eminencja jones napisał(a):
solutions27 napisał(a):
Wygląda nie zle, ale wes sprawdz czy ma pelna dokumentacje chodzi tu o książkę serwisową.
Następnie weź poproś gościa o nr. vin. i pójdź do serwisu BMW żeby ci wydrukowali historię. W pierwszych latach musiał być serwisowany w ASO to oznacza że w wydruku będziesz miał poza pełną specyfikacją - ostatni przegląd z przebiegiem. Na jego podstawie będziesz mógł stwierdzić czy ma oryginalny przebieg. Jeżeli nie ma udokumentowanego przebiegu to wez sobie go daruj. Nikt od ciebie go pozniej nie kupi.
Po 2
Sprawdz czy nie był bity:
jezeli jestes laik w tym temacie to wez popros kogos z warsztatu zeby pojechal z toba go obejrzec. Jezeli nie masz nikogo takiego to zwroc uwagę na takie rzeczy jak:
oznaczenie szyb - każda szyba ma swoją datę produkcji Jeżeli któraś z szyb nie ma nazwy wu\irmy BMW znaczy ze byla wymieniana na nie oryginalna. (to może oznaczacz że był walony)
Zwróć uwagę na śruby które trzymają błotniki, maskę. Jeżeli samochód był nie bity będą bez żadnych zadrapań (śladów odkręcania)
Zobacz jak są spasowane elementy karoserii jeżeli szczeliny są takie same wszędzie to znaczy że jest ok. Jeżeli jednak widzisz że lewy płotnik ma inną szczeline niż prawy tzn. że jest źle spasowany (bity i po taniści naprawiany)
Ta atrapa malowana pod kolor nadwozia może oznaczać że coś się działo z samochodem.
Jak otworzysz drzwi - zobacz w zawiasach czy nie ma rdzy na śrubach leżeli jest to znaczy że były wymieniane drzwi, co za tym idzie bity!
Mógłbym pisać jeszcze godzinami na co zwrócić uwagę żeby stwierdzić czy samochód był bity ale mi sie juz nie chce pisać.
życzę sukcesów w poszukiwaniu dobrego BMW
za bardzo wszystko generalizujesz...posluchaj sprawa wyglada w ten sposob ze trzeba zwracac uwage na wszystkie zagadnienia o ktorych mowisz...lecz jesli jakis element byl malowany czy zdejmowany to nie oznacza ze samochod byl bity czy po powaznej kolizji...a co powiesz o sytuacji ze ktos wyjezdza z garazu furka za 200tys zloty i delikatnie przytarl dzwiami.....AUTO idz do ASO sa malownae jeszcze raz i zalozne...wg Ciebie to auto jest bite ?
...................................................................................................................................
Wszystko zależy od samochodu...
Napisałem ogólnie, oczywiście że jeżeli samochód wygląda dobrze i tylko szyba była wymieniona to nie ma się co stresować... ale jeżeli do tej szyby dojdzie np; zardzewiałe śruby pod maska na mocowaniu błotnika to już o czymś świadczy...
A jeżeli chodzi o książkę serwisową to coraz więcej ludzi którzy wydają większe pieniądze na samochód żądają książki. Minęły te czasy kiedy kupowało się kota w worku.
Gdy swoją bemkę kupowałem jednym z pierwszych pytań zadawanych właścicielowi była książka serwisowa.
Przykład z Krakowa i BMW 330d którego chciałem kupić...
Pytam się gościa o książkę - nie ma, ale kupiona w kraju. Ok. To poproszę o VIn i gdzie była serwisowana.
Na szafie miała 140 km z 2002 roku. Już miałem jechać ją oglądać gdy zadzwoniłem do serwisu żeby mi potwierdził przebieg. Jak się mocno zdziwiłem jak facet mi powiedział że ostatni przebieg był 5 miesięcy temu przy przebiegu 245000 km
Dziś mając potwierdzoną książkę możesz wziąć za samochód owiele więcej i szybciej ją sprzedać.
Odnośnie szyby -