BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 21:10 
renoraines napisał(a):
Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, dam ma msze w Twojej intencji o lepszy rozum. :super:


:zdziwko:

Cytuj:
Szerszeniak zgadza sie, wprowadzilo bmw jeden silnik benzynowy biturbo 3000/305KM, jednak to nowatorski silnik, poniewaz tam pierwsze turbo dziala w niskich zakresach obrotow, a drugie w wysokich. Wraz ze wzrostem masy, wzrasta rowniez moc wolnossacych silnikow benzynowych dla porownania benzyna 3000/272KM ( turbodieslow moc tez wzrasta, ale nie o tym mowa)


Z tego postu nie wynika, że chodzi Ci o masę auta. Równie dobrze może chodzić o masę silnika.

Ale i tutaj nie do końca się mogę zgodzić. Wraz ze wzrostem masy pojazdu, większy nacisk się kładzie na moment maksymalny, a nie moc.

Przykład? 540i 286PS 400Nm i jakieś 1700kg.
M3 S50B30 286PS 320Nm i dobre 200kg mniej.

Inny przykład. Samochody ciężarowe i dostawcze. Jakie mają moce ich silników powiedz mi, a jakie momenty obrotowe.

renoraines napisał(a):
przyklad e46 330ci/1505kg/231KM - e92 330i/1545kg/272KM.


Ten przykład akurat słabo potwierdza Twoją teorię. E92 to auto nowsze, nowsze technologie, bardziej zaawansowane, lepsze materiały itd. więc moce uzyskuje się większe. Z resztą 40kg więcej to żadna masa, dobierając jakieś tam różne wyposażenie dodatkowe zyskujesz kolejne i nic.

BIGPUN napisał(a):
a m sie wydawalo ze to kolejna generacja tego znakomitego silnika :)


BIGPUN, dobrze Ci się wydaje :]

renoraines,Tak, czy inaczej, Twoja teoria nie ma sensu, przykro mi.

Zarzuciłeś mi brak wiedzy z zakresu mechaniki, budowy i zasad działania maszyn, nazywając mnie po prostu laikiem. Tymczasem, sam nie potrafisz odpowiedzieć na bardzo proste pytanie dotyczące korbowodu, bez którego ruch posuwisto zwrotny silnika w samochodzie nic nam nie daje.

Ja w takich sytuacjach potrafię się ugryźć w język i nie nazywam nikogo tak, a jeśli już, potrafię przeprosić, bo jestem gentlemanem :)

Tylko proszę Cię, nie pisz takich teorii wyssanych z palca. Twoja jest intuicyjnie prawdziwa, ale praktyka inaczej to weryfikuje. Ktoś to potem przeczyta i będzie mówił wszem i wobec, tak się rodzą mity, że jak się zrobi test zegarów, ukazuje się prawdziwy przebieg.

Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 26 lutego 2008, 21:29 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
tia, teraz wyszlo ze to ja sie kloce z czarnym :)

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 21:30 
cicho, już wyedytowałem :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
tomash napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Boogie napisał(a):
Panowie :)
Pomijam już, że są różne sporty motorowe.
Łącznie z driftem, gdzie V8 sie nie nadaje bo ma za mocny dól, i proporcjonalnie za slabą górę, i wedlug drifterów nie za dobrze wtedy się steruje gazem :-|.



Tu sie raczej nie zgodzę. Kolega Sosen który w poprzednim sezonie startował E30 M30B35 w tym sezonie przesiada się na E28 4.0 V8...

A tu przykład że V8 do driftowania się całkiem nieźle nadaje...
http://www.drifter.hu/index2.php?video_ ... &mod=video



Boogie napisał(a):
Wydaje mi się też, że raczej nikt z nas nie chcialby na codzień wsiadać do auta przez klatke bezpieczeństwa, przelaczać 10 guzików, od pomp, od prądu, od wody, jechać bez klimy i sluchać ryku silnika na pustym wydechu :)


Dokładnie ! I jak ktoś nie chce sportowego auta to kupuje 540 które jest szybką limuzyną a nie sportowym samochodem.



Majsu ma rację co do driftu. Ogień z Gliwic także pomyka V8 tylko że E36 :hyhy:



Co ty opowiadzasz .....przeciez wojtek ma auto poskladane z e36 + m62, ....to trup jakis :rotfl: Nie na pewno nie ma szans z kultowym 540im w czymkolwiek :rotfl:

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 22:36 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
///M_ichał napisał(a):
szerszeniak napisał(a):
No właśnie a w GT2 chyba jest jednak turbo jak nie biturbo. wnioskuje po momęcie 3,6L 600Nm


Tak, w GT2 silnik jest BITURBO, 3.6 530 KM/6500 RPM i Vmax= 329 km/h.
Ale jednak najbardziej sportowa wersja Porsche, czyli GT3 RS, jest wolnossaca ;) Silnik 3.6 415 KM/7600 RPM i Vmax= 310 km/h


A znasz takie Porsche, jak 911 GT1?

A myślisz, że w F1 dobrowolnie z turbosprężarek zrezygnowano? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 22:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
maaaad napisał(a):
A znasz takie Porsche, jak 911 GT1?

A myślisz, że w F1 dobrowolnie z turbosprężarek zrezygnowano?


To moze wytlumacz, dlaczego wersja RS jest wolnossaca, a nie doladowana ;) ?
Wg mnie, poprostu wolnossace silniki sa lepsze, rownomierny wzrost mocy, zadnej turbo-dziury. Jednak moc z pojemnosci daje lepsze efekty, niz z turbo.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 23:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
..::CZARNY::.. napisał(a):
maaaad napisał(a):
qrax napisał/a:
sportowe auto to mocny silnik, dobre zawieszenie i masa zredukowana do minimum.

pod tym można się chyba podpisać. Może jeszcze odpowiednie rozłożenie masy można wziąć pod uwagę.


Po mojemu bardzo prymitywna definicja i ja się na pewno nie podpiszę.


Czarny, skoro te 3 elementy nie sa najwazniejsze, to jakie twoim zdaniem?
Jesli auto pseudosportowe przygotowujesz do wyczynu, czyli sportu, powiedz mi jakich zmian w nim dokonujesz? Poprawiasz charakterystyke silnika, zawieszenie i pozbywasz sie zbednych rzeczy aby nie wozic niepotrzebnych kilogramow. To sa glowne 3 czynniki ktore byc moze brzmia prymitywnie ale to one charakteryzuja auta sportowe.

Definicja jest dokladnie taka:

"Samochód sportowy - jest to samochód osobowy, posiadający cechy pozwalające na osiąganie dużych prękości w jak najkrótszym czasie oraz na bezpieczne prowadzenie podczas szybkiej jazdy.

Cechy:

Samochód sportowy powinien posiadać:

* korzystny stosunek mocy silnika do masy własnej,
* zawieszenie umożliwiające jak najszybsze pokonywanie zakrętów,
* opony zapewniające jak najlepszą przyczepność do podłoża,
* układ hamulcowy zapewniający skuteczne wyhamowanie samochodu z prędkości
maksymalnej,
* nadwozie o stosunkowo niskim współczynniku oporu powietrza."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 00:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
grax
Czarny napisał, że trzy elementy wymienione przez maaaada to według niego prymitywna definicja sportowego auta ......patrz dla przykładu w stosunku do Twojej definicji.

Sportowe auto, to sportowe auto a nie samochód osobowy do codziennej jazdy na drogach publicznych.
To co śmiemy nazywać sportowym samochodem jeżdżącym po drogach publicznych to nic innego jak samochód osobowy w którym zachowano podstawowe proporcje pomiędzy masą auta, mocą silnika, układem zawieszenia i co za tym idzie drogą hamowania wynikające z konieczności dla bezpieczeństwa jazdy.

Samochód sportowy jest konstruowany od podstaw w takiej perspektywie jak jego ostateczne przeznaczenie. Przeważnie są to pojazdy małe ewentualnie ciasne nie pozwalające zabrać całą rodzinkę na przejażdżkę z piknikiem w fazie końcowej.
Wszyscy, którzy produkują sportowe autka do "szaleństw" na drogach publicznych, trzymają się tych zasad.
Nie łatwo jest bowiem typową limuzynę dostosować do tych koniecznych potrzeb. Zamontowanie mocniejszego silnika, wiąże się jednocześnie ze wzmocnieniem układu zawieszenia i hamulcowego do takich granic, aby zapewniało bezpieczeństwo, nie zwiększyło zbytnio masy auta oraz kosztów eksploatacji w wyniku sprzedaży seryjnej dla której są tworzone.
Pojazdy z jednostkowej produkcji jak modele M to nic innego jak wykorzystanie seryjnych karoserii modeli i dostosowanie ich z większym nastawieniem na sportowy pojazd. W wielu podzespołach znacznie wyróżniają się wytrzymałością elementów i rodzajem zastosowanych części od tych seryjnych modeli.
Porównanie ??
Dla przykładu M5 ma typowo sportowe zawieszenie (twarde) dostosowane pod kątem ekstremalnej jazdy niżeli jakakolwiek inna "piątka" która posiada conajwyżej usportowione zawieszenie dostosowane pod kątem trzymania się pojazdu na zakrętach przy dużej prędkości i zapobiegające wyrzucaniu lub utracie przyczepności a jednocześnie nienatręczajęce przykrościami przy pokonywaniu drogowych nierówności lub przeszkód. W końcu jest to auto do jazdy codziennej.
Oczywiście, każdy ma prawo sobie modernizować zawiecho jak chce, ale nie jestem taki pewny, czy twarde zawiecho jak w M5 byłoby do zniesienia dla codziennej jazdy.

To, że silniki w BMW są dużej pojemności i o sporej mocy jeszcze nie świadczy o sportowym samochodzie. Masę auta należy ruszyć i dać jej wyhamować a to masę powiększa. Dla zmniejszenia masy auta żaden producent nie będzie ładował do seryjnej sprzedaży diamentowych tarcz hamulcowych, i tylko dlatego, że są lekkie ale drogie.
Skoro już jest model serii 5 to chyba lepiej jest mieć w nim silnik powyżej 2,0 litrów niżeli coś poniżej tej pojemności.

Miałem okazję jechać w kolumnie aut na czele której prowadziła M5, zaraz za nią ja, a za mną 530 V8 na zawieszeniu MSport. M5 trzymała się łuku jak przyklejona (nie dała się ugiąć) ......ja trzymałem się za nią dzięki własnemu pomysłowi na zawieszenie (nie twarde, nie miękkie, ale prostota tego układu, czyli system wachacz/stabilizator mający zastosowanie w modelach E7, dały mi taką możliwość kombinacji). 530V8 ginęła na łukach, choć potrafiła na prostej nadrobić straty, ale zwykły zakręt wymuszał na kierowcy zwolnienie.

Jeśli więc mówimy o sportowych autach, to proponowałbym brać tego typu kwestie pod uwagę, a w innym przypadku mówić jedynie o usportowieniu, czyli dostosowaniu pod względem obniżenia zawieszenia, wyglądzie zewnętrznym, tuningu mechanicznym itp. bo w pełni osiągnąć wszystkiego się nie da.

Dostosowanie silnika do warunków pracy sportowego auta to również kolejny aspekt. Nie bez powodu M-ka jest M-ką i posiada silnik niemontowany w seryjnych wersjach, Alpina przerabia całość od podstaw i tak samo Schnitzer, oraz wiele innych korporacji pragnących zmodyfikować coś seryjnego na własny styl.

Moja staruszka znakomicie trzyma się na łukach.....mocy jej pod dostatkiem w komorze silnika, ale wyglądem nie przypomina nawet o małą drobinkę sportowego auta, bo nie taki był mój cel. Hamulce wymagałyby większego wkładu w przeróbkę na co już nie mam możliwości, aby tego dokonać. To, że ma cudowne odejście i trzyma się zakrętów nie oznacza, że mogę pisać o modyfikacji ku sportowemu autku i nawet gdybym spełnił kryteria wynikające z definicji sportowego auta, to nigdy tak bym go nie nazwał.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 01:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
///M_ichał napisał(a):
maaaad napisał(a):
A znasz takie Porsche, jak 911 GT1?

A myślisz, że w F1 dobrowolnie z turbosprężarek zrezygnowano?


To moze wytlumacz, dlaczego wersja RS jest wolnossaca, a nie doladowana ;) ?
Wg mnie, poprostu wolnossace silniki sa lepsze, rownomierny wzrost mocy, zadnej turbo-dziury. Jednak moc z pojemnosci daje lepsze efekty, niz z turbo.


Głupie pytanie... A dlaczego GT1 była doładowana, a nie wolnossąca?

Pokaż mi w silniku wolnossącym moce rzędu 1500 KM...
Silnik turbodoładowany, przy takiej samej mocy, jak wolnossący, może osiągać mniejsze gabaryty i masę niż ten drugi, a co za tym idzie, łatwiej go upchnąć w aucie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 03:09 
qrax napisał(a):
Cechy:

Samochód sportowy powinien posiadać:

* korzystny stosunek mocy silnika do masy własnej,
* zawieszenie umożliwiające jak najszybsze pokonywanie zakrętów,
* opony zapewniające jak najlepszą przyczepność do podłoża,
* układ hamulcowy zapewniający skuteczne wyhamowanie samochodu z prędkości maksymalnej,
* nadwozie o stosunkowo niskim współczynniku oporu powietrza."


No to już prędzej :) Dodałbym jeszcze, że ta specyfikacja jest nastawiona pod kątem wybranej dyscypliny sportu motorowego :)

Podpisuję się także pod tym, co napisał robertbmw :]

Cytuj:
Jesli auto pseudosportowe przygotowujesz do wyczynu, czyli sportu, powiedz mi jakich zmian w nim dokonujesz? Poprawiasz charakterystyke silnika, zawieszenie i pozbywasz sie zbednych rzeczy aby nie wozic niepotrzebnych kilogramow. To sa glowne 3 czynniki ktore byc moze brzmia prymitywnie ale to one charakteryzuja auta sportowe.


właśnie, poprawiam m.in. aerodynamikę, hamulce, a także w niektórych przypadkach bezpieczeństwo, czyli np. klatka. Do tego napisałeś mocny silnik, ale nie wspomniałeś o optymalizacji układu przeniesienia napędu. Do jednego sportu nadaje się dyfer o krótszym, innego o dłuższym przełożeniu, do jeszcze innego automat. Idąc dalej, "dobre zawieszenie" w jednym przypadku okazuje się rzeczywiście dobre, w innym tragiczne. Stąd nie ma uniwersalnych aut sportowych :) Więc nie ma kompromisów! Myślę, że auto sportowe można też rozpatrywać biorąc pod uwagę konkretną dyscyplinę, np. 1/4 mili, bądź ściganie WRC, bądź próby na Nurburgring :)

Reasumując, definicja auta sportowego jest dla mnie baaardzo szeroka.

Zwyczajnie, punkt widzenia, zależy od punktu patrzenia, stąd te nieporozumienia w tym temacie :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 08:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
robertbmw napisał(a):
nie jestem taki pewny, czy twarde zawiecho jak w M5 byłoby do zniesienia dla codziennej jazdy.


to zalezy od stanu dróg, bo podejrzewam ze w DE bedzie 1000 razy lepiej niz w PL :D

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 13:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
maaaad napisał(a):
Głupie pytanie... A dlaczego GT1 była doładowana, a nie wolnossąca?


Widac, nie bardzo potrafisz uzasadnic swoje argumenty.

maaaad napisał(a):
Silnik turbodoładowany, przy takiej samej mocy, jak wolnossący, może osiągać mniejsze gabaryty i masę niż ten drugi, a co za tym idzie, łatwiej go upchnąć w aucie.


Tylko ze podczas jazdy z predkosciami w okolicach 200 km/h, duzo lepiej przyspieszaja auta z silnikami wolnossacymi o duzej pojemnosci, niz auta o podobnej, lub nawet wiekszej mocy, a z silnikami o mniejszej pojemnosci z turbo.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 15:06 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15732
Czarny nadal sie masz problem z analizowaniem tekstu. Ale ciesze sie, ze sa tacy ludzie jak Ty, bo dzieki nim forum nie jest smutne, podobnie jak dzieki Lepperowi zabawne :rotfl: było zycie polityczne w naszym pieknym kraju.
Nie zarzucam Tobie braku wiedzy, ja stwierdzam fakt. Wysilone 4 cylindry z turbo zawsze beda mniej wytrzymale niz wolnossace V8, a im nowszy model auta tym jest ciezszy i mocniejszy od swojego poprzednika. Zanim o cos spytasz, lepiej samemu zadaj sobie troche trudu i poszukaj, bo pytajac o korbowod zbłaźniłeś sie. Szerokiej drogi.

Obrazek

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 16:10 
renoraines napisał(a):
Ale ciesze sie, ze sa tacy ludzie jak Ty,


a mnie nie cieszą Twoje dziwne teorie.

renoraines napisał(a):
Nie zarzucam Tobie braku wiedzy, ja stwierdzam fakt.


weź skończ już, mam przytaczać cytaty? wypierasz się dalej. zmieniasz wszystko w żart i próbę wyśmiania mnie. trochę Ci się nie udało

renoraines napisał(a):
Wysilone 4 cylindry z turbo zawsze beda mniej wytrzymale niz wolnossace V8


Nie twierdze, że jest inaczej, ale w sporcie to nie ma znaczenia.

renoraines napisał(a):
a im nowszy model auta tym jest ciezszy i mocniejszy od swojego poprzednika


To jest prawda, ale wcześniej co innego pisałeś, więc nie przekręcaj, że się do tego faktu przyczepiłem.

renoraines napisał(a):
Zanim o cos spytasz, lepiej samemu zadaj sobie troche trudu i poszukaj, bo pytajac o korbowod zbłaźniłeś sie


Skoro nazywasz mnie laikiem, chciałem sprawdzić, czy sam masz odpowiednie kompetencje, by tak komuś mówić i chciałem sprawdzić Twoją wiedzę pytaniem, na które znam odpowiedź, więc po co mi wklejasz fotkę odnośnie szukania w google?

Ruchliwość mechanizmu korbowego jest równa 1. Dziękuję.

Ja mam obraz teraz jakim jesteś człowiekiem i jak podchodzisz do spraw, obracając na swoje. Ty mnie nie śmieszysz, bo jest mi po prostu przykro, że wdałem się w dyskusję z Tobą, marnując cenny czas. Mnie takie gierki nie bawią.

Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2008, 01:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
..::CZARNY::.., renoraines, w co wy się bawicie? Sorry że przeszkadzam ale wasze dywagacje są bardziej bezsensowne niż wprowadzenie dacii logan do sprzedaży.



Nieśmiało i ze wstydem temat proponuję zamknąć :zawstydzony:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2008, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kubenzy napisał(a):
Nieśmiało i ze wstydem temat proponuję zamknąć :zawstydzony:

bardzo słuszna koncepcja

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL