BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 07:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 08:21 
Witam. Mam wielka prosbe czy mogl by Mi ktos scharakteryzowac silnik M20B25 ,powiedziec co nie co o nim ,czy to dobry silnik ,czy mam moc i w ogole.. Zdaje Sobie sprawe ze M50 sa silniejsze ,ae jakies pozytywy / negatywy silnika M20 chcialbym tez uslyszec :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 08:36 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Plusy dodatnie:
- prostota konktrukcji z wszelkimi tego konsekwencjami, począwszy od relatywnie łatwych napraw, na relatywnie niskich ich kosztach kończąc,
- dynamika - w e30 bdb, w e34 podejrzewam, że wyraźnie gorsza, ale do zaakceptowania,
- kultura pracy,
- dźwięk.
Plusy ujemne:
- stan większości silników (zdrowy motor można spotkać równie często, co prawdomównego polityka), aczkolwiek to nie wada samej konstrukcji,
- zużycie paliwa,
- wrażliwość na uszkodzenia głowicy (wynikające głównie z przegrzania).

M20b25 nie ma hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych - dla niektórych to wada, dla innych zaleta.

Generalnie silnik jest bardzo fajny, pod warunkiem, że zdrowy, z tym że zaznaczam, że miałem okazję się przejechać kilkoma 325, nie 525.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 10:54 
bo niedawno jezdzilem 520i 24V ze zwyklym gazem ,i powiem ze nawet moc miala - skasowalem ją . Teraz chce kupic Sobie nastepne e34 ,mam na oku 525i wlasnie z M20 bez gazu. i dlatego sie pytam czy ta przesiadka to takiego silnika nie bedzie zly rozwiazaniem....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 11:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Kolejnym plusem ujemnym może być to że m20, jak przystało na prawdziwy silnik BMW ma pasek rozrządu :cwaniak:
W m50 jest łańcuch :luka:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jurexxx napisał(a):
Kolejnym plusem ujemnym może być to że m20, jak przystało na prawdziwy silnik BMW ma pasek rozrządu


Który kosztuje z 200zł razem z rolką, wymieniasz i z głowy.
Warto jeszcze wspomnieć że często wypada też już zrobić całość łącznie z wałkiem i dźwigienkami żeby ustawianie luzu zaworowego miało jakikolwiek sens.

jurexxx napisał(a):
W m50 jest łańcuch rozrządu


Którego wymiana się pewnie w tysiaczku nie zamknie, a przeciętnie to jednak takie E34 będzie miało z pół miliona nakręcone. No i dochodzi jeszcze wadliwy Vanos, też raczej częściej niż rzadziej wymagający już ingerencji. I jeszcze 24 szklanki.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 11:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
myth3 napisał(a):
Teraz chce kupic Sobie nastepne e34 ,mam na oku 525i wlasnie z M20 bez gazu. i dlatego sie pytam czy ta przesiadka to takiego silnika nie bedzie zly rozwiazaniem....

Przygotuj się na nieco wyższe spalanie ale wyrażnie lepszą dynamikę :-) (już od seryjnego 520i m50 takie 525i m20 jest wyraźnie szybsze, a co dopiero, gdy to pierwsze ma gazownię - no chyba że miałeś porządnie założoną sekwencję)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charakterystyka M20B25 E34
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
znajomy mial e34 525 z silnikiem m20 co prawda na codzien jezdzil do pracy weekend jazda bokiem po miescie palenie gumy do konca itd ale nigdy nie narzekał zero problemów mimo ze troche cisnoł silnik ,ale wszystko wymieniane regularnie i nie na jakies lipne czesci. ja jezdze 525 m50 bez vanosa od ponad dwoch lat i nie bylo tak zeby zostala pod blokiem bo cos sie zepsulo tez codziennie do pracy czasami w weekend boczkami i zero problemu. mysle ze ciezko bedzie trafic na silnik m20 w BDB stanie ale jesli sie taki trafi to napewno bedzie dlugo i bezproblemowo słuzył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL