BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: xDrive
PostNapisane: 21 października 2008, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Małopolska
Witam,
posiadam BMW e46 330xd. Zastanawialem sie ostatnio jak naprawde dziala xDrive. Czy mozna calkowicie wylaczyc przedni naped? Tzn aby tylko tyl dzialal? Czasami gdy wylacze DSC i w mocno przycisne gaz to auto potrafi niezlego boczka pociagnac. Ale tylko na ktorka chwile, gdyz mam wrazenie ze wlacza sie przod ktory go wyciaga mimo wylaczonego DSC. Czy dobrze mowie? A moze DSC wylacza przod? :)
Co myslicie o na ten temat? Moze moja buma potrafi baczki krecic?:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
DSC nie wyłącza xdrive. A z wyłączeniem go jest kicha, musiałbyś to przeprogramować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Małopolska
Tak wlasnie myslalem... Gdyz poslizg tylnej osi jest dosc krotki.
A jak jest z podzialem mocy? 60%tyl i 40przod? Czy czasami przy spokojnej nie dziala sam tyl?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 21:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Głowy nie dam ale chyba 30/70 i zmienia w zależności od warunków
Przy parkowaniu i powyżej 180 sam tył

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
hmm, ja sie troche nie zgodze :)

wczesny naped 4x4 w BMW - 325xi, 330xi, pierwsze X5 - miał rozdział 40/60 i odbywał sie on za pomocą hamulców sterowanych przez DSC.

Aktualnie XDrive ma sprzegło płytkowe i rodziela naped zmiennie, bezstopniowo, w zaleznosci od warunkow jazdy rozpoznawanych przez czujniki DSC i ABS auta. :)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Cytuj:
wczesny naped 4x4 w BMW - 325xi, 330xi, pierwsze X5 - miał rozdział 40/60 i odbywał sie on za pomocą hamulców sterowanych przez DSC.


Może się mylę ale czy to nie działa tak jak kontrola trakcji w zwykłym e46 tzn. że po wyłączeniu tylne hamulce wciąż działają, zastępując szperę??
A w nowym na pewno przy parkowaniu chodzi sam tył ;)

A co do nowego X-drive to niedługo będę mógł go testować kiedy zechcę :hyhy:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 października 2008, 22:10 przez kostek_ja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
ZAiKS, coś mi przyszło do głowy. Spróbuj przytrzymać przycisk DSC aż do zapelenia się kontrolki/ek od hamulców i sprawdź jak samochód będzie się zachowywał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Małopolska
Wlasnie jutro to sprawdze. Co sie bedzie dzialo po calkowitym wylaczeniu DSC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kostek_ja napisał(a):
Cytuj:
wczesny naped 4x4 w BMW - 325xi, 330xi, pierwsze X5 - miał rozdział 40/60 i odbywał sie on za pomocą hamulców sterowanych przez DSC.


Może się mylę ale czy to nie działa tak jak kontrola trakcji w zwykłym e46 tzn. że po wyłączeniu tylne hamulce wciąż działają, zastępując szperę??
A w nowym na pewno przy parkowaniu chodzi sam tył ;)

A co do nowego X-drive to niedługo będę mógł go testować kiedy zechcę :hyhy:


no tak,tyle ,ze tu napedzane są dwie osie, wiec i jakby dwie szpery :)

czy chodzi sam tył przy parkowaniu- mozesz to jakos udowodnic ? bo wydaje sie to troche bez sensu:)

I zycze miłego testowania :rotfl:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
To tak przy okazji zapytam: co byscie wybrali, quattro (audi) czy xdrive?

Quattro to czysto mechaniczny naped 4x4, Torsen, rozdzial przod-tyl 40-60.

Xdrive to jednak elektroniczny rodzaj napedu 4x4, rozdzial taki sam jak w quattro.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 22:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Cytuj:
czy chodzi sam tył przy parkowaniu- mozesz to jakos udowodnic ? bo wydaje sie to troche bez sensu:)


Udowodnić nie mogę, ale byłem na teście tego napędu jak wjeżdżał na pochylnie z rolką i nawet o tym mówili, a także było widać. Jedyny dowód jaki mam to własne słowo ;)
///M_ichał napisał(a):
Quattro to czysto mechaniczny naped 4x4, Torsen, rozdzial przod-tyl 40-60.

Xdrive to jednak elektroniczny rodzaj napędu 4x4, rozdział taki sam jak w quattro.

Z tego co wiem to X drive ma szperę w centralnym dyfrze i tylnym, a to że steruje nim elektronika to nawet lepiej bo może przekazać 100% mocy na jedno koło (przejedź się kiedyś evo to zrozumiesz :hyhy: ). Natomiast quatro posiada torsena ale tylko jako centralny dyfer, a za resztę odpowiedzialne są hamulce. Więc ja wolę x-drive

Frank napisał(a):
I zycze miłego testowania :rotfl:

Dziękuję. Jak odbiorę to się pochwalę ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 23:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
kostek_ja napisał(a):
Z tego co wiem to X drive ma szperę w centralnym dyfrze i tylnym, a to że steruje nim elektronika to nawet lepiej bo może przekazać 100% mocy na jedno koło (przejedź się kiedyś evo to zrozumiesz ). Natomiast quatro posiada torsena ale tylko jako centralny dyfer, a za resztę odpowiedzialne są hamulce. Więc ja wolę x-drive


W sumie racja, elektronika jednak moze wiecej, ale czy skuteczniej ;) ? A miales moze mozliwosc porownania quattro i xdrive, np. 330xd i 3.0 TDI Quattro? Interesuje mnie wlasnie takie bezposrednie porownanie :)

Wlasciwie o quattro slyszalem same dobre opinie, zarowno w testach (gazety, tv), jak i na forum.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 23:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
kostek_ja napisał(a):
Dziękuję. Jak odbiorę to się pochwalę


A mozesz napisac co sie szykuje :) ?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 23:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
///M_ichał napisał(a):
A miales moze mozliwosc porownania quattro i xdrive, np. 330xd i 3.0 TDI Quattro?

Prowadziłem 530xd i nowe TT z quattro (ten mocniejszy silnik), ale niestety człowiek z salonu nie pozwolił mi się pobawić :zalamany:
Natomiast X5 sprawowało się bardzo dobrze na szutrach, ale nie mam porównania.
A co do mechaniki vs elektroniki to ciekawym przykładem jest sti vs evo. To drugie jednak jest szybsze w zakrętach :hyhy:

///M_ichał napisał(a):
A mozesz napisac co sie szykuje :) ?

X5 3,0sd 500km przebiegu z tego roku. Samochód pokazowy BMW. Lista opcji niemalże kompletna :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Małopolska
Przed godzinka probowalem wylaczyc calkowicie DSC. I niestety nic z tego. Trzymam przycisk 10 sekund. i nic.
Po takim przytrzymaniu wogole nieda sie wylaczyc DSC. nie zaswieca sie kontrolka. Po zgaszeniu samochodu i ponownym przekreceniu zaplonu mozna wylaczyc kontrole trakcji.
Moze w XD nieda sie wylaczyc calkowicie DSC?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 16 września 2015, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
https://youtu.be/RwOCw7tDaJ0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16 września 2015, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Frank napisał(a):
hmm, ja sie troche nie zgodze :)

wczesny naped 4x4 w BMW - 325xi, 330xi, pierwsze X5 - miał rozdział 40/60 i odbywał sie on za pomocą hamulców sterowanych przez DSC.

Aktualnie XDrive ma sprzegło płytkowe i rodziela naped zmiennie, bezstopniowo, w zaleznosci od warunkow jazdy rozpoznawanych przez czujniki DSC i ABS auta. :)


Wczesny naped 4x4 to E30 325ix oraz E34 525ix i tam to chyba jeszcze inaczej było rozwiązane...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 24 listopada 2015, 11:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
jiGsaw napisał(a):
Frank napisał(a):
hmm, ja sie troche nie zgodze :)

wczesny naped 4x4 w BMW - 325xi, 330xi, pierwsze X5 - miał rozdział 40/60 i odbywał sie on za pomocą hamulców sterowanych przez DSC.

Aktualnie XDrive ma sprzegło płytkowe i rodziela naped zmiennie, bezstopniowo, w zaleznosci od warunkow jazdy rozpoznawanych przez czujniki DSC i ABS auta. :)


Wczesny naped 4x4 to E30 325ix oraz E34 525ix i tam to chyba jeszcze inaczej było rozwiązane...


Dokładnie. Nawet w ramach e34 xDrive przeszedł znaczną modyfikację. Pierwsze e34 ix miały np. hydrauliczną szperę z tylnym dyferencjale. W e34 standardowy rozkład momentu przód:tył to 36%:64%. W zależności od potrzeb rozkład mógł się zmieniać. W szczególności wszystko może iść na tył. Odwrotna sytuacja nie jest możliwa. Testowałem napęd u siebie na rózne sposoby i nigdy nie doszło sytuacji, gdzię przednie koła obracały się, a tylne stały.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 24 listopada 2015, 12:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
W 330xd jest to stały mechaniczny miedzyosiowy napęd z rozkładem 40%-60% ale ten mechanizm jest otwarty, bez szpery. Po wyłączeniu DSC wyłącza nam się system kontroli trakcji (system antybuksujacy) i system stabilizacji toru jazdy. Pozostaje zawsze włączona elektronika odpowiadająca za przeniesienie napędu na koło o najlepszej przyczepnosci (hamulec). Nie testowalem jeszcze (czekam na śnieg) czy działa to do tego stopnia że jest w stanie przekazać 100% momentu na jedno koło (jak np. W Jaguarze x-type), czy zawsze jak np przednie prawe ma przyczepność najlepszą to któreś tylne też się obraca (Subaru legacy) w a4 b7 3.0 TDI quattro jest międzyosiowy mech roznicowy zamknięty za pomocą torsena z rozkładem momentu 50%-50%, reszta działa tak samo z ta różnica, że zawsze kręci się przynajmniej jedno koło, bo (ale to już moje dywagacje) torsen nie przenosi 100% momentu na koło o najlepszej przyczepnosci (miałem za krótko audi, żeby to dokładnie protestować). Audi TT jest na haldexie więc to inny napęd.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 25 stycznia 2016, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: X5
Kiedyś miałem przyjemność jechania z xDrive i szczerze nie byłem z niego zadowolony. Jakoś nie pasował mi ten system w samochodzie. Może następna technologia będzie lepsza.

_________________
Dobre BMW nie jest złe :>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL