BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 18 września 2018, 23:54


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 15:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 38
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
jak w temacie. Czy ktoś wie czym te silniki właściwie się różnią??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 14:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
na pewno valvetronic jest tam inaczej sterowany

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 15:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 38
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
bo mocą sie nie różnią? Oba mają po 143 KM ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 15:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Tutaj masz linki do wiki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N46
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_N42

W n46 jest parę wariantów mocy. Najwięcej chyba 150KM. Wszystko jest podane w kilowatach, masz dowód rejestracyjny to sobie porównasz.
;)

edit:
n42 b20, n46 b20 mają 105KW moc ta sama. I jest jeszcze N46B20B 110 KW. Ale pewnie inny, nowszy nie montowany w e46.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 6 grudnia 2011, 18:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 2233
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M54b30 n42b20
podbije prawie roaczny temat. czy ktos moze napiscac cos wiecej ???

nosze sie z zamiarem zakupu e46 coupe po lifcie i wlasnie sa dwie do wyboru n42 i n46 co brac??????? wiadomo ten lepszy kndycyjnie itp. sa dwa auta rozniace sie kolorem na podobnym wypasie z m pakietem.

pomocy !!!

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 00:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: N46 B20
BMW N42B20 niezawodność silnika, problemy i naprawy
BMW N42B20 jest silnik rzędowy 4-cylindrowy silnik, który został wyprodukowany w 2001 roku, aby zastąpić M43B18, M43TU a M44B19 starsze wersje. Ciężki blok cylindrów żeliwnych został zastąpiony przez lżejszą alternatywę aluminiowej z rękawami żeliwnych. N42B20 wykorzystuje nową długi wał korbowy z 90 mm skoku, a także nowe tłoki i korbowody. wałki wyrównoważające są takie same jak w M43TU. Zostały one zmodyfikowane nieco w celu dostosowania do nowego bloku cylindrów.
SOHC 8V głowica cylindra został zastąpiony przez nowy DOHC 16V. Jednocześnie głowica cylindrów została dodatkowo wyposażona w Double VANOS system rozrządu wraz ze zmiennej systemowej podnoszenia zaworów Valvetronic. podnośniki hydrauliczne są nadal używane dla tej serii silników BMW. Średnica zaworów dolotowych i wylotowych jest 32 i 29 mm. Zdjęcie specyfikacje rozrządu są następujące: Czas 250/258 stopni, podnieś 9,7 / 9,7 mm.
N42B20 ma zmienną długość w kolektorze dolotowym DISA, który umożliwia optymalizację właściwości w wysokich i niskich obrotach.
Nowy silnik wyposażony jest przez firmę Bosch ME 9.2 jednostki sterującej silnika.
Silnik ten zastosowano w modelach 18i BMW.
Młodszy N42B18 wersja silnika został opracowany na bazie tego silnika.
N42B20 został zastąpiony przez nowe typy silników N45B20S i N46B20 w 2004 roku Trzeciej następca pojawił się silnik w 2007. Było N43B20.

wady i problemy BMW N42B20

1. Przegrzanie. Problem ten wynika głównie z chłodnicy zanieczyszczonej. Wymaga regularnego czyszczenia. Innym problemem jest uszkodzony termostat, który należy wymieniać co 60.000 mil (100000 km) o przebiegu. uszczelki zaworu macierzystych przejść poza kolejnością, w wyniku zwiększonego zużycia oleju silnikowego. Warto też zwrócić uwagę na funkcjonowanie systemu chłodzenia.
2. N42 hałasu. Zastąpienie łańcucha napinacza taktowania mogą być skuteczne rozwiązanie tego problemu. Należy wymieniać co 60.000 mil (100000 km) o przebiegu. Jednocześnie N42 nie ma bardzo niezawodny łańcuch rozrządu. Zaczyna hałasować i rozciąga się co 60.000 mil (100000 km) o przebiegu.
Ponadto BREMI cewki zapłonowe mogą wydostać się aby podczas wymiany świec zapłonowych. Jeśli masz w obliczu takiego problemu zaleca się zmienić je na EPA cewek zapłonowych.
N42 ustanawia dość wysokie wymagania co do oleju silnikowego. Dlatego ci mają używać oleju silnikowego, który jest zalecany przez producenta motoryzacyjnego. Jeśli używasz oleju gorszej jakości może prowadzić do odbudowy, wymiany VANOS i wiele innych.
Reasumując N42 jest dość technologicznym i ekonomicznym silnikiem. W tym samym czasie może być dość wymagający. Poziom niezawodność jest taka sama jak w serii M40-M43 i wymaga regularnych badań i kontroli, a także utrzymanie wysokiej jakości.

BMW N46B20 niezawodność silnika, problemy i naprawy
N46 jest następna generacja silników rzędowych 4-cylindrowych pojawiły się po N42B20. 2-litrowa wersja N46B20 okazał się najmocniejszy silnik spośród wszystkich silników N46. Został on wyprodukowany na bazie N42B20 i wydaje się, że w rzeczywistości nie ma różnic w porównaniu z jego poprzednikiem od pierwszego wejrzenia. Jednakże istnieją do pewnych różnic pomiędzy BMW N42 i N46, które zawierają nowy wał korbowy, wałki równowagę i pokrywę głowicy. Kolektor dolotowy został również odnowione i napinacz łańcucha rozrządu został zmieniony. Pojawiły się nowe generatory i świece zapłonowe. Blok sterowania Valvetronic zostały dodatkowo zintegrowany z ECU, jak również kilku innych niewielkimi modyfikacjami.
Nowy silnik używany Bosch ME 9.2 jednostkę sterującą.
W 2007 roku silnik ten został zmodernizowany. Zmieniono zawarte nowy kolektor dolotowy i wydechowy wałek rozrządu. Poprzedni system sterowania silnikiem został zastąpiony przez Bosch MV17.4.6. Silniki te różnią się na literę N w nazwie, na przykład, N46N.
Silnik ten był stosowany w modelach BMW 18i i sortujących 20 ±.
Jednocześnie N46B20 okazało się podstawa do projektowania wersji N46B18.
Jednocześnie ma kilka podobnych modeli w tym N45B20S i N43B20.
Silnik ten został zastąpiony w 2012 przez nowy 4-cylindrowy turbodoładowany N13B16.

BMW N46 modyfikacje silnika i różnice

1. N46B20O0 (2004 - 2007) jest modyfikacją podstawa silnika z 143 KM przy 6000 rpm i 200 Nm przy 3750 obr.
2. N46B20U2 (2004 - 2007) jest lżejsza wersja z innym kolektorze dolotowym nie DISA i innego wałka rozrządu wydechowego. Silnik produkuje 136 KM przy 5750 rpm i 180 Nm przy 3.250 obr.
3. N46B20U1 (2004 - 2007) jest równa N46B20U2 produkujący 129 KM przy 5750 rpm i 189 Nm przy 3.250 obr.
4. N46B20O1 (2004 - 2007) to kolejna wersja silnika 150 KM przy 6200 rpm i 200 Nm przy 3600 obr.
5. N46B20O1 (2004 - 2007) jest równa wyżej wspomnianej wersji z układem wtrysku powietrza wtórnego. Produkuje 150 KM przy 6200 rpm i 200 Nm przy 3,750rpm.
6. N46NB20 (2007 - 2012) jest właściwie taka sama jak w wersji 150 KM silnika z nowej pokrywy głowicy i układu wydechowego. Jednocześnie jest ona wyposażona w system sterowania Bosch MV17.4.6 produkujący 170 KM przy 6.400 rpm i 210 Nm przy 4,100rpm.

BMW N46B20 wspólne problemy

1. Wysokie zużycie oleju. Przyczyny takiego stanu rzeczy są takie same jak w BMW N42 i jest to związane głównie z użyciem niskiej jakości oleju silnikowego. Kierowcy muszą używać oleju, który jest zalecany przez marki BMW. W przeciwnym razie może to doprowadzić do nieprawidłowego działania w uszczelnień trzpienia zaworu, a później tłoki pierścienie mogą również udać się poza kolejnością. Taki problem występuje co 30000 mil (50000 km) o przebiegu.
2. Wibracje. Możesz pozbyć się tego problemu po masz swój Vanos System zmiennych faz rozrządu zaworów czyszczone.
3. szumów. Powody są takie same jak w N42. Związane są one z rozrządu napinacz łańcucha lub rozciągając łańcuch rozrządu. Zdarza się po każdych 60.000 mil (100000 km) od przebiegu.
Należy zwrócić uwagę, że uszczelka pokrywy zaworów może wyciekać co 30000 mil (50000 km). W tym przypadku trzeba go zmienić. W niektórych przypadkach zastąpienie pompy próżniowej może być konieczne.
Jeśli chcesz, aby zapobiec wszelkiego rodzaju problemów i awarii wystarczy użyć wysokiej jakości olej silnikowy, który jest zalecany przez specjalistów z BMW. Jednocześnie trzeba kontynuować regularnej konserwacji i badania silnika N46B20. Jeśli po tych prostych wskazówek, że są bardzo mało prawdopodobne, aby zmierzyć się żadnych problemów przez długi czas.

tłumaczenie takie sobie ale jest nieźle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] różnice n42b20 i n46b20
PostNapisane: 24 sierpnia 2018, 10:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 415
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e90 i e46
Kod silnika: n46b20 i n42b20
siema a czy ktoś mi powie czy zamiast n42 wsadzę n46 i wszystko bedzie plug&play?

_________________
moje byłe i obecne:
http://tony.h.dkonto.pl/

320i
viewtopic.php?f=6&t=150158&p=1968843#p1968843
318i
viewtopic.php?f=6&t=127824&p=1620860#p1620860


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL