BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 11:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: cztero cylindrowe silniki w E46
PostNapisane: 23 września 2008, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: SÂłoĂąsk
Witam przymierzam sie do kupna bmw e46 coupe z silnikiem cztero cylindrowym 318

Wiem że były tam jednostki o mocach 118KM i 140KM (chyba :| )

Jak rozróżnić te silniki? Pewnie powiecie mi że po numerach na silniku ale jakie są te numery i gdzie sie one znajdują???

Aha jeszcze jedno napewno nie kupie sześcio cylindrowca no chyba że już będzie z gazem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, 23:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
koluni to ze 6 garów nie znaczy ze ma palić więcej, wręcz przeciwnie. 1,8 w budzie e46 dostaje zadyszki strasznej a w 6ciu garach sobie lata i z tąd oszczędnosć R6
przemysl jeszcze raz zakup bo będziesz mocno zawiedziony 318ka poczytaj ile naprawde pali 328, 323 a sie zdziwisz jakie małe róznice co do 318

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 00:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: zach-pom
Wg. mnie i moich obserwacji i przeczytanych na necie informacji 318 e46 moze spalic ok. 1 litr mniej , bądz utrzymac rowne spalanie z 320

wszystko zatem zalezy od tego jak i ile jezdzisz załózmy

trasa 318 - 6,5l 320 - 7.5l ////100km

zakladajac ze robisz 5000 km miesiecznie oszczedzisz 4.50*50 = 225 zł

ale robiąc 2000km oszczedzisz = 90 zł

To tak na szybko policzyłem zakładając jazdę w trasie przy pr. ok 110/135 km/h .
Zatem zalezy sie zastanowic czy warto ladowac sie w malo mocne, 'ekonomiczne' R4 czy lepiej troche przepłacic i wziac R6 i cieszyc się jazda...

No i pozostaje jeszcze roznica cen... napewno taniej kupisz R4 niz R6 ale moze akurat to problemem nie jest

PS. jesli chodzi o jazde ekstremalna ... bo chyba tak mozna powiedziec o jezdzie po naszych drogach w takiej predkosci to ostatnio zaobserwowalem taki wynik wg. komputra

trasa 150km po drodze ok 4 miast z ogr. do 50 KTOREGO PRZESTRZEGALEM - trasa predkosci 130-180 , ciagle wyprzedzanie na hama 8.3 litra mysle ze jest to dobry wynik bo naprawde tempo bylo żwawe a liczba redukcji ogromna wkoncu 2litrowy benzyniak to nie 3 litrowy ...wiadomo...

_________________
Obrazek
Oto moja czarnulka , [you] zobacz i ocen mini sesja z glebÂą i 18' str.6
e46 320Ci
e30 kiler 3xx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 00:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
w e46 bylo 318 118kone 140kony byl IS w e36
ja rowniez ci radze 320
moj kolega ma 318 m43 w e36 i pali w miescie 10-11
320 bedzie napewno lepszym wyborem
a jak chcesz ekonomie i dobra moc kup 330d :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 06:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W trasie R4 i R6 owszem, spalą podobnie.
W mieście jest duża różnica.
Najfajniejszy silnik to m42 lub m44 (mają około 140KM), pali mało, w cyklu miejskim pare litrów mniej niż jakiekolwiek R6.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 07:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Z tego co się orientuję, m42 i m44 nie było w e46. Był m43 (316i m43b16, 1600 ccm, 105 KM; 318i m43TUb19, 1900 ccm, 118 KM) oraz silnik n42 (316i/ti, 1800 ccm 115 KM, 318i/Ci/ti, 2000 ccm, 143 KM) i n46 (316i/ti, 1800 ccm 115 KM, 318i/Ci/ti 2000 ccm, 143/150 KM).
Pokręcone :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 08:20 
///ESIU napisał(a):
koluni to ze 6 garów nie znaczy ze ma palić więcej, wręcz przeciwnie. 1,8 w budzie e46 dostaje zadyszki strasznej a w 6ciu garach sobie lata i z tąd oszczędnosć R6
przemysl jeszcze raz zakup bo będziesz mocno zawiedziony 318ka poczytaj ile naprawde pali 328, 323 a sie zdziwisz jakie małe róznice co do 318


a to dziwne, bo ja mam 1.8 i duuuużo kolegów z R6 i jakoś Twoja teoria... to tylko teoria.

R4 w mieście spali mniej od R6, w trasie ta różnica już taka duża nie jest.

Cytuj:
Jak rozróżnić te silniki? Pewnie powiecie mi że po numerach na silniku ale jakie są te numery i gdzie sie one znajdują???


Nie musisz patrzeć na numery, otworzysz maskę i zobaczysz, każdy silnik zupełnie inaczej wygląda z zewnątrz i łatwo odróżnić typ :)



Tak czy inaczej, dla kogoś, kto nie przejmuje się PS, dźwiękiem, 0,00000001s do 100,

elebele napisał(a):
Zatem zalezy sie zastanowic czy warto ladowac sie w malo mocne, 'ekonomiczne' R4 czy lepiej troche przepłacic i wziac R6 i cieszyc się jazda...


no właśnie nie koniecznie. jak ktoś chce prestiżowe auto, ale nie chce, by zrujnowało jego kieszeń, albo po prostu nie zależy mu jakoś bardzo fajnie na silniku, bo nie każdy jest fanatykiem- lepiej kupić nowszy rocznik z R4, niż starszy z R6 i takie moje stanowisko.

ALE

Jeśli komuś zależy, żeby dawać ognia,

tomasz86staszic napisał(a):
320 bedzie napewno lepszym wyborem
a jak chcesz ekonomie i dobra moc kup 330d :hyhy:


Na moje, 2.0 to najgorszy możliwy wybór w takim razie :) 323, 328.
2.0 pali co R6, brzmi jak R6, ale nie jeździ jak R6 i taka jest prawda. To muł.
Ale wiadomo, R4 jeszcze większe muły :super:

Oczywiście zaraz się zacznie, bo sam mam 4 gary (co jest oczywiście wstydem, obciachem etc. etc. etc.) to mówię, że 4 gary to nie głupia opcja dla pewnej grupki osób, a jeszcze oczerniam 2.0 R6 :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
trasa predkosci 130-180 , ciagle wyprzedzanie


Jak to dobrze że nie jestem sam :D :rotfl:

Nadal nie widzę sensu posiadania silnika R6 jeśli ktoś nie ma zapędów do posiadania kupy koni pod maską .Pali srali mniej.Kolega pyta o 4 gary.Do spokojnej jazdy wystarczy 1.8 a i na trasie się spokojnie przegoni.M43 to dobry wybór ze względu na bezawaryjność,poza tym ten silnik naprawdę jest "ekonomiczny".Jeśli oczekujesz super osiągów to od 2.0 w zwyż.3.0d to też dobry pomysł jeśli nie masz nic przeciwko dieslowi. ;)
Ale w końcu mówi to właściciel kosiarki...... :rotfl: :rotfl:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 09:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: zach-pom
CiOoS, :hyhy:

..::CZARNY::.. napisał(a):
elebele napisał(a):
Zatem zalezy sie zastanowic czy warto ladowac sie w malo mocne, 'ekonomiczne' R4 czy lepiej troche przepłacic i wziac R6 i cieszyc się jazda...


no właśnie nie koniecznie. jak ktoś chce prestiżowe auto, ale nie chce, by zrujnowało jego kieszeń, albo po prostu nie zależy mu jakoś bardzo fajnie na silniku, bo nie każdy jest fanatykiem- lepiej kupić nowszy rocznik z R4, niż starszy z R6 i takie moje stanowisko.

ALE

Jeśli komuś zależy, żeby dawać ognia.....


'.... nalezy sie skusić na R6'


racja :ok:

_________________
Obrazek
Oto moja czarnulka , [you] zobacz i ocen mini sesja z glebÂą i 18' str.6
e46 320Ci
e30 kiler 3xx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 09:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
kazdy pisze ....brac z duzym silnikiem....tylko nikt sie nie zastanawia ze wiekszosc co pytaja to ludzie mlodzi i nie maja znizek w PZU :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
zbigniewst Wysłany: Dzisiaj 10:35 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

kazdy pisze ....brac z duzym silnikiem....tylko nikt sie nie zastanawia ze wiekszosc co pytaja to ludzie mlodzi i nie maja znizek w PZU




Zbigniewie to oczywiste ale przecież moc uber alles :D ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 11:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
moje 328 w miescie pali 11 literków spokojnej jazdy jak reszta użytkowników, ile spali w miescie 1,8? 10litrów?
ja uważam że jesli e46 to najekonomiczniejszy z benzyniaków bedzie 323


no dobra 1,8 ale czy to wogóle jest jeszcze bmw? czy tylko wyglada jak bmw?
bez urazy dla nikogo, ale ja takie mam zdanie na ten temat i tyle, zdania nie zmienie
pyr pyr pyr

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 14:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
///ESIU napisał(a):
no dobra 1,8 ale czy to wogóle jest jeszcze bmw?

Na szczęście nie Ty o tym decydujesz ;]
A m3 e30 to nie BMW... Great :rotfl:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: SÂłoĂąsk
OK OK Rozumiem was, Ale mi chodzi o moc i ekonomie, dla mnie najlepszym wyborem jest 318 140KM ale jak go poznać??? :dontgetit:


Ostatnio edytowano 24 września 2008, 14:53 przez mikro18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 14:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
nie ma tego silnika w e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 14:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
maaaad napisał(a):
Na szczęście nie Ty o tym decydujesz ;]

oczywiscie ze nie ja, to moje zdanie w temacie
maaaad napisał(a):
A m3 e30 to nie BMW... Great :rotfl:

to zdeka inna bajka

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 14:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
mikro18 napisał(a):
OK OK Rozumiem was, Ale mi chodzi o moc i ekonomie,

skoro tak to 323 będzie idealne

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 14:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
///ESIU napisał(a):
maaaad napisał/a:
A m3 e30 to nie BMW... Great


to zdeka inna bajka


z R4 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 15:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Kornelio napisał(a):
z R4 :)

wiem o tym 2,0 is r4

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: SÂłoĂąsk
318 140KM był napewno w e46 jest ich kilkanaście na aukcjach internetowych. :suchy:

Ahh co ja bym dał żeby te Dizle tak nie klekotały :kwasny:


Ostatnio edytowano 24 września 2008, 15:04 przez mikro18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL