360r bo od wrzesnia były 390 o ile sie nie myle.To jest 2,5 wiec ta skrzynia nie jest tak wysilona

ps 195 tys to nie duzo ile chca za to auto?

Moj znajomy ma 530d w manualu,kombi z 2001 za 38


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2008, 21:09 przez LEGO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
podaje po winie , ze jest 390R
kasy mam dac około 29000zł auto już widzialem + REJESTRACJA

manual to syf , nie chce na to nawet patrzec :)


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2008, 21:12 przez krzys124, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=24&fg=05


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
krzys124, te "lepsze" (wytrzymalsze) nie były montowane w E39, więc masz 5HP30, która wytrzymuje moment obrotowy 390Nm. Powiem tak: ojciec ruszał spokojnie ze świateł, skrzynia wesżła w tryb awaryjny, w sekundzie zmieliło zęby (przebieg 183tys.), reguły nie ma. Kolega jak kupił E46 miała 185tys. km, do domu nie dojechał, ta sama usterka. Mariusz, specjalista od automatow w Kielcach mówi, że ten typ tak ma, nic się nie poradzi. Wszystko co się zrobi powyżej 200tys. km to loteria (jeśli chodzi o skrzynię)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
ile naprawa ojca kosztowała ?

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wymontowanie i zamontowanie skrzyni, wymiana kosza, jednego czujnika oraz filtra i oleju 3tys. pln (u kolegi w E46 2700pln), po 2tys. km obowiązkowa wymiana oleju wraz z filtrem


PS ale wnętrze skrzyni (na marginesie jest ogromna) jak nowe, byłem pod wrażeniem :szok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 21:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Robiłem steptronic w 2005 roku w 530d. Zapłaciłem wtedy za remont (pęknięty kosz wstecznego) 4500 zł w Długołęce k.Wrocławia. Dostałem pół roku gwarancji. Objawów nie było żadnych, po prostu nagle zniknął wsteczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL