BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 17:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 23:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
Wyważenie i kultura pracy R4 to kwestia technologii i użytych materiałów.

Zerknij do linka, który wkleiłem wcześniej, plz...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 23:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
Obejrzyj wał korbowy silnika R4 oraz R6 zwracając uwagę na to jak układają się na nim tłoki. R4 jest z natury silnikiem nie wyważonym i nic poza dłuższym wałem korbowym i dodatkowymi tłokami tego nie zmieni. R6 za to jest silnikiem naturalnie wyważonym, każdy tłok ma swóją "przeciwwagę" w postaci innego tłoka. W R4 nie.


Ale jaki to ma wpływ w praktyce? Żaden.
Dlatego też R4 może mieć zbliżoną pracę do R6, bynajmniej różnica w kulturze pracy nie będzie istotna, natomiast istotne będą różnice w wydajności jednostek.

Piszesz o R4 jakby to w ogóle nie miało prawa działać, tymczasem działa i jak widać nowe R4 robi co chce ze starym R6 w pojemności 2.0.
Ba, dlatego nowe jest R4 a nie R6, ponieważ R6 by nie było tak ekonomiczne.
Wybrano tutaj nieodczuwalnie mniejszą kulturę pracy w zamian za zysk w postaci mniejszego spalania i prawdę mówiąc, rozumiem ten ruch, jak pisałem, poco w najsłabszej oferowanej jednostce silnik R6 którego minimalnie lepsza kultura praca nie będzie absolutnie nic znaczyła dla potencjalnego klienta, który będzie wolał czuć spalanie 8 zamiast 11.

Jak widać, N46 jest lepsze pod każdym względem technicznym od M50, czyli co, uważasz że jest gorsze bo M50 być może chodzi minimalnie, nie odczuwalnie dla normalnej osoby, równiej? Dziwny tok rozumowania...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 23:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Kyokushin napisał(a):
i jak widać nowe R4 robi co chce ze starym R6 w pojemności 2.0.


Tyle, że nie w praktyce, o czym mogłem się przekonać ja. No ale fakt faktem, nie wiem czy tamto Z4 było zdrowe. Swoją drogą swoje M50 nie uważam za takie "zdrowe", gdyż jest zagazowane i nawet na Pb jeździ gorzej, niestety.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 00:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
stones1 napisał(a):
Obejrzyj wał korbowy silnika R4 oraz R6 zwracając uwagę na to jak układają się na nim tłoki. R4 jest z natury silnikiem nie wyważonym i nic poza dłuższym wałem korbowym i dodatkowymi tłokami tego nie zmieni. R6 za to jest silnikiem naturalnie wyważonym, każdy tłok ma swóją "przeciwwagę" w postaci innego tłoka. W R4 nie.


Ale jaki to ma wpływ w praktyce? Żaden.
Dlatego też R4 może mieć zbliżoną pracę do R6, bynajmniej różnica w kulturze pracy nie będzie istotna, natomiast istotne będą różnice w wydajności jednostek.

jak to żaden? Taki że silnik R4 nie będzie nigdy pracował tak harmonijnie jak R6. Wynika to z ich budowy i nie da się tego zmienić.
Kyokushin napisał(a):
Piszesz o R4 jakby to w ogóle nie miało prawa działać, tymczasem działa i jak widać nowe R4 robi co chce ze starym R6 w pojemności 2.0.
Ba, dlatego nowe jest R4 a nie R6, ponieważ R6 by nie było tak ekonomiczne..


Nie pisze tak o R4. Pisze o nim że nie jest silnikiem idealnie wyważonym, a R6 jest. Również silnik v6 nie jest silnikiem samoczynnie się wyważającym. I to czuć. V6 nie pracuje tak jak v8 czy v12.
Z ekonomią zgoda.
Kyokushin napisał(a):
Wybrano tutaj nieodczuwalnie mniejszą kulturę pracy w zamian za zysk w postaci mniejszego spalania i prawdę mówiąc, rozumiem ten ruch, jak pisałem, poco w najsłabszej oferowanej jednostce silnik R6..

Nie ma nieodczuwalnie mniejszej kultury pracy. Jesli jest mniejsza (a jest wynika to z budowy silnika R4 i R6) to jest to odczuwalne.
Kyokushin napisał(a):
Jak widać, N46 jest lepsze pod każdym względem technicznym od M50, czyli co, uważasz że jest gorsze bo M50 być może chodzi minimalnie, nie odczuwalnie dla normalnej osoby, równiej? Dziwny tok rozumowania...


Uważam że podstawowe Z4 nie ma nowoczensego R6 tylko nowoczesne R4 ze względu na koszty i próbę obniżenia ceny startowej za model Z4. Uważam również ze biorąc pod uwagę 20 lat różnicy M50 nie ma się czego wstydzić przy tym silniku R4.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 00:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ja nie kumam tylko jednego w tej dyspucie, jak można twierdzić że R6 nie ma odczuwalnie lepszej pracy niż R4.
:przestraszony:
a wkręcanie obrotów to jak jazda rozklekotaną taczką

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 00:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
ty mi nie mow o lepszej pracy. moja mama ma fabie R3... :wstyd:

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 02:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stones1 napisał(a):
Uważam że podstawowe Z4 nie ma nowoczensego R6 tylko nowoczesne R4 ze względu na koszty i próbę obniżenia ceny startowej za model Z4.


Wydaje mi się że doszedł też jeszcze jeden czynnik. BMW (i inne koncerny chyba też) stara się dążyć do tego żeby każdy cylinder miał ok. pół litra. To jest ponoć najlepsze rozwiązanie. Nie wiem dlaczego, ale tak czytałem ;)
I tak. Wiem że silnik 2,2 miał już 6 cylindrów ;)

Kubenzy napisał(a):
Tyle, że nie w praktyce, o czym mogłem się przekonać ja.


Nie to że ci nie wierzę. Ale moim zdaniem żeby faktycznie sprawdzić osiągi tych 2 samochodów trzeba by się ścignąć kilka razy, bo czasami różnie bywa ;)
Ja osobiście obstawiam Z4 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 07:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
kostek_ja napisał(a):
Nie to że ci nie wierzę. Ale moim zdaniem żeby faktycznie sprawdzić osiągi tych 2 samochodów trzeba by się ścignąć kilka razy, bo czasami różnie bywa
Ja osobiście obstawiam Z4


Zgadza się.

Kubenzy, wydaje mi się że kierowca Z4 popełnił błędy, dlatego wygrałeś.
Wykazałeś hart ducha i opanowanie emocji, czego widocznie nie zrobił kierowca od Z4.. lub poprostu zlekceważył przeciwnika i kręcił np. do 3k ;)

stones1 napisał(a):
Nie ma nieodczuwalnie mniejszej kultury pracy. Jesli jest mniejsza (a jest wynika to z budowy silnika R4 i R6) to jest to odczuwalne.


Jest praktycznie nieodczuwalne. Owszem, jak porównasz M40 do M50 to się zgodzę, czuć różnicę, ale jak już porównasz M44 do M52 to różnica nie będzie na tyle istotna żeby dyskredytowała R4, M52 chodzi fajniej ale M44 również będzie bardzo OK. Nie mnie jednak m44 to sinlik z przed ponad 12 lat i N46 ma lepszą kulturę pracy.
R4 ma swój charakter i R6 ma swój. Popatrz na kultowe wręcz R4 o których wspominał czarny, mają swój urok i mają swoich amatorów.
Tak więc jeżeli chodzi o kulturę pracy - myślę że poziom o który Tobie chodzi będzie raczej kwestią gustu niż rzeczywiście określeniem 'lepszy/gorszy'.

M50 to był dobry silnik w swoim czasie ale jak na pojemność 2.0 - poprostu był to przerost formy nad treścią. Nie mógł rozwinąć skrzydeł.

stones1 napisał(a):
Uważam że podstawowe Z4 nie ma nowoczensego R6 tylko nowoczesne R4 ze względu na koszty i próbę obniżenia ceny startowej za model Z4. Uważam również ze biorąc pod uwagę 20 lat różnicy M50 nie ma się czego wstydzić przy tym silniku R4.


Po części napewno. Wyszło taniej zrobić silnik R4, poza tym wyszło im że R4 2.0 będzie ekonomiczniejszy niż R6 2.0, co w przypadku modelu eko było jednym z kluczowych argumentów mających przeknać klientele do zakupu.
Natomiast w przypadku pojemności 2.5 i większych już brakowało tych 2 cylindrów i dlatego mamy świetne R6.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 09:02 
Kubenzy, kill to kill.

A kill słabszym autem na nad mocniejszym lepiej smakuje :)

Poza tym.... czytam i czytam... i się zastanawiam, nad tą kulturą pracy... to jakiś obłęd! momentami, jak to czytam! oprócz wstawiania filmów na youtube z monetami i faktu, że nie ma wibracji przy niskich obrotach bardzo jak się za wcześnie wrzuci bieg, to w zasadzie nie przekłada się na większe korzyści z jazdy. na postoju mimo 4 garów buda mi nie lata, jak w dieslu, więc...











PS. Z drugiej strony założę się, że jak za pewien czas sam stanę się posiadaczem V8, też będę latał z monetami i nagrywał filmy, no i wrzucał na youtube :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 09:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
..::CZARNY::.. napisał(a):
Poza tym.... czytam i czytam... i się zastanawiam, nad tą kulturą pracy... to jakiś obłęd!


Czarny miałeś kiedyś silnik R6 ?
Jeśli nie, to zaczekaj aż będziesz mieć.
Ja podczas pierwszej jazdy do domu zakupionym R6 zdałem sobie sprawe że wcześniej byłem w motoryzacyjnej d.....e

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 10:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
Kubenzy, kill to kill.

A kill słabszym autem na nad mocniejszym lepiej smakuje :)

Poza tym.... czytam i czytam... i się zastanawiam, nad tą kulturą pracy... to jakiś obłęd! momentami, jak to czytam! oprócz wstawiania filmów na youtube z monetami i faktu, że nie ma wibracji przy niskich obrotach bardzo jak się za wcześnie wrzuci bieg, to w zasadzie nie przekłada się na większe korzyści z jazdy. na postoju mimo 4 garów buda mi nie lata, jak w dieslu, więc...











PS. Z drugiej strony założę się, że jak za pewien czas sam stanę się posiadaczem V8, też będę latał z monetami i nagrywał filmy, no i wrzucał na youtube :rotfl:


Czarny wiesz na pewno ze silnik R4 sam sobie tworzy wibracje i w jego przypadku równa praca jest po prostu wykluczona. Bieg jałowy masz ok, bo w silnikach r4 (i v6) stosuje się wałki wyrównoważające ich prace. Niestety w czasie wkręcania się na obroty takie gadżety nie działają.

Monety jak dotąd na żadnym swoim silniku nie stawiałem, ale miałem:

Punto 1,1
C3 1,4
Peugeota 307 1,6
BMW e32 750iL
BMW e38 750i
MB S600c

czasem jeżdże BMW e36 M43


i naprawdę porównywanie kultury pracy silnika R4 z racji jego budowy i z racji moich doświadczeń do silników które są nazywane silnikami idealnie i samoczynnie wyważonymi śmieszy mnie. Jak silnik ma pracować równo skoro nie ma kompletu par tłoków? Skoro cykl na wale korbowym nie jest pełnym cyklem? Czy twierdze że silniki R4 pracują tak że wypadają plomby z zębów? Nie. Ale nigdy nie będą silnkami wyważonymi i to czuć w każdym momencie ich pracy, trzeba tylko mieć z czym porównać ich pracę.


Polecam :

http://www.autotechnika.com.pl/2008numer03.php

artykuł pt. "Bokser i inni - wyrównoważanie silników tłokowych"
(niestety w internecie niedostępny)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 11:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
stones1 napisał(a):
artykuł pt. "Bokser i inni - wyrównoważanie silników tłokowych"
(niestety w internecie niedostępny)

Właśnie z tego artykułu wkleiłem skany, ale zgubiłem link... Postaram się go znaleźć, był na forum streetracing.pl.
edit:
znalazłem, 3 strona wątku, post użytkownika Walter:
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... 2899&st=40

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 11:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
To jest ten moment, w którym powinno się wyjść do pub'u i pogadać o dupach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 12:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
discrimen napisał(a):
To jest ten moment, w którym powinno się wyjść do pub'u i pogadać o dupach.


to moze odrazuchodzmy na dupy a pozniej do pubu :D

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 12:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
BIGPUN napisał(a):
discrimen napisał(a):
To jest ten moment, w którym powinno się wyjść do pub'u i pogadać o dupach.


to moze odrazuchodzmy na dupy a pozniej do pubu :D


Nie wszyscy mogą iść w takim ustawieniu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 12:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Kyokushin napisał(a):
stones1 napisał/a:
Nie ma nieodczuwalnie mniejszej kultury pracy. Jesli jest mniejsza (a jest wynika to z budowy silnika R4 i R6) to jest to odczuwalne.


Jest praktycznie nieodczuwalne.


no właśnie w praktyce jest odczuwalne, a gdzie miałoby być? w teorii?

ja na codzień mam porównanie silnika M57 i M47 - różnica jest powalajaca. jakby w ogóle silniki z innej epoki...

generalnie obserwując dyskusję moja konkluzja jest taka:

za R4 przemawia ekonomia

za R6 wszystko inne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 12:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
discrimen napisał(a):
Nie wszyscy mogą iść w takim ustawieniu


moga, moga
tylko sie boją :D

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
discrimen napisał(a):
BIGPUN napisał(a):
discrimen napisał(a):
To jest ten moment, w którym powinno się wyjść do pub'u i pogadać o dupach.


to moze odrazuchodzmy na dupy a pozniej do pubu :D


Nie wszyscy mogą iść w takim ustawieniu ;)



wystarczy odpiąć smycz, zdjąć z głowy pantofel i HUZIA!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 13:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
BIGPUN napisał(a):
discrimen napisał(a):
Nie wszyscy mogą iść w takim ustawieniu


moga, moga
tylko sie boją :D


Teraz każdy twardy, a później ciche dni :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 14:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
discrimen napisał(a):
BIGPUN napisał(a):
discrimen napisał(a):
Nie wszyscy mogą iść w takim ustawieniu


moga, moga
tylko sie boją :D


Teraz każdy twardy, a później ciche dni :D


lepsze ciche dni, niz jak baba gada i gada...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL