BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 14:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E34 535i a 530i V8
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 12:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: PZL, WLKP
Witam!
chcial bym sie dowiedziec jaka jest roznica miedzy tymi maszynami, 530i V8 a 535i
ktory lepiej kupic silnik w tej budzie ?
jakie sa roznice w jezdzie ? czy jest odczowalna roznica ? 3.5 ma 211km a 3.0 ma 218km...
jakie jest spalanie tych maszyn benzyna/gaz
jak sie jezdzi np w wersji z automatyczna skrzynia biegow??
a moze lepiej kupic 2.5 24v ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 15:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Polecam V8. Jest odczuwalnie szybsze, pali mniej, ma fantastyczne brzmienie...

Na plus 535 mozna zaliczyc prostszą obsługe silnika ( nie liczac recznej regulacji zaworow).

Do tego jesli planujesz automat to juz w ogole nie ma porownania- V8 ma pieciobiegową skrzynie a 535 cztero...

525 ciagnie ładnie ale nie ma polotu do 530 V8 czy 535.

Spalanie wg danych tech-

530-
8,0 -90 km/h

9,8 - 120

14.6- miasto

10,8 - mieszany


535 -

8,0

9,8

17.3

11.7

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
530 i 535 sa relatywnie kiepskie
jesli e34 to 4,0 lub 2,5 24v
skrzynia to rzecz drugorzedna
ps 530 i 535 zaskakujaco duzo pala w trasie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 16:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
bartpa napisał(a):
530 i 535 sa relatywnie kiepskie
jesli e34 to 4,0 lub 2,5 24v
skrzynia to rzecz drugorzedna
ps 530 i 535 zaskakujaco duzo pala w trasie


525 a 530/535 a 540 to zupełnie inne segmenty mocy,osiagow i spalania. Nie widze sensu takich porownan. Rownie dobrze mozna dopisac tu M5 3.8 i stwierdzic,ze pozostałe E34 są relatywnie kiepskie.

ja miałem 4 lata 730 manual i spokojnie prowadzona na trasie naprawde mało paliła, takze nie sadze,zeby E34 było mniej oszczedne. dla mnie 530 V8 manual to najlepsze E34 pod wzgledem połaczenia ekonomia/osiagi

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
Frank napisał(a):
bartpa napisał(a):
530 i 535 sa relatywnie kiepskie
jesli e34 to 4,0 lub 2,5 24v
skrzynia to rzecz drugorzedna
ps 530 i 535 zaskakujaco duzo pala w trasie


525 a 530/535 a 540 to zupełnie inne segmenty mocy,osiagow i spalania. Nie widze sensu takich porownan. Rownie dobrze mozna dopisac tu M5 3.8 i stwierdzic,ze pozostałe E34 są relatywnie kiepskie.


Bo to nie jest porownanie tylko mozliwosci wyboru.530 535 to zbyt wysokie koszty w stosunku do oferowanych mozliwosci.Nie wiem jak jedzie 525 ale 530 535 jedzie slabo a oba pala .....
M nie mozna dopisac gdyz od 540 jest juz dosyc blisko do niej.
Ciekawe co decydowalo o tym ze ktos kupujac auto z salonu wybieral m-ke albo v-ke 4.0

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: PZL, WLKP
Frank napisał(a):
Polecam V8. Jest odczuwalnie szybsze, pali mniej, ma fantastyczne brzmienie...

Na plus 535 mozna zaliczyc prostszą obsługe silnika ( nie liczac recznej regulacji zaworow).

Do tego jesli planujesz automat to juz w ogole nie ma porownania- V8 ma pieciobiegową skrzynie a 535 cztero...

525 ciagnie ładnie ale nie ma polotu do 530 V8 czy 535.

Spalanie wg danych tech-

530-
8,0 -90 km/h

9,8 - 120

14.6- miasto

10,8 - mieszany


535 -

8,0

9,8

17.3

11.7

Wielkie dzieki kolego!!
to co napisales chyba wyjasnia wszystko...
a co do spalania i mocy to tez wlasnie myslalem ze V8 3.0 bedzie lepsze...
wkoncu to nowszy silnik...
tak samo jak by porownac m20b25 do m50b25!!
wielkie dzieki wszystkim juz wiem czego szukac jak bede kupowal beemke
szkoda tylko ze e34 z 3.0 V8 jest malo...
ale jakos dam rade :)
Pozdroofka i szerokosci zycze....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Ciekawe bo ja słyszałem że to 535 jest szybsze ma większy moment obrotowy dostępny niżej a tylko 7KM mniej do tego mniej wysilony ma do setki 7,5s podczas gdy 530 V8 ma 8s Vmax podobny ale napewno V8 nie jest szybsze bzdury

Napewno V8 to nowszy silnik ale też dużo droższy w serwisie jak cos nie halo to większość mechaników rozłoży ręce bo jak widza 8 garków po 4 zawory na cylinder do tego odkręcające się pompy oleju wada M60 telepanie na wolych obortach strasznie drogie cewki zapłonowe jest ich aby 8 :)

Ogóglnie uważam iż jak masz kaskę na ładny egzemplarz to V8 to lepszy wybór ale to może 540 choćby na automacie i tak szybsze od 530 i 535 a serwis ten sam

I radzę bardziej doceniać M30B35 to o wiele bardziej udany silnik od M60 i występuje w BMW o wiele dłużej bardziej dopracowany jedynie minus za większe spalanie i regulację zaworów ręczną chociaż ja wolałbym regulować ręcznie zawory niz wymieniać hydraulike w M60 bo koledzi ci nie powiedzieli że tam są 32 regulatory po około 60zł plkus robocizna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 23:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Zdzira 850I napisał(a):
Ciekawe bo ja słyszałem że to 535 jest szybsze ma większy moment obrotowy dostępny niżej a tylko 7KM mniej do tego mniej wysilony ma do setki 7,5s podczas gdy 530 V8 ma 8s Vmax podobny ale napewno V8 nie jest szybsze bzdury


no własnie, duzo słyszałes, ale sam nie wiesz o czym a z praktyką i bmw masz tyle wspolnego co żaba z kulkami od długopisów i sam piszesz "bzdury"( notabene, nie mozna sie wyrazac w inny sposob ? np " moim zdaniem nie masz racji "?) . Przejedz sie 535 , pozniej 530 V8 i dopiero zabierz głos, mistrzu teorii.

wg danych bmw 0-100 i vmax mają identyczny czyli 7.7 do 100 i 235 km/h ale juz stojacy kilometr 530 ma 28.4 vs 28.5 w 535 . Tyle danych i teorii. W praktyce 530 V8 bedzie zawsze z przodu w wyscigu z 535 .Mowie o manualach bo 535iA to juz w ogole nie jedzie. Co do vmax to 530 tez jest lepsze . zreszta widac zachowawcze dane BMW bo juz w E32 735 ma 230 a 730 V8 ma 233 vmax.
Głowna to zasługa sprytnego zestopniowania skrzyni w 530 bo piątka w manualu ma przełozenie 1:1 , dzieki temu auto wkreca sie swietnie, ma dobrą elastycznosc i nie wymaga praktycznie redukcji , a 535 na piatce to muł.
A moment obr ? 290 vs 305 - ogromna roznica , faktycznie, ale zapominasz,ze V8 ma korzystniejszy przebieg momentu i mocy w całym zakresie.

Zdzira 850I napisał(a):
Napewno V8 to nowszy silnik ale też dużo droższy w serwisie jak cos nie halo to większość mechaników rozłoży ręce bo jak widza 8 garków po 4 zawory na cylinder do tego odkręcające się pompy oleju wada M60 telepanie na wolych obortach strasznie drogie cewki zapłonowe jest ich aby 8 :)


Radek540V8 miał 730tys km w swojej 530 V8 i jakos nie opowiadał takich bajek. M60 jest naprawde trwałym silnikiem, wystarczy zmieniac olej , swiece i co 150 000 membrane . Pompe oleju łatwiej sprawdzic i dokrecic co 200 000 km niz regulowac zawory co 30 000km w M30. Co do drgawek- wynika to zazwyczaj z zaniedban poprzednich włascicieli, a co, M30 nie moze chodzic nierowno ? wystarczy jeden walniety kabel WN.

Zdzira 850I napisał(a):
I radzę bardziej doceniać M30B35 to o wiele bardziej udany silnik od M60 i występuje w BMW o wiele dłużej bardziej dopracowany jedynie minus za większe spalanie i regulację zaworów ręczną chociaż ja wolałbym regulować ręcznie zawory niz wymieniać hydraulike w M60 bo koledzi ci nie powiedzieli że tam są 32 regulatory po około 60zł plkus robocizna



Ile znasz M60 po wymianie popychaczy ? robisz z M60 jakis złom, tak sie składa ,ze M30 to relikt lat 60 tych a na bazie M60 do dzis BMW robi swoje V ósemki . Bajki o cenach tez pleciesz- 1 cewka 138 zł do M60 a wiadomo ,ze nigdy nie padają wszystkie naraz.

Zdzira 850I napisał(a):
ale to może 540 choćby na automacie i tak szybsze od 530 i 535 a serwis ten sam

ja jezdziłem E32 z M30 B30 4 lata i E32 z M60 B40 3 lata i jakos nie zauwazyłem zeby SERWIS był ten sam, tak samo bajki o kosztach identycznych w 530 i 540 tez są smieszne.
Zrob sobie z 30 000km w 530 i pozniej z 30 000km w 540 a na koniec dopiero opowiedz nam o kosztach.

Tak w ogole to proponowałbym ludziom nie mającym pojecia o V8 sie tutaj nie wypowiadac bo po raz kolejny żenada sie robi .

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 01:48 
heh, M60 zaczęto wdrażać do produkcji, gdy M30 kończyło swoją karierę. Jakoś nigdy nie słyszałem, że M60 to mało dopracowany silnik, żeby ktoś na niego tak narzekał, a nieco interesuję się tematem...

Niewątpliwie, M30 to dobry silnik, ale porównanie do V8... cóż, z budowy tych silników wynika właśnie to, że przebieg momentu zdecydowanie na korzyść V8, ten silnik jedzie od niższego zakresu obrotów, zupełnie inna kultura jazdy, stąd te niewielkie różnice w PS i Nm w praktyce okazują się większe...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
a ja tylko dodam że dźwięku v8mki nic nie zastapi
nie dawno nabyłem 535i i bardzo załuje ze nie skusiłem sie na v8mke

Sobek, nie zrób tego błędu co ja :mur:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 18:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Franki coś Ci zrobiłem że tak na mnie włazisz???

Wiem że jesteś zdecydowanym zwoolennikiem V8 ale nie znasz mnie czemu zarzucasz mi niezbajomość tematu V8 i to że nie jechałem tymi autami??

Widziałeś mnie raz na oczy o ile wogóle pamiętasz i się nie mylę

Z radkiem ostatnio rozmawiałem na zlocie w wyrazowie więc wiem że V8 to niezawodne silniki ale za to Sławek który przyjechał z Radkiem miał bardzo mocno i długo słyszalne popychacze dla niego to nie problem bo już ma drugi silnik na oku w stanie idealnym ale zwykły kowalski wyda 50% wartości auta na remont hydrauliki

Wiem że V8 jest lepsze ma więcej KM lepszy przebieg momentu obrotowego ale też Wy nie róbcie z jednego z lepszych silników w historii BMW kozła ofiarnego

I nie lubię jak mi ktorś zarzuca niewiedze mnie nie znając ja Tobie nie piszę na czym się znasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 18:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Zdzira 850I napisał(a):
Franki coś Ci zrobiłem że tak na mnie włazisz???

Wiem że jesteś zdecydowanym zwoolennikiem V8 ale nie znasz mnie czemu zarzucasz mi niezbajomość tematu V8 i to że nie jechałem tymi autami??

Widziałeś mnie raz na oczy o ile wogóle pamiętasz i się nie mylę

Z radkiem ostatnio rozmawiałem na zlocie w wyrazowie więc wiem że V8 to niezawodne silniki ale za to Sławek który przyjechał z Radkiem miał bardzo mocno i długo słyszalne popychacze dla niego to nie problem bo już ma drugi silnik na oku w stanie idealnym ale zwykły kowalski wyda 50% wartości auta na remont hydrauliki

Wiem że V8 jest lepsze ma więcej KM lepszy przebieg momentu obrotowego ale też Wy nie róbcie z jednego z lepszych silników w historii BMW kozła ofiarnego

I nie lubię jak mi ktorś zarzuca niewiedze mnie nie znając ja Tobie nie piszę na czym się znasz


po prostu nie lubie, jak mi ktos zarzuca pisanie BZDUR i tyle. KOlega pytał co jest lepsze to mu odpowiedziałem, zaznaczyłem tez na samym poczatku tematu,ze M30 ma prostsza obsługe nie liczac regulacji zaworow . w M60 klepią popychacze jak ktos ma ogromny przebieg i /lub jezdził na kiepskim oleju i tyle. MOj znajomy ma 540 i 740 , obie M60, obie z przebiegiem ponad 400 000 i nic nie hałasuje. Ale olej zmienia co 12 Tkm, pełen syntetyk.
Nie robie z M30 kozła ofiarnego, jezdziłem tym silnikiem 4 lata i wiem co on sobą reprezentuje. Ale przy porównaniu 530 vs 535, wole 530.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Ale ja Ci nie zarzucam bzdur tylko wyraziłem swoją opinię zwłaszcza iż 530V8 raczej nie jest szybsze a nawet są to różnice praktycznie nieodczuwalne :)

Swoja droga ciekawe czy kolega mnie pamięta ze spotkania Wigilijnego w Poznaniu?? :hyhy:

Wiem że V8 to lepszy motor napisałem że i tak lepiej brać V8 tylko większe :rotfl:

Swoją drogą kolega ma do mnie niedaleko może wpadłby do Rawicza na małe spotkanko moich znajomych okolicznych pasjonatów BMW???

Spotkanko w sobotę z chęcią zobaczyłbym ( poczuł ) jak jedzie 4,4 plus manula w E-39 bo marzy mi sie taka maszyna chociaż do mnie bardziej automat przemawia leniwy jakiś z natury jestem :rotfl:

Domautora wątku bierz to co się trafi w lespzym stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: PZL, WLKP
esiue30 napisał(a):
Sobek, nie zrób tego błędu co ja :mur:

Hymm nie raczej nie bede szukal 3.5l, narazie starczy mi 3.0 jak znajde jakies ok...
bede szukal e34 albo e32... cos w 3.0 zobaczymy co znajdziemy...
i tak jak kolega napisal wyzej... wezme to co bedzie w lepszym stanie... bo jak wiadomo nie latwo w tych czasach o e34 czy e32 w super stanie :)

Dzieki wielkie wszystkim za zainteresowanie tematem, juz wiem co i jak...
Pozdrowionka i szerokosci....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL