BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2024, 06:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup e38/e39/e46?
PostNapisane: 29 września 2008, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Jestem nowy na forum dlatego Witam Wszystkich forumowiczów.
Niedługo zamierzam przystąpić do posiadaczy BMW. Nurtuje mnie kilka pytań na które jasnej odpowiedzi nie otrzymałem przeszukując forum(chociaż nie twierdzę że tego na 100% nie ma). Planuje zakup e38 z 1998-2000r.Właściwie to jest mój cel/marzenie a nie samochód. Niestety im więcej czytam opinii, tym bardziej zaczynam się zastanawiać czy moje marzenie nie zamieni się w koszmar biorąc pod uwagę koszty eksploatacji tego samochodu. Dlatego zwracam się z ogromną prośbą do POSIADACZY(obecnych i byłych) e38 o wypisanie mniej więcej ile muszą wydać na serwis rocznie, żeby jeździć ze spokojną głową e38(czyt.jadę w trasę i nie myślę że jakiś ,,patent kazia"pierdyknie). Jeśli chodzi o spalanie to wiem że trzeba się liczyć w granicach 18-20l(740i).w mieście(chociaż podobno i 25l nie sztuka wyciągnąć). Samochód ma mi głównie służyć raczej w długie trasy i ewentualnie wypady do kina z dziewczyną bądź jakiś wypad ze znajomymi. Na co dzień korzystam raczej z komunikacji miejskiej,bo taniej i nie stoję w cholernych korkach(w-wa wita). Proszę również posiadaczy e39 i e46 o tego typu relacje, gdyż ewentualnie(jeśli dobrze zakładam że im mniejsza seria tym taniej)zakładam zakup któregoś z pozostałych samochodów. Mimo młodego wieku(20lat) nie mam raczej popędów do pałowania od świateł do świateł czy palenia gumy przed znajomymi,bo dla mnie to buractwo a nie jazda. Liczę na rzetelne odpowiedzi, a nie coś w stylu,,to kosztuje i ."Proszę o zbliżone koszty utrzymania i spis ewentualnych rzeczy, które w jakiś szczególny sposób wyróżniają się awaryjnością. Na zakup mam zamiar przeznaczyć 38k zł. A i jeszcze proszę o informacje w jaki sposób był zakupiony samochód(ebay,allegro,autoscout,mobile.de itp.,prywatnie,w komisie)
Pozdrawiam i sorry jak to nie powinno być tu gdzie jest:)
Modele brane pod uwage to ;głównie 740ie38), ewentualnie 530i(e39) bądź 330ci(e46)

_________________
Zamieniaj marzenia na cele, do celu pod¹¿aj czynami a NIE hipotezami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: czĂŞstochowa
więc tak mój tata był posiadaczem zacnej e38 z silnikiem 3.0 i nie narzekał pod każdym względem spalało co prawda to nie mało no bo spalanie średnie zaczynało się od 13 litrów w mieście paliła mu 15 l(czewa a wawie to jak byłliśmy 18l. to zamknął ). a w trasie 10 a nawet z tego co pamientam to 9 l. co do usterek to po za zwykłymi wymianami to nic nie dołożył przez 2 lata ,a co do 740 to kuzyn miał ową i po 2 miechach sprzedał i kupił e39 z silnikiem 2.8 bo w 7 spalanie zaczynało się od 15 l. to tyle odemnie ,Pozdrawiam

_________________
pilnie poszukiwane e30 do driftu !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
niestety nie mam V12 ani V8 ale od kilku lat uzytkuje 730d i powiem ci ze to auto jest praktycznie bezawaryjne...na poczatku ogarnalem pare akcji typu tylni most,wycieraczki (przekaznik 15 euro) i wlasciwie to wszystko... od zakupu zrobilem 70 tys km i podziwiam to auto a raczej panow ktorzy stworzyli ten model.. :padam: z kazdym rokiem staram sie dokupywac do niego jakies wlasciwe gadzety,felgi,lampy,fotele ale to sa sprawy ktore podnosza moj komfort psychiczny..i wlasciwie to juz jest choroba..E38 to auto ktore bedzie ci dobrze sluzyc pod warunkiem

1.historia auta..musi byc jak najlepsza..

2.sprawdzony mechanik ktory zna sie na tym aucie a nie bedzie sie uczyl..

3.czesci oryginalne!! inaczej kupujac podrobki przeplacisz..

4.dbac,sprzatac,woskowac itp,itd..

5.wymieniac rzeczy nie na ostatnia chwile..

6.nie wariowac,palic gumy,drifty itp.. to auto to limuzyna..

7.kochac bardziej niz swoja kobiete..(bo tak mo moja powiedziala)


jesli tego bedziesz sie trzymal to to auto zawsze bedzie jak nowe :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
spartakus, skoro chcesz używać przyszłe BMW do jazdy w trasach to spalanie będzie porównywalne, niemal takie same.

Utrzymanie e39 z duzym silnikiem kosztuje właściwie tyle samo co e38 z większymi silnikami. Tylne zawieszenie jest niemal identyczne (większość elementów wspólnych między tymi seriami), przednie zawieszenie w bardzo podobnych cenach. Hamulce tak samo... w e38 częściej można spotkać EDC lub Nivo, wtedy pod względem cen amortyzatorów e38 bedzie znacznie droższe, ale wszystko zależy od wyposażenia konkretnego samochodu.

E46 330 ma tańsze części zawieszenia przedniego i tylnego od e39 i e38 (mniej elementów). Reszta cen części typowo eksploatacyjnych jest zbliżona.

Jeśli kupisz e46, e39 czy e38 w dobrym stanie - nie będziesz potrzebował wielkich sum wkładanych co miesiąc w auto. Raz na jakiś czas musisz się liczyć z wymianą kilku elementów zawieszenia (tu tańsze dość wyraźnie jest e46), a reszta to już normalna eksploatacja bardzo porównywalna w 330i, 530i i 740i.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Dzięki za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o samochody to chyba mam świra na punkcie czystości(mycie 2x w tyg.,sprzatanie 1x/2tyg.)więc z pewnością jeśli dołącze do użytkowników BMW to będę rozpoznawalny pod tym względem na tle innych samochodów,oczywiście w sensie pozytywnym;)
Palenia gumy i robienia cyrku na drodze nie przewiduję.Zdaję sobie sprawę że wystrczająco BMW ma zjechaną opinię w naszym kochanym kraju. Sam z początku nie byłem za kupnem tej marki, bo nie chciałem być kojarzony z ludźmi, którzy doprowadzili jej prestiż do ruiny. Ale stwierdziłem że nie ma co iść na łatwizne i zacznę odbudowywać renomę;)Dobrze że jednak sporo jest ludzi, którzy mają podobny pogląd do mnie,bo na drodze nie często można takie przypadki spotkać. Poza tym nie ma co ukrywać że od najmłodszych lat nie potrafiłem przejsć obojętnie obok bmw(zwłaszcza serii 7 z beżową skórą).
Części tylko i wyłącznie oryginalne. Narazie gromadzę fundusze i próbuje sprzedać mój obecny samochód, co niestety obecnie jest dość trudne(piękne czasy igiełek zrodzonych z powypadkowych cegiełek).
Samochód mam zamiar sprowadzić z Niemiec i narazie poszukuję rzetelnej osoby obeznanej w BMW i biorącej rozsądne pieniądze za pomoc przy zakupie. Jeśli możecie kogoś polecić to będę wdzięczny.
Pozdrawiam.

_________________
Zamieniaj marzenia na cele, do celu pod¹¿aj czynami a NIE hipotezami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
jesli znajdziesz cos w Bremen wal smialo ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 22:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Stones1 ma przepiekne 750 do sprzedania ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Faktycznie ta 750 jest piękna, ale u mnie warunkiem jest beżowa, bądź czarna skóra i trochę młodszy rocznik.
Niestety, ale dzisiaj dochodząc szczegółów związanych ze sprowadzeniem samochodu z niemiec popadłem w załamanie,bo powyżej 2l obowiązuje stawka 13,6% od WARTOŚCI RYNKOWEJ samochodu :zalamany: Myślałem że ten przepis wchodzi od 1 stycznia 2009, a wszystko przez ten artykuł(http://www.motofakty.pl/artykul/nowy_ro ... kcyza.html). Niestety obowiązuje to już od lipca(źródło IZBA CELNA). Po przeliczeniu wychodzi ok.4000zł. akcyzy dla 7 :kwasny: Dlatego chyba zacznę myśleć o e46 z 2l silnikiem. Ogólnie może ma ktoś doświadczenia co do eksploatacji tej jednostki, chodzi mi o tą 170KM wersję, o ile była w ogóle inna w e46. Wydaję mi się że dla e39 może to być jednak troche za słaby silnik. Ale czekam na opinie fachowców.

_________________
Zamieniaj marzenia na cele, do celu pod¹¿aj czynami a NIE hipotezami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 19:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
a moze 730d z polskimi blachami uzytkowanym w Niemczech

w moim podpisie masz cala historie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: LeÂżajsk
ta co ma 170KM to bmw e46 320 ale ma pojemność 2,2 litra tak więc też lipa do dwójki to starszy e46 320 z motorem m52b20 bądz młodsze rocznikowo 318 co ma bodajże motor 2.0 R4 i 143 kucy (chyba)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Cholerka, to niedobrze. To albo pozostaje znaleźć coś Polsce, albo znaleźć sposób na obejście tych dziwnych przepisów. Swoją drogą to dziwny ten podział na pojemności, rozumiem wd. emisji spalin itd.Ale żeby robić tylko dwie kategorie.Ehhh, narazie i tak muszę się martwić o to żeby się pozbyć obecnego samochodu, może do tego czasu coś się zmieni ;)

_________________
Zamieniaj marzenia na cele, do celu pod¹¿aj czynami a NIE hipotezami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2008, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: LeÂżajsk
doszły mnie takie słuchy że typy jak ściągają auta z zachodu powyżej 2 litrów to po przewiezieniu auta do polski rozbieraja co się da i rzeczoznawca wycenia im auto na mała kwote od której płacą tą beznadziejną akcyze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2008, 13:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
spartakus mamy na forum pięknego diesla 740d od rory więc jeśli diesel jest brany pod uwagę to zainteresuj się autkiem, bo jest w naprawdę super stanie. Autko jest zarejestrowane w Polsce i wygląda jak z salonu. Zresztą niech rorafalki sam się wypowie o aucie, jakbyś był zainteresowany. Podaję link do ogłoszenia http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6508227 na forum jest więcej zdjęć autka, wystarczy tylko poszukać.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: W-wa
Diesel nie jest brany pod uwage i nie bedzie wiec na 100% odpada. Poza tym tak jak napisalem wczesniej narazie jestem w trakcie sprzedazy swojego obecnego samochodu. Naleze do osob, ktore nie kupuja samochodu przez impuls, dlatego juz zbieram informacje o modelach,ktore mnie interesuja.

_________________
Zamieniaj marzenia na cele, do celu pod¹¿aj czynami a NIE hipotezami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL